Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M2 of M4 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Toch wel best jammer idd. Ik wil toch ook aanstippen dat ook de motor in de M3-M4 een "tuning" is van de ondertussen toch bewierookte N55. Wat versterkte onderdelen, 2 turbo's ipv twinscroll, en klaar. De tijd van volledig apart ontwikkelde S motoren zoals bij de voorgangers lijkt voorbij...

    "This is the pride of the engine-focused Bavarian Motor Works without an ostensibly "special" engine; it did not get the full engineering rework devoted to the engines in every other M-model currently sold. The poor thing doesn't even get the nifty internal "S" code (S14, S38, S54, S55) that's been the hallmark of true M-division engines since Reagan was president"
    Der Grund, warum BMW sich für eine weitere Modifikation des alten N55 und gegen den neuen Baukastenmotor B58 (z. B. im 340i mit 326 PS) entscheidet, ist der gleiche wie bei den schwereren Achsen: Robustheit. „Wir kennen diesen Motor. Er ist robust und auch im Hochleistungsbereich erprobt. Immerhin war er die ursprüngliche Basis für den M3-Motor. Wir hätten den B58 modifizieren können. Aber auch das wäre eine Zeit- und Kostenfrage gewesen“, erläutert Isenberg.

    http://www.motor-talk.de/news/warum-...-t5465678.html
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Was een grapje wi:p
      Ik had em door hoor toere 😊
      Greetz,
      Canonball
      _____________________
      530dA F10 2010
      Z4 s23i E89 2011

      Comment


      • #83
        :cool::cool::cool:

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
          Dat de wielbasis door korter te zijn wat speelser zal zijn, daar ben ik het mee eens. Maar enkel door zoiets, gaat dat zoveel verschil geven? Het kan he, ben niet technisch genoeg om daar zelf iets over te kunnen zeggen.
          Test verslag van Autowereld.be. Ik onthoud vooral dit : "Maar de M2 bijt zich net heel zelfverzekerd in het asfalt vast en toont zich uitermate stabiel en tegelijk bijzonder agiel en desgewenst ook "speels".
          See more at: http://www.autowereld.be/autotests/e....rVVsJDTf.dpuf
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

          Comment


          • #85
            Topicstarter lijkt zichzelf wel heel hard te willen overtuigen. Dat is nergens voor nodig, alle gespecialiseerde pers (en dan bedoel ik niet pakweg Autowereld) is het er over eens dat de M2 een erg goeie M is binnen de huidige spelregels (turbo everywhere, elektrische stuurinrichtingen, etc.), dit itt de M3 en M4 die ik al verschillende keren helemaal afgekraakt heb zien worden (moeilijk op de limiet, rijdt niet vloeiend, inspiratieloze motor, synthetisch geluid - het zal vast allemaal wat overdreven zijn maar voor die prijs verwacht je iets foutloos).

            Mijn persoonlijke mening: de betere wagens in dit segment zijn vandaag bij Mercedes te vinden, met de C63 (M3/M4) en C450 (M2), hoewel ik kan begrijpen dat sommigen die laatste net niet wild (of 'echt' AMG) genoeg zullen vinden. Zoals iemand aangaf heeft BMW zijn positionering dus wel slim gekozen met de M2 - tot slot een echte M en RWD. Zal trouwens ook de laatste keer zijn dat ze dit kunnen, als je ziet waar de 1 & 2-reeks in de toekomst naar toegaan (i.e. FWD).

            Wat voor mij onbegrijpelijk is, is Audi. Met hun 5-cilinder zouden ze van de RS3 een heerlijk recept kunnen maken, en de Golf R (misschien wel de enige echte concurrent voor een M2?) toont dat het MQB platform zeker voor fun opgezet kan worden. Maar als er nu een hyper hatch is die universeel saai bevonden wordt (buiten de motor)... los dat op en stop het in sedan formaat, en dan heeft de M2 echt een concurrent.

