Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406 coupé vs. Toyota Celica

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 406 coupé vs. Toyota Celica

Welke zou jij kiezen?

Peugeot 406 Coupé:

82
    Peugeot 406 coupé
    67,07%
    55
    Toyota Celica
    32,93%
    27
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Of de Celica:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Een Franse zeepkist tegenover "the poor man's Porsche".

Ik kies deze:

Comment

De 406.
        Is één van de mooiste Peugeot's ooit. Waarschijnlijk één van de mooiste coupés ooit.
        De Celica is een tuner bakje dat ik nooit mooi gevonden heb.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          De 406.
          Is één van de mooiste Peugeot's ooit. Waarschijnlijk één van de mooiste coupés ooit.
          De Celica is een tuner bakje dat ik nooit mooi gevonden heb.
          De 406, hij is veel knapper volgens mij, en het beste werk dat Peug ooit leverde.

De Celica moet al heel knap aangekleed zijn, en dan nog ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
            De 406, hij is veel knapper volgens mij, en het beste werk dat Peug ooit leverde.

Hebben jullie er al eens mee gereden?

Comment

Peugeot 406 Coupé, om dezelfde reden als hiervoor genoemd: superknap !

-edit-
              En ook omdat de Toyota wel een zéér beperkt motorenaanbod had: 2 handgeschakelde 1.8 4-cilinders. De Peugeot had daarnaast ook nog een dieselmotor en een V6, en afhankelijk van de motor kon 'ie ook nog een automaat meekrijgen.
              Last edited by sibi; 29/01/2007, 14:46.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten

Nee, maar ik bedoelde optisch dan.

Rijden de andere Peugs zoveel beter?

Comment

Nee, jij? Hij schijnt toch schitterend te rijden...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zonder twijfel de Peugeot, wat een prachtkar! De Celica vind ik een lelijke auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Nee, jij? Hij schijnt toch schitterend te rijden...
                      Ja, 'k heb er onlangs kort mee gereden en de Peugeot is niet mijn idee van het rijgedrag voor een coupé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        En ook omdat de Toyota wel een zéér beperkt motorenaanbod had: 2 handgeschakelde 1.8 4-cilinders. De Peugeot had daarnaast ook nog een dieselmotor en een V6, en afhankelijk van de motor kon 'ie ook nog een automaat meekrijgen.
                        De 5e generatie was bijvoorbeeld ook te krijgen met een 2-liter GTI.
                        En een diesel in een coupé? Komaan zeg...

Comment

de peug... ik hou van comfort, dus geen celica voor mij...

Comment

Een knappe peug tegenover een qua looks niet-zo-geslaagde toyota...

Maar in die toyota kan je wel een interessantere motor krijgen, de kwaliteit zal beter zijn, en de fun volgens mij ook.

Het zou er dus van afhangen wat ik aan het zoeken ben -> een knappe, klassieke coupe om mee te cruisen, of een goedkope, sportieve coupe om wat mee te raggen. Ik stem nog niet

Comment

De Celica voor mij

Comment

De 5e generatie was bijvoorbeeld ook te krijgen met een 2-liter GTI.
                                De Celica vind ik veel te veel de nadruk leggen op sportwagen, terwijl de 406 Coupé in mijn ogen 100% een Grand Tourisme is... een comfortabele snelwegmachine dus. En da's veel meer mijn ding.
                                Diesel in coupé, waarom niet ? Zelfs MB en BMW doen dat met succes, en hun coupés zijn veel meer sportwagen dan de Peugeot.

En wat de 5e generatie hier bij komt doen, zie ik ook niet goed. 't Was toch de 7e en laatste generatie ten tijde van de Peugeot 406 Coupé Phase II ?
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Voor mij de pug ... wat een design heeft die bak. Heb hem altijd mooi gevonden.

Die Celica moet ik echt niets van... Tis weer zo een bak uit de tijd dat toyota voor elk model een totaal ander design moest nemen ...

Trouwens celica is toch hier de margibak bij uitstek hoor. Eens die bakken 10 jaar oud zijn rijdt het grootste schorem van kortrijk ermee rond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                    Diesel in coupé, waarom niet ? Zelfs MB en BMW doen dat met succes, en hun coupés zijn veel meer sportwagen dan de Peugeot.

En wat de 5e generatie hier bij komt doen, zie ik ook niet goed. 't Was toch de 7e en laatste generatie ten tijde van de Peugeot 406 Coupé Phase II ?
                                    Weet ik wel, maar ik vind zelf de 5e gen. de mooiste.
                                    En die diesels in de coupé's bij MB en BMW vind ik ook not done. Hier (België) zou zelfs een Ferrari met diesel succes hebben.

Comment

Welke motorisaties kunnen we kiezen? Uiterlijk heeft de Peugeot mijn voorkeur... maar dat is enkel uiterlijk! Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de Celica zou gaan!

Comment

Inderdaad, ik vind het ook een grandioze combinatie . Lekker zuinig in een auto die je qua lijn volledig ligt ; geen toegevingen meer moeten doen en dus de auto van je dromen kunnen rijden zonder er een financieel minder interessante motor bij te moeten nemen.

Daarom alleen al stem ik op de Peugeot! En uiteraard ook om dat 'ie superknap is.

Comment

Working...
                                        X