Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keuze uit 3 middenklasse SUV's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • keuze uit 3 middenklasse SUV's

    mag dit jaar een nieuwe firmawagen kiezen. Rij nu met een BMW X1, maar kan nu een niveautje hoger gaan en denk aan Volvo XC60, BMW X3 of Audi Q5.
    Niet de meest sexy modellen voor het moment ik weet het (zullen allemaal heel binnenkort vernieuwd worden), maar voor mij geldt zoveel mogelijk auto voor het budget dat ik heb (777€/maand inclusief 60% BTW). Ik wil een SUV omwille van de ruimte (auto dient ook voor vakanties met gezin) en de hogere zit, en ook een beetje voor de looks

    Wat ik tot nu toe weet en ervaren heb:
    - de Volvo kan ik nemen in D3 (150pk) en Summum uitvoering met Professional pack (GPS), Light Pack en Winter Pack. Dus redelijk volledig. Heb er vorige zaterdag een testrit mee gedaan en vond deze niet echt meevallen. Ik kon geen goede rijhouding vinden (ben 1m92) en wat ik bijzonder vervelend vond was de indruk dat het stuur en het dashboard niet in het midden staan. Heel raar misschien, maar dit was echt het geval. Beiden staan iets meer naar links (naar de deur dus) dan ik zou willen. Denk dat ik hierdoor heel de testrit last had van rugpijn; alleszins daarna terug in de X1 en de rugpijn was weer helemaal weg. Voor mij is de XC60 normaal dan ook geen optie meer.

    - de BMW X3 kan ik nemen in S1.8 uitvoering (150pk) met Business pack, Xenon's, Hifi en nog een paar kleinere zaken. Een automaat kan er echter niet meer bij. Zou ik wel willen, want in mijn huidige X1 mis ik die wel. Vind in het algemeen de manuele koppeling bij BMW zeer stroef en hard, daarom liever met automaat als het een BMW wordt. Alleen jammer dat BMW zijn 100Year editions niet toepast voor de fleet (voorlopig toch), want dan zou een automaat heel waarschijnlijk wel lukken.

    - de Audi Q5 zou ik in 2.0 Ultra (150pk) kunnen nemen met Prestige pack (GPS, leer, etc), Audi sound system, velgen 18 inch en lendensteunregeling. Zeer compleet dus, vooral omdat Audi nu wel heel ferme condities geeft in kader van zijn lente-actie (ook voor fleet!). De audi was niet mijn eerste goesting (eerder de BMW), maar omwille van de mogelijk zeer ruime uitrusting komt die nu wel op de 1e plaats. Begin april ga ik een testrit doen en als die meevalt zou ik voor de Audi gaan.

    Wat zouden jullie doen? Andere merken zijn eventueel mogelijk, maar dan wel als middenklasse SUV en met een CO2 uitstoot van max. 135g.
    Laat maar horen...

  • #2
    Lexus?

    Comment


    • #3
      Ik rij nu zelf bijna anderhalf jaar met de 1.8 X3, tamelijk basic maar voor mij meer dan voldoende : enkel sportzetels, metallic, gps, airco heb ik genomen..
      tot volle tevredenheid, nu 50000 km gebold en geen gezever... Gekozen op basis van de perfecte rijpositie met de multifunctionele sportzetels, aangenaam rijgedrag, ook de manuele bak, geen centje pijn...
      In uw geval zou ik de xenons en de hifi er uit gooien, en dan wel de automaat nemen....
      puur qua looks inderdaad nu wel een klein beetje gedateerd, maar dat is de Q5 nog méér vind ik... en ziet er bovendien wel héél saai uit, die Q5...
      XC60 ben ik ook gaan zien maar ik zat er echt niet lekker in (maar qua looks wel de mooiste)

      Comment


      • #4
        Als die Audi nen automaat heeft, de audi dus
        Maar dat kan ik niet uit uw post aflezen.

        Comment


        • #5
          Ik zou in uw situatie wel durven opteren voor een compleet uitgeruste en misschien wel zwaarder gemotoriseerde nieuwe X1?
          Vind die auto echt knap geworden!

