Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze uit berlines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    De A3 is een knappe kar.
    Maar een Golf of Octavia moet er nauwelijks voor onderdoen en kan je binnen het budget veel rijker uitrusten.
    Bij mij zou de A3 dus afvallen omwille van prijs/kwaliteit.
    Als de looks voor jou het belangrijkste zijn of je absoluut een 4-deurs wilt (ook nog eens onpraktisch...) zal de A3 wel de beste keuze zijn.
    CLA vind ik persoonlijk een misbaksel.
    Superb is eerder een boot en die zou ik niet nemen als ik de ruimte niet nodig heb, omdat zo'n grote wagen minder dynamisch rijdt en ook niet praktisch manoeuvreert in parkeergarages e.d.
    idd A3 veel te hoge prijs
    collega van op t'werk heeft een nieuwe A3 berline 1600 TDI besteld
    37000 euro!!
    als ik hem zei dat een Nissan 370Z zoals de mijne maar dan zonder opties, minder koste viel die bijna achterover.
    Z4 M40i

Comment

Vandaag dus een testrit gedaan met een Superb 1.6TDI DSG, die is heel goed bevallen maar toch wel met enkele minpuntjes die mij voor de A3 zouden laten kiezen. Het is een zalige cruiser op de autosnelweg maar in de bochten heeft hij totaal geen dynamiek. Vergeleken met de sportzetels in de A3 bieden de zetels ook onvoldoende steun ter hoogte van de schouders en zijn te breed voor mij. Voor de rest niks negatief aan te merken, een heerlijke wagen voor wie de ruimte nodig heeft in die prijsklasse. Maar ik persoonlijk ben eerder geneigd om voor de A3 te gaan.

Comment

De CLA heeft niet de meest spannende motor, maar dat hebben de andere twee ook niet. Een cla 180 is vlot genoeg om mee te rijden met het verkoop, laat je maar niets anders wijsmaken.

Ik vermoed wel dat de 1.6 in de a3 vlotter gaat voelen. Ook is de a3 precies beter uitgerust?

Komt daarbij dat ik een cla zonder amg-pakket niet mooi vind.

De superb zou ik niet nemen, tenzij je de ruimte nodig hebt. Al zullen velen hier de superb kiezen. Ik vind het gewoon een saaie wagen.

Voor mij de a3 dus!
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
          Vandaag dus een testrit gedaan met een Superb 1.6TDI DSG, die is heel goed bevallen maar toch wel met enkele minpuntjes die mij voor de A3 zouden laten kiezen. Het is een zalige cruiser op de autosnelweg maar in de bochten heeft hij totaal geen dynamiek. Vergeleken met de sportzetels in de A3 bieden de zetels ook onvoldoende steun ter hoogte van de schouders en zijn te breed voor mij. Voor de rest niks negatief aan te merken, een heerlijke wagen voor wie de ruimte nodig heeft in die prijsklasse. Maar ik persoonlijk ben eerder geneigd om voor de A3 te gaan.
          Voilà, hier mag een op.

Comment

Een Golf is eigenlijk wel een goed idee, altijd een zwak gehad voor een highline uitvoering in night blue met marrakech interieur
            Go for it!
            Beter uit te rusten dan de A3 en eigenlijk rij je met een wagen uit dezelfde 'stal' met dezelfde materialen.

En dynamiek + 1.6... Kan je de Golf niet uitrusten met een 2.0? Meer fun dan enkel het logo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
              Go for it!
              Beter uit te rusten dan de A3 en eigenlijk rij je met een wagen uit dezelfde 'stal' met dezelfde materialen.

En dynamiek + 1.6... Kan je de Golf niet uitrusten met een 2.0? Meer fun dan enkel het logo...
              Als ik zelf nu een nieuwe auto mocht kiezen, zou ik een Golf VII 1.4 TSI 150pk DSG highline nemen, in night blue met marrakesh interieur
              De A3 sedan is ook wel behoorlijk knap maar zo'n kleine sedan heeft geen praktische koffer. Dan vind ik een hatch interessanter.
              Ook zitten (voor mij, 1m94) de zetels van de golf beter dan die van de A3.

