Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze uit berlines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze uit berlines

Ik ben op zoek naar een nieuwe firmawagen en ben op dit moment nog zwaar aan het twijfelen tussen 3 modellen. Ik rij 25000km per jaar en vrij weinig autosnelweg. Ik ben eens benieuwd wat de forummers vinden

Skoda Superb berline 1.6TDI DSG Style
    met GPS pack, premium pack en nog wat losse opties zoals Canton sound, adaptive CC en volleder.

Ik heb zo'n grote auto niet nodig en maak zelfs de bedenking of hij niet té groot is. Maar hij is wel enorm compleet uitgerust en de 3e generatie berline ziet er nog knap uit ook. Het interieur is nogal saai maar wel voorzien van alle comfort en luxe, ook kwalitatief niks op aan te merken. De enige bedenking die ik maak is dat hij nogal als een boot rijdt, het is meer een snelwegcruiseschip terwijl ik zelden op de autosnelweg moet rijden.

Audi A3 berline 1.6TDI DSG attraction
    Intuition plus pack
    Lounge pack met sportzetels
    Audi sound system

Het interieur is helemaal mijn smaak met zeer mooie afwerking. Heerlijke sportzetels ook. Vergeleken met de Superb vrij karig uitgerust maar stuurt wel beter. Het uiterlijk vind ik maar gewoon, lijkt te hard op het vorige model vandaar dat ik ook een berline zou overwegen. Maar die heeft eigenlijk wel S-line nodig om er iets écht knap van te maken. Wel een veilige keuze want nu ben ik heel tevreden van mijn A3 sportback.

Mercedes CLA 180D
    7G-DCT automaat
    Professional pack
    Artico kunstleder

Deze ben ik nog niet gaan bekijken en testrijden en staat op de lijst omdat ik het model knap vind (vanuit de meeste hoeken), maar heeft voor de rest wel alles tegen; nogal karig uitgerust, platte motor en volgens de reviews is de automaat ondermaats vergeleken met een DSG. De CLA is enorm populair terwijl hij in alle reviews onderaan uitkomt, allemaal op basis van de looks?

Dat is een gemakkelijke.

Send from somewhere, used Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

A3 sedan!
      snap ook niet echt wat skoda hier tussen doet. das alsof je de keuze zou geven tussen 2 restaurants en een bakker
      lets have some more member berries

Comment

De Superb als je de plaats nodig hebt (beste prijs/kwaliteit)!

Heb je geen plaats nodig, dan...
        De CLA 180D is qua motor al niet zo speciaal en daarbij niet genoeg uitgerust.
        Blijft de Golf met 4 ringen over. Op zich een erg veilige keuze, maar een Golf rijdt ook niet slecht, he

Comment

De Superb overklast de twee andere moeiteloos. Makkelijke keuze dus. Ik vraag me af waarom je aan andere mensen vraagt welke wagen je moet nemen. Maak zelf je keuze zonder rekening te houden met wat anderen er van vinden.

Comment

Sorry maar Superb vs. A3? Dat is toch echt wel appelen vs. peren...Het ene is een sportieve kleine sedan en de andere een luxe boot met een massa binnenruimte...

Dat gezegd zijnde, Je doet weinig snelweg, meestal alleen in de wagen, en het interieur van de A3 spreekt je het meeste aan? Dan kies je beter voor de A3. Maar bereid je maar voor op véél afgeblankte lege knopjes...

(Persoonlijk zou ik niet twijfelen, volle Superb )
            Mijn Skoda

Comment

3 oersaaie wagens. Ik denk dat ik de cla zou nemen in dit geval als er echt geen andere keuze is.

Comment

Ik ga hier ook voor A3 gaan , in uw geval. Ik heb de ruimte wel nodig en dan is het ook een no-brainer om voor de Supurb te kiezen.
                Neef van mijn vrouw heeft een jaar geleden ook in jouw schoenen gestaan en heeft voor de minder uitgeruste/ maar stukken dynamischer A3 gekozen. Qua comfort (van een boot) zit je goed bij de superb.
                Al eens gekeken wat de dynamische ophanging kost bij de Superb, want als je deze binnen budget krijgt, testen!!! Mij heeft het in ieder geval overtuigd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                  De CLA is enorm populair terwijl hij in alle reviews onderaan uitkomt, allemaal op basis van de looks?
                  Neen, want die trekt op niks, wél omdat de buren dan zeggen 'waauw die rijdt een Mercedes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    De Superb overklast de twee andere moeiteloos. Makkelijke keuze dus. Ik vraag me af waarom je aan andere mensen vraagt welke wagen je moet nemen. Maak zelf je keuze zonder rekening te houden met wat anderen er van vinden.
                    Over de hele lijn +1!

