Bij de dealer eens in een nieuwe facelift golf highline (pas binnengekomen) met standaard zetels gezeten, dat waren al vree goeie zetels! en een heel ferm interieur overigens, niets op aan te merken. de nieuwe 8" navi is ook een mooie vooruitgang.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F30 316i inruilen voor golf variant (of iets anders)?
Collapse
X
-
-
Heb ik ook gezien. Een ateca is natuurlijk zwaarder en heeft op snelheid veel meer luchtweerstand.
Hier een vergelijking van de prestaties en verbruik op papier:
De 0-100 van de golf 1.0 is natuurlijk niet echt spectaculair. Maar een snelle 0-100 komt eerder voor uit veel vermogen in de hoge toeren zodat je in 2e versnelling snel naar 100 gaat.
In de dagelijkse praktijk rijd je vooral op het koppel tussen pakweg 1500 en 3500 rpm en dat is meer dan genoeg bij de 1.0 waardoor deze in een golf of octavia vlot genoeg is om als behoorlijk prettig ervaren te worden. Enige blamage bij de octavia vond ik, dat als je traag over een drempel rijdt in 2e, je niet zo vlot wegkomt omdat hij dan onder de 1500 rpm zit.
Comment
-
"Meestal ook vrij groot", dat is nogal een rekbaar begrip. Akkoord het zijn goede stoelen maar zelfs in de hoogste stand nog altijd te laag voor mij. Ik maak amper contact tussen mijn bovenbenen en het zitvlak. Mijn gewicht komt bijna volledig op mijn achterwerk en onderrug terecht. Terwijl om goed te zitten voor je rug moet je ofwel rechtop zitten waarbij je gewicht op je bovenbenen/zitvlak leunt, ofwel moet je zo plat mogelijk liggen waardoor het gewicht verdeeld wordt over heel uw lijf . Dat laatste is wat ik meestal doe maar ideaal is dat ook niet want dan zit je ver van het stuur en is het ook moeilijker om rondom te kijken. Voor ritjes van een half uur geen probleem maar als ik langer dan 3 kwartier rijd steekt het tegen.
Ne golf is toch ook geen hoge auto hoor ik u zeggen. Klopt maar daarbij komt het zitvlak de 30 cm boven de vloer , bij de bmw 20 cm. Voor mij maakt dat een heel verschil.
Los daarvan besef ik dat die golf minder is qua rijden en qua looks en vind ik het daarom jammer dat hij weg 'moet'. Maar ik stoor mij al lang genoeg aan de zit in de bmw (eerst 1,5 jaar een f20, nu 3,5 jaar een f30), dat ik denk, tijd voor iets anders.
Comment
-
Vraag me echt af of die golf dan zo goede zetels heeft. Hier een nieuwe tiguan als bedrijfswagen met de topcomfort zetels en eerlijk daar is niet veel aan. Het zijn zeker geen slechte zetels, maar de zetels van de BMW's waar ik al mee gereden heb zijn toch een stuk beter. Als je echt topzetels wil in een betaalbare auto dan is er volgens mij enkel Opel. Die hebben echt zeer goede zetels.
Comment
-
Vandaag besteld (1 maart verhogen de prijzen):
Golf comfortline 1.0 TSI DSG 5 deurs
Tungsten zilver
Pack launch (active info display + comfort pack)
Travel pack (discover media 8" + achteruitrijcamera)
Sportophanging 15 mm verlaagd (verkoper was er heilig van overtuigd dat dat nog comfortabel was met 16" velgen)
ErgoActive bestuurderszetel
LED koplampen statisch
Zwenkbare trekhaak
Keyless access & go
Zijruiten achteraan verdonkerd
Park assist & park pilot
Standaard:
DAB radio
Adaptive cruise control
Comment
-
Thx!
Daarnet eens in een collega zijn A3 berline gekropen, paste er vanachter niet in, zowel qua hoofdruimte als beenruimte onvoldoende .
Die A3 berline was eventueel ook een optie aangezien die ook wel als stockmodel betaalbaar te vinden waren maar k ben toch blij dat ik daar niet voor gegaan ben.
Ondertussen ook wel een A3 sportback gezien die er vorige maand nog niet op stond: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...037?asrc=st|as , maarja .
Vorig weekend nog eens met m'n ma haar golfje trendline 1.2 TSI 85 pk gereden, in die uitvoering een saaie wagen maar wat me wel opviel is dat ge door dat lage gewicht hem toch wel lekker vlot over rotondes kunt loodsen. Die 85 pk trekt zelfs nog verbazend goed op, alleen op de snelweg is de puf er wel uit .
Enfin en in mijn uitvoering kan hij alleen maar toffer zijn .
Heb nog enkele opties laten wijzigen: verdonkerde ruiten weggelaten en mistlichten vooraan genomen.
Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen, levering normaal begin mei ergens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenOndertussen ook wel een A3 sportback gezien die er vorige maand nog niet op stond: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...037?asrc=st|as ,
Besides, je vond een 1.4 tsi toch niet nodig.2.0 JTDm
Comment
-
Door al de opties die ik op de golf heb genomen, komt die toch ongeveer op dezelfde prijs. Die A3 op autoscout is behoorlijk scherp geprijsd, want ik vermoed parallel import.
1.4 TSI is natuurlijk wel nog wat leuker, maar na gereden te hebben met de 1.0 vond ik dat toch wel voldoende, en het dus niet waard om er nog een paar duizend euro extra aan te spenderen (die ik dan wel weer aan opties besteed heb). De 1.0 is uiteindelijk ook fiscaal gunstiger en daadwerkelijk zuiniger.
Trouwens de golf is momenteel niet met 150 pk TSI motor te krijgen, de nieuwe 1.5 laat blijkbaar op zich wachten . dus de enige boven de 1.0 die momenteel te bestellen is, is de 1.4 125 pk en die is in praktijk niet of nauwelijks vlotter dan de 1.0 maar stoot wel meer CO2 uit.
Uiteindelijk is hij, in deze configuratie, behoorlijk compleet en voldoende sterk gemotoriseerd, dus tot hiertoe geen spijt, maja 'k heb hem ook nog niet dus de praktijk zal het nog wel moeten uitwijzen . Heb het internet behoorlijk grondig afgeschuimd naar reviews en gebruikservaringen over de 1.0 en deze zijn over het algemeen zeer positief.
Ohja mislichten idd niet echt nodig maar heb ik een beetje voor de looks gedaan, kost toch niet veel.Last edited by sunking; 29/03/2017, 19:21.
Comment
Comment