Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M2 of M4 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Staat toch behoorlijk wat kritiek in.
    Geen "echte" M motor in de M2. M2 is slechts 40kg lichter dan de M4...
    Interieurafwerking en versnellingspook in alcantara zouden voor mij al een no-go zijn.
    Alcantara is toch echt niet gemaakt om over een versnellingspook te trekken.
    Toch wel best jammer idd. Ik wil toch ook aanstippen dat ook de motor in de M3-M4 een "tuning" is van de ondertussen toch bewierookte N55. Wat versterkte onderdelen, 2 turbo's ipv twinscroll, en klaar. De tijd van volledig apart ontwikkelde S motoren zoals bij de voorgangers lijkt voorbij...

    "This is the pride of the engine-focused Bavarian Motor Works without an ostensibly "special" engine; it did not get the full engineering rework devoted to the engines in every other M-model currently sold. The poor thing doesn't even get the nifty internal "S" code (S14, S38, S54, S55) that's been the hallmark of true M-division engines since Reagan was president"
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #42




      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Dat compromis is net het punt van een BMW M, altijd al geweest. (idem voor de GTI's, AMG's, ...)

        Maar goed, net daarom is het de discussie niet waard, maar ’t is wel eens interessant om te zien om welke redenen men de ene of andere prefereert. Voor mij mag een auto natuurlijk beter presteren zolang het comfort niveau maar behouden blijft, verder (lees, extremer) dan een M3/4 zal ik op dat vlak toch niet gaan…

        De kortere wielbasis wil ik wel eens ervaren, daar kan ik nu niet veel over kwijt. Hoeveel (extra) rijplezier brengt dat ene aspect mij? Sowieso gaat die vlieger toch al niet op omwille van de genoemde reden. Ik twijfel eerder wanneer je de M3/4 tegenover de Alfa Giulia QV of Mercedes C63 AMG plaatst (lichte voorkeur voor de Alfa, als die ooit verkocht wordt tenminste).

        Ik denk dat de M2 goed gepositioneerd is in de markt. Alle hot hatches zijn dan misschien wel praktischer, echter heeft geen enkele dat karakter van de M2 (RWD). De nieuwe Cayman heeft een viercilinder boxer, dat is het ook niet meer. Een Alfa 4C is te extreem. Een Lotus Exige allicht ook en een instapper van de Evora bestaat niet meer. Dat maakt de M2 wel een unieke propositie als de concurrentie uit andere segmenten moet komen. Maar sportieve D-segmenters is gewoon een ander kaliber van auto.
        Onze andere wagen is een Audi S5. Qua sportiviteit ook niet te onderschatten, uiteraard meer comfort maar te groot qua handelbaarheid. De quattro is een zeer goede aandrijving, maar geef mij maar een RWD. Als je dit hebt in een wagen waar je bijna op de achteras zit....
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          ga je een lotus als daily gebruiken?
          Ik heb het gedaan ja, +40.000km op een dikke 2 jaar. En ik woon op anderhalve km van mijn werk :p

          Comment


          • #45
            Vaak te laat toegekomen zeker ?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Ik heb het gedaan ja, +40.000km op een dikke 2 jaar. En ik woon op anderhalve km van mijn werk :p
              Een echte daily dus ...
              BMW M2 Coupé
              Audi S5
              Nobody is Perfect!

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Dat compromis is net het punt van een BMW M, altijd al geweest. (idem voor de GTI's, AMG's, ...)
                Dat vind ik nu ook. Volgens mij is de strategie van BMW met de M's, sportieve afgeleiden te maken van hun luxueuzere coupés en sedans. Die gaan dus 'een beetje' mee op gebied van de luxe ontwikkeling of evolutie van hun afgeleiden. Ik denk ook dat de M2 met zijn uiterlijke afmetingen in staat is de fanaten van de oudere, compactere M's te lokken. Alhoewel die misschien zullen claimen dat de kwaliteit en de tech van hun M's nog wat anders is.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  Vaak te laat toegekomen zeker ?
                  Vooral thuis :p

                  Comment


                  • #49
                    Ik heb nog maar 2 reviews gezien..., wat meteen duidelijk is en wat ik mij kan inbeelden ook, is dat de M2 plezanter bevonden wordt omdat 'ie vergevingsgezinder blijkt te zijn. Een M3/4 is op de limiet met momenten een bitch, vaak moet je lossen ipv het gas erop te kunnen houden. Ik zag toevallig net dit en kan het als voorbeeldje aanhalen: https://www.youtube.com/watch?v=DVHn...youtu.be&t=251
                    Eerste en tweede versnelling is gewoon spielerei, plezant & gemakkelijk controleerbaar. De manier waarop die in z'n 3e versnelling nog tractie verliest is het soort zwieper waar je veel moeilijker op kunt committen want je zit in geen tijd op een ander rijvak te rijden. Hier nog zo'n voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=09lD...=youtu.be&t=50
                    Echt rijplezier is de zotste dingen uithalen en daarbij 't gevoel van controle kunnen bewaren, dat is met de M4 niet zo simpel vind ik, maar ik ben dan ook geen Chris Harris vrees ik.

