Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia Combi - VW Golf Variant - Honda Civic Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Octavia Combi - VW Golf Variant - Honda Civic Tourer

Beste forumleden,

We denken eraan om een nieuwe auto te kopen ter vervanging van onze VW Golf V benzine hatch 3-deurs van 2007. Het moet een break zijn, max prijs +/- 23.000 EUR. Zou nog ongeveer 3.000 EUR krijgen voor mijn Golf.

Het gaat voorlopig tussen Skoda Octavia Combi - VW Golf Variant - Honda Civic Tourer. Bij Honda al gaan vragen voor een offerte, viel redelijk mee maar had de indruk dat er meer in zat. Bij Skoda en VW moet ik nog gaan horen achter een offerte. Voor alle 3 ga ik ook nog een testrit boeken. Ik wil een ruime wagen met ruime koffer en absoluut een break.

Brandstofkeuze diesel-benzine zijn we ook nog niet uit, ik doe een 30.000-tal km per jaar, dus je zou zeggen diesel, maar ik heb geen idee wat de overheid nog allemaal gaat doen om de dieselrijder te pesten in de toekomst... Plus ik rijd nu ook benzine...

Hebben jullie suggesties/opmerkingen?
    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Geen ervaring met één van deze maar 2 heel klassieke keuzes en eentje die uit de band springt. Dat doet me vermoeden dat -minstens iemand onder jullie- ergens een boon heeft voor deze wagen. Dàt is heel belangrijk, dus ik zou zeggen: Doe eens gek en ga ervoor!
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik was vroeger een honda liefhebber maar die civic tourer vind ik echt een gedrocht. ook het interieur kan lang niet tippen aan dat van VW/Skoda.
      De Golf Variant is een super wagen, de skoda is bijna even goed en zal makkelijk een paar duizend euro goedkoper zijn.
      Benzine motoren van VAG zijn ook dik in orde, de 1.2 TSI is al prima en zal in praktijk niet meer dan 6-6.5 liter verbruiken.
      Mijn keuze zou dus de skoda zijn als aankoopprijs (particulier) een rol speelt.

Comment

nog maa 3000 voor een golf van 2007? wow, dat is weinig!

voor mij de honda. maar ik heb geen sterke argumenten behalve het afgezaagde (maar desalniettemin vermoedelijk correcte) betrouwbaarheidverhaaltje en de originaliteit van de keuze.
        schijnen ook extreem zuinig te zijn. collega doet op autostrade echt ruim onder de 4 liter

Comment

Ik zou voor de Golf gaan; mooier interieur, net iets beetje afgewerkt en rijdt een tikkeltje sportiever dan de Skoda. Of je een dikke 2500 euro wil bijbetalen voor dat kleine verschil tegenover de Skoda moet je zelf bepalen.
          De Civic Tourer vind ik ook een gedrocht, heeft iets weg van een Auris Tourer maar dan veel lelijker.

Comment

Is het budget nu 23000 of 23000 + 3000 van de overname?

Anyway, ik was eind vorig jaar ook aan het overwegen om een nieuwe wagen aan te schaffen en de octavia was ik alvast eens langsgeweest voor een offerte :

1.4 TSI 150pk, metaalkleur, Pack ambition GPS, Pack ambition Comfort, Pack ambition look, adaptive cruise assistant, verduisterde ruiten
            Kwam toen op een totaal, na korting, van 23 000.

Comment

octavia evengoed als de golf en een betere prijs/kwaliteit..
              Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
              Klikerdeklikhier
              Car name: Octavius Rsus

Comment

Als golf rijder zelf terug gekozen voor een golf na verschillende testritten... Op zich skoda niets mis mee, had er een golf interieur ingezeten ik had er mij ene gekocht.

In dit geval hier pak maar de skoda elegance versie. Civic niet mijn ding.
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

De Civic, met 1.6 diesel, ze mogen de dieselprijs nog omhoogdrijven, het verbruik zal altijd lager zijn dan een gelijkaardige benzine + de diesel bij honda rijdt fenomenaal goed.

Comment

Voor een Golf V van 2007 kan je toch veel meer krijgen dan 3.000 euro denk ik. Verleden jaar een Golf V van 2005 verkocht voor 5.500 euro. Was binnen de week verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                      Voor een Golf V van 2007 kan je toch veel meer krijgen dan 3.000 euro denk ik. Verleden jaar een Golf V van 2005 verkocht voor 5.500 euro. Was binnen de week verkocht.

