Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelin Pilot Sport 4 of Super Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Michelin Pilot Sport 4 of Super Sport

Beste forumleden,

Aangezien ik op zoek ben naar de maximale grip voor een straatband was ik normaal van plan om Michelin Pilot Super Sports aan te schaffen. Nu verneem ik echter dat Michelin pas een nieuwe band gelanceerd heeft, namelijk de Pilot Sport 4. Aangezien de 4 pas nieuw is kan ik natuurlijk nog maar weinig ervaringen vinden. Iemand ervaring met deze 2 banden? Is de PSS zijn meerwaarde (30-40 euro per band) waard?

Alvast bedankt.
    Last edited by Crockyy; 13/04/2016, 22:52.

De PSS'en zijn echt de moeite.

PS4 heb ik geen ervaring mee, maar volgens de test komt die heel dicht in de buurt van PSS'en.

Is ook een sportievere band ipv de PS3 dat meer toergericht is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    BMW X5 45e

Comment

simpel, maximale grip = PSS ... heb zelf de PSS'n en zoals kefkie zegt die zijn de moeite, maar voor vier PSS'n hebt ge vijf PS4's. dus wanneer die van mij versleten zijn, ben ik geneigd om de PS4 te kopen. ook al omdat ik op de openbare weg toch niet het onderste uit de kan haal.

Comment

Kan het zijn dat ik in mijn maat geen PS4 vind en aldus wel PSS moet nemen. Is gewoon 255/30 19".
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Kan het zijn dat ik in mijn maat geen PS4 vind en aldus wel PSS moet nemen. Is gewoon 255/30 19".

klopt. nu alleen nog maar in 17 en 18 duim. grotere maten later op het jaar.

Comment

Probeer ze ééns uit de ps4. Iemand moet ze toch uittesten.

Comment

Nog niet getest maar voorlopig zweer ik bij pss, die hebben mij een andere wagen bezorgd zelfs in de regen een zeer goede band.

Comment

Ik heb PSS op de M3, en wil ook niks anders meer. Zalig veel grip, in bijna alle omstandigheden.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Hoe zit het met de slijtage van een PSS kun je dat met een Pirelli vergelijken? Ik vind de Slijtage van een gewone Pilot nog ca va.

Comment

Pirelli slijtage is echt niet goed imo.

Niet op een 911 met P-zero af fabriek. 5.000km waarvan 1 trackday en twas gedaan.
                    PSS met 2 trackdays was 12k km

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    BMW X5 45e

Comment

Die pirellis vind ik ook wel goed, maar blijkbaar zeer zacht want ik deed er maar een 8000km op een redelijk normale wagen

Comment

PSS, no brainer.

Comment

En vooral: slijtvast! Ik heb aan 12-13k km mijn versleten Potenza verwisseld voor de pss nu 10k km verder nog meer dan helft erop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                            PSS, no brainer.

Ik ga akkoord, maar ik zou de PS4 toch eens willen testen. Zou veelbelovend zijn.
                            BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Ik ga akkoord, maar ik zou de PS4 toch eens willen testen. Zou veelbelovend zijn.
                              Wil ze ook wel eens testen, maar kan me moeilijk voorstellen dat ze beter zijn. Anders is dat een belachelijk steengoede band. Die grip op de Ring enz, f*ck you man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Wil ze ook wel eens testen, maar kan me moeilijk voorstellen dat ze beter zijn. Anders is dat een belachelijk steengoede band. Die grip op de Ring enz, f*ck you man
                                Ge moet mij niet overtuigen hé slimme van de PSS'en

Ze gebruiken voor de PS4 dezelfde compound als de PSS, dus slecht kan het niet zijn.

Heb in een artikel gelezen dat ze op een circuit op 1 seconde van de PSS komen op dezelfde auto.
                                BMW X5 45e

Comment

Ge moet mij niet overtuigen hé slimme van de PSS'en

Ze gebruiken voor de PS4 dezelfde compound als de PSS, dus slecht kan het niet zijn.

Heb in een artikel gelezen dat ze op een circuit op 1 seconde van de PSS komen op dezelfde auto.
                                  Jawel gij zijt Continental fan dus moet u wel overtuigen
                                  Ow, niet slecht dan! De 4 krijgt op tyrereviews inderdaad ook lovende commentaar.
                                  PS4 kost in mijn maat €152... Misschien eens bestellen voor op de V70, al kan ik die banden sowieso niet tot de limiet testen...

Comment

Continental

Daar gaan we niet over beginnen
                                    BMW X5 45e

Comment

Continental

Daar gaan we niet over beginnen
                                      'K zal ook content zijn als die SportContacten versleten zijn... Voorlopig staan op de lijst qua potentiële banden Kumho KU39 (€103,41), Toyo Proxes T1 Sport (€99,70), Yokohama Advan Sport V105 (€116,03) en Michelin PS4 (€152). Michelin's zijn wel pak duurder tov de andere 3.

Comment

Die toyos heb ik ook al gehad, prijs/kwaliteit een goede band. (Voor mijn wagen toen)

Comment

Working...
                                        X