Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keuze uit 3 middenklasse SUV's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
    voor de hybrides kan ik enkel kiezen voor Toyota (Prius en Auris), geen andere merken (weet ook niet waarom). Toyota is not my cup of tea ;-)
    Ge zult uwe fleet manager eens serieus naar zijn voeten geven.
    Lexus CT 200h, IS 300h, NX 300h en GS 300h... allemaal perfecte fleet wagens in elk van hun segmenten, zeker als Business Edition met nettoprijs, waardoor het VAA bij geen enkele concurrent lager is. Een NX 300h past waarschijnlijk perfect in uw maandbudget (zie tool op volgende link: https://www.lexusbusinesslease.be/nl )

Comment

Ik vind het vreemd dat de XC60 je niet beviel. Ouders van een kameraad rijden er al jaren mee en ze zijn zéér tevreden. Die stoelen zitten voor hen goed (en zij zijn daar allemaal + 1m90 ). Zij hebben wel leer en PFL dus mss dat het daaraan ligt. Mijn ouders zijn ook gaan kijken voor een XC60 maar het is te groot voor wat zij het gebruiken. Zij waren ook tevreden van de stoelen.

Die stoelen was net een hekelpunt in de x1 en ook in de x3. Zowel de standaard als de sportstoelen. Zelf was ik er niet bij en ben ik niet zo groot dus kan ik het niet vergelijken.

Nu, uit jouw verhaal leid ik af dat ruimte, stoelen en automaat een vereiste is. Ik zou dan op de eerste twee selecteren en dan opties laten vallen zodat ik de automaat kan nemen.

Ik ga akkoord dat de wagen er mooi moet uitzien, maar wil je daarvoor in de plaats slecht zitten of geen automaat hebben?
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Ik vind het vreemd dat de XC60 je niet beviel. Ouders van een kameraad rijden er al jaren mee en ze zijn zéér tevreden. Die stoelen zitten voor hen goed (en zij zijn daar allemaal + 1m90 ). Zij hebben wel leer en PFL dus mss dat het daaraan ligt. Mijn ouders zijn ook gaan kijken voor een XC60 maar het is te groot voor wat zij het gebruiken. Zij waren ook tevreden van de stoelen.

Die stoelen was net een hekelpunt in de x1 en ook in de x3. Zowel de standaard als de sportstoelen. Zelf was ik er niet bij en ben ik niet zo groot dus kan ik het niet vergelijken.

Nu, uit jouw verhaal leid ik af dat ruimte, stoelen en automaat een vereiste is. Ik zou dan op de eerste twee selecteren en dan opties laten vallen zodat ik de automaat kan nemen.

Ik ga akkoord dat de wagen er mooi moet uitzien, maar wil je daarvoor in de plaats slecht zitten of geen automaat hebben?
        +1 Volvo stoelen staan ervoor bekend dat die zeer goed zitten,vele collegas en vrienden en famile die er met rijden en ook gekozen hebben tussen deze 3.
        Zelf ook al vele suv bereden en van deze drie veruit de volvo als best uitkomende.tja ,zal ieder zijn goesting zijn zekers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Ge zult uwe fleet manager eens serieus naar zijn voeten geven.
          Lexus CT 200h, IS 300h, NX 300h en GS 300h... allemaal perfecte fleet wagens in elk van hun segmenten, zeker als Business Edition met nettoprijs, waardoor het VAA bij geen enkele concurrent lager is. Een NX 300h past waarschijnlijk perfect in uw maandbudget (zie tool op volgende link: https://www.lexusbusinesslease.be/nl )
          zal het hem doorgeven 't is mij ook een raadsel waarom het zo is. Als ik de bestelling plaats, zal ik hem erover aanspreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
            +1 Volvo stoelen staan ervoor bekend dat die zeer goed zitten,vele collegas en vrienden en famile die er met rijden en ook gekozen hebben tussen deze 3.
            Zelf ook al vele suv bereden en van deze drie veruit de volvo als best uitkomende.tja ,zal ieder zijn goesting zijn zekers
            Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Ik was ook verrast over de Volvo; had nochtans ook een positief idee erover voor ik hem heb getest omdat ik ook had gelezen van de goede stoelen. Maar is helemaal fout uitgedraaid voor mij; heb een uur getest en geen enkel moment zat ik goed; zelf de lendensteun bijgesteld maar nog kwam het niet goed. Zal aan mijn rug liggen zeker (heb nochtans geen problemen met de rug normaal)

