Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Firmawagen break Ford-Citroën-Peugeot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Firmawagen break Ford-Citroën-Peugeot

    Er moet een nieuwe firmawagen gekozen worden en alles in acht genomen wordt dat zeer waarschijnlijk een van de volgende drie:

    - Ford Mondeo Clipper 2.0 TDCI 180 Business+

    - Citroën C5 Tourer BlueHDI 180 Exclusive

    - Peugeot 508 SW BlueHDI 180 Allure

    Ze hebben allen een automatische versnellingsbak.

    Nu heb ik in het verleden enkel Duits gereden en ik kan over deze 3 niets zinnigs zeggen behalve de dingen die ik lees op internet.

    Zijn er hier mensen die (recente) ervaringen hebben met een of meerdere modellen en/of merken?

  • #2
    Ik heb ervaringen met de C5 Tourer, maar dan met de 1,6EGMV. En nu heb ik een DS5 met die BlueHDI 180.

    De C5 viel goed mee, maar na 1,5 jaar had ik het wel gehad. Eigenlijk wel een oersaaie wagen die volgend jaar eindelijk een nieuw model gaat krijgen na 9 jaar.
    Het blok zelf weet ik niet of het goed op slecht is. Nu rij ik continu op sport omdat hij dan een beetje normaal rijdt. Gewoon is het echt een tamme automaat. Gas los laten en direct terug gas geven, kunt ge gewoon tot 2 tellen eer er reactie komt. Nu weet ik niet hoe dit bij andere wagens zit met een automaat. Van het weekend een kennis gezien met een BMW120d met automaat die zich aan hetzelfde stoorde. Wat mij betreft is het echt storend.
    De start en stop werkt op zo een citroën wel perfect. En als ge koffieslurper zijt, die C5 heeft geen enkele bekerhouder (en ook geen brillenvakje).

    Zelf heb ik nog even zitten twijfelen tussen de DS5 en de C5 CrossTourer. Toch voor de DS5 gekozen omdat ik al 160000km op 3 jaar met de C5 had gereden en hem saai vond, dan ging ik dat met die CrossTourer ook hebben daar deze van binnen dan identiek was geweest op het infotainment na. Maar achteraf gezien heb ik toch nog de verkeerde keuze gemaakt

    De Peugeot is een recenter model, maar infotainment en motor is hetzelfde. Enkel de looks binnen en buiten anders. Mss is dat dan toch een iets betere keuze, maar dan hebt ge geen hydropneumatische ophanging die de C5 wel heeft. Zelf had ik dat niet op de C5 en ne maat van mij wel en ik merkte er weinig verschil tussen en zou er zelfs niet voor bijbetalen moest ik er zelf eentje kopen.

    Huidige mondeo's ken ik niet. Heb er met 3 gereden waarvan 2 van 2000 en de laatste 2004. samen met mijn 2 Escorts van daarvoren, was enkel die laatste mondeo nog een beetje te harden. Al de rest stond ik enorm veel mee in de garage terwijl Fords toch vrij betrouwbaar zijn. Enkel hebben Fond en ik blijkbaar een rare liefde voor mekaar. Voor mij dus nooit meer ford.

    Moest ik momenteel het lijstje van u voorgeschoteld krijgen, zou ik naar de Peugeot neigen. En dan liefst de RXH versie

    Moogt ge buiten deze 3 niets anders kiezen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Volvo V60 D3?

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

      Andere keuzes zijn er niet om diverse redenen. Van de V60 is de koffer te klein bijvoorbeeld.

      Comment


      • #4
        C5 is volgens mij niet meer leverbaar met de hydropneumatische ophanging.

        Mondeo hebben wij op t werk 3 rondrijden die ik soms es mee mag pakken, rijdt echt niet fijn vind ik, die ford automaat. Ondanks dat dat een dubbelkoppelingsding is schakelt die gigantisch traag, en dikwijls op t verkeerde moment.

