Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen? Audi Q3 - BMW X1 - Audi Q5 - Volvo XC60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heb een maand geleden ongeveer dezelfde afweging gemaakt. Was ook op zoek naar een compacte SUV.
    Heb vooral bij BMW gekeken, en testritten gedaan (X1 X3, X4).
    Audi is niet zo mijn ding; vindt die Q's heel weinig karakter hebben en er nogal platjes uitzien (des gouts et des... ;-).
    Uiteindelijk heb ik gekozen voor XC60:
    - vond die persoonlijk het mooist buiten
    - binnen had ik eerst ook het gevoel dat die wat gedateerd is (maar hetzelfde gaat op voor de X-reeks van BMW vind ik)
    - testrit viel reuze mee
    Rij nu enkele weken met de nieuwe XC60, Ocean race editie.
    En ben er voorlopig (gelukkig) heel tevreden mee...
    Schitterende zetels, heel goed comfort, ook binnen heel aangenaam, D4 motor meer dan voldoende power...
    Heb nu een auto met een pak meer opties dan X3/X4 voor nog enkele duizenden euries minder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Ik zwijg, want ik kan hier moeilijk iedere topicopener aansmeren dat ze alweer vergeten zijn dat Lexus misschien ook een alternatief is
      (hoewel, in dit geval zal het dan over een directiewagen moeten gaan wegens nieuwprijs boven beschikbaar budget)

ik zal dat wel in u plaats doen dan.

Comment

Volvo
        X1
        Q5
        Q3

Die volvo steekt er voor mij nog steeds met kop en schouder boven uit qua looks en ziet er zo degelijk uit. Hij heeft ook het meeste van een SUV in dit rijtje. Het is een oud model maar ze waren hun tijd vroeg vooruit met de looks denk ik aangezien ik hem mooier en mooier vind. Het merk Volvo spreekt me ook meer aan dan de andere.

Comment

Lijn van de Audi's vind ik best ok, maar vooral, het is een Audi, dus hij heeft toch een hogere premiumuitstraling dan de XC60.

Comment

Niet akkoord, ik vind Volvo niet "lager" dan een Duitse premjoem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Lijn van de Audi's vind ik best ok, maar vooral, het is een Audi, dus hij heeft toch een hogere premiumuitstraling dan de XC60.
              En dat gaat je rij-ervaring op welke manier precies beïnvloeden...? De premium-uitstraling zit 'em vooral in de budgetten die de Duitse drie uittrekken voor hun marketing - en die je mee terugvindt in de cijfertjes van de prijslijst. Het zit, maw, vooral tussen je oren.

Comment

Bon, het is niét dat ik een discussie wil starten, dat is hier al zo vaak gebeurd.

Maar laat ons eerlijk zijn, los van de kwaliteiten van de Volvo, als je ze ziet rijden in de straat, naar pure uitstraling dan, dan staat de Audi en BMW toch nog iets hoger op de premiumschaal.

Nu, dat kan veranderen met de nieuwe XC90, want het is duidelijk waar Volvo zich wil positioneren.

Comment

Bon, het is niét dat ik een discussie wil starten, dat is hier al zo vaak gebeurd.

Maar laat ons eerlijk zijn, los van de kwaliteiten van de Volvo, als je ze ziet rijden in de straat, naar pure uitstraling dan, dan staat de Audi en BMW toch nog iets hoger op de premiumschaal.

Nu, dat kan veranderen met de nieuwe XC90, want het is duidelijk waar Volvo zich wil positioneren.
                  hm ik zou die 'ons' laten vallen hoor.
                  ik vind volvo er net statiger uitzien, zeker nu je al die budget modellen krijgt zoals de CLA, A klasse, a1, bmw 2 series etc

Comment

Te laat!

Algemeen gesproken, na op het autosalon in heel wat auto's gezeten te hebben (hecht heel veel belang aan een interieur), zijn de usual suspects soms veel minder priemijoem dan modellen die je positief verrassen qua afwerking. Soms wou ik dat het mogelijk zou zijn om een blind / badgeless tasting te organiseren...

