Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke nieuwe monovolume?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Eitje

Renault Espace initiale paris
    Eigenlijk heeft ie gelijk...
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

nieuwe ford s-max ?
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Met 2 kinderen heb je toch geen monovolume nodig.

Ik zou eerder krijken naar een ruime break, dat rijdt zo veel beter, en je bent niet met een bus onderweg.
        Ik denk dan aan Passat, Superb, A6, V70, ...

Ik heb jaren met een bus gereden (Galaxy, Sharan, C8, Espace), en nee, ik moet ze niet meer.
        Zeggen dat een break zoveel beter rijdt als een monovolum is ook schromelijk overdreven.
        Er zijn zeer goed rijdende monovolumes op de markt die niet moeten onderdoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Zeggen dat een break zoveel beter rijdt als een monovolum is ook schromelijk overdreven.
          Er zijn zeer goed rijdende monovolumes op de markt die niet moeten onderdoen.
          Ik vraag mij af hoe dat zit, geen ervaring met monovolumes. Theoretisch zou je denken dat hun zwaartepunt hoger ligt, en dus een mindere wegligging moeten hebben.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ik vraag mij af hoe dat zit, geen ervaring met monovolumes. Theoretisch zou je denken dat hun zwaartepunt hoger ligt, en dus een mindere wegligging moeten hebben.
            Zwaartepunt kan je uiteraard niet wegdenken, maar dat neemt niet weg dat er zeker monovolumes zijn die vrij tot zeer scherp in de bocht kunnen gaan - nauwelijks minder scherp dan de traditionele breaks waarvan de meeste familievaders toch nooit de behoefte aan hebben om er werkelijk tot op de limiet te kunnen gaan - zodat je ook daarmee absoluut heel wat rijplezier kan hebben.

In die gevallen is de "bus" vergelijking, alsof je met een Vito onderweg bent, onwaardig.

Comment

Zoals eerder geschreven, ik heb ze gehad.
              Het gaat niet om scherp door een bocht te gaan, maar wel om het rijgevoel en algemeen comfort.
              Gelijk welke monovolume is direct 200kg zwaarder. Je hebt meer lawaai en de vering is altijd wat zachter.

Comment

Het feit dat je rugpijn hebt is iets anders dan stellen dat de zetels bagger zijn.

Ik weeg 110kg en train 4-5 keer in de week waardoor ik soms ook eens m'n onderrug voel.

Echter, NOOIT maar dan ook NOOIT heb ik last aan m'n rug in de sportzetels.

Zelfs in m'n E87 vroeger met gewone zetels deed ik ritten van 8u non stop en had nooit last.

Altijd dat gezeik.

Koop een dacia Logan en hou op met zagen jong serieus.

Comment

oei, ik heb op lange BMW-tenen getrapt? zelf 4 beemers gehad, dus 't is niet dat ik iets tegen de badge heb ;-)

snel door de bocht zie ik mijn vrouw niet doen, dus wegligging moet niet top zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                    oei, ik heb op lange BMW-tenen getrapt? zelf 4 beemers gehad, dus 't is niet dat ik iets tegen de badge heb ;-)

snel door de bocht zie ik mijn vrouw niet doen, dus wegligging moet niet top zijn
                    Dan zal die Espace zeker voldoen.

Enige bedenking is, hoe belangrijk is praktische bruikbaarheid en omvang van de bagageruimte?

Dan zou ik niet voor de Espace maar meer voor een klassieke monovolume kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten

Probeer dan eens een 5 reeks met de comfortzetels?

Bij mijn sportzetels kiep ik de zetel tot maximaal zodat m'n onderrug goed aansluit bij de leuning. Ik kan tot in Berlijn rijden zonder de minste last. Als een zetel natuurlijk niet goed voor je ingesteld staat, dan kan je last krijgen ja.

Comment

Ik rij al sinds 2002 met monovolumes. Ik wil niets anders meer. Het comfort is enorm goed. Een harde wegligging wil ik niet, geef mij maar een zwevend tapijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Zoals eerder geschreven, ik heb ze gehad.
                          Het gaat niet om scherp door een bocht te gaan, maar wel om het rijgevoel en algemeen comfort.
                          Gelijk welke monovolume is direct 200kg zwaarder. Je hebt meer lawaai en de vering is altijd wat zachter.
                          Hmm niet meteen voor de iets sportievere chauffeur dus. Zachtere veringen geven ook ietwat bootgevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Probeer dan eens een 5 reeks met de comfortzetels?

Bij mijn sportzetels kiep ik de zetel tot maximaal zodat m'n onderrug goed aansluit bij de leuning. Ik kan tot in Berlijn rijden zonder de minste last.
                          Dit is echt een heel goede tip. Heb ik ook ondervonden met mijn sportzetels, en ik kan rugklachten krijgen. Als je die goed gaat kantelen heb je geen enkel probleem
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

kan die nieuwe espace benzine op LPG?

geen suggesties voor CNG? er is een pomp dicht bij waar we wonen

Comment

als het nog om 2 jonge kinderen gaat zou ik eerder voor een type BMW 2 tourer gaan, dan voor een Espace.
                              Voor hetzelfde budget een aangenamer rijdende auto, die meer dan voldoende ruimte biedt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                als het nog om 2 jonge kinderen gaat zou ik eerder voor een type BMW 2 tourer gaan, dan voor een Espace.
                                Voor hetzelfde budget een harder rijdende optieloze auto, die meer dan voldoende ruimte biedt.

even aangepast
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Zo is dat.

Die Tourer is peperduur.

Comment

Na het salonbezoek is de Espace me gewoon andermaal te groot uitgevallen.
                                    Blijf het een pracht van een auto vinden, maar enkel een noodzaak als je 3 kids hebt, of grotere voorwerpen dient te vervoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Na het salonbezoek is de Espace me gewoon andermaal te groot uitgevallen.
                                      Blijf het een pracht van een auto vinden, maar enkel een noodzaak als je 3 kids hebt, of grotere voorwerpen dient te vervoeren.
                                      ik denk dat met 3 jonge kinderen zelfs de Espace al te klein gaat blijken, imho.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

De nieuwe Espace is geen echte monovolume meer, daarvoor is het volume toch wat teveel gekrompen.

Met drie kinderen en behoefte aan bagageruimte kijk je beter elders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          De nieuwe Espace is geen echte monovolume meer, daarvoor is het volume toch wat teveel gekrompen.

Met drie kinderen en behoefte aan bagageruimte kijk je beter elders.
                                          De topic opener heeft dan ook maar 2 kids...vandaar mijn voorstel voor de grand tourer ;-)

Comment

Working...
                                          X