          Comment


          • #6
            Kwa looks de X3. Die andere 2 kunnen mij niet bekoren.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              kofferruimte van de nieuwe X1 is nog altijd kleiner dan de oude x3, dus als ts echt een familieauto zoekt zou'k toch eerder de X3 boven de X1 zetten...

              Comment


              • #8
                Lexus?
                helaas, enkel de benzineversie zou ik kunnen kiezen maar deze heeft rond de 180 g CO²... geen optie dus

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Als die Audi nen automaat heeft, de audi dus
                  Maar dat kan ik niet uit uw post aflezen.
                  Audi 2.0 Diesel Ultra 150 pk kan niet met automaat gekozen worden. Enkel vanaf de 190pk mogelijk maar dan buiten mijn budget

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                    Ik zou in uw situatie wel durven opteren voor een compleet uitgeruste en misschien wel zwaarder gemotoriseerde nieuwe X1?
                    Vind die auto echt knap geworden!
                    Heb er ook aan gedacht maar vind de nieuwe X1 van binnen echt wel tegenvallen:
                    - middenconsole is precies van een polo of zo
                    - standaardzetels zijn helemaal niet OK, veel te klein en te weinig steun. Ook de sportzetels zijn aan de (te) kleine kant.
                    Beide zaken hebben we me doen afzien van de X1.
                    Op dat vlak is de oude (mijn huidige) X1 veel beter!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                      Ik rij nu zelf bijna anderhalf jaar met de 1.8 X3, tamelijk basic maar voor mij meer dan voldoende : enkel sportzetels, metallic, gps, airco heb ik genomen..
                      tot volle tevredenheid, nu 50000 km gebold en geen gezever... Gekozen op basis van de perfecte rijpositie met de multifunctionele sportzetels, aangenaam rijgedrag, ook de manuele bak, geen centje pijn...
                      In uw geval zou ik de xenons en de hifi er uit gooien, en dan wel de automaat nemen....
                      puur qua looks inderdaad nu wel een klein beetje gedateerd, maar dat is de Q5 nog méér vind ik... en ziet er bovendien wel héél saai uit, die Q5...
                      XC60 ben ik ook gaan zien maar ik zat er echt niet lekker in (maar qua looks wel de mooiste)
                      Ik kan inderdaad de automaat pakken met business pack maar dan zonder xenon en hifi. Sportzetels krijg ik er ook niet bij... wordt dan wel een redelijk kale versie.
                      Is het dan ook niet zo dat zonder xenon de achterlichten niet over het ganse lichtblok schijnen? In mijn huidige X1 is dat zo en was mijn eerste "teleurstelling" vlak na het ophalen van de wagen bij levering. Zo'n X1 of X3 zonder volle achterlichten vind ik toch een beetje "cheap"...

                      Comment


                      • #12
                        maar wie ziet dat :-) Als je in uwen auto zit dan zie je dat toch helemaal niet ? who cares ? :-)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                          Ik kan inderdaad de automaat pakken met business pack maar dan zonder xenon en hifi. Sportzetels krijg ik er ook niet bij... wordt dan wel een redelijk kale versie.
                          Is het dan ook niet zo dat zonder xenon de achterlichten niet over het ganse lichtblok schijnen? In mijn huidige X1 is dat zo en was mijn eerste "teleurstelling" vlak na het ophalen van de wagen bij levering. Zo'n X1 of X3 zonder volle achterlichten vind ik toch een beetje "cheap"...
                          Als ik me niet vergis, is dit vanaf de facelift niet meer, en zijn de achterlichten sws degene met "ledstrepen". Die andere zijn idd triestig!

                          Ondanks dat ik die xenon en bijhorende angels eyes een must vind, is een automaat in mij ogen nog belangrijker! Ik zou dan ook voor de X3 met automaat gaan uit deze lijst .