            Comment


            • #86
              Ik vind dat ie nog goed meevalt van prijs (basis)

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                Topicstarter lijkt zichzelf wel heel hard te willen overtuigen. Dat is nergens voor nodig, alle gespecialiseerde pers (en dan bedoel ik niet pakweg Autowereld) is het er over eens dat de M2 een erg goeie M is binnen de huidige spelregels (turbo everywhere, elektrische stuurinrichtingen, etc.), dit itt de M3 en M4 die ik al verschillende keren helemaal afgekraakt heb zien worden (moeilijk op de limiet, rijdt niet vloeiend, inspiratieloze motor, synthetisch geluid - het zal vast allemaal wat overdreven zijn maar voor die prijs verwacht je iets foutloos).

                Mijn persoonlijke mening: de betere wagens in dit segment zijn vandaag bij Mercedes te vinden, met de C63 (M3/M4) en C450 (M2), hoewel ik kan begrijpen dat sommigen die laatste net niet wild (of 'echt' AMG) genoeg zullen vinden. Zoals iemand aangaf heeft BMW zijn positionering dus wel slim gekozen met de M2 - tot slot een echte M en RWD. Zal trouwens ook de laatste keer zijn dat ze dit kunnen, als je ziet waar de 1 & 2-reeks in de toekomst naar toegaan (i.e. FWD).

                Wat voor mij onbegrijpelijk is, is Audi. Met hun 5-cilinder zouden ze van de RS3 een heerlijk recept kunnen maken, en de Golf R (misschien wel de enige echte concurrent voor een M2?) toont dat het MQB platform zeker voor fun opgezet kan worden. Maar als er nu een hyper hatch is die universeel saai bevonden wordt (buiten de motor)... los dat op en stop het in sedan formaat, en dan heeft de M2 echt een concurrent.
                VW en Audi hebben momenteel andere prioriteiten.
                Een RS3 toevoegen slorpt heel veel engineering capacity op, en levert bijna niks op aan extra omzet.
                Ze moeten eerst hun dieselperikelen oplossen, en zorgen dat ze terug voet aan grond krijgen in de VS.

                Akkoord met je eerste zin. TS heeft gekocht op papier, en is zichzelf aan het overtuigen dat hij een goede keuze gemaakt heeft, niks mis mee.
                En daarenboven: Vorfreude ist die echte Freude.

                Comment


                • #88
                  Een M2 weegt 1470. Een M3 handgeschakeld weegt 1495kg.

                  Gaat die 25 kg verschil van de M2 een ballerina maken en de M3 een log schip?

                  Mocht ik 25 jaar zijn met veel centjes dan kocht ik de M2.

                  De huidige versie van mezelf kocht de M3 omdat ik die bruter vind dan een M4. Ook handiger voor de maxi cosi.

                  Comment


                  • #89
                    De kortere wielbasis gaat de M2 wel een speelser en vinniger karakter geven.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      De kortere wielbasis gaat de M2 wel een speelser en vinniger karakter geven.
                      Dat zou iets kunnen schelen. Ik dacht dat de wielbasis een 10cm scheelt.

                      Op zich is de M2 helemaal niet zo'n licht en klein ding vind ik.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Dat zou iets kunnen schelen. Ik dacht dat de wielbasis een 10cm scheelt.

                        Op zich is de M2 helemaal niet zo'n licht en klein ding vind ik.
                        Het verschil zal je merken als je op circuit gaat rijden, maar op de openbare weg zeker niet.
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                        Comment