Comment

Mooi vb? Rs3 die er stond. Wat kost die 70.000€? Interieur zeer zwak, zwakker dan pakweg een Koreaan van 25000€ nee ik was vroeger ook premjoem fan maar andere merken benen serieus bij nu.

Comment

Ik sluit me hier volledig bij aan. Zelfs het interieur van de nieuwe A4 die op het salon stond, viel mij op dat vlak tegen.
                        En dit wordt toch algemeen als norm beschouwd tegenwoordig. De tellerpartij van de versie die daar stond, deed me zelfs een beetje cheap aan.
                        Ok je kan altijd naar een upgrade van het dashboard maar dan ga je ook héél andere prijzen vergelijken.
                        Bij BMW zijn de nieuwe interieurs al helemaal niet over naar huis te schrijven, of je moet ook zeer diep in de portefeuille voor individual opties.
                        De hogere reeksen zijn beter bedeeld, maar een X1, 3 of 2 reeks...
                        Last edited by Bud Wijzer; 28/01/2016, 10:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                          Mooi vb? Rs3 die er stond. Wat kost die 70.000€? Interieur zeer zwak, zwakker dan pakweg een Koreaan van 25000€ nee ik was vroeger ook premjoem fan maar andere merken benen serieus bij nu.
                          Zo slecht dat het zwakker was dan van een Korean? Dat zou me straf lijken, denk niet het interieur van een Hyundai, ook in topversie, boven een RS3 staat.

En die RS3, is in de basis uiteindelijk ook een A3 hé. Een 3 reeks staat qua interieur ook niet op het niveau van een 5 reeks, en bij een C klasse zal je ook verschillen merken tav een E.

Comment

Dat van de RS3 is wel goed afgewerkt maar het is echt wel steriel en simplistisch. Ik hou van simplistisch maar vind het zelfs TE. Op zich zijn die materialen wel goed uiteraard maar het mag wat meer zijn. Het is een feit dat merken meer en meer naar elkaar toe groeien. Smaak kan je niet betwisten maar dit ook niet.

Comment

Veel heeft te maken met look and feel, vind ik persoonlijk.
                              Over design kan je twisten en dat verandert toch constant.
                              Maar als ik 15 jaar geleden in mijn eerste 3 reeks stapte, dan had ik een écht kwaliteitsgevoel over heel de cockpit.
                              Zelfs in de basisversie die ik toen reed. In de X1 bv, had ik dat nu helemaal niet meer. De versnellingspook en sommige rand onderdelen zijn gewoon van minderwaardige kwaliteit.

Dit is trouwens niet enkel het geval bij premium merken. De nieuwe Talisman van Renault bv, vind ik veel minder van kwaliteit binnen, dan de Laguna die hij opvolgt.

Comment

Ik stond ook voor een gelijkaardige keuze een paar weken terug.
                                Ook even gekeken om een xc90 D4 te kopen maar dan moesten we in de opties echt wel een bijna leeg blad nemen.
                                Uiteindelijk gekozen voor een xc60 D4 geartronic
                                • Ocean Race, business motion pack, winter pack, family pack, convenience pack, geblindeerde achterruiten, schakelflippers aan het stuur,volledig reservewiel,afneembare trekhaak
                                • park assist camera,volvo on call,intellisafe pack,parkeersensoren voor en achteraan

Vooral die intellisafe en volvo on call waren voor mij een must.
                                  Maar als ik die prijs zie van die D3, heb je al eens geïnformeerd bij Caryn?
                                  Ik heb mijn auto daar gekocht en met al die opties koste die 54500 catalogus bij Volvo.
                                  Daar kreeg ik dan 12% fleetkorting. Ik heb niet doorgevraagd dus geen idee of ze nog scherper konden.
                                  Uiteindelijk 42800 betaald en een aanloopwagen tot de levering.
                                  Het is niet mijn eerste wagen die ik daar koop. Meestal heeft hij een 10 à 15 xc60's in stock staan.
                                  Mijn auto is op maat besteld.
                                  Een ocean race met iets minder opties dan de mijne hebben ze voor een 39K.

