Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen? Audi Q3 - BMW X1 - Audi Q5 - Volvo XC60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe wagen? Audi Q3 - BMW X1 - Audi Q5 - Volvo XC60

We zijn op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen.
    Ik heb ondertussen al met al deze modellen een testrit gedaan en offertes van gehad, maar we geraken er niet aan uit.

We wilden vooral wat plaats, goed rijcomfort, cross-over/suv.
    Ons eerste kindje is er net en we voorzien wel nog wat uitbreiding.

Budget tussen 35.000 € - 37.000 €

We zijn vertrokken van AUDI Q3 & BMW X1 model waarbij enkele leuke uitbreidingen in de opties ons op 35.000 brachten voor beide modellen. De "kleine" koffer bracht ons tot bij de AUDI Q5 & VOLVO XC60. Door wat minder opties te kiezen geraakten we rond hetzelfde budget.

Ik som hieronder eens mijn voordelen én nadelen op die we alvast zien van deze modellen.

AUDI Q3 1.4 TFSI - Cilinder on demand - € 36.000
    + kostprijs binnen budget
    + zalig rijcomfort & stil
    + uitgebreidere opties (panodak, parkeer sensoren voor & achter,...)

- compacter gevoel
    - soberder interieur
    - kleinere koffer

BMW X1 sDrive18i - € 35.990
    + kostprijs binnen budget
    + uitgebreidere opties (panodak, parkeer sensoren voor & achter,...)
    + spliksplinter nieuwe model en technologische snufjes

- scherper rijcomfort
    - minder aantrekkelijk interieur
    - kleinere koffer

AUDI Q5 2.0 TDI Clean Diesel - € 38.6000
    + Mooiste wagen
    + rijcomfort is top en stil
    + ruimer & groter koffer

- kostprijs boven budget
    - diesel & dus duurdere BIV & verkeersbelasting, niet futureproof
    - ouder model (nieuw model 2016/2017?)

VOLVO XC60 D3 diesel - € 35.900
    + Kostprijs binnen budget
    + veel ruimere wagen & koffer
    + enkele leuke opties meer ivm Q5

- ouder model (nieuw model 2016/2017?)
    - minder rijcomfort, reed wat stug & hard
    - interieur out-dated

Zo dit zijn ze dan. En hier moeten we dus nu een keuze uit gaan maken.

- Naar doorverkoopwaarde zitten deze denk ik allemaal wel goed veronderstel ik? Maar misschien dat de Q5 nog wat hoger hierin scoort?
    - De nieuwe Q5 komt dit jaar uit, wachten we dan beter op dit nieuw model? Of zal de nieuwe Q5 ook met hogere prijzen gepaard gaan en dus zeker niet meer binnen ons budget passen?
    - Is diesel nog aan te raden? Door verhoging van taksen, belastingen en kostprijs diesel,...
    Jaarlijks +-17.000 km en vooral korte ritten. (max 6km naar het werk )

Alvast bedankt allen voor jullie meningen, feedback, suggesties!
    48
    Audi Q3
    2,08%
    1
    BMW X1
    16,67%
    8
    Audi Q5
    16,67%
    8
    Volvo XC60
    64,58%
    31
    Last edited by ; 25/01/2016, 12:03.

IVm diesel of benzine, het zou al serieus helpen moest je uw jaarlijkse km's / dagelijkse ritten even melden

Comment

Ja inderdaad, was ik vergeten bij te zetten.
      Is aangepast in originele post. (+-17.000 km en vooral korte ritten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door costeur Bekijk Berichten
        Ja inderdaad, was ik vergeten bij te zetten.
        Is aangepast in originele post. (+-17.000 km en vooral korte ritten)
        Schrap diesel dan maar zeer

Comment

Die Audi Q5 houdt vrij goed z'n prijs tweedehands.

Zowel de Q5 als de XC60 zijn uitlopende modellen, maar Audi kennende zal de nieuwe er vermoedelijk minder dramatisch anders uit gaan zien, of althans niet zo drastisch dat het oude model er op slag zeer oud uit gaat zien. Denk dat bij de XC60 wel meer het geval zal zijn, als ze hem een makeover gaan geven zoals bij de XC90.

Comment

Men ouders hebben ook voor deze keuze gestaan de afgelopen weken (buiten kindjes )

Zij hebben de plaats niet nodig en zijn voor de q3 gegaan.