Comment

Ik was ook verrast over de Volvo; had nochtans ook een positief idee erover voor ik hem heb getest omdat ik ook had gelezen van de goede stoelen. Maar is helemaal fout uitgedraaid voor mij; heb een uur getest en geen enkel moment zat ik goed; zelf de lendensteun bijgesteld maar nog kwam het niet goed. Zal aan mijn rug liggen zeker (heb nochtans geen problemen met de rug normaal)
              als het niet goed zit, zit het niet goed hé
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                Ik zou in uw situatie wel durven opteren voor een compleet uitgeruste en misschien wel zwaarder gemotoriseerde nieuwe X1?
                Vind die auto echt knap geworden!
                Ik zou ook niet twijfelen en een super uitgeruste X1 nemen. X3 is vis noch vlees, de Audi is saaaaai en een Volvo XC60 vind ik geen trap hoger tov een X1. Dan zou ik veel liever met een X1 rijden, 4x4 uitvoering, goeie motor en veel opties.

Vind het ook raar dat je zegt dat je een SUV voor de ruimte zou kopen? Een SUV is helemaal niet ruimer dan een gewone wagen. Enkel de zit is hoger.

Comment

Dat van die Volvo stoelen kan ik alleen maar beamen (mijn achterste is 10j ervaringsdeskundige geweest), maar mijn testrit met xc60 was toch ook ontgoochelend. Zeker met de prijs in het achterhoofd. Wanen zich in hun prijszetting alvast echt als premiummerk, alleen de rest qua afwerking en details zijn niet zo gevolgd.
                  Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                  Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                    Dat van die Volvo stoelen kan ik alleen maar beamen (mijn achterste is 10j ervaringsdeskundige geweest), maar mijn testrit met xc60 was toch ook ontgoochelend. Zeker met de prijs in het achterhoofd. Wanen zich in hun prijszetting alvast echt als premiummerk, alleen de rest qua afwerking en details zijn niet zo gevolgd.
                    Das uw mening he....
                    Last edited by Danny65; 29/03/2016, 14:23.

Comment

Das uw mening he....
                      doel van een forum, niet? Meningen uitwisselen om tot een breed inzicht te komen?

Ff off-topic:
                      is wel de mening van een Volvo-fan. Verliefd geworden in de jaren 80-90 op de vierkante bakken van de 900 en 850-reeksen. Rondgereden in de V40 en V50, maar met de komst van de -60 reeks (en de Chinese inbreng) vind ik ze te rond en/of te veel bling-bling (zie xc90 of nieuwe S90) hebben. Ze worden alsmaar populairder maar de mensen die vroeger als discrete kwaliteitszoeker Volvo kochten zoeken toch andere horizonten op. Vroegere identiteit is weg, als het er uit ziet als een BMW en de prijs heeft van een BMW? Waarom zou je dan niet gewoon een BMW kopen ipv een Volvo? Volvo for life is er niet meer bij.

Comment

zal het hem doorgeven 't is mij ook een raadsel waarom het zo is. Als ik de bestelling plaats, zal ik hem erover aanspreken.
                        Nice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                          doel van een forum, niet? Meningen uitwisselen om tot een breed inzicht te komen?

Ff off-topic:
                          is wel de mening van een Volvo-fan. Verliefd geworden in de jaren 80-90 op de vierkante bakken van de 900 en 850-reeksen. Rondgereden in de V40 en V50, maar met de komst van de -60 reeks (en de Chinese inbreng) vind ik ze te rond en/of te veel bling-bling (zie xc90 of nieuwe S90) hebben. Ze worden alsmaar populairder maar de mensen die vroeger als discrete kwaliteitszoeker Volvo kochten zoeken toch andere horizonten op. Vroegere identiteit is weg, als het er uit ziet als een BMW en de prijs heeft van een BMW? Waarom zou je dan niet gewoon een BMW kopen ipv een Volvo? Volvo for life is er niet meer bij.
                          Rij zelf al 33 jaar met de auto waaronder tal van volvo's, bmw's en vw's. Vind dit allemaal stuk voor stuk goeie wagens.En waarom zou je in godsnaam als ze even duur zijn sowieso een BMW kopen??
                          Is geen haar beter hoor,vind het gewoon kwestie van smaak,de een ziet liever auto A de ander auto B enz..En om terug te komen op uw vierkante bakken,daar heb ik ook met gereden,en nee die waren zeker niet beter als de hedendaagse volvo's. Als je dan toch kwaliteit wil,zou ik al zeker geen citroen of hyundai kopen.....

