Die Peugeot tegen die Celica. Dan ga ik voor de Peugeot. Moest het een Celica 1600gt zijn dan was het anders gelopen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 406 coupé vs. Toyota Celica
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenInderdaad, ik vind het ook een grandioze combinatie. Lekker zuinig in een auto die je qua lijn volledig ligt ; geen toegevingen meer moeten doen en dus de auto van je dromen kunnen rijden zonder er een financieel minder interessante motor bij te moeten nemen.
Daarom alleen al stem ik op de Peugeot! En uiteraard ook om dat 'ie superknap is.
Ik snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor.Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?
Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenIk snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor.Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?
Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.(maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenIk beaam. Ik begin de laatste tijd zelfs een diesel-afkeer te krijgen en toon respect voor de mensen die nog een nieuwe benzine kopen... hoewel ik zelf ook diesel rijdt(maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)
Dat een firmawagen een diesel is, vind ik logisch. Of dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook. Maar een tijdje terug vertelde een maat me dat 'ie een andere wagen ging kopen. Dieje wou nen diesel kopen, met justekes 10k km per jaar!Dan koop je toch een naft? Natuurlijk, als ze binnenkort de wegentaks gelijk gaan brengen, is 't dieselen mss voordeliger. Wat ik dan ook weer ni snap. Alles wa slecht is voor 't milieu, maken ze duurder. En dieselen gaan ze voordeliger maken?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenIk snap ni waarom iedereen dat een ideale combinatie vind. Het lijkt wel of je hier (in België) een diesel moet kopen. Je ziet bijna niks anders. En dan liefst nog de lichtste motor.Echt jammer vind ik. Ik doe een 6k km/jaar, waarom zou ik dan een diesel kopen?
Ontopic, ik kies voor de 406 Coupé, maar wel een naft.Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenIk beaam. Ik begin de laatste tijd zelfs een diesel-afkeer te krijgen en toon respect voor de mensen die nog een nieuwe benzine kopen... hoewel ik zelf ook diesel rijdt(maar met 25k km/jaar wordt een naft natuurlijk al duur voor een student...)
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenDat een firmawagen een diesel is, vind ik logisch. Of dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook. Maar een tijdje terug vertelde een maat me dat 'ie een andere wagen ging kopen. Dieje wou nen diesel kopen, met justekes 10k km per jaar!Dan koop je toch een naft? Natuurlijk, als ze binnenkort de wegentaks gelijk gaan brengen, is 't dieselen mss voordeliger. Wat ik dan ook weer ni snap. Alles wa slecht is voor 't milieu, maken ze duurder. En dieselen gaan ze voordeliger maken?!
Ik zou zelfs nog een benzine kopen mocht ik 25k per jaar doen, ofzo. Maar ik doe er 50k ... en dan is een benzine doorgaans te kostelijk, of toch andersom : dan begint een diesel echt wel duidelijk beter qua prijs te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk volg julie allebei compleet.
Ik zou zelfs nog een benzine kopen mocht ik 25k per jaar doen, ofzo. Maar ik doe er 50k ... en dan is een benzine doorgaans te kostelijk, of toch andersom : dan begint een diesel echt wel duidelijk beter qua prijs te zitten.
50 duuzd? Da begint al!
Zoals al vermeld, dan begrijp ik het wel, maar in je post leek het net of een diesel altijd de ideale oplossing is om te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenOf dat mensen zoals jij, die meer dan 20k km/jaar doen, een diesel kopen, da begrijp ik ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk doe er ook minstens 20.000 per jaar, maar bij mij komt nooit geen diesel meer binnen. 'k Heb me één keer laten vangen, maar geen tweede.
Ik zou zelf ook geen diesel kopen. ik rijd graag wat hoger in toeren. Maar m'n vrouwke heeft geen keuze. Firmawagen = diesel. En zo'n 1.4 (60pk) geraakt langs geen kanten vooruit.
Comment
-
Beide wagens vond ik indertijd prachtige creaties. Ik heb zelfs ooit ernstig overwogen een celica te kopen. Maar nu ik wou ouder ben, merk ik ook verschillende défauts op zoals het feit dat hij te hoog op zijn poten staat, alsook de coupélijn die niet helemaal klopt. Zaken die weliswaar kunnen verholpen worden door toevoeging van sportieve addenda. Met beter velgenwerk en een verlagingskit ziet hij er al pakken assertiever uit. Ook komt hij sportiever uit de hoek dan zijn Franse concurrent. Binnenin de toyota is het echter armoede troef qua afwerking, de sportzetels zorgen er gelukkig voor dat je je ook binnen amuseert. De peugeot 406 scoort enkel beter op gebied van cosiness. Geef mij maar de leukere celica.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenIk zou zelf ook geen diesel kopen. ik rijd graag wat hoger in toeren. Maar m'n vrouwke heeft geen keuze. Firmawagen = diesel. En zo'n 1.4 (60pk) geraakt langs geen kanten vooruit.
Voor mij de 406 Coupé omdat hij nog altijd mooier is dan de 407 coupé maar dan de pre=facelift want ik heb het echt niet voor die chromé luchthapper.
Spijtig dat de diesel niet echt aantrekkelijk is voor België maar een vriend van mij heeft er zo 1 en die haalt volgens hem met gemak de 5.5 Liter per 100 kilometer dus die hogere BIV en rijtaks is wel gauw terugverdiend tov mijn auto die een dikke 7 liter verbruikt.
De Celica valt voor mij af omdat het de lelijkste generatie Celica's is die er ooit geweest is. Het is dan ook (misschien indirect) de reden geweest dat Toyota's geen Celica's meer bouwt en niet direct een nieuw model Celica gaat bouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenDe Celica valt voor mij af omdat het de lelijkste generatie Celica's is die er ooit geweest is. Het is dan ook (misschien indirect) de reden geweest dat Toyota's geen Celica's meer bouwt en niet direct een nieuw model Celica gaat bouwen.
Comment
-
Vind ik ook zo moeilijk he... Beide waren favorietjes in de tijd... Nog steeds, eigenlijk. Misschien toch maar de tijdloze elegantie van de 406 coupé, als ik nu moet kiezen. Met het lekkere Momo-lederen interieur in cognackleur, 't koetswerk mag blauw. Of donkergroen. Mmmm
Mocht je mij een 8-tal jaar geleden deze poll hebben voorgelegd, zou ik allicht de Celica genomen hebben, trouwens...
Comment
-
-
Voor mij de Pug. Deze straalt meer klasse uit. Discreet sportief.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
Comment