Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe firmawagen kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke nieuwe firmawagen kiezen

Wat raden jullie mij aan als nieuwe bedrijfswagen? Ik kies sowieso voor een break (hoe groter hoe beter omwille van mijn lengte +- 2m).

Mijn vereisten:

- automaat
    - lederen zetels (klein morsend kind op de achterbank)

Voorlopig twijfel ik tussen een Superb combi en een v70 beiden 2.0 diesel.

Budget: 35000€ incl.

Alvast bedankt en laat de suggesties maar komen.

Ik heb hetzelfde budget en ik kon net een superb l&k er in krijgen (geen automaat). Een paar opties minder en je hebt dus een goed uitgeruste wagen incl automaat. Groter en moderner dan v70...
    Al gekeken voor Mondeo?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Comment

Mondeo al bekeken, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de Superb. Dinsdag mag ik naar de garage gaan om een offerte te laten opmaken. Ben is benieuwd of ik er ook die l&k in zou krijgen.

Comment

Mazda 6 kan ik zelf alleen maar aanraden. Geen ervaring met de automaat...

Uit die 2 zou ik inderdaad ook de Superb kiezen, toch veel moderner dan de V70.

Comment

Ik zou vooral aanraden met de twee eens een fatsoenlijke rit te maken... Je zal merken dat er meer verschillen zijn dan alleen maar meer of minder modern.

Comment

Heb je een V60CC al bekeken?
            Ik ben zelf ook een kleine 2 meter en een hogere instap is altijd makkelijk.
            De nieuwe Volvo automaat(8-traps) is echt een plezier om mee te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Mazda 6 kan ik zelf alleen maar aanraden. Geen ervaring met de automaat...

Uit die 2 zou ik inderdaad ook de Superb kiezen, toch veel moderner dan de V70.
              Ik weet niet of er voor de TS nog andere voorwaarden aan vast zitten, maar bij ons is (buiten het feit van citroën) ook de eis van max 115gr CO² omdat met hogere CO² de wagen maar 75% aftrekbaar is. En ik hoor hier en daar dat dit in meerdere bedrijven is. In dat geval is die van de Mazda goed, zolang ge manueel blijft. Maar automaat schiet de CO² van de mazda de hoogte in en komt meteen in die 75% terecht. En manueel dacht ik 90% met 104gr.

Met de Superb eenzelfde verhaal. De 2.0DSG6 zit net aan de 116gr en dus 75%. De manueel zit er ruimschoots onder. De 1.6dsg7 zit dan wel weer goed. Maar dan moet ge tevreden zijn met 125pk.

Maar mss dat de CO² niets uit maakt bij de TS en dan is er keuze genoeg

Comment

Wat ga je kopen: CO² of een auto?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  De TS koopt niks, zijn baas koopt, en die wil waarschijnlijk een hoge aftrekbaarheid...

De huidige V70 zou ik toch ook niet meer nemen, gezien de opvolger eind dit jaar voorgesteld wordt.
                  Mondeo... geen karakter.
                  Ik zou dan eerder kijken naar de Superb of een Passat.

Comment

Hoe minder CO² ge koopt, hoe meer auto dat ge in de plaats krijgt

Ik verneem in mijn kennissenkring nog maar enorm weinig dat ze lager als 80% mogen zitten. Eentje nog die de nieuwe Espace mocht kiezen die meer dan 115gr CO² had, maar de rest moet eronder blijven.

Ik heb zelfs nog geluk gehad dat ze mij niet kwijt willen op het werk, want een collega heeft vorige week mogen kiezen tussen ne C5 en ne C4 grand picasso. Wilde de C5, maar die is blijkbaar niet meer in de 1.6d te krijgen omdat het model vernieuwd gaat worden. De 2.0 heeft teveel CO2 en dus moest hij de C4 GP nemen. Dik tegen zijn goesting.

Privé zou mij dat niet schelen hoeveel CO2 die heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      De huidige V70 zou ik toch ook niet meer nemen, gezien de opvolger eind dit jaar voorgesteld wordt.
                      Mondeo... geen karakter.

Dat zie ik net omgekeerd. Passat, geen karakter, nog nooit gehad ook. Superb is tegenwoordig wel OK, maar een Mondeo vind ik absoluut de mooiste verschijning van die drie...
                      En wat de V70 betreft: het is net omdat er een nieuwe komt dat er nu misschien een V70 in zijn budget past, dus eerder unieke kans om zoiets te bestellen zou ik denken.

Ermee rijden zegt meer dan woorden, maar dat had ik hierboven al aangegeven.

Comment

Ik zou resoluut gaan voor een Mazda 6 break skydrive met Sky-active 150 pk BVm motor (109 gr CO2). Auto ziet er goed uit, rijdt goed (want drijft de juiste wielen aan, en 't is geen dertien in een dozijn wagen)
                        BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Dat zie ik net omgekeerd. Passat, geen karakter, nog nooit gehad ook. Superb is tegenwoordig wel OK, maar een Mondeo vind ik absoluut de mooiste verschijning van die drie...
                          En wat de V70 betreft: het is net omdat er een nieuwe komt dat er nu misschien een V70 in zijn budget past, dus eerder unieke kans om zoiets te bestellen zou ik denken.

idd, v70 kan je nu voor een mooie prijs goed uitgerust krijgen en misschien ouder dan de rest maar wel betere materialen
                          maar zoals de meeste zeggen: proefrijden en dan pas kiezen....
                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            Ik zou resoluut gaan voor een Mazda 6 break skydrive met Sky-active 150 pk BVm motor (109 gr CO2). Auto ziet er goed uit, rijdt goed (want drijft de juiste wielen aan, en 't is geen dertien in een dozijn wagen)
                            Wat bedoel je met de juiste wielen? Absoluut niks tegen de Mazda 6, maar het blijft wel een fwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              De TS koopt niks, zijn baas koopt, en die wil waarschijnlijk een hoge aftrekbaarheid...

Mondeo... geen karakter.
                              Dan moet zijn baas maar een auto kopen en je ermee laten rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                Wat bedoel je met de juiste wielen? Absoluut niks tegen de Mazda 6, maar het blijft wel een fwd.
                                Is ook verkrijgbaar als 4wd.

LINK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                  idd, v70 kan je nu voor een mooie prijs goed uitgerust krijgen en misschien ouder dan de rest maar wel betere materialen
                                  maar zoals de meeste zeggen: proefrijden en dan pas kiezen....
                                  Ik vind een Superb ook wel interessant, maar als je voor hetzelfde budget een V70 kan krijgen, zelfs al komt er een nieuw model zou ik toch niet twijfelen.

Comment

Diesel slet of benzine

Welk budget heb je voor benzine ? Rest is kanker auto rijden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

Maar goed dat smaken verschillen. Voor mij persoonlijk nooit nog een ford. Heb er 5 gehad, waarvan 3 firmawagens (mondeo's). De laatste viel nog een beetje mee, maar alle andere Fords waren miseriebakken. Nu ken ik wel de nieuwere modellen niet. Mijn jongste model ooit was ne 2004. Qua model is het ook niet mijne smaak, behalve dan de vingale

Met wat geluk past die Mondeo in de koffer van die V70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        109gr CO² voor deze in automaat? Dacht thans gelezen te hebben dat de automaat 124gr CO² heeft.

Comment

Working...
                                        X