Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406 coupé vs. Toyota Celica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Die Peugeot tegen die Celica. Dan ga ik voor de Peugeot. Moest het een Celica 1600gt zijn dan was het anders gelopen.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Inderdaad, ik vind het ook een grandioze combinatie . Lekker zuinig in een auto die je qua lijn volledig ligt ; geen toegevingen meer moeten doen en dus de auto van je dromen kunnen rijden zonder er een financieel minder interessante motor bij te moeten nemen.

      Daarom alleen al stem ik op de Peugeot! En uiteraard ook om dat 'ie superknap is.

      Ik snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor. Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?

      Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        Ik snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor. Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?

        Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.
        Ik beaam. Ik begin de laatste tijd zelfs een diesel-afkeer te krijgen en toon respect voor de mensen die nog een nieuwe benzine kopen... hoewel ik zelf ook diesel rijdt (maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
          Ik beaam. Ik begin de laatste tijd zelfs een diesel-afkeer te krijgen en toon respect voor de mensen die nog een nieuwe benzine kopen... hoewel ik zelf ook diesel rijdt (maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)

          Dat een firmawagen een diesel is, vind ik logisch. Of dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook. Maar een tijdje terug vertelde een maat me dat 'ie een andere wagen ging kopen. Dieje wou nen diesel kopen, met justekes 10k km per jaar! Dan koop je toch een naft? Natuurlijk, als ze binnenkort de wegentaks gelijk gaan brengen, is 't dieselen mss voordeliger. Wat ik dan ook weer ni snap. Alles wa slecht is voor 't milieu, maken ze duurder. En dieselen gaan ze voordeliger maken?!

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
            Ik snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor. Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?

            Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.
            Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            Ik beaam. Ik begin de laatste tijd zelfs een diesel-afkeer te krijgen en toon respect voor de mensen die nog een nieuwe benzine kopen... hoewel ik zelf ook diesel rijdt (maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)
            Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
            Dat een firmawagen een diesel is, vind ik logisch. Of dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook. Maar een tijdje terug vertelde een maat me dat 'ie een andere wagen ging kopen. Dieje wou nen diesel kopen, met justekes 10k km per jaar! Dan koop je toch een naft? Natuurlijk, als ze binnenkort de wegentaks gelijk gaan brengen, is 't dieselen mss voordeliger. Wat ik dan ook weer ni snap. Alles wa slecht is voor 't milieu, maken ze duurder. En dieselen gaan ze voordeliger maken?!
            Ik volg julie allebei compleet.

            Ik zou zelfs nog een benzine kopen mocht ik 25k per jaar doen, ofzo. Maar ik doe er 50k ... en dan is een benzine doorgaans te kostelijk, of toch andersom : dan begint een diesel echt wel duidelijk beter qua prijs te zitten.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ik volg julie allebei compleet.

              Ik zou zelfs nog een benzine kopen mocht ik 25k per jaar doen, ofzo. Maar ik doe er 50k ... en dan is een benzine doorgaans te kostelijk, of toch andersom : dan begint een diesel echt wel duidelijk beter qua prijs te zitten.

              50 duuzd? Da begint al! Zoals al vermeld, dan begrijp ik het wel, maar in je post leek het net of een diesel altijd de ideale oplossing is om te rijden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                Of dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook.
                Ik doe er ook minstens 20.000 per jaar, maar bij mij komt nooit geen diesel meer binnen. 'k Heb me één keer laten vangen, maar geen tweede.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  Ik doe er ook minstens 20.000 per jaar, maar bij mij komt nooit geen diesel meer binnen. 'k Heb me één keer laten vangen, maar geen tweede.

                  Ik zou zelf ook geen diesel kopen. ik rijd graag wat hoger in toeren. Maar m'n vrouwke heeft geen keuze. Firmawagen = diesel. En zo'n 1.4 (60pk) geraakt langs geen kanten vooruit.