        Comment


        • #5
          Uit die lijst de Peugeot.

          Comment


          • #6
            Ik had de keuze tussen Volvo V60 of iets uit de citroënstal + opslag. En tuurlijk weer naar mijn vrouw geluisterd omdat zij vond da ik voor de opslag moest gaan.

            Krijg nu telkens bijna tranen in de ogen als ik ne V60 zie rijden en die zijn er veel
            Wat mij dus betreft, nooit meer iets van PSA. Zeker nog ni veel problemen mee gehad, maar 'freude am fahren' is ver zoek bij fransozen.

            Comment


            • #7
              Ik heb een paar weken geleden mijn 508 ingeleverd, en heb er 4 jaar tevreden mee rond gereden.
              Die had dan nog maar een bescheiden 1.6 hdi, dus met deze motor en een goede automaat, moet dat een heel leuke auto zijn.

              De Mondeo was al verouderd voor hij op de markt kwam, al zal die zeker het beste onderstel van de 3 hebben.
              Maar voor mij doen de looks het gewoon niet.

              C5 valt voor mij sowieso af.

              Comment


              • #8
                Enkel de 508 zou voor mij een potentiële kandidaat zijn. De C5 vind ik helemaal niks en het interieur van de Ford spreekt me ook helemaal niet aan.

                Comment


                • #9
                  Voor mij zou de Mondeo hier de evidente keuze zijn, o.a. vanwege de uitstekende ervaring met mijn 2004-Mondeo die ondertussen 280.000 km op de teller heeft en waaraan ik nog steeds veel plezier beleef.
                  De nieuwe Mondeo kan alleen maar een nog betere wegligging en rijgedrag hebben. Bovendien, voor mij ook de knapste (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk).

                  Comment


                  • #10
                    Voor mij de 508.
                    De c5 is te oud en de mondeo vind ik niet echt mooi...

                    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                      C5 is volgens mij niet meer leverbaar met de hydropneumatische ophanging.

                      Ik dacht dat de C5 de laatste is die dat wél nog heeft.

                      En dat is dan ook dé reden om voor de C5 te kiezen. Qua looks ok, qua uitrusting/prijs zal die sowieso al de rest voorbij springen (fleetkorting bij Citroen is echt groooooot!), maar qua rijcomfort dé keuze. Pneumatische ophanging is echt een meerwaarde. Zonde dat Citroen ermee gaat stoppen. De C5 is (als je er zorg voor draagt) ook een extreem degelijke waarde. Heb er overlaatst eentje met 810.000km(!!!!) van eigenaar weten wisselen voor 350 euro
                      Auto had nog eerste versnellingsbak, turbo, originele zetels (en nog steeds niet doorgezeten!),... Zag er ook nog extreem goed uit
                      Alléja, voor een C5
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #12
                        ik zou de C5 kiezen. vind ik ook de mooiste van de 3
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #13
                          De nieuwe Mondeo ziet er best goed uit, is een opvallende verschijning.

                          Van die drie zal hij ongetwijfeld ook het best rijden, ook niet onbelangrijk.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb het voor Citroën en zeker voor de hydro-pneumatica, dus ja...
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

                            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              De nieuwe Mondeo ziet er best goed uit, is een opvallende verschijning.

                              Van die drie zal hij ongetwijfeld ook het best rijden, ook niet onbelangrijk.

                              Of die het beste gaat rijden, dat weet ik niet, want in het verleden vond ik ze niet zo heel fijn rijden. Maar is wel een mooie verschijning. De mooiste van de 3, maar zelf zou ik wss voor de peugeot gaan en dan zelfs nog zagen bij de baas voor de RXH

                              Comment


                              • #16
                                In zowat iedere vergelijkende test die ik al heb gezien, blijkt hij toch het best te rijden.
                                Zoals je wel vaker hoort van de Focus of de Fiesta.
                                Franse wagens zijn zeer comfortabel, maar missen vaak die scherpte.