Comment

Al die SUV's vallen bij ons buiten budget net onwille van de CO2.
                            Voor jouw budget moet je ook een 5 break of een A6 kunnen krijgen die je elke maand een pak minder kost, en die geven je zeker ook heel wat binnenruimte.

Ik kan alleen begrijpen dat je een SUV neemt als je ook de 4x4 er bij neemt, maar dan zit je nog hoger in CO2, en val je waarschijnlijk helemaal buiten budget.

Alternatief: de V90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                              Ik zou ook niet twijfelen en een super uitgeruste X1 nemen. X3 is vis noch vlees, de Audi is saaaaai en een Volvo XC60 vind ik geen trap hoger tov een X1. Dan zou ik veel liever met een X1 rijden, 4x4 uitvoering, goeie motor en veel opties.

Vind het ook raar dat je zegt dat je een SUV voor de ruimte zou kopen? Een SUV is helemaal niet ruimer dan een gewone wagen. Enkel de zit is hoger.
                              en de koffer...? is ook hoger dacht ik zo. Hoedanook, vergelijk eens een 3 touring met een X3 en je zal het verschil van binnen wel merken.

4x4 SUV is dan weer out of the question omwille van budget en CO2

ik weet het, 't is schipperen tussen wat wil ik en wat kan ik krijgen met mijn budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Al die SUV's vallen bij ons buiten budget net onwille van de CO2.
                                Voor jouw budget moet je ook een 5 break of een A6 kunnen krijgen die je elke maand een pak minder kost, en die geven je zeker ook heel wat binnenruimte.

Ik kan alleen begrijpen dat je een SUV neemt als je ook de 4x4 er bij neemt, maar dan zit je nog hoger in CO2, en val je waarschijnlijk helemaal buiten budget.

Alternatief: de V90.
                                juist wat je zegt ivm 4X4 (budget en CO2); is voor mij te hoog; maar vergeet ook niet dat het grootste deel van de SUV's die hier rondrijden de 2X4 versies zijn (dacht ik toch gelezen te hebben). Wie gaat er trouwens met zijn SUV het veld op?

een A6 break of BMW5 break valt net buiten mijn budget (zelfs zonder opties)

Comment

Als je dan toch kwaliteit wil,zou ik al zeker geen citroen of hyundai kopen.....

Comment

Snap ik niet...
                                    Je baas telt er de fiscale impact niet bij denk ik.

Ik krijg een A6 190 pk automaat met Prestige Pack en Driving assistance in mijn budget, maar een Q5 automaat in de simpelste versie valt er buiten.

Als ruimte je eerste interesse is, dan moet je zeker eens kijken naar een 318d GT of 320d GT. Meer plaats achterin, en in de koffer dan in een 5 Break.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Snap ik niet...
                                      Je baas telt er de fiscale impact niet bij denk ik.

Ik krijg een A6 190 pk automaat met Prestige Pack en Driving assistance in mijn budget, maar een Q5 automaat in de simpelste versie valt er buiten.

Als ruimte je eerste interesse is, dan moet je zeker eens kijken naar een 318d GT of 320d GT. Meer plaats achterin, en in de koffer dan in een 5 Break.
                                      toch is het zo:
                                      - BMW X3 S1.8D (150 pk) zonder opties: 730 €
                                      - Audi Q5 2.0 Ultra (150pk) zonder opties: 770 €
                                      - BMW 5 touring 1.8D (150pk) zonder opties: 796 €
                                      - Audi A6 avant 2.0 Ultra (150pk) zonder opties: 803 €

De 3 GT is inderdaad een optie, maar vind het model niet geslaagd

Comment

A6 150 pk diesel: 110g CO2 - Aftrek: 80%
                                        Q5 150 pk manueel: 129 g CO2- Aftrek : 75%

Dat scheelt je baas al 40€ per maand, en daarenboven voor jou ca 50€ netto per maand....

Toch eens gaan praten denk ik.

Comment

N,
                                          Als je dan toch kwaliteit wil,zou ik al zeker geen citroen of hyundai kopen.....
                                          Toch nog ff off-topic verder.

mbt tot Citroën kan ik dat alleen maar beamen. C3 is maar om rond de kerktoren te rijden à 5000 km/jaar, dus auto gekocht hier bij garage om de hoek, eerder praktische dan rationele keuze. Voor Hyundai vrees ik een beetje een misplaatst Europees superieuriteitsgevoel, in vergelijking met de xc60 laat ik bvb meer dan 10.000 euro op mijn rekening staan. Verschil zal er zijn, maar IMHO het prijsverschil niet waard.... Dus... de gustibus et coloribus non est disputandum

Comment

Working...
                                          X