                        • #92
                          Vooral sterk staaltje marketing van bmw om twee wagens met in de basis dezelfde ingrediënten een verschillend imago te geven. Ik zou zelf voor de M2 kiezen, ook al zou ik een M4 kunnen betalen.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                            Topicstarter lijkt zichzelf wel heel hard te willen overtuigen. Dat is nergens voor nodig, alle gespecialiseerde pers (en dan bedoel ik niet pakweg Autowereld) is het er over eens dat de M2 een erg goeie M is binnen de huidige spelregels (turbo everywhere, elektrische stuurinrichtingen, etc.), dit itt de M3 en M4 die ik al verschillende keren helemaal afgekraakt heb zien worden (moeilijk op de limiet, rijdt niet vloeiend, inspiratieloze motor, synthetisch geluid - het zal vast allemaal wat overdreven zijn maar voor die prijs verwacht je iets foutloos).
                            Ik hoef hier mezelf niet meer te overtuigen hoor. Ik ben al jaren trouwe BMW rijder en heb deze wagen met gesloten ogen gekocht. Hij wordt trouwens de opvolger van een wagen die je als voorgerecht van de nu komende hoofdschotel zou kunnen beschouwen om het eens met gastronomische termen uit te drukken. En het enige wat ik hiermee wil doen is informatie doorgeven die ik elders opraap en hier plaats in de hoop dat "anderen" daar iets zouden kunnen aan hebben. Dat is voor mij één van de doeleinden van een forum. Je moet niet altijd profiteren van anderen, maar af en toe ook zelf iets proberen mee te geven. Maar kritiek spuwers zullen er wel altijd en overal zijn zeker.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

                            Comment


                            • #94
                              Alé,.., nog eentje om mijzelf te overtuigen, of misschien de buren :

                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                Ik hoef hier mezelf niet meer te overtuigen hoor. Ik ben al jaren trouwe BMW rijder en heb deze wagen met gesloten ogen gekocht. Hij wordt trouwens de opvolger van een wagen die je als voorgerecht van de nu komende hoofdschotel zou kunnen beschouwen om het eens met gastronomische termen uit te drukken. En het enige wat ik hiermee wil doen is informatie doorgeven die ik elders opraap en hier plaats in de hoop dat "anderen" daar iets zouden kunnen aan hebben. Dat is voor mij één van de doeleinden van een forum. Je moet niet altijd profiteren van anderen, maar af en toe ook zelf iets proberen mee te geven. Maar kritiek spuwers zullen er wel altijd en overal zijn zeker.
                                Ik had ook eerder de indruk dat je al reeds overtuigd was maar dat je gewoon uw euforie wou delen.
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                Comment


                                • #96
                                  Hij heeft en kortere basis en minder gewicht. Das hetzelfde als ge een nieuw lief vind met grotere tetten en strakkere poep, BETER dus.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                    Ik had ook eerder de indruk dat je al reeds overtuigd was maar dat je gewoon uw euforie wou delen.
                                    Toen ik mijn 135i Coupé kocht was er nog geen sprake van een 1M. En toen deze dan kwam heb ik getwijfeld om de upgrade te doen. Heb ermee gereden en vond het zonde om mijn jonge 135i met BMW Performance kit daarvoor weg te doen en er een pak geld op te verliezen. Temeer omdat ik een automaat wilde gezien dit voor mijn gebruik de beste optie is. En toen stond mijn keuze al vast : als er ooit een M2 uitkwam met een automaat zou het zeker deze worden. Bestelling is dus al onmiddellijk na de officiële bekendmaking gebeurd.
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ik wil nog even kwijt dat, gezien onze andere wagen een recente Audi S5 is heb ik nog heel even gedacht aan de RS3. En hoe meer ik met de S5 rijdt hoe minder ik redenen heb om naar Audi over te stappen. Kan je in niks vergelijken met het rijplezier die een performante BMW jou geeft.
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

                                      Comment


                                      • #99
                                        Febrero ik snap je hoor, een BMW is echt driver minded.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                          Hij heeft en kortere basis en minder gewicht. Das hetzelfde als ge een nieuw lief vind met grotere tetten en strakkere poep, BETER dus.
                                          Ja maar als dat lief 1m60 is en ze weegt 80 kg ipv 100, blijft nog altijd vet he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X