                                Het is ook waar je zelf de nadruk op legt.

                                Comment


                                • #17
                                  Mijne franse wagen lijkt comfortabel, maar nog nooit zoveel last gehad van mijne rug als in den deze. Vrees ervoor dat dit zelfs niet kan blijven duren. In de C5 ben ik last beginnen krijgen van mijn heup en hebben pikuren min of meer geholpen om het te kunnen harden. Begin te rijden met de DS 5 en had het weer vlaggen aan de heup en nu nog de rug erbij.

                                  Zal mss ook wel voor een stuk aan mijne rug liggen en mijne leeftijd met de vele kms per jaar. Jongere mensen of die minder kms doen, zullen daar geen last van hebben.

                                  Wat die Ford betreft, zullen de huidige modellen wss wel beter rijden als die van vroeger. Heb zelf wel nooit ne automaat gehad op ne ford. Dus hopelijk is die ook beter als die van de PSA groep (automaat van Aisin). In ieder geval als ge hem op sport zet, rijdt hij wel vrij goed. Enkel op autostrade tegen 120 en even versnellen, is dan ook direct terugschakelen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Mijne franse wagen lijkt comfortabel, maar nog nooit zoveel last gehad van mijne rug als in den deze. Vrees ervoor dat dit zelfs niet kan blijven duren. In de C5 ben ik last beginnen krijgen van mijn heup en hebben pikuren min of meer geholpen om het te kunnen harden. Begin te rijden met de DS 5 en had het weer vlaggen aan de heup en nu nog de rug erbij.

                                    Zal mss ook wel voor een stuk aan mijne rug liggen en mijne leeftijd met de vele kms per jaar. Jongere mensen of die minder kms doen, zullen daar geen last van hebben.

                                    Wat die Ford betreft, zullen de huidige modellen wss wel beter rijden als die van vroeger. Heb zelf wel nooit ne automaat gehad op ne ford. Dus hopelijk is die ook beter als die van de PSA groep (automaat van Aisin). In ieder geval als ge hem op sport zet, rijdt hij wel vrij goed. Enkel op autostrade tegen 120 en even versnellen, is dan ook direct terugschakelen.

                                    Bij last van rug/heup is altlas yoga/rugschool alvast een goedkopere oplossing dan een andere wagen kopen en een duurzamere oplossing dan een spuit te laten zetten.
                                    In Ertvelde zit er enen die u vast een eind verder kan helpen. Hij geeft ook les in Brussel en in Gent ( => http://www.de-ingang.be/InformCMS/pr...635&cty_id=353 )
                                    Op 6 maand maakt hij weer nen normale mens van u.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat gaat bij mij niet helpen. Mijn lichaam is niet gemaakt voor de geometrie van de cockpit van zo ne DS5. Zal ongeveer mijne 20ste wagen zijn en de eerste met rugklachten terwijl die op het zicht de beste zetels zou hebben. Zelfs massagefunctie op die zowat continu opstaat om het wat te verlichten.

                                      Dus vermoed toch dat het vooral aan de wagen ligt. Ook vorig jaar toen ik testritten ben gaan doen met allerlei merken, viel het me op dat ik geen last had en een paar minuten terug in de C5 en kwam de pijn weer op.
                                      Wat de prijs betreft moet de baas uitmaken. Moest ik hem zelf gekocht hebben, had ik hem na een maand al terug verkocht. De eerste wagen die me totaal niet ligt en waar ik elke dag weer met tegengoesting instap.

                                      Maar ja, we zien wel. Momenteel gestart met wat onderzoeken en mss valt het op te lossen. Wil vooral weten van waar het nu komt. Ik vermoed van de auto, maar dan wil ik dat ook zeker weten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bedankt voor de vele reacties. Het is wel niet echt makkelijker geworden precies

                                        Comment

                                        Working...
                                        X