Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F30 316i inruilen voor golf variant (of iets anders)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Hmm maar waarom staat dit bij de gewone golf er dan wel expliciet bij? Daar is er ook geen 150pk versie zonder ACT. De uitstoot ligt daar op 110gr CO2, dus nog 6 gram minder.
    Hmmm, ja, ik denk dat je misschien toch gelijk hebt. Ik kwam het ook juist ook tegen met nog eens wat verder te kijken. Heel vreemd. Best gewoon eens navragen in een garage lijkt me.

    Comment


    • #22
      Die heeft gwn ACT hoor (elke laaste versie naar mijn weten van de VAG familie met een 1.4 met meer dan 125pk). Volgens mij foutje op de site ofzo?
      Die extra 6 gram ligt dat niet gewoon aan het hogere gewicht etc?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Die heeft gwn ACT hoor (elke laaste versie naar mijn weten van de VAG familie met een 1.4 met meer dan 125pk).
        En waarom denk je dat?

        De 1.4 TSI 150 pk bestaat toch in twee versies (ACT en non-ACT).

        In Duitsland (konfigurator) kan je (voor de gewone Golf) kiezen tussen de twee versies. Voor de Variant kan dat niet (daar is het altijd non-ACT).
        In België (configurator) staat er bij de gewone Golf expliciet ACT bij, bij de Variant staat dat er niet bij.

        Dit is natuurlijk "configuratorwijsheid", maar toon dan eens aan dat er een Variant 1.4 TSI ACT bestaat ...
        Smilin' Jack - Speed Pilot

        Comment


        • #24
          Ja idd BDP op wat baseer je je? Heb ook al op diverse sites gekeken en tot hiertoe geen bewijs gevonden dat de variant (en ook de sportsvan) ACT heeft.
          ACT is ook maar een stommigheidje dat enkel interessant is voor landen als nederland (bijtelling) waar elke gram CO2 belangrijk is. Misschien lukt het bij de variant niet om pakweg onder de 115g te geraken, zelfs met ACT, en bieden ze het daarom gewoon niet aan.

          Comment


          • #25
            hmm mss ben ik mis bij nader inzien. haha sorry mannen. Was er redelijk van overtuigd dat die COD altijd was aangezien het bij zowat elk model is met dat vermogen. Buiten de variant dan precies

            Comment


            • #26
              Gohja bij nader inzien ben ik de variant ook alweer uit mijn kop aan 't zetten. blijft duur voor een auto die minder plezant rijdt.

              Comment


              • #27
                De golf uit m'n kop gezet, maar zaterdag ga'k eens proefrijden met een nieuwe A4. Toch wel zalig interieur.

                Comment


                • #28
                  als ik jouw tegenkantingen over de F30 zo lees, dan denk ik dat je met de A4 exact dezelfde problemen gaat hebben, behalve mss de rolgeluiden dan.

                  Comment


                  • #29
                    In een Aldi ga je zeker beter slapen

                    Comment


                    • #30
                      Het is misschien niet meer aan de orde maar ik heb toch maar eens wat dieper gegraven in dat ACT verhaal.
                      Op motortalk is er ook een topic over. In Duitsland kon je beide versies bestellen, met of zonder ACT. De Variant echter, kan sinds kort niet meer besteld worden met ACT.

                      Comment


                      • #31
                        Interessante info, Löwe.
                        'k Zal op basis van proefrit uitmaken wat nu het beste is, of de A4 zijn hoge prijs waard is en of de zitpositie OK is voor mij, en anders de golf toch wat verder aan te tand voelen.