Zo'n q3 is wel niet echt ruim en in jouw geval zou ik dan de q5 nemen.

Ik vond de x1 precies wel ruimer dan de q3.

De volvo is mss meer waar voor je geld, maar ik vind de q5 mooier :p

Sent from my iPhone using Tapatalk
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
              Men ouders hebben ook voor deze keuze gestaan de afgelopen weken (buiten kindjes )

Zij hebben de plaats niet nodig en zijn voor de q3 gegaan.

Zo'n q3 is wel niet echt ruim en in jouw geval zou ik dan de q5 nemen.

Ik vond de x1 precies wel ruimer dan de q3.

De volvo is mss meer waar voor je geld, maar ik vind de q5 mooier :p

Sent from my iPhone using Tapatalk
              Zo is het ongeveer samengevat.
              Q5 uitstekende kwaliteit van interieur, knap enz... maar duur.
              XC60 meer waar voor je geld, maar weer minder knap.
              X1 zie ik niet echt de meerwaarde van, idem voor X3 tov de Q5 / XC60.

Comment

Ik heb ongeveer dezelfde wagens vergeleken, alsook de Espace, toen ik onlangs mijn bedrijfswagen mocht vervangen.

Zelf ben ik voorde XC60 gegaan, voornamelijk owv het comfort en de zeer goede zetels.
                Het oudere interieur vind ik persoonlijk absoluut niet storend, en nog steeds mooier dan het weliswaar modernere BMW interieur.

Het verwondert me dat je zegt dat de XC60 stugger reed dan de Q3 en Q5, ik had namelijk net het tegengestelde gevoel.
                Heb je niet toevallig een RS versie gereden met sport onderstel?

In ieder geval, ik zou terug dezelfde keuze maken.

Comment

Ik zou voor de X1 gaan of de XC60 met toch wel een lichte voorkeur voor de X1. Op het autosalon eens goed bekeken en was toch wel aangenaam verrast. Het interieur van de Q3 en Q5 is hopelijk verouderd. Ik zou deze niet meer kopen.

Comment

Waarom bij de kleinere modellen uitgaan van een benzine en bij de grotere van diesel?

Comment

"En waarom geen Lexus?" zou onze Jef zeggen!

Comment

Uit de lijst: de Volvo, meeste value for money... Maar als ik de voorkeuren van de TS bekijk, zou ik zeker de nieuwe Tiguan gaan bekijken / configureren; zou wel eens de gulden middenweg kunnen zijn!

Comment

De Volvo zal zeker meeste value for money zijn, maar je ziet die XC60 zoveel dat de lijn wat begint te vervelen.

Plus een Q5 straalt toch meer klasse uit, imho.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Het verwondert me dat je zegt dat de XC60 stugger reed dan de Q3 en Q5, ik had namelijk net het tegengestelde gevoel.
                            Heb je niet toevallig een RS versie gereden met sport onderstel?
                            Lijkt me inderdaad vreemd want ik vond het verschil echt wel opvallend. Ondertussen nog een extra testrit geboekt met alle wagens en eens horen wat er kan "misgelopen zijn"

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                            Uit de lijst: de Volvo, meeste value for money... Maar als ik de voorkeuren van de TS bekijk, zou ik zeker de nieuwe Tiguan gaan bekijken / configureren; zou wel eens de gulden middenweg kunnen zijn!
                            Deze stond op ons lijstje en ga ik waarschijnlijk ook wel nog eens gaan bezoeken (Garage VW vlak naast Audi en van dezelfde uitbaters)
                            Was op zich niet zo'n fan van de looks.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                            Waarom bij de kleinere modellen uitgaan van een benzine en bij de grotere van diesel?
                            Uit kostprijs overweging. De benzine van de grotere modellen is, duurder in aankoop & in verzekering.

Is het correct aan te nemen dat een diesel gebruiken voor korte afstanden en weinig verkeer echt slecht is voor de motor en dus meer onderhoud zal vragen op lange termijn?
                            Of wat zijn de grootste nadelen mocht ik toch een diesel kiezen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              "En waarom geen Lexus?" zou onze Jef zeggen!

