Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F30 316i inruilen voor golf variant (of iets anders)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    18-19k lijkt me nog best veel voor uw 316i.

    Het verschil in 1.0-1.5 zal je niet zozeer merken in de 0-100 maar voornamelijk erboven en/of in hernemingen.

    Maar om dan zoveel op te leggen... Ik zou toch blijven verder rijden met de huidige wagen.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • #62
      Tja nogmaals de opleg is misschien wel wat maar als ik vergelijk tussen "nog 4 jaar rijden met de 316i" of "nu een golf kopen en 4 jaar rijden" dan verdient de opleg zich al voor meer dan de helft terug door de lagere gebruikskost, zeker als ik voor de 1.0 ga. (het blijft een firmawagen waar VAA moet op betaald worden, bij de 316i blijft dat VAA nogal hoog, wel maar 70% na 5 jaar maar dat wordt weer teniet gedaan door de CO2 referentie die elk jaar naar beneden wordt bijgesteld)
      Bovendien heb ik dan wel weer een nieuwe wagen met 0 km op de teller, garantie en met enkele snufjes die ik nu niet heb (zoals ACC, DAB, Active info display, Carplay).
      Bij de 1.5 komt dan wel nog een tikje duurder uit maar dat extra vermogen wel eens de lepel suiker kunnen zijn die helpt om de pil door te slikken, want uiteindelijk is die echt wel vlotter dan de 316i: 30nm extra koppel en 180 kilo minder gewicht.

      Comment


      • #63
        Je hebt je Honda Accord weggedaan na 9 maanden omdat die niet sportief genoeg is en dan voor een bmw 1 gekozen.

        Ga je niet hetzelfde hebben bij de Golf dan? Zeker die 1.0 in combinatie met dsg.

        Comment


        • #64
          Giulietta MulitAir 1.4 TCT

          Comment


          • #65
            Die accord tourer was een zware bak die daarmee nogal log aanvoelde. Wegdoen was financieel ook niet slecht op die moment want helaas trad 9 maand nadat ik hem gekocht had (begin 2012) de nieuwe VAA van di rupo in werking waardoor het goedkoper uitkwam om naar bmw te switchen, was nog aan 't twijfelen maar had hem toch op autoscout gezet en al binnen een halve dag iemand die de vraagprijs wou geven en zijn vrouw vond de kleur mooi dus hij moest hem per se hebben dus heb ik snel maar de bestelbon van die 116i getekend.

            Natuurlijk gaat die golf - zeker de 1.0 - qua sportiviteit een stap terug zijn maar misschien vind ik dat wel ok nu aangezien ik de auto vooral nodig heb om 2 keer per week een stuk snelweg af te leggen.
            Proefritten zullen uiteindelijk uitsluitsel moeten geven of ik ne golf met 1.0 of 1.5 motor ne waardige opvolger vind voor de 316i, zo nee wacht ik nog wat of kijk ik ook eens naar een 2 AT, of toch ne CX-3, of Giulietta die laatste is een toffe kar trouwens en de 1.4 TCT heeft zelfs ne gunstige CO2 zie ik, maar even goed serieuze aankoopprijs.


            Comment


            • #66
              In dit filmpje gaat de 1.0 er stevig vandoor: https://www.youtube.com/watch?v=ZbWnixYno8k

              Comment


              • #67


                Hier kan je een vergelijking zien in acceleratie.
                De 1.5 staat er nog niet tussen, maar het is wel duidelijk dat de 1.0 een stuk trager is dan de rest.

                Als je comfort wilt is zo'n Golf een goede keuze, maar mijn stem gaat uit naar de Alfa of Mazda.

                Comment


                • #68
                  Mooie vergelijking, waavoor dank. Je vergelijkt wel manuele en automaten door elkaar, wat dus invloed heeft qua prijs en gewicht, en dus ook performantie en ratio prijs/gewicht.
                  Dus hier dezelfde met handbakken, omdat ze er niet allemaal met automaat inzitten:
                  http://www.zeperfs.com/en/match5920-...-4644-5841.htm
                  Dan zie je dat de mazda en de golf 1.0 een even 'slechte' score hebben, tussen aanhalingstekens want dat zijn dus beiden geen trage wagens.
                  De golf 1.4 komt er wel sterk uit!
                  Bij mij is nog steeds de vraag of het de 1.0 dan wel de 1.5 wordt. Denk dat de 1.0 wel zal volstaan aangezien ik vooral comfort zoek en ik weet uit ervaring dat een golf 1.2 tsi gewoon al erg aangenaam rijdt en dan heb je die extra pk's niet per se nodig om er plezier aan te hebben. Maar de 1.5 maakt er gewoon een rappe auto van, en is qua prijs/prestaties eigenlijk gewoon gunstiger denk ik.

                  Nu ALS de cijfers op zeperfs kloppen is de golf 1.0 DSG wel trager dan de handbak. Dat is wel eventueel een reden om niet de 1.0 DSG te nemen.
                  Last edited by sunking; 06/02/2017, 20:54.

                  Comment


                  • #69
                    Goh die cijfers zijn opgegeven in verschillende omstandigheden door verschillende automagazines, dus 100% correct is het niet.
                    Ik kijk voornamelijk naar de 400m en 0-140/0-160 cijfers.

