Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 wagon of bmw 420d gc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 6 wagon of bmw 420d gc

Ik twijfel tussen deze 2 wagens
    Mazda 6 wagon 175 pk diesel automaat : nieuwe wagen en zowat full option uitgerust

Vs

Bmw 420 d gran coupe automaat met de nieuwe 190 pk motor ongeveer 12000 km. Uitrusting minder dan Mazda maar voor mij voldoende :gps pro / leder /xenon /open dak

Bmw kost 5800 euro meer dan mazda.

Neig iets meer naar bmw omdat ik nu ook met bmw rij en ik het op vlak van gps, rijhouding, automaat toch hoger inschat.

Anderzijds is de mazda qua prijs onklopbaar en met 6000 euro gespaard kun je natuurlijk veel leuks doen. Lees wel regelmatig negatieve zaken over motor | om de paar 100 km regeneren met hoog verbruik tot gevolg en wispelturige GPS. Heb geen ervaring met mazda en heb er wat mijn twijfels over.

Enig advies?

Als ex 6-rijder zou ik de BMW kiezen.

Comment

De 4gc bevalt mij wel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        De 4gc bevalt mij wel .
        Mijn M6 bevalt me ook.

Comment

Aan uw openingspost te lezen weet ik dat uw keuze al vast ligt. Je zoekt alleen bevestiging.

Comment

Moest ik zelf kopen, zou ik resoluut voor de Mazda gaan in dat geval
            BMW 420dA : >>>

Comment

Ik ben zeker grote fan van de Mazda 6 maar hier kies ik zeker voor de BMW.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

2 wagens wie mij wel aanstaan dus moeilijke keuze. Moesten ze nu manueel zijn zou ik meer naar de mazda neigen met prijsverschil in het hoofd. Nu neig ik toch iets meer naar de BMW. Een wagon en gc is nu wel niet hetzelfde he...ander segment.

Comment

Ik kies zelf mijn wagens waar ik mee wil rijden, waarom zou je dit nu vragen aan iemand anders.
                  Dat begrijp ik niet , een auto waar je zelf in moet rijden en de mening vragen van een ander.
                  Z4 M40i

Comment

Ben je al met beide wagens een testrit gaan maken? Neen zeker.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Ik rij al jaren met bmw en dan denk je soms, ik wil wel eens iets anders... Bijv ik rij nu met een 1 serie f20 en dat interieur van die gc is bijna identiek. Die bmw interieurs ben ik zo stillaan beu gezien maar aan de andere kant zijn ze ook effectief goed en ergonmisch. Heb al een proefrit gedaan met de mazda en die motor draait heel wat stiller en smoother dan de bmw diesel. Interieur van mazda vind ik mooier, maar bijv. De middenarmsteun in de mazda daar ben je niets mee, zit veel te ver naar achteren om nuttig te zijn (lijkt een stom detail, maar als je een automaat hebt vind ik dit wel belangrijk). En zo zijn er nog een aantal missers die op termijn wel ergelijk zouden kunnen worden. Qua ruimte en laadmogelijkheden is het een no brainer en wint de mazda.

Heb wel nog niet gereden met de 190 pk versie van bmw misschien is deze wel stiller dan de vorige generatie.

Beide wagens zien er goed uit. Mazda zwart metaal en zwart leder met prachtige 19 inch velgen.bmw donkerblauw met beige lederen interieur en 18 inch velgen. Spijtig genoeg geen sportzetels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Als ex 6-rijder zou ik de BMW kiezen.
                        Uit interesse, mogen we weten waarom? Ik meen me te herinneren dat je best positief was over je 6, is dat veranderd of vind je de BMW 4 "gewoon beter"?
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

De 6 was zeker een goede auto, maar had 2 nadelen die ik niet verwacht had. Dat was voor mij de nogal droge ophanging en de toch wel duidelijke rolgeluiden van de banden.

Twee zaken die ze misschien bij de facelift verholpen hebben?

