Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe zomerbanden 255/19/35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe zomerbanden 255/19/35

    Ik zou nieuwe zomerbanden moeten gaan leggen. Echt sportief rij ik niet maar wel +-50.000km/jaar. Dus voor mij graag comfort (zover dat al mogelijk is met die maat) en fatsoenlijke rijeigenschappen op nat én droog wegdek.
    En ik weet niet of daar grote verschillen inzitten maar niet teveel rolgeluiden (deel van het comfort) zou leuk zijn...

    Suggesties?
    2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

  • #2
    Een eeuwige discussie als het om banden gaat.
    Ik zeg altijd op een daily kun je geen miskoop doen met een A-merk .
    Ik zelf hou het altijd bij continental , bridgestone , michelin en Pirelli alleen slijten de laatste wat meer .
    In u geval zou ik voor Continental gaan. Dat is een zeer goede allround band.

    Comment


    • #3
      Het zijn er van Continental geworden. Heel content van.

      Vorige waren van Kumho, heel kwetsbaar aan de flanken.
      Drie of vier keer een band ervan moeten vervangen door iets te raken (en daarom nog niets ernstig) en een "bult" op band.

      Met Continental nog niet voor gehad...
      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

      Comment


      • #4
        Niet voor niets dat die bij vergelijkende bandentesten meestal bovenaan staan.

        Comment


        • #5
          Al gereden met continental , bridgestone , michelin en Pirelli. Allemaal laagprofiels.
          Zoals Blackhorse al zei, allemaal goed maar Pirelli slijt wel snel.

          Voor mij steekt Michelin er een beetje bovenuit: ook content van continentals en bridgestone, zeker geen slecht woord erover, maar Michelin toch net tikkeltje beter voor mij persoonlijk: evenveel grip maar net iets minder slijtage tov de rest. Rubber blijft ook lang soepel...

          Comment


          • #6
            Banden zijn altijd compromissen. En een Pirelli slijt niet sneller dan de rest, dat zijn zo van die typische internetverhaaltjes, ja een P Zero Corsa wel. Maar een Michelin PSS doet dat ook, dat zijn immers banden met een sportieve roeping.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Banden zijn altijd compromissen. En een Pirelli slijt niet sneller dan de rest, dat zijn zo van die typische internetverhaaltjes, ja een P Zero Corsa wel. Maar een Michelin PSS doet dat ook, dat zijn immers banden met een sportieve roeping.
              Klopt , m'n eerste setje op de mijne waren Mich PSS 255/19/40 en dat waren qua wegligging schitterende banden , ook in natte omstandigheden , echter zeer zacht waardoor ze heel snel versleten waren , inmiddels ben ik m'n tweede setje in dezelfde maat aan het rijden maar dan de PS2 versie , iets goedkoper , meer dan goed genoeg qua wegligging en ze slijten toch minder hard dan die PSS , pas op , als het op slijtage aankomt zijn er betere alternatieven maar dan zal je inboeten op andere vlakken, banden zijn op dat vlak compromissen zoeken. Met die PS2's kom ik telkens een 40.000km toe per setje , die PSS zaten er al na 25.000 door.

              Comment


              • #8
                bridgestone zomerbanden hier
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Klopt , m'n eerste setje op de mijne waren Mich PSS 255/19/40 en dat waren qua wegligging schitterende banden , ook in natte omstandigheden , echter zeer zacht waardoor ze heel snel versleten waren , inmiddels ben ik m'n tweede setje in dezelfde maat aan het rijden maar dan de PS2 versie , iets goedkoper , meer dan goed genoeg qua wegligging en ze slijten toch minder hard dan die PSS , pas op , als het op slijtage aankomt zijn er betere alternatieven maar dan zal je inboeten op andere vlakken, banden zijn op dat vlak compromissen zoeken. Met die PS2's kom ik telkens een 40.000km toe per setje , die PSS zaten er al na 25.000 door.
                  Mijn volgende set gaat ook geen PSS meer worden. 20.000 km en achteraan zijn ze al ver op. Kan ook liggen aan de brute power en trekkracht van de sublieme N47 die onder de kap steekt.

                  Comment


                  • #10
                    Michelin Pilot Sport 4 hier. Is de stille opvolger van de PSS (die blijkbaar nog niet direct een upgrade zou krijgen) en tevens een stuk goedkoper.

                    A bij al erg tevreden van.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Mijn volgende set gaat ook geen PSS meer worden. 20.000 km en achteraan zijn ze al ver op. Kan ook liggen aan de brute power en trekkracht van de sublieme N47 die onder de kap steekt.

                    ZwartPaard in 3...2...1....
                    Last edited by ; 28/10/2016, 18:50.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb ook die Michelin Pilot Sport 4 steken op mijn Volvotje. Deze hebben grip in overvloed maar na 16000 km zijn mijn voorste banden toch ook bijna op.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Mijn volgende set gaat ook geen PSS meer worden. 20.000 km en achteraan zijn ze al ver op. Kan ook liggen aan de brute power en trekkracht van de sublieme N47 die onder de kap steekt.

                        Ik rij vlot maar niet zot maar na 25000 waren ze echt alle 4 volledig gaar ... wel goede banden maar iets teveel van het goeie als je bijna 40k per jaar doet....Die PS2 's zijn voor mij gezien de prijs/wegligging/levensduur persoonlijk een mooi compromis.

                        Comment


                        • #13
                          Een goede band hoort natuurlijk te slijten.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Een goede band hoort natuurlijk te slijten.
                            Een slechte bij mijn weten ook. Bedankt voor uw bijdrage.

                            Comment


                            • #15
                              Jakkel, op mijn vorige wagen (Fiat Doblo, zie onderschrift) zaten af fabriek Pirelli's die op comfort afgestemd waren. Na 35.000 km vooraan op de slijtageblokken. Omgeschakeld op Michelins en daar deed ik 55.000 tot 60.000 met de voorbanden. Ook op mijn Fiat 500 zijn de banden nog lang niet versleten vooraan (nu 36.000 km) en dat zijn Goodyears. Mijn ervaring met Pirelli is dus weldegelijk dat ze sneller slijten, ook als het niet om sportieve banden gaat.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment

                              Working...
                              X