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                    Neen, want die trekt op niks, wél omdat de buren dan zeggen 'waauw die rijdt een Mercedes"
                    Slechte eigen ervaringen?

Comment

Sorry, ik vind de CLA écht een misbaksel, de proporties van die wagen kloppen totaal niet.
                      Maar gelukkig verschillen smaken, nietwaar.

Comment

audi A3 sedan, wat mij betreft. Betere interieurkwaliteit is altijd aangenaam. Ik snap wat je bedoelt met de S-line noodzaak. Enige remedie is weg te blijven van te sobere kleuren. Durf voor een meer sportieve kleur gaan, dat lost het al deels op.

Als de car policy het toelaat, kijk misschien ook eens naar de mazda 3 sedan, 't is net een kleine 6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                          Sorry, ik vind de CLA écht een misbaksel, de proporties van die wagen kloppen totaal niet.
                          Maar gelukkig verschillen smaken, nietwaar.
                          Gelukkig maar, zou anders saai worden op de baan...

Comment

Ik kan de achterkant van een cla echt niet mooi noemen. Vanuit de andere hoeken echter wel.

De superb is een heel grote wagen, waarom niet de nieuwste generatie Octavia? Kan je rijkelijk uitrusten in vergelijking met de A3.

Comment

De A3 is een knappe kar.
                              Maar een Golf of Octavia moet er nauwelijks voor onderdoen en kan je binnen het budget veel rijker uitrusten.
                              Bij mij zou de A3 dus afvallen omwille van prijs/kwaliteit.
                              Als de looks voor jou het belangrijkste zijn of je absoluut een 4-deurs wilt (ook nog eens onpraktisch...) zal de A3 wel de beste keuze zijn.
                              CLA vind ik persoonlijk een misbaksel.
                              Superb is eerder een boot en die zou ik niet nemen als ik de ruimte niet nodig heb, omdat zo'n grote wagen minder dynamisch rijdt en ook niet praktisch manoeuvreert in parkeergarages e.d.

Comment

Een mazda 6 is ook wel een prachtige berline ..

Comment

Superb als je de ruimte zou nodig hebben, wat blijkbaar niet het geval is.
                                  De CLA vind ik persoonlijk ook een hele mooie auto, maar zoals je zelf zegt in de prijsklasse van de andere twee maar magertjes uitgerust.
                                  Als ik jou was zou ik dus voor die A3 gaan, aangezien die jou voorkeur geniet.

Anderzijds zijn er ook nog andere alternatieven zoals de Mazda 6 die sunking hier boven al vernoemde.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal! Momenteel heb ik een voorkeur voor de A3 maar de Superb blijft voor mij toch ook een interessante mogelijkheid. Het merklogo interesseert mij niet, ik kijk alleen naar de kwaliteiten van de auto. DCC op de Skoda is een mogelijkheid als ik enkele andere opties laat vallen.
                                    Vandaag heb ik een testrit met een 1.6 TDI met DSG, de vorige testrit was met een manueel geschakelde en die beviel wel op het bootgevoel na. Ik zal eens navragen of ze ook een testmodel hebben met DCC.

Mazda is niet toegelaten in de car policy. De Octavia heb ik ook bekeken maar zegt me weinig.
                                    Citroën, Peugeot, Ford, Opel, BMW, VW en Volvo zitten ook in de car policy maar hebben niks dat mij aanspreekt. Zo'n V40 ocean race ben ik gaan bekijken, prachtig langs buiten maar dat interieur was voor mij een immense afknapper.
                                    Een Golf is eigenlijk wel een goed idee, altijd een zwak gehad voor een highline uitvoering in night blue met marrakech interieur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      A3 sedan!
                                      snap ook niet echt wat skoda hier tussen doet. das alsof je de keuze zou geven tussen 2 restaurants en een bakker
                                      Wat is daar nu mis mee met die Skoda?
                                      90% van diegenen die met een Mercedes rijden kennen niets van auto's, en kijken neerbuigend op alles wat niet (Duits) is.
                                      in die Audi zit wel een Skoda motor
                                      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                        Sorry maar Superb vs. A3? Dat is toch echt wel appelen vs. peren...Het ene is een sportieve kleine sedan en de andere een luxe boot met een massa binnenruimte...

Dat gezegd zijnde, Je doet weinig snelweg, meestal alleen in de wagen, en het interieur van de A3 spreekt je het meeste aan? Dan kies je beter voor de A3. Maar bereid je maar voor op véél afgeblankte lege knopjes...

(Persoonlijk zou ik niet twijfelen, volle Superb )
                                        Sportieve sedan ????
                                        met 1600 motor !!
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X