                        Comment


                        • #32
                          Proefrit met de A4 was niet slecht, de zitpositie is 5cm hoger dan in de bmw (tov de vloer), het digitale dashboard is ook leuk, maar het bandengeluid is niet veel minder dan in m'n F30 (had het verschil veel groter verwacht aangezien de boekskes hem in de hemel prijzen) en 't blijft een duur grapke.
                          In de golf (of andere VW's) zit ik 10cm hoger dan in de bmw, dat kan al wel tellen, en prijs/kwaliteit is de variant toch wel een goed aanbod.
                          Maar aangezien de F30 toch nog altijd 't plezantste rijdt en 'k er toch nooit genoeg voor ga krijgen, ga 'k hem voorlopig toch nog niet wegdoen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            't zal eerder een probleem zijn dat er geen garantie meer op zit... die motoren hebben geen slechte reputatie maar ze zijn wel heel gevoelig voor problemen met smering, bij mij was om een of andere reden de oliedruk weggevallen volgens de garage en is de hydraulische kettingspanner gefaald met alle gevolgen van dien. Ik vermoed dat het lange oliewisselinterval er ook mee te maken heeft.. na 30000km met dezelfde olie kan er wel eens wat koolafzetting zijn dat dan de oliepomp in de soep doet draaien als het plots loskomt. Het gebeurde 2 dagen na een groot onderhoud.
                            Op een nieuwe motor heb je sowieso toch opnieuw 2 jaar garantie? Tenzij ze er een gereviseerde hebben in gestoken?

                            Was die van u een alleenstaand geval? Want ik vind dit wat een rare uitleg eigenlijk met die koolafzetting...
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Op een nieuwe motor heb je sowieso toch opnieuw 2 jaar garantie? Tenzij ze er een gereviseerde hebben in gestoken?

                              Was die van u een alleenstaand geval? Want ik vind dit wat een rare uitleg eigenlijk met die koolafzetting...
                              Ja vermoed dat ik nu ook weer 2 garantie heb. Maar hij kan over 2 jaar en een maand ook weer terug in de soep draaien en dan is de wagen bijna 5 jaar oud. Benieuwd of ze dan nog steeds coulantie gaan geven.

                              Voor zover ik weet komt het niet vaak voor en is het dus een eerder zeldzaam geval.
                              Dat van die koolafzetting is puur een eigen vermoeden.
                              Ik had 35000km met dezelfde olie gereden en het probleem is volgens de garage veroorzaakt door wegvallen van de oliedruk.
                              Op sommige sites lees ik dan weer dat het beter is om de olie vaker te verversen dan BMW voorschrijft.

                              Er is een soort wedloop tussen de merken, het verkoopt goed als je een lang onderhoudsinterval hebt, maar of het echt gezond is?
                              Net zoals er wordt beweerd dat sommige dingen onderhoudsvrij zijn, zoals de olie van de automaat. Maar na 200k km is dan de automaat gaar als je niet af en toe de olie ververst.

                              Ik moet wel zeggen dat ik heel tevreden ben over de service van BMW en de dealer bij dit voorval.
                              Last edited by sunking; 12/04/2016, 17:18.

                              Comment


                              • #35
                                We zijn nu bijna een jaar verder, tijd om dit topic nog eens boven te halen.
                                Het kriebelt de laatste tijd terug om mijn F30 316i weg te doen, hij is nu 3,5 jaar oud en heeft bijna 90000 km gelopen en heb ook gewoon zin om nog eens een nieuwe auto te kopen.
                                Ik ben verhuisd naar gent, werk nog maar deeltijds, en rijd minder met de auto, en als ik er mee rijd is het meestal naar het Antwerpse en dan ben ik wel even onderweg en voel ik na een tijd mijn rug door de lage zit.
                                Daarom terug naar de golf aan't loeren, die nu net gefacelift is en daardoor o.a. een active info display heeft en LED lichten. Door de lage CO2 van de benzinemotoren is hij qua voordeel alle aard ook heel interessant. Ik heb ook altijd eens een golf willen hebben dus misschien is het er nu wel de moment voor.
                                Gisteren gaan horen bij de dealer in gent, en een offerte gekregen voor een 1.0 TSI DSG comfortline met best wat opties (LED, navi, launch pack met active info display, comfort pack, ergo active zetels... ) en standaard heeft die ook Adaptive Cruise Control, DAB, en Carplay.