                  Comment


                  • #49
                    Beide wagens vond ik indertijd prachtige creaties. Ik heb zelfs ooit ernstig overwogen een celica te kopen. Maar nu ik wou ouder ben, merk ik ook verschillende défauts op zoals het feit dat hij te hoog op zijn poten staat, alsook de coupélijn die niet helemaal klopt. Zaken die weliswaar kunnen verholpen worden door toevoeging van sportieve addenda. Met beter velgenwerk en een verlagingskit ziet hij er al pakken assertiever uit. Ook komt hij sportiever uit de hoek dan zijn Franse concurrent. Binnenin de toyota is het echter armoede troef qua afwerking, de sportzetels zorgen er gelukkig voor dat je je ook binnen amuseert. De peugeot 406 scoort enkel beter op gebied van cosiness. Geef mij maar de leukere celica.

                    Comment


                    • #50
                      Een zeer mooie Peugeot 406
                      daar heb ik dan voor gekozen ...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                        Ik zou zelf ook geen diesel kopen. ik rijd graag wat hoger in toeren. Maar m'n vrouwke heeft geen keuze. Firmawagen = diesel. En zo'n 1.4 (60pk) geraakt langs geen kanten vooruit.
                        Daar gaat uw testrit bij de volgende meeting.

                        Voor mij de 406 Coupé omdat hij nog altijd mooier is dan de 407 coupé maar dan de pre=facelift want ik heb het echt niet voor die chromé luchthapper.

                        Spijtig dat de diesel niet echt aantrekkelijk is voor België maar een vriend van mij heeft er zo 1 en die haalt volgens hem met gemak de 5.5 Liter per 100 kilometer dus die hogere BIV en rijtaks is wel gauw terugverdiend tov mijn auto die een dikke 7 liter verbruikt.

                        De Celica valt voor mij af omdat het de lelijkste generatie Celica's is die er ooit geweest is. Het is dan ook (misschien indirect) de reden geweest dat Toyota's geen Celica's meer bouwt en niet direct een nieuw model Celica gaat bouwen.

                        Comment


                        • #52
                          De Pug is mooist v lijn , de Celica heeft sportiever stuurwiel

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                            De Celica valt voor mij af omdat het de lelijkste generatie Celica's is die er ooit geweest is. Het is dan ook (misschien indirect) de reden geweest dat Toyota's geen Celica's meer bouwt en niet direct een nieuw model Celica gaat bouwen.
                            Nog even geduld (FT-HS concept, basis voor een mogelijk nieuwe Celica):
                            Last edited by ; 07/02/2007, 09:47.

                            Comment


                            • #54
                              Wel, die is niet veel beter en wees maar zeker dat de productieversie alle stijlkenmerken zal mankeren die ik nog iets of wat aantrekkelijk vind in dit prototype.

                              Comment


                              • #55
                                Vind ik ook zo moeilijk he... Beide waren favorietjes in de tijd... Nog steeds, eigenlijk. Misschien toch maar de tijdloze elegantie van de 406 coupé, als ik nu moet kiezen. Met het lekkere Momo-lederen interieur in cognackleur, 't koetswerk mag blauw. Of donkergroen. Mmmm



                                Mocht je mij een 8-tal jaar geleden deze poll hebben voorgelegd, zou ik allicht de Celica genomen hebben, trouwens...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • #56
                                  Voor mij de 406 coupé, qua design vind ik die heel geslaagt. Knapste Peugeot ooit voor mij. De Célica zie ik niet zo graag.

                                  Comment


                                  • #57
                                    De Peugeot 406 voor mij a.u.b Ook in het groen met beige leder

                                    Comment


                                    • #58
                                      Dit interieur:


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • #59
                                        Voor mij de Pug. Deze straalt meer klasse uit. Discreet sportief.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik heb de celica altijd al een mooie wagen gevonden. Daarom mag hij mijn voorkeur genieten

                                          Comment

                                          Working...
                                          X