                    Ik denk dat je best eens gaat testrijden om te zien of het verschil de meerprijs waard is.

                    ​​​​​​Ik zou die 1.0 laten vallen
                    Last edited by ; 06/02/2017, 21:50.

                    Comment


                    • #70
                      wat is 't nu, laten vallen of testrijden
                      nee ik heb een testrit gepland nu donderdag met een 1.0 octavia die bij de dealer staat, voor een groot deel uit nieuwsgierigheid, golf hebben ze daar nog niet staan met 1.0 motor.
                      maar waarschijnlijk nadien ook wel eens een testrit met de 1.4 of 1.5 en uiteindelijk daar voor kiezen, als ik hem dan komende maanden bestel en die dan ergens rond de zomer geleverd wordt is m'n 316i 4 jaar, wat met afstand het langste is dat ik ooit met een wagen gedaan heb

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Giulietta die laatste is een toffe kar trouwens en de 1.4 TCT heeft zelfs ne gunstige CO2 zie ik, maar even goed serieuze aankoopprijs.
                        Valt wel mee hoor.
                        Op zoek naar een tweedehands Alfa Romeo Giulietta? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

                        Comment


                        • #72
                          Die giulietta ziet er nogal .. euh .. schreeuwerig uit.
                          Of anders gewoon dit: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...fromparkdeck=1
                          Of dit, maar R-line is nu ook niet echt mijn ding. http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...fromparkdeck=1

                          Comment


                          • #73
                            Die Audi A3 sedan man!!! Ik zie dat echt graag dat model. En de prijs valt ook goed mee... Stop met zoeken

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                              Zeker dat de motor de geluiden niet dempt ?
                              5 cilinder roffel

                              Moet wel zeggen dat m'n V70 ook één van de betere wagens is qua geluidsdemping. Heb wel al met een F30 330d meegereden, op 19" RFT, en zo groot was het verschil nu ook niet echt vond ik, toch niet om daar de term "ongelooflijk" op te plakken (no offense hé Vlammembaareg ). True, de V70 is iets stiller, maar die is dan ook meer op comfort gericht, en was 18" op zachtere banden.
                              Wat er volgens mij wél kan voor zorgen dat een F30 luider zou klinken als een V60, is dat sommige RFT banden van bepaalde merken (mede ook door het patroon waarschijnlijk) echt wel serieus wat rolgeluid geven, tov normale banden op een V60.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Die giulietta ziet er nogal .. euh .. schreeuwerig uit.
                                Schreeuwerig? Da's gewoon een Veloce man...
                                Die Golf en A3 zijn pre face-lifts...

                                Comment


                                • #76
                                  A3 is facelift hoor. Zie je aan de koplampen. Denk wel dat het hier om parallelle / grijze import gaat.
                                  Last edited by sunking; 08/02/2017, 12:38.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Daarnet testrit gedaan met een octavia 1.0 tsi handbak.
                                    Motor is echt wel sterk genoeg, herneemt altijd vlot, ook op de snelweg. Paar keer naar 160 getrokken, ging zonder moeite. Voelde niet minder aan dan de 316i. Heb nadien eens onder de motorkap gekeken of het echt wel een 1.0 was die er onder lag. Wat de reviews daarover schrijven klopt dus absoluut.
                                    Verbruik was gemiddeld 6.1 liter volgens de BC. Met deze lage buitentemperaturen en aangezien dat ik af en toe eens goed heb doorgetrokken en stukken stadsverkeer gedaan heb is dat best verbluffend.
                                    Zitcomfort in de skoda was ook goed, beter dan in de bmw, maar een golf highline heeft toch nog steeds de betere stoelen.
                                    Ruimte aanbod en afwerking interieur ook dik voor elkaar. Echt veel auto voor je geld. Als ik een ruime wagen zou zoeken binnen dit budget zou deze octavia 1.0 het zo goed als zeker worden.
                                    Zwakke punten van de octavia: ophanging mist verfijning, helt wat over in bochten, en schokt en maakt vreemde geluiden als je tot stilstand komt.
                                    Geluidsisolatie is ook niet fantastisch. Maar toch zou ik de 316i zo inruilen voor deze octavia 1.0, vooral omwille van het zitcomfort maar ook omdat het qua motor en qua ruimte gewoon echt niet minder aanvoelt, integendeel zelfs.

                                    Maar uiteindelijk ga ik toch bij mijn eerste gedacht blijven en waarschijnlijk voor de golf 1.0 te gaan omwille van de verfijning, qua ruimte en vermogen volstaat het gewoon dik, en de gebruikskosten (rijtaks, VAA, benzine, verzekering, onderhoud) zijn laag. Uiteindelijk vind ik een golf hatchback ook praktischer dan bv. een A3 sedan. Nu is het kwestie van goeie voorwaarden te bekomen zodat ik mijn broek niet scheur qua opleg t.o.v. de 316i.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Bij de highline versie zijn er ook nog ergo active zetels, die vind ik toch nog beter dan de standaard zetels ( geef ik maar mee als optie )
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                      Comment


                                      • #79
                                        Die zou ik idd nemen die zetels, tenzij als ik voor het volledig lederen interieur ga. heb jij beiden geprobeerd?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Heb in standaard, ergo en leder gezeten maar volledig leer is niet mijn ding
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X