                    Comment


                    • #50
                      Febrero, goede keuze. Zal op iedere gebied denk ik verbetering zijn op je bestaande wagen, die in zijn genre al top was! Ik denk dat je mss wel wonderen mag verwachten, tenslotte ga je over tot een "echte" m.

                      Comment


                      • #51
                        En de pro's blijven komen. http://www.theverge.com/2016/2/23/11...t-drive-review
                        En als hij dan toch niet perfect zou zijn, kan deze zin de non-believers misschien helpen.
                        "None of this is to say that the M2 is perfect — it’s not. The interior is drab and overly plastic. It’s isn’t sumptuous and it’s not luxurious and you won’t be running your fingers over the fine materials. BMW spent its money in other places."
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                          Febrero, goede keuze. Zal op iedere gebied denk ik verbetering zijn op je bestaande wagen, die in zijn genre al top was! Ik denk dat je mss wel wonderen mag verwachten, tenslotte ga je over tot een "echte" m.
                          Niet helemaal akkoord.
                          Dit is een M met compromissen. Geen echte M motor, zwaar, en een relatief pover interieur.
                          Nu alle merken doen dit hé.
                          Er is echt een inflatie aan de gang van de topversies, en een badge wedloop.

                          Mercedes herdoopt de C450 tot C43 AMG. Een AMG pakket kan je ook op een A160 krijgen.
                          VOLVO geeft de R-Line bijna cadeau op een V60 D2...

                          Wil niet zeggen dat het slechte auto's zijn, maar het "entry" ticket tot een M of AMG wordt kleiner.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                            Febrero, goede keuze. Zal op iedere gebied denk ik verbetering zijn op je bestaande wagen, die in zijn genre al top was! Ik denk dat je mss wel wonderen mag verwachten, tenslotte ga je over tot een "echte" m.
                            Ik vind dat uiteraard ook. Mijn 135i is al 7 jaar mijn perfecte metgezel. Het comfort dat hij mij biedt is meer dan goed genoeg voor mijn dagelijks gebruik. De wagen is zeer wendbaar en heeft alle elektronische hulpmiddelen die een mens nodig heeft. Met de Performance Kit van BMW ben ik een stapje dichter bij de 1M gekomen. Ik heb met de 1M gereden, qua onderstel, overbrenging (manuele bak) en prestaties uiteraard niet vergelijkbaar.
                            Dat de M2 volgens sommigen geen echte ///M zou zijn vind ik toch een beetje kleingeestig. Dat hij geen S55 motor heeft en geen dubbele turbo. Ja., als dat al de referentie moet zijn voor een M ??? Ik heb met de M4 gereden, een fantastische wagen met overschot aan power, maar de speelsheid, de wendbaarheid van de M2 zal die wel niet hebben.
                            Veel kritiek komt ook van hen die niet weten wat een ///M is, laat staan of ze er ooit mee gereden zouden hebben. De beste stuurlui staan meestal aan wal.
                            Last edited by febrero; 24/02/2016, 13:34.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