Ik zwijg, want ik kan hier moeilijk iedere topicopener aansmeren dat ze alweer vergeten zijn dat Lexus misschien ook een alternatief is
                              (hoewel, in dit geval zal het dan over een directiewagen moeten gaan wegens nieuwprijs boven beschikbaar budget)

Comment

Als ik uit die lijst moest kiezen, was het de Volvo. De X1 heeft voor mij een te druk interieur, de Q-reeks heb ik nooit mooi gevonden, nu niet en vroeger niet. "Hondenhok op wielen" is wat er spontaan als eerste reactie in me opborrelt. Ja, I know, les gouts et les couleurs, maar ik vind ze gewoon elke vorm van elegantie missen. Dat probleem heeft de XC60 helemaal niet. Bovendien zijn de zetels in een Volvo nog steeds beter dan die in een gelijkaardige Audi (tenminste voor mij, de pasvorm is voor mij beter), en aangezien je een SUV toch eerder voor het comfort kiest (want waarom wil je anders zo hoog op je poten staan), zou de keuze snel gemaakt zijn. Het enige wat me hierbij stoort is de keuze voor de D3. Diesel vind ik niet zo logisch met dit kilometerpatroon. En aangezien Volvo de XC60 alleen aanbiedt met zware motoren, lijkt de Q3 plots weer de logischer keuze. Ondanks zijn looks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Als ik uit die lijst moest kiezen, was het de Volvo. De X1 heeft voor mij een te druk interieur, de Q-reeks heb ik nooit mooi gevonden, nu niet en vroeger niet. "Hondenhok op wielen" is wat er spontaan als eerste reactie in me opborrelt. Ja, I know, les gouts et les couleurs, maar ik vind ze gewoon elke vorm van elegantie missen. Dat probleem heeft de XC60 helemaal niet. Bovendien zijn de zetels in een Volvo nog steeds beter dan die in een gelijkaardige Audi (tenminste voor mij, de pasvorm is voor mij beter), en aangezien je een SUV toch eerder voor het comfort kiest (want waarom wil je anders zo hoog op je poten staan), zou de keuze snel gemaakt zijn. Het enige wat me hierbij stoort is de keuze voor de D3. Diesel vind ik niet zo logisch met dit kilometerpatroon. En aangezien Volvo de XC60 alleen aanbiedt met zware motoren, lijkt de Q3 plots weer de logischer keuze. Ondanks zijn looks.
                                  Dat van die zware motoren geldt ook voor de Q5, dat verschil ga je altijd hebben als je wagens uit een andere klasse met elkaar gaat vergelijken. Als je daar een 1400 benzine in wil ga je veel geduld moeten hebben :p in de vergelijking met X1 en Q3 zou je naar een V40CC moeten kijken bij gebrek aan xc40.

Maar als ik in de topicopener zijn plaats was ging ik eens naar Aziaten kijken. Die zitten al vele jaren in de markt van kleine SUV's op benzine. Crv, rav4, nx, Forrester, ... Net dat tikkeltje groter dan die opgeblazen a3, 1 reeks, ...

Mijn vader heeft zich aan premium willen houden en zit nu met een X3 die geld zuipt ...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

1) Eerst uitklaren Diesel of Benzine ? 17000 km en korte ritten . Moeilijk , zit wat op de grens. Prijs van benzine is meestal 2500 euro duurder dan diesel en dan valt Q5 er zeker uit.
                                    2) gewoon slecht moment omdat al deze modellen gaan faceliften volgend jaar. dus ofwel nog iets langer wachten en einde reeks met meer korting of wel 1 jaar wachten en nieuwe facelift.
                                    3) Bekijk ook verbruik mijn X3 haalde 5,7 l niet slecht BMW niet te kloppen. (heb ook audi gehad)
                                    4) Na autosalon zou ik nu zeker De Tuscon op mijn lijstje zetten. Maar ik ben dan ook trendgevoelig en zou nooit wagen kopen die volgend jaar gaat faceliften.

Dus voor mij nu X1 of Tuscon

Comment

Een X1 heeft een kleine koffer? 505 liter....

Q3 en Q5 zijn van Audi, en dat raad ik niemand aan, na mijn wedervaren met een A4

Dus X1 of XC60 uit dit lijstje. Vergeet niet dat groot niet altijd een voordeel is...
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

De nieuwe X1 is inderdaad niet meer de bompa-versie van een 1-reeks maar een echte SUV met iets of wat koffer.
                                        Als je echt meer ruimte wil binnen dat budget, kan je dan ook niet eens kijken naar een mazda CX5, Huyndai ix35, ... ?
                                        KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                        X