Aan de andere kant heeft de 420gc een zeer goede 8-trapsautomaat en is de 190pk toch een pak pittiger en met een adaptieve ophanging kan men tenminste kiezen tussen sport en comfort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            De 6 was zeker een goede auto, maar had 2 nadelen die ik niet verwacht had. Dat was voor mij de nogal droge ophanging en de toch wel duidelijke rolgeluiden van de banden.

Twee zaken die ze misschien bij de facelift verholpen hebben?

Aan de andere kant heeft de 420gc een zeer goede 8-trapsautomaat en is de 190pk toch een pak pittiger en met een adaptieve ophanging kan men tenminste kiezen tussen sport en comfort.
                            Welke motor had je in je 6, 150 of 175 pk versie? Manueel of automaat? Ik heb gereden met een 150 pk automaat en vond ik toch wel meevallen, dus 175 pk en automaat komt wel goed. Die auto stond wel niet op 19 inch dus t is te hopen dat die niet te veel ten koste gaan van het comfort. Jammer dat het bij mazda blijkbaar moeilijk is om een proefrit te doen met de versie die je wilt.

Comment

Ik had de 175pk icm automaat. Die komt standaard op 19' velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                Jammer dat het bij mazda blijkbaar moeilijk is om een proefrit te doen met de versie die je wilt.
                                Misschien bij de dealer waar jij gaat. Ik heb alvast niet te klagen gehad. Op een vrijdag een offerte en proefrit aangevraagd, maandag (dus de daaropvolgende werkdag al !) offerte klaar en beide motorisaties van de MX-5 stonden op mij te wachten :-)

Comment

Ben bij 3 dealers langsgeweest. Nergens een 6 175 pk diesel met automaat.

Comment

Persoonlijk zou ik de Mazda kiezen. Heeft meer opties, kost minder en is nieuw. Dus fabrieksgarantie.
                                    Grtjs Hans

Comment

Ik heb enkele maanden geleden bij Waasland Automotive (sint-niklaas) een testrit gedaan met een 175pk met automaat. Wel het pré facelift model. Geen idee of dit nu nog mogelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                        Ik rij al jaren met bmw en dan denk je soms, ik wil wel eens iets anders... Bijv ik rij nu met een 1 serie f20 en dat interieur van die gc is bijna identiek. Die bmw interieurs ben ik zo stillaan beu gezien maar aan de andere kant zijn ze ook effectief goed en ergonmisch. Heb al een proefrit gedaan met de mazda en die motor draait heel wat stiller en smoother dan de bmw diesel. Interieur van mazda vind ik mooier, maar bijv. De middenarmsteun in de mazda daar ben je niets mee, zit veel te ver naar achteren om nuttig te zijn (lijkt een stom detail, maar als je een automaat hebt vind ik dit wel belangrijk). En zo zijn er nog een aantal missers die op termijn wel ergelijk zouden kunnen worden. Qua ruimte en laadmogelijkheden is het een no brainer en wint de mazda.

Heb wel nog niet gereden met de 190 pk versie van bmw misschien is deze wel stiller dan de vorige generatie.

Beide wagens zien er goed uit. Mazda zwart metaal en zwart leder met prachtige 19 inch velgen.bmw donkerblauw met beige lederen interieur en 18 inch velgen. Spijtig genoeg geen sportzetels.
                                        in verband met die middenarmsteun, tenzij je de grootte hebt van pakweg Danny De Vito klopt dat gewoon niet! ik had dat ook al eerder op n ander forum gelezen en was een beetje ongerust, maar eens de wagen geleverd en de eerste km gereden bleek dat boerenbedrog te zijn. De armsteun staat perfect om je elleboog op te laten rusten. zelfs als ik schakel (heb n handgeschakelde 175PK versie) heb ik er geen problemen mee (meet 187cm) want de console is zo opgebouwd dat je ze in zn geheel als armsteun kan gebruiken. ik was trouwens aan het twijfelen tussen een M6 en een 320D GT, en heb nog geen kilometer (inmiddels al bijna 30.000) spijt gehad van m'n keuze.

Comment

Working...
                                        X