Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen? Audi Q3 - BMW X1 - Audi Q5 - Volvo XC60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Dat lijkt me niet verrassend.

En als je een A6 zou vergelijken met je XC60?
    Niet genoeg ervaring met A6 en dat is ook niet in dezelfde prijsklasse, dus die vergelijking lijkt mij sowieso scheefgetrokken.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Niet genoeg ervaring met A6 en dat is ook niet in dezelfde prijsklasse, dus die vergelijking lijkt mij sowieso scheefgetrokken.
      Basisprijs voor een A6 is ongeveeer 2000 meer dan een XC60, dus zitten ze wel in dezelfde prijsklasse.
      Een A4 is een volledig andere auto.

Comment

Maar de leaseprijs van een A6 ligt lager dan een XC60 door:
        - lager verbruik
        - betere fiscale aftrekbaarheid
        - betere restwaarde

Comment

Je vergeet even de mega kortingen die Volvo op de XC60 geeft momenteel, denk ik.

Ik heb zelf recentelijk een XC60 D3 Ocean race met nog wat toeters en bellen besteld.
          Bussiness motion pakket, verwarmde zetels, privacy ramen, trekhaak.
          Leasingbedrag 695€/md gebaseerd op 48md en 30K/md, inclusief winterbanden.

De A6 "berline", ultra, 136 pk, kwam basic met executive plus pakket (wat de leasing prijs doet dalen nota bene), al op 733€

Comment

Voila en een kale Audi is niet gelijk aan een kale Volvo. Bovendien is de prijs van de opties bij Volvo dan nog is een pak lager. Wij hebben wel degelijk een grondige vergelijking gedaan hoor vorig jaar tussen Audi A4 en Volvo Xc60 ... Als GPS bij Audi 3 keer zoveel kost loop je al snel een heel eind hoor ... Op onze A4 hebben wij in 2011 moeten opleggen voor isofix ...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Maar zit een XC60 niet eerder in de klasse van een Audi A4 dan van een A6?
              Zeker qua koffer is de XC60, net als de Q5 trouwens, toch een heel stuk minder.
              Dus lijkt het mij ook logisch dat de eerstgenoemde goedkoper is.
              KLIK |&| KLAK

Comment

@topicstarter:
                Waarom enkel Audi, BMW en Volvo ? Er is toch nog veel keus ?
                Je geeft plus en minpunten van deze 4. Misschien heb je nog wel andere merken bekeken, en hebben die nog meer minpunten, en heb je ze daarom weggelaten. Indien zo, zou je ze best ter informatie mogen geven wat mij betreft :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                  Maar zit een XC60 niet eerder in de klasse van een Audi A4 dan van een A6?
                  Zeker qua koffer is de XC60, net als de Q5 trouwens, toch een heel stuk minder.
                  Dus lijkt het mij ook logisch dat de eerstgenoemde goedkoper is.
                  ALs je die redenering volgt zou een Berlingo duurder moeten zijn als een A6.
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Nieuwe wagen? Audi Q3 - BMW X1 - Audi Q5 - Volvo XC60

Premium is iets wat grotendeels in t kopje zit. Als interieur-kwaliteit een graadmeter zou zijn van premium dan zou BMW onderaan bengelen !

Merken als BMW halen premium gehalte vooral uit wagens als de 7 reeks, M5, i8 etc ... Niet de 1,2,3 etc

En ook de dikke motoren natuurlijk
                    Last edited by germinal; 30/01/2016, 23:42.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

Premium is iets zoals sinterklaas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Premium is iets zoals sinterklaas.
                        Ik geloof in sinterklaas , want ongelovige kinderen krijgen niks.

Comment

Ook goed, laat jij je maar iets wijsmaken dan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Premium is iets wat grotendeels in t kopje zit. Als interieur-kwaliteit een graadmeter zou zijn van premium dan zou BMW onderaan bengelen !

Merken als BMW halen premium gehalte vooral uit wagens als de 7 reeks, M5, i8 etc ... Niet de 1,2,3 etc

En ook de dikke motoren natuurlijk
                            Denk dat je vanaf de 5 mag rekenen...

Comment

Premium gaat ook, ok ten dele, over uitstraling en imago van een wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Premium gaat ook, ok ten dele, over uitstraling en imago van een wagen.
                                Ja maar hoe komen ze aan die uitstraling ? Niet door 1.5 liters te leveren met 90pk.. En al zeker niet door koekedozen op de markt te brengen zoals de A1.

Trouwens imago/uitstraling dat zit net in de kopjes.

Sommige Mensen kopen een audi A1 omdat ze denken ik zit toch maar in een audi.

Dat is gewoon jezelf "bedriegen"

Een A1 staat op zelfde niveau als een polo.

Daarentegen levert Peugeot geen M5 of i8,RS7...

Waarom denk je dat bentley en Rolls "aparte" merken zijn ? Gewoon omdat al die A3, A4 etc afbreuk doen aan het imago.

Moest je morgen een bentley voor 30k kunnnen kopen kunnnen ze per direct het faillissement aanvragen.

Zijn ook veel (?) mensen die ook liever een kale A4 rijden dan een zwaar uitgeruste Skoda.. Kwestie van de schijn hoog te houden daar waar beide wagens dan hetzelfde kosten.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

Alle off topics terzijde, ik denk dat het wel duidelijk is waar de meerderheid op dit forum voor gaat. Het zal geen toeval zijn dat Volvo zijn fabriek in Gent draaiende houdt, zeker?

Comment

"Geen van deze" is niet voorzien in de poll, dus dan wordt het de Q5 ... louter omdat ik een keuze moet maken.

Comment

Allen, hartelijk dank voor jullie reactie.Afgelopen weekend nog een testrit gedaan met alle wagens en de Q5 stak er toch nog altijd ietwat boven.
                                      Mede ook door persoonlijke voorkeur op gebied van looks en stijl. Maar dit is ondertussen wel al duidelijk dat dit gaat om smaak.

Nog een leuke last-minute korting gekregen ook trouwens. Thanks aan allen voor de nuttige feedback!

Comment

Alvast proficiat. Wijze beslissing. ;-)

Send from somewhere, used Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door costeur Bekijk Berichten

Nog een leuke last-minute korting gekregen ook trouwens.
                                          Ik mag het hopen, eind dit jaar komt het nieuwe model
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X