Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406 coupé vs. Toyota Celica

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Toyota Celica. Mss zou ik vroeger voor de Peugeot gestemd hebben, maar tegenwoordig zegt die wagen me niet veel meer. Smaken kunnen veranderen. Net dat ik de Toyota zo ongelofelijk mooi vind, maar hij is niet mis en ik zou er zeker mee kunnen leven. Rijdt die trouwens ook niet wat sportiever?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

tussen deze 2 de peugeot, maar liefst vanal toch zo'n celica GT 4wd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
        tussen deze 2 de peugeot, maar liefst vanal toch zo'n celica GT 4wd
        Zo eenje

Last edited by ; 29/01/2007, 17:20.

Comment

406

Comment

de pug, zonder twijfelen

heb er nog naar zitten kijken om zo een 2.2 haadééietje te nemen

Comment

en als je echt niet kan kiezen kan je altijd je peugeot er laten uitzien als een celica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                Zo eenje
                ook knap, al zou ik voor het vorige model gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                  ook knap, al zou ik voor het vorige model gaan

Dit is idd ook een heel mooi model, spijtig dat ze zo niet meer worden gemaakt
                  Maar deze blijft de ultieme

Last edited by ; 29/01/2007, 17:33.

Comment

De peugeot. Gewoon de knapste...
                    Celica heb ik nooit echt gemogen vanaf de jaren 90

Comment

Celica graag.

Comment

Raar, als tegenargument voor Japanners wordt door zg autoliefhebbers al te vaak "de ziel" van de wagen aangeduid. Als er 1 van deze 2 een rijke geschiedenis en ziel heeft is het wel de Celica. Dus geen Franse wanabe's aub.
                        Geef mij maar op en top Japanse kwaliteit en nog steeds ongeëvenaarde betrouwbaarheid.
                        Last edited by ; 29/01/2007, 17:58.

Comment

Peugeot, hmmm. Zo'n lekker design. Pininfarina op z'n best.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                            Pininfarina op z'n best.
                            Vroeger dacht ik ook zo. Maar sinds 'ie z'n naam op een Matrix laten zetten heeft krijg ik rillingen bij 't horen ervan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                              Habba habba

Comment

Standaard is de 406 wel mooier. Er ontbreekt iets aan de Celica. Staat wat te hoog imo.

Comment

Peugeot 406 coupé voor mij. Een tijdloze schoonheid en de mooiste Peugeot die er ooit gemaakt is (vind ik toch).

De Celica vind ik maar niks...

Op het gebied van rijden kan ik niks zeggen want heb met geen van beiden ooit gereden.
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                                    Op het gebied van rijden kan ik niks zeggen want heb met geen van beiden ooit gereden.

Peugeot 406 Coupé

Onhandig grote portieren
                                    Instappen dan maar. Daarbij valt een aantal (on)praktische details op. Om te beginnen moet je opletten waar het enorme portier bij het openen heenzwaait. Van smalle parkeerplekjes houdt de Coupé dus niet bepaald. Ook ligt de raamstijl zo vlak, dat je wel even moet opletten dat je er bij het instappen niet tegenaan stoot. Kleinigheden waar je best mee kunt leven. Wat bij ons zwaarder meetelt, is het wat alledaagse interieur. Weliswaar prettig grote en comfortabele stoelen, maar voor een coupé hadden ze wel iets sportiever mogen zijn, met meer zijdelings steun. Een dashboard dat weliswaar uitstekend functioneert, maar ook best iets exotischer mag worden uitgevoerd. Meer zicht op de bovenzijde van het meter-paneel is trouwens ook nooit weg. En tot slot noteren we een opvallend gebrek aan opbergruimte. De grote handschoenenkast moet het werk in theorie doen. In de praktijk legden we losse spullen in het verborgen bakje tussen de achterstoelen.
                                    Toch is de 406 Coupé geen overmatig eigenzinnige auto. De semi-sportieve zitpositie bevalt goed en ook achterin kunnen twee personen heel behoorlijk zitten, al houdt de hoofdruimte daar niet echt over. Overigens vind je ook daar de belangrijkste bergruimte achter je, in een vak in de hoedenplank. Nu we toch achterom kijken: de forse bagageruimte draagt er ook flink aan bij dat hij uitstekend inzetbaar is voor dagelijks gebruik. De bak is wat aan de lage kant, maar mooi diep en breed, terwijl ’t deksel met nette gasveren opklapt. Een onpraktisch detail is de hoge tilrand.
                                    Je moet nu eenmaal wat inleveren als je in zo’n tamelijk exclusief ontwerp wilt rijden. De beloning in rijplezier is echter fors. De 2,2-litermotor kennen we onder andere uit de 607. Dat geeft al aan dat je op duidelijk grotere spierballen mag rekenen dan bij de vroegere 2-literversie. Het geeft hem heuse GT-rijeigenschappen. De motor is, met dank aan de balansassen, opmerkelijk rustig en prachtig trillingvrij aan het werk, alsof je een zescilinder aan boord hebt. Tegelijkertijd levert hij pittige prestaties. De 2.2 reageert prachtig fel op gasgeven en zoeft ook vlot naar toerentallen waar de begrenzer in actie moet komen. Combineer dat met een trefzeker schakelende versnellingsbak en je weet dat hij iets gedistingeerd sportiefs over zich heeft.
                                    De rest van het vernieuwde 406 Coupé-concept past daar prima bij. De vering voelt solide en comfortabel aan. Vrij zacht en toch dynamisch. Super wendbaar of ‘direct’ is hij daardoor niet, maar de Coupé gaat keurig rechtdoor en volgt in een bocht heel trouw de gewenste lijn. Het koetswerk helt wat over, de auto lijkt zich even schrap te zetten en geeft daarna geen kik meer. Ook bij behoorlijk hoge snelheden niet. Overigens heeft hij wel een nogal groot uitgevallen stuurwiel.
                                    Aparte vermelding verdient het ESP. Bij een gangbare rijstijl heel plezierig in de bewaking, maar als het in een sportieve bui eens wat harder gaat, kun je hem soms maar beter uitschakelen. Het bochtengedrag wordt er wat hoekiger en onrustiger van, waar je hem zonder elektronica juist solide een bocht om kunt zetten. Met een lichte aanleg voor onderstuur. Ook als je de pure prestaties bekijkt, doet de 2.2 het heel best. Zo kun je met een top van 220 km/h op de Autobahn aardig meedoen en hoef je bij een stoplichtsprint maar weinig medeweggebruikers voor je te dulden. Al haalden wij de opgegeven sprinttijd 0-100 niet helemaal. Ook dan is de ESP/ASR nogal nadrukkelijk present.