                                Dit kwam uit op 26.600 € wat op zich ook niet mis is voor 'maar' een golfje met 'maar' een 1.0 motor, maar langs de andere kant is die 1.0 driepitter heel zuinig (5 a 5.5 liter in de praktijk), fiscaal interessant (amper rijtaks en lage CO2) en wordt hij langs alle kanten geprezen in de reviews omdat hij ook meer dan vlot genoeg is: 200nm koppel is gewoon dik voldoende voor een golf en hij zou ook leuk klinken.
                                Rationeel lijkt mij dit een goede keuze, ware het niet dat er ook de nieuwe 1.5 150pk op de loer ligt, momenteel nog niet te bestellen maar ik geloof volgende maand wel. Die 1.5 is dan wel niet spectaculair beter dan de oude 1.4, maar zou wel weer wat zuiniger moeten zijn en zal maar een paar grammen meer uitstoten dan de 1.0 TSI en qua prestaties het nog een pak beter doen waardoor hij rapper is dan mijn 316i. Ik verwacht dat de meerprijs rond de 3000 zal liggen, waardoor ik uiteindelijk net onder de 30k ga eindigen, en dat vind ik nog wel doenbaar voor een behoorlijk dikke golf waar ik hopelijk een hele tijd plezier aan ga hebben .

                                Ik twijfel dus nu vooral tussen de 1.0 en de 1.5, waarbij de 1.0 dus echt niet onderschat mag worden en ik er van overtuigd ben dat die best gaat volstaan (een van de dagen wss testritje doen met octavia 1.0 TSI om de motor eens te testen, voor de golf zou k naar Kortenberg moeten), maar de 1.5 zal nog wel leuker rijden met meer koppel onderin, en dat voor een relatief beperkte meerprijs en vermoedelijk ook betere restwaarde.

                                Hier een vergelijking tussen de 1.0 en de 1.4 150, het valt mij op hoe weinig het verschilt:
                                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                Wat denken jullie, goede keuze? En dan de 1.5 boven de 1.0 verkiezen?
                                Ik hoop nog een 18-19k voor de F30 316i te krijgen, is dat realistisch (nieuwprijs 37700 netto, quasi full option: automaat, xenon, navi, Head up display, harman kardon, sportzetels, comfort pack plus... ). Kans is groot dat er snel een verkooptopic komt..

                                Comment


                                • #36
                                  Heeft een golf meer comfort dan een 3 reeks? De laatste keer dat ik met een golf gereden heb, was dat niet zo...

                                  kijk eens naar een 5 reeks benzine f10.... 2dehands.be...
                                  wel jammer om.tr lezen dat de 16i niet optimaal presteeer, terwijl je hem in een ader topic bejubelt...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Zal er beetje vanaf hangen zeker? Ik rij met een Golf 7 variant, standaard ophanging in zomer 18' en winter 17' , als je de sportophanging neemt op 16/ 17' krijg je weer een ander verhaal...
                                    Heb wel gaan testrijden met een 3 touring qua rijgedrag was het wel iets stugger dan de golf maar in het testcenter heb ik een golf met sportophanging en 18 gereden wat ook wel stug was, iets te stug naar mijn zin zelfs.

                                    Persoonlijk zou ik ook de 1.5 verkiezen... Heb ook de 2.0 gekozen ipv de 1.6 en mij nog geen seconde beklaagd. Verkeersbordherkenning is er wel trouwens, HUD niet voor de golf voor de passat/tiguan dan weer wel.
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hoeveel weegt zo een golf tov je huidige 3 reeks ?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik zou toch ook eens kijken naar een v60
                                        ik kom ook van een F30 en het verschil in demping van geluid is ongelofelijk, in het voordeel van de volvo
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                          Ik zou toch ook eens kijken naar een v60
                                          ik kom ook van een F30 en het verschil in demping van geluid is ongelofelijk, in het voordeel van de volvo
                                          Zeker dat de motor de geluiden niet dempt ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X