                            Comment


                            • #54
                              Nog niet mee gereden maar denk dat het een echte m is, de 1m series is voor mij ook een echte m. De 4 heb ik ook mee gereden en die heeft wel een groot gt gehalte vind ik.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                Ik vind dat uiteraard ook. Mijn 135i is al 7 jaar mijn perfecte metgezel. Het comfort dat hij mij biedt is meer dan goed genoeg voor mijn dagelijks gebruik. De wagen is zeer wendbaar en heeft alle elektronische hulpmiddelen die een mens nodig heeft. Met de Performance Kit van BMW ben ik een stapje dichter bij de 1M gekomen. Ik heb met de 1M gereden, qua onderstel, overbrenging (manuele bak) en prestaties uiteraard niet vergelijkbaar.
                                Dat de M2 volgens sommigen geen echte ///M zou zijn vind ik toch een beetje kleingeestig. Dat hij geen S55 motor heeft en geen dubbele turbo. Ja., als dat al de referentie moet zijn voor een M ??? Ik heb met de M4 gereden, een fantastische wagen met overschot aan power, maar de speelsheid, de wendbaarheid van de M2 zal die wel niet hebben.
                                Veel kritiek komt ook van hen die niet weten wat een ///M is, laat staan of ze er ooit mee gereden zouden hebben. De beste stuurlui staan meestal aan wal.
                                Toch wel, maar niet met de M2 natuurlijk.
                                Maar als de M2 maar een paar kg lichter is, en amper 10cm verschilt in wielbasis, dan kan ik me niet direct voorstellen dat de speelsheid zo gaat verschillen.
                                Vergeet niet dat je een dikke 50pk mist ten opzichte van een M4, en amper 40kg gewicht verliest.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Toch wel, maar niet met de M2 natuurlijk.
                                  Maar als de M2 maar een paar kg lichter is, en amper 10cm verschilt in wielbasis, dan kan ik me niet direct voorstellen dat de speelsheid zo gaat verschillen.
                                  Vergeet niet dat je een dikke 50pk mist ten opzichte van een M4, en amper 40kg gewicht verliest.
                                  Wou het niet zeggen maar dacht net hetzelfde.
                                  Hoe kan iets speelser zijn met 40kg verschil...
                                  Onderstel etc kwam rechtstreeks van de grote broer dacht ik te lezen...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Wou het niet zeggen maar dacht net hetzelfde.
                                    Hoe kan iets speelser zijn met 40kg verschil...
                                    Onderstel etc kwam rechtstreeks van de grote broer dacht ik te lezen...
                                    Maar met kortere wielbasis, en geeft een betere wendbaarheid (dit noem ik speelser). Heb ooit op de BMW fandays slaloms gezien tussen de toenmalige M3 coupé (8cyl.) en de 1M. Je moest eens zien hoe die M1 veel wendbaarder was door de bochten. De M2 zal dus met zijn even brede, doch kortere wielbasis wendbaarder zijn dan de M4 (+4.70inch = bijna 12cm), daar moet je niet aan twijfelen, ten andere alle tests bewijzen dat. Het gewichtsverschil is inderdaad klein, maar de kortere wielbasis is belangrijker dan die 40kg verschil in dat verband. Maar bovendien is er ook nog het exterieur design dat bij de M4 een negatiever invloed uitoefent op die wendbaarheid. (M4 = 7.69inch langer)
                                    Last edited by febrero; 24/02/2016, 16:01.
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                      Maar met kortere wielbasis, en geeft een betere wendbaarheid (dit noem ik speelser). Heb ooit op de BMW fandays slaloms gezien tussen de toenmalige M3 coupé (8cyl.) en de 1M. Je moest eens zien hoe die M1 veel wendbaarder was door de bochten. De M2 zal dus met zijn even brede, doch kortere wielbasis wendbaarder zijn dan de M4, daar moet je niet aan twijfelen, ten andere alle tests bewijzen dat.
                                      Dat de wielbasis door korter te zijn wat speelser zal zijn, daar ben ik het mee eens. Maar enkel door zoiets, gaat dat zoveel verschil geven? Het kan he, ben niet technisch genoeg om daar zelf iets over te kunnen zeggen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Laten we de 135i dan eens vergelijken met de M2.

                                        Wielbasis: allebei 269 cm
                                        135i: 306 pk voor 1425 kg: 4.65 kg/pk
                                        M2: 370 pk voor 1595 kg : 4.3 kg/pk

                                        0-100 : M2 4.3 s tegenover 4.6s (135i)

                                        Verschil is klein, en kwa wendbaarheid zal deze behoorlijk kort tegen de 135i liggen, maar zeker zwaarder aan voelen.
                                        Bij slalom heb je meest last van de lastwissels (gewicht schuift continu van de links naar rechts en omgekeerd).

                                        Maar versta me niet verkeerd hé, het zal zeker een funcar zijn, maar ben het niet helemaal eens met je speelsheid.
                                        Denk dat daarvoor een MX-5, Lotus Elise of zelfs Toyota GT86 een ander gevoel geven, maar zeker minder pure power te bieden hebben.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                          Dat de wielbasis door korter te zijn wat speelser zal zijn, daar ben ik het mee eens. Maar enkel door zoiets, gaat dat zoveel verschil geven? Het kan he, ben niet technisch genoeg om daar zelf iets over te kunnen zeggen.
                                          Dit eens lezen : http://www.bmwblog.com/2015/10/13/bm...cs-comparison/
                                          POWERTRAIN

                                          The M4 has an absolute powerhouse underneath its low-slung hood. A twin-turbocharged 3.0 liter inline-six engine makes 425 horsepower and 406 lb-ft of torque, compared to the M2’s single turbocharged 3.0 liter I6 engine that makes 370 hp and 343 lb-ft of torque. A 55 hp difference is big, however, the M4 weights a couple hundred pounds more, at around 3,600 lbs. The M2 is a featherweight, by comparison, tipping the scales at 3,196 lbs. dropping 400 lbs from the M2 should more than negate the difference in horsepower.
                                          Last edited by febrero; 24/02/2016, 16:23.
                                          BMW M2 Coupé
                                          Audi S5
                                          Nobody is Perfect!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X