Toyota Celica

Met de Toyota mag je flitsend op snelheid komen, maar kunnen we daar ook in bochten wat mee? Aanremmen voor een bocht is in elk geval geen probleem. Hij heeft oerbetrouwbaar aanvoelende remmen die meteen krachtig aanpakken en goed te doseren zijn. Het lichte sturen van de Celica gaat behoorlijk direct en nauwkeurig, maar te weinig gevoelig rond de rechtuit-stand. Tevens reageert de besturing wat op wegoneffenheden, rechtuit rijdend doet de Celica ietsjes nerveus aan.
                                    Toyota weet een uitstekende balans te bereiken tussen volkomen acceptabel comfort en korte, stevige veerweg. Gaan we de grenzen bij het bochtenwerk verkennen, dan laat hij zich niet gauw verleiden tot over de voorwielen wegschuiven. Goed, dan eens proberen hem exact te zetten in de bocht door met het gas te spelen. Helemaal zeker zijn we niet, maar de Toyota Celica lijkt ons wel wat avontuurlijk. Hij reageert direct, gooit zijn staart in de strijd als je het gas loslaat.
                                    Nu was er, achteraf bezien, één moeilijkheidje. Er bleek een bout los te zitten van het subframe dat motor en wielophanging van de Celica draagt. Vandaar bonken en klonken bij sommige hobbels en bochten. Maar waarschijnlijk ook een te heftige reactie bij gas loslaten. Toch houden we eraan vast dat de Celica mèt bout nog steeds minder onverstoorbaar reageert op gas loslaten in bochten.
                                    In een sportwagen horen goede stoelen, dat heeft Toyota goed begrepen. Veel steun, zelfs mooi brede ´oren´ achter je schouders, en genoeg verstelmogelijkheden. Zoals bij het uiterlijk lijkt Toyota bij het binnenontwerp van de Celica teveel leuke dingen tegelijk te willen opnemen. De grote snelheidsmeter en toerenteller met cursieve opschriften doen het aardig, de twee totaal verschillende elektronische metertjes voor brandstof en temperatuur slaan nergens op. Handbediende airco is een extra. Enkele minder belangrijke knopjes wisten de ontwerpers niet goed kwijt te raken. En niet alles is verlicht, vooral is het zoeken naar de spiegelbediening in het linker portier, en de raambediening op het middenconsole. Nog een minnetje: de bij parkeren volmaakt onoverzienbare neus en achtersteven.
                                    Na deze test kunnen we niets anders zeggen dan dat onze eerste indruk is bevestigd: de Celica is in kijken en voelen een echte sportwagen.
                                    Last edited by ; 29/01/2007, 22:46.

Comment

Celica.

Wou 'k 5 jaar geleden eigenlijk kopen als eerste wagen.
                                      't Is uiteindelijk een BMW 3 coupe geworden, maar ik vind de celica nog altijd een heel mooie wagen.

De 406 ook, daar niet van, maar die lijkt teveel op 'n peugeot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deforce Bekijk Berichten
                                        Celica.

Wou 'k 5 jaar geleden eigenlijk kopen als eerste wagen.
                                        't Is uiteindelijk een BMW 3 coupe geworden, maar ik vind de celica nog altijd een heel mooie wagen.
                                        Met die Celica had je meer fun beleefd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Raar, als tegenargument voor Japanners wordt door zg autoliefhebbers al te vaak "de ziel" van de wagen aangeduid. Als er 1 van deze 2 een rijke geschiedenis en ziel heeft is het wel de Celica. Dus geen Franse wanabe's aub.
                                          Geef mij maar op en top Japanse kwaliteit en nog steeds ongeëvenaarde betrouwbaarheid.
                                          nu niet overdrijven he... peugeot coupe's die op ferrari's trekken zijn al van oudsher bekend...

kijk maar naar de 404 coupe...hmmmmm

Comment

Working...
                                          X