Premium ja een audi ziet er inderdaad een klasse hoger uit. Maar die d4 motor die kon mij meer overtuigen.
                                  Initieel ben ik trouwens een audifan ookal doet mijn nickname anders vermoeden.

Al overwogen om een V60 of V70 op cng te kopen? Hangt er natuurlijk vanaf of je een tankstation in de buurt hebt.
                                  Volvo is inderdaad wel een stap vooruit aan het maken(premium uitstraling). Of ik aanmoedig is dat is zomaar de vraag.
                                  Het discrete premium gevoel van Volvo kan ik op dit moment erg appreciëren.
                                  Een v60CC zou misschien ook wel mogelijk moeten zijn op cng. Dan heb je in die cng gevallen direct 245pk onder de kap zitten.
                                  En dat gaat echt goed vooruit. Dan is de automaat misschien niet de beste keuze als je graag es sportief gaat inhalen. Maar met schakelpeddles op de automaat kan je dat compenseren.
                                • En ik hoor hier Lexus, Infiniti heb ik ook even bekeken.
                                  Maar de beperkte dealers en herverkoopwaarde hebben die optie geschrapt ookal zijn het zeer knappe wagens.
                                Last edited by ; 28/01/2016, 11:57.

Comment

Mijn vrouw is van A4 naar xc60 gegaan en dat is gewoon een stap vooruit geweest.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Eh da's bizar, heb ik nooit zo gezien.
                                    Ik zie die van buiten niet zo graag, heb dus ook nooit binnen gekeken :-)
                                    Is die dan van een hogere afwerking?
                                    Ik vind m'n XC60 al heel mooi en comfortabel (maar da's misschien omdat ik uit een MX-5 kom )

Comment

XC60 is in dit segment qua prijs/kwaliteit nog altijd 1 van de beste kopen vind ik
                                      Is idd. al lang op de markt en je ziet ze heel veel maar zeker nog niet hopeloos verouderd i.t.t. de Q5 bijvoorbeeld
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Mijn vrouw is van A4 naar xc60 gegaan en dat is gewoon een stap vooruit geweest.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Dat lijkt me niet verrassend.

En als je een A6 zou vergelijken met je XC60?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Veel heeft te maken met look and feel, vind ik persoonlijk.
                                          Over design kan je twisten en dat verandert toch constant.
                                          Maar als ik 15 jaar geleden in mijn eerste 3 reeks stapte, dan had ik een écht kwaliteitsgevoel over heel de cockpit.
                                          Zelfs in de basisversie die ik toen reed. In de X1 bv, had ik dat nu helemaal niet meer. De versnellingspook en sommige rand onderdelen zijn gewoon van minderwaardige kwaliteit.

Dit is trouwens niet enkel het geval bij premium merken. De nieuwe Talisman van Renault bv, vind ik veel minder van kwaliteit binnen, dan de Laguna die hij opvolgt.
                                          Als je al gewoon auto's neemt van eind jaren 90 en vergelijkt met vandaag, dan zie en voel je al verschil.

Men gebruikte toen ook al veel plastics, maar zelfs dan geeft het geheel, ook bij gewone merken, nog altjd een robuustere indruk. Ik denk dat men dikkere en stevigere materialen gebruikte, of het nu gaat om plastics, stoffen zetels, fake leder, etc.

Tegenwoordig worden veel dunne en lichte materialen gebruikt, en wordt er veel op "indruk" gewerkt, bv. harde plastics met een zacht laagje als oppervlak, om het er toch iets van hogere waard uit laten zien.

Comment

Working...
                                          X