Comment

De A3 is inderdaad minder praktisch. Maar persoonlijk vind ik deze en de BMW 1 serie de mooiste kleine sedans op de markt. Zie zelf graag een sedankoetswerk. Koop het zelf wel niet omwille van de mindere functionaliteit en het laag zitten. Maar da's een keuze, puur op uiterlijk vind ik die sedans mooier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  De A3 is inderdaad minder praktisch. Maar persoonlijk vind ik deze en de BMW 1 serie de mooiste kleine sedans op de markt. Zie zelf graag een sedankoetswerk. Koop het zelf wel niet omwille van de mindere functionaliteit en het laag zitten. Maar da's een keuze, puur op uiterlijk vind ik die sedans mooier.
                  Is een A3 of 1 serie een sedan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                    Go for it!

2 liter in combinatie in combinatie met DSG heeft teveel CO2 uitstoot, en zou in ieder geval ook buiten budget vallen. Een automaat is voor mij een must-have optie, liever een 1.6 met DSG dan een 2.0 zonder.

Met de Golf heb ik geen ervaring maar de sportzetels van de A3 zitten wel zalig.
                    De Golf is bijna einde reeks dus daar moeten normaal dikke kortingen op te krijgen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Is een A3 of 1 serie een sedan?
                      A3 sedan en BMW 1 serie heb je toch ook als sedan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        A3 sedan en BMW 1 serie heb je toch ook als sedan?
                        De A3 wel. De 1 reeks sedan is heden de 2 reeks geworden.

Ik dacht dat de TS het over hatchbacks had..

Comment

De Golf is bijna einde reeks dus daar moeten normaal dikke kortingen op te krijgen zijn.

Hoop daar maar niet te veel op

Einde reeks...minieme face-lift zal je bedoelen
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Goh ja ik kan eens horen he Nadeel is wel dat we voor een offerte van Volkswagen naar D'Ieteren Meiser moeten gaan...gelukkig mag onderhoud wel bij een lokale dealer of heel het Volkswagen gamma was een no-go.

Comment

Tegenwoordig kan je toch een offerte laten doormailen. Moet daarvoor niet meer naar de garage gaan. Is normale praktijk bij zakelijke aankopen.

Comment

Als bedrijfswagen = leasing, dan geldt ook, einde reeks, lagere restwaarde = hogere leaseprijs. Dus weg voordeel van de hoge korting.

Comment

Is die al ten einde?

Comment

Er komt dit jaar een facelift aan, waarschijnlijk in 2018 pas een volledig nieuwe Golf.

Volgende week heb ik een testrit met de A3 en CLA gepland. De CLA gaf mij in de showroom een zeer goede eerste indruk, prachtig design vanuit de meeste hoeken. Tot je erin stapt...je raakt best niks aan want het voelt allemaal nogal goedkoop aan en het kraakt zelfs op sommige plaatsen. Afwerking en materialen in de A3 zijn echt pakken beter, het was zelfs beter in de Superb. Als je dan eens in een C-klasse gaat zitten...wat een gigantisch verschil, en dat terwijl zo'n CLA eigenlijk amper goedkoper is. En die tablet met dikke randen vind ik ook maar niks, de oplossing van Audi is veel eleganter.
                                    De zetels in de CLA zien er wel subliem uit, en zitten ook enorm goed. Terwijl de basiszetels in de A3 net krukjes zijn. Maar goed met lounge pack en optie sportzetels krijg je ook degelijk zitmeubilair in de A3.

De A3 zit op voorsprong, ik ben benieuwd naar de testritten.
                                    Last edited by Gunter; 19/03/2016, 19:42.

Comment

Voor mij geen van de drie als ik zou moeten kiezen...
                                      Een Mondeo is geen optie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                        Voor mij geen van de drie als ik zou moeten kiezen...
                                        Een Mondeo is geen optie ?
                                        Een mondeo dat niet meer in Genk word gebouwd zou ik enkel en alleen niet kopen omdat ik ze het winst niet gun en uit respect voor Genkenaars.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Een mondeo dat niet meer in Genk word gebouwd zou ik enkel en alleen niet kopen omdat ik ze het winst niet gun en uit respect voor Genkenaars.
                                          Thanks!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Working...
                                          X