Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KW v3 vs KW clubsport.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • KW v3 vs KW clubsport.

    Het gaat hier om een 2015 MINI Cooper SD.
    Ik twijfel zeer welke te kiezen, ik doe 10 a 15 trackdays per jaar maar het is tevens mijn daily 35K km per jaar.
    Heeft hier iemand ervaring met beide?
    Moet ik vrezen voor comfort?

  • #2
    Je gaat beter voor bilstein .

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Je gaat beter voor bilstein .
      Nuttig antwoord aangezien hij dat helemaal niet vraagt.

      Comment


      • #4
        Met zoveel trackdays zou ik Clubsport zeggen. Er lopen diverse topics online van mensen die met hetzelfde probleem zaten en daar wordt ook meestal de Clubsport aangeraden.
        sigpic

        http://www.streamlinecarcare.be

        lakbehandelingen voor voertuigen

        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Nuttig antwoord
          Dat zijn we stilaan gewoon hé.

          Comment


          • #6
            Ik zou kiezen voor een trackday wagen, ni te duur en out of the box goed voor trackdays....clio 2 rs ofzo iets....

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              Nuttig antwoord aangezien hij dat helemaal niet vraagt.
              Nuttig antwoord op mijn antwoord

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Nuttig antwoord op mijn antwoord
                Ik zie je nergens iets vragen.

                Comment


                • #9
                  Ik heb met de mannen van MG performance hun jcw meegereden.
                  Kw clubsport met meer camber dan stock.
                  Veel stabieler op hoge snelheden dan mijn stock jcw ophanging.

                  Die manne doen bijna uitsluitend mini f56 modellen.

                  Bht performance kan je ook uitstekend helpen bij vragen over ophangingen.




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb hier nog een deftig setje van bilstein liggen voor weinig geld, want ze liggen in mijne weg.

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben vorige week voor een vriend mee naar de Nurburgring geweest om bij Raeder motorsport een kw clubsport te laten monteren op een megane rs met Nordschleife-afstelling.
                      De terugweg was aangenaam, je voelt dat de wagen iets harder afgeveerd is maar veel beter gedempt, bij putten en dergelijke is het wel veel harder.
                      Ik zou het niet erg vinden om er dagelijks mee te rijden als je maar 1 wagen hebt maar 90% van de mensen gaat dit te hard vinden voor dagelijks.
                      Wel ga je, met 35k kilometer per jaar, heel veel bandenslijtage krijgen met een circuitafstelling (-2.5 of meer graden camber)
                      Last edited by AocAoc; 12/03/2016, 02:29.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Olicarlover Bekijk Berichten
                        Ik heb met de mannen van MG performance hun jcw meegereden.
                        Kw clubsport met meer camber dan stock.
                        Veel stabieler op hoge snelheden dan mijn stock jcw ophanging.

                        Die manne doen bijna uitsluitend mini f56 modellen.
                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Bedankt voor de nuttige reactie!
                        Merkte je ook veel verschil in hardheid of viel dat wel mee?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                          Ik ben vorige week voor een vriend mee naar de Nurburgring geweest om bij Raeder motorsport een kw clubsport te laten monteren op een megane rs met Nordschleife-afstelling.
                          De terugweg was aangenaam, je voelt dat de wagen iets harder afgeveerd is maar veel beter gedempt, bij putten en dergelijke is het wel veel harder.
                          Ik zou het niet erg vinden om er dagelijks mee te rijden als je maar 1 wagen hebt maar 90% van de mensen gaat dit te hard vinden voor dagelijks.
                          Wel ga je, met 35k kilometer per jaar, heel veel bandenslijtage krijgen met een circuitafstelling (-2.5 of meer graden camber)
                          Bedankt voor de nuttige reactie!
                          Ik probeer putten ook zoveel mogelijk te ontwijken.
                          Maar wat vind jij heel veel bandenslijtage?

                          Comment


                          • #14
                            Ja duidelijk stijvere schokbrekers. Veel steviger afgeveerd.
                            Mijn wagen staat op 18 inch runflats. Op de sportophanging voor de mcs (identiek aan de jcw)

                            De jcw van mg performance staat op 17inch met winterbanden en toch voelde hij harder en steviger aan.
                            Ik vind dit niet te hard. (Ben wel 22jaar)

                            Maar kan me inbeelden dat het als daily met slechte wegen minder leuk is.

                            Ik ga overigens op mijn cup spokes ook non runflat banden leggen voor meer grip en confort.

                            Waarschijnlijk michelin pilot supersport 215/40/18


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
                              Bedankt voor de nuttige reactie!
                              Ik probeer putten ook zoveel mogelijk te ontwijken.
                              Maar wat vind jij heel veel bandenslijtage?
                              Wanneer je de wagen rustig als daily gaat gebruiken zal, door de negatieve camber, de binnenkant van de banden veel meer afslijten dan de buitenkant.
                              Bij een andere persoon met een megane rs die sinds deze zomer op kw clubsport staat zijn zijn winterbanden aan de binnenkant bijna kaal terwijl de buitenkant er nog goed uitziet. Let op, dit is enkel met een lichtere circuitafstelling (-2.5 graden camber). Bij raeder voor circuit durven ze zelfs tot -3.5 graden camber gaan.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                                Wanneer je de wagen rustig als daily gaat gebruiken zal, door de negatieve camber, de binnenkant van de banden veel meer afslijten dan de buitenkant.
                                Bij een andere persoon met een megane rs die sinds deze zomer op kw clubsport staat zijn zijn winterbanden aan de binnenkant bijna kaal terwijl de buitenkant er nog goed uitziet. Let op, dit is enkel met een lichtere circuitafstelling (-2.5 graden camber). Bij raeder voor circuit durven ze zelfs tot -3.5 graden camber gaan.


                                worden dan camberplaten gebruikt om die waardes te behalen?
                                hoe moeilijk is het eigenlijk om het camber in te stellen/te veranderen bij zo'n camberplaten?

                                Comment

                                Working...
                                X