                          Comment


                          • #14
                            heb nog wat gespeeld met de configurator van de lease, en zie dat ik de X3 (zonder automaat) bijna op krak dezelfde manier kan uitrusten als de Q5. In beide gevallen heb ik dan: Leer, GPS, PDC (ook vooraan bij de X3), Xenon/Led, betere HiFI, alu raamlijsten, sportzetels (X3) of verwarmde zetels met lendensteun (Q5), electrische koffer, cruise control, autom lichten en sproeiers.
                            Extra bij Q5: 18 inch velgen en headlight assistant
                            Extra bij X3: sportstuur en Y spaak velgen 17 inch (de goedkoopste :-))

                            Wat ik me herinner van een testrit met X3: mega veel ruimte binnenin, vond het bijna een "busje". Dus voor vakanties nooit plaatsgebrek. Op het salon heb ik eens in een Q5 gezeten en vond die toch niet zo ruim.

                            Op papier is de Q5 ook een pak trager (10,9s/100km/u) dan de X3 (9,5s/100km/u), doordat de X3 meer koppel heeft (360Nm tegenover 320Nm) en 100kg lichter is. MAAR, wil zeker eerst testrit doen om te zien of dit subjectief ook zo is. Mijn huidige X1 (S1.8D met 143pk) is op papier even snel als de A5 (136pk) van het vrouwtje, maar subjectief vind ik dit helemaal niet het geval en trekt de A5 veel lekkerder op. De audi schakelt ook veel vlotter (heeft ook manuele bak).

                            enfin, nog wat testen en afwegen dus ...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
                              Als ik me niet vergis, is dit vanaf de facelift niet meer, en zijn de achterlichten sws degene met "ledstrepen". Die andere zijn idd triestig!
                              .
                              Was bij de facelift van de oude X1 zo, maar is dit ook het geval voor de huidige X3?

                              Comment


                              • #16
                                Een wagen is om mee te rijden, wij moeten bij de keuze vooral vermijden dat wij ons laten beïnvloeden door niet essentiële elementen zoals uitrusting, uitzicht of uitstraling. Mijn Q5 is van 2009 en ik ben er op nog niet moe gekeken, blijkbaar juist wegens zijn "saai" maar tijdloos design. Ik overweeg zelfs het liedje met een jonge SQ5 verder te zingen.
                                Dus beslissen op basis van testritten, dat is de boodschap !

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Een wagen is om mee te rijden, wij moeten bij de keuze vooral vermijden dat wij ons laten beïnvloeden door niet essentiële elementen zoals uitrusting, uitzicht of uitstraling. Mijn Q5 is van 2009 en ik ben er op nog niet moe gekeken, blijkbaar juist wegens zijn "saai" maar tijdloos design. Ik overweeg zelfs het liedje met een jonge SQ5 verder te zingen.
                                  Dus beslissen op basis van testritten, dat is de boodschap !
                                  in principe heb je gelijk, maar bij het configureren van een leasewagen komt het maandbudget soms LAGER uit door bepaalde opties te nemen. Bv. de X3 zonder business pack is 4 euro DUURDER dan MET business pack (idem voor de Q5 met of zonder pack prestige), aldus krijg je een gans pak opties (bv. leer) die je gemakkelijk kan missen...

                                  sowieso kijk ik naar het volledige plaatje (uitrusting, comfort, uiterlijk, prestaties,...) en probeer het maximale uit mijn budget te halen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                                    Was bij de facelift van de oude X1 zo, maar is dit ook het geval voor de huidige X3?
                                    Ja, ik denk van wel

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                                      Lexus?
                                      helaas, enkel de benzineversie zou ik kunnen kiezen maar deze heeft rond de 180 g CO²... geen optie dus
                                      Toink? De benzineversie is eventueel interessant voor particulieren, niet als bedrijfswagen. Waarom kan je niet kiezen voor de hybride? Die heeft maar 116 tot 123 g CO2 afhangend van de uitrusting/bandenkeuze.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        Toink? De benzineversie is eventueel interessant voor particulieren, niet als bedrijfswagen. Waarom kan je niet kiezen voor de hybride? Die heeft maar 116 tot 123 g CO2 afhangend van de uitrusting/bandenkeuze.
                                        voor de hybrides kan ik enkel kiezen voor Toyota (Prius en Auris), geen andere merken (weet ook niet waarom). Toyota is not my cup of tea ;-)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X