Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kangoo, Scénic of wachten op nieuwe Scenic?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kangoo, Scénic of wachten op nieuwe Scenic?

Weer aan het twijfelen om onze 2010 Kangoo gezinswagen te vervangen. Ik rijd daar supergraag mee: veel ruimte, goedkoop, aangenaam en praktisch. Ik rijd zelf met een een Kangoo bestel van/naar het werk maar de gezinswagen doet nu veel minder km dan vroeger dus een benzine dringt zich op.

Waar we over twijfelen:

-opnieuw een Kangoo - supertevreden (schuifdeuren e.d.) maar einde model en geen 130pk versie beschikbaar (nadeel)

-scénic - ook einde serie (nadeel) en daardoor grote kortingen wat het betaalbaarder maakt (voordeel). wel een mooie 130pk versie.

-nieuwe scénic - heel mooi maar wss veel duurder door geen kortingen

-duster - 125pk versie beschikbaar in 4*4 (praktisch voor onze vele bergavonturen +ik vind dat een SUV echt 4x4 moet zijn of niet zijn) maar ook stilaan einde model en je ziet ze overal. minder plaats in interieur
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Als het over het vermijden van kinderziektes gaat ben je alvast beter af met een uitbollend model dan met een gloednieuwe versie ... is eerder een voordeel dan een nadeel.

Comment

Klopt... En als je totaal geen imago belangrijk vindt, dan is die Duster ook een goeie keus. Voordeel van de huidige scenic is dat hij zeer betrouwbaar is. Dat is dan een 1500 diesel veronderstel ik. Die heeft een vijfde injecteur zodat korte afstanden ook geen probleem zijn. Nieuwe scenic zal mooi zijn inderdaad, maar een pak duurder. Momenteel op scenic 12 of 14 procent korting (weet niet juist meer), 1000 euro verkooppremie en 2000 overnamepremie (geen recyclagepremie!, zelfs niet verplicht je huidige auto over te laten, copy bestelbon is voldoende) en via Myrenault nog eens 150 aan accessoires. Ben je bij de Bond kan je daar ook nog een 100 of 150 euro recupereren

Comment

Ja, zeker de huidige Scénic is echt wel heel aantrekkelijk. Dank DHL voor de tip omtrent de overnamepremie. Ik dacht idd dat het hier enkel een recyclagepremie betrof...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Klopt... En als je totaal geen imago belangrijk vindt, dan is die Duster ook een goeie keus. Voordeel van de huidige scenic is dat hij zeer betrouwbaar is. Dat is dan een 1500 diesel veronderstel ik. Die heeft een vijfde injecteur zodat korte afstanden ook geen probleem zijn. Nieuwe scenic zal mooi zijn inderdaad, maar een pak duurder. Momenteel op scenic 12 of 14 procent korting (weet niet juist meer), 1000 euro verkooppremie en 2000 overnamepremie (geen recyclagepremie!, zelfs niet verplicht je huidige auto over te laten, copy bestelbon is voldoende) en via Myrenault nog eens 150 aan accessoires. Ben je bij de Bond kan je daar ook nog een 100 of 150 euro recupereren

Hij zoekt een benzine, gaat over de tce 130pk, niet de dCi.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Sorry, slecht gelezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
              Ja, zeker de huidige Scénic is echt wel heel aantrekkelijk. Dank DHL voor de tip omtrent de overnamepremie. Ik dacht idd dat het hier enkel een recyclagepremie betrof...
              Moet wel snel zijn, vanaf april dacht ik zijn ze niet meer te bestellen.

Comment

Oei, dat wist ik ook niet. Eens informeren bij mijn dealer dan.

Comment

Ik heb heel graag met de grand scenic gereden, nog steeds een beetje spijt dat ik hem weggedaan heb.
                  heb wel al veel gelezen dat die Tce in een scenic veel verbruikt.
                  wij hebben die 0.9tce in de twingo en onder de 6,5 krijgen we hem niet ?? Is wel een racebakje dus da verklaard veel
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Dat is mijn grote schrik, het verbruik.
                    Heb her en der ook al gelezen dat het niet min is. Hetzelfde verhaal met de Tce 115 in de Kangoo. De Tce 125 in de Duster valt dan wel beter mee volgens wat ik lees.

Misschien toch weer voor de diesel gaan? Maar in deze tijden vind ik dat zo'n rare keuze. Als gezinswagen doet die nog hoogstens 12000 per jaar...

Comment

Verbruik zal rond de 9 liter liggen, ofte 2 liter/100km meer dan de diesel, tegen 0.3 euro per liter verschil, kom je 4.9 euro/100km duurder uit met de benzine dan de diesel. Dat is dus een verschil van 588 euro per 12.000 jaarlijkse kilometers.

De helft daarvan win je sowieso terug door de lagere onderhoudskost van de benzine wagen. Qua taksen weet ik niet wie in het voordeel is.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                        Dat is mijn grote schrik, het verbruik.
                        Heb her en der ook al gelezen dat het niet min is. Hetzelfde verhaal met de Tce 115 in de Kangoo. De Tce 125 in de Duster valt dan wel beter mee volgens wat ik lees.

Misschien toch weer voor de diesel gaan? Maar in deze tijden vind ik dat zo'n rare keuze. Als gezinswagen doet die nog hoogstens 12000 per jaar...
                        waarom zou je in dat geval de jouwe niet houden>

Comment

9 liter zou me sterk verwonderen. Mijn Espace benzine verbruikt 8,5 liter en dan mag ik vrij goed doorrijden. 9 liter heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Op lange afstand verbruikt die zelfs maar 7,3 liter. Normaal zou een lichtere scenic toch zuiniger moeten zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            9 liter zou me sterk verwonderen. Mijn Espace benzine verbruikt 8,5 liter en dan mag ik vrij goed doorrijden. 9 liter heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Op lange afstand verbruikt die zelfs maar 7,3 liter. Normaal zou een lichtere scenic toch zuiniger moeten zijn?
                            Scenic weegt ook wel wat hoor. Cijfer komt van spritmonitor. De meesten zitten net onder de acht liter, maar de ervaring leert me dat je tov het de cijfers op de site makkelijk 5 tot 10% meer mag rekenen. Enerzijds omdat het verkeer bij ons wat meer stilstaat en anderzijds omdat de meesten die cijfers posten op de site net iets rustiger rijden (of er meer op letten) dan een doorsnee bestuurder.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                              waarom zou je in dat geval de jouwe niet houden>

Je hebt eigenlijk gelijk...
                              Er is niks mis aan en rijdt goed. Mss best gewoon nog houden.

Comment

Working...
                              X