Golf is 9 jaar oud (2007) à 30.000 km per jaar maakt dat 270.000 km, en dat voor een benzine. Lijkt mij 3000 logischer dan 5000. Maar de waarde van iets is altijd wat een zot er aan wil geven (zei mijn oma zaliger altijd)
                      Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                      Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                        Geen ervaring met één van deze maar 2 heel klassieke keuzes en eentje die uit de band springt. Dat doet me vermoeden dat -minstens iemand onder jullie- ergens een boon heeft voor deze wagen. Dàt is heel belangrijk, dus ik zou zeggen: Doe eens gek en ga ervoor!
                        Dat ben ik dus haha

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Ik was vroeger een honda liefhebber maar die civic tourer vind ik echt een gedrocht. ook het interieur kan lang niet tippen aan dat van VW/Skoda.
                        De Golf Variant is een super wagen, de skoda is bijna even goed en zal makkelijk een paar duizend euro goedkoper zijn.
                        Benzine motoren van VAG zijn ook dik in orde, de 1.2 TSI is al prima en zal in praktijk niet meer dan 6-6.5 liter verbruiken.
                        Mijn keuze zou dus de skoda zijn als aankoopprijs (particulier) een rol speelt.
                        De Honda is inderdaad de vreemde eend in de bijt, in vergelijking met de 2 andere, ondertussen klassiekers. Maar er trekt mij wel iets aan in de Honda. Wel de duurste van de 3 denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        nog maa 3000 voor een golf van 2007? wow, dat is weinig!

voor mij de honda. maar ik heb geen sterke argumenten behalve het afgezaagde (maar desalniettemin vermoedelijk correcte) betrouwbaarheidverhaaltje en de originaliteit van de keuze.
                        schijnen ook extreem zuinig te zijn. collega doet op autostrade echt ruim onder de 4 liter
                        Van Honda krijg ik 3500 EUR overname, ik heb wel lakschade rechts achter, en dat hebben ze in rekening gebracht. Heb het zelf niet meer laten maken omdat het niet meer de moeite waard is. Het is een 1.4i driedeurs benzine met 80 pk, niet bepaald de meest populaire Golf, en dan nog met schade die gemaakt moet worden. Als het een diesel was, zonder schade, dan zat er meer in. Ik heb het verhaal van de dealer ook gehoord over de betrouwbaarheid en zuinigheid, vooral dan van de 1.6 diesel. Hij zegt dat klanten echt onder de 4 liter geraken, maar dat hangt natuurlijk van je rijstijl af. Ik ben meer een rustige chauffer. Met mijn 1.4i benzine golfje met een gemiddeld verbruik als fabrieksopgave 6.5 geraak ik ook aan 6.0l op de boordcomputer...

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                        Ik zou voor de Golf gaan; mooier interieur, net iets beetje afgewerkt en rijdt een tikkeltje sportiever dan de Skoda. Of je een dikke 2500 euro wil bijbetalen voor dat kleine verschil tegenover de Skoda moet je zelf bepalen.
                        De Civic Tourer vind ik ook een gedrocht, heeft iets weg van een Auris Tourer maar dan veel lelijker.
                        De Golf lijkt, ik herhaal lijkt, voor mij ook de veilige keuze. Hoewel ik de Octavia minstens even goed vind, en net dat tikkeltje ruimer en groter. VW biedt nu de Golf Variant aan in All Star versie, met verschillende opties aan een nettoprijs van 17.920 EUR voor een 1.2 TSI met 110 pk, de moeite denk je? Voor het design van Honda moet je natuurlijk zijn. Denk dat de auto en de technologie erachter ietsje verouderd is, maar ik geloof wel in hun betrouwbaarheid. Ik ben al 2 keer gedepanneerd geweest door een VAB wegenwachter, ik heb onafhankelijk van elkaar aan beiden gevraagd voor welk merk ze procentueel het minste interventies moeten doen. En dat was Honda, ze zeiden ook dat ze alle 2 met Honda reden... Vreemd toeval of niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Is het budget nu 23000 of 23000 + 3000 van de overname?

Anyway, ik was eind vorig jaar ook aan het overwegen om een nieuwe wagen aan te schaffen en de octavia was ik alvast eens langsgeweest voor een offerte :

1.4 TSI 150pk, metaalkleur, Pack ambition GPS, Pack ambition Comfort, Pack ambition look, adaptive cruise assistant, verduisterde ruiten
                        Kwam toen op een totaal, na korting, van 23 000.
                        Ik zit vastgepint op +/- 23.000 euro. Van Honda krijg ik nog bijster veel (3.500 EUR) voor mijn Golfje met wat schade. Denk niet dat ik zoveel krijg bij VW of Skoda, ik moet nog gaan horen...

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                        octavia evengoed als de golf en een betere prijs/kwaliteit..
                        We hebben thuis nog een Fabia hatch 1.9 TDI met 105 pk, voor zo een lichte auto een heel snel ding. Heel tevreden van, nog geen kosten aan gehad en een verbruik van 4l. We zijn zeker pro-Skoda!

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Als golf rijder zelf terug gekozen voor een golf na verschillende testritten... Op zich skoda niets mis mee, had er een golf interieur ingezeten ik had er mij ene gekocht.

In dit geval hier pak maar de skoda elegance versie. Civic niet mijn ding.
                        Je hebt de Golf maar raadt mij de Skoda Elegance versie aan? Wat heeft je allemaal aangezet tot koop van de Golf?

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                        De Civic, met 1.6 diesel, ze mogen de dieselprijs nog omhoogdrijven, het verbruik zal altijd lager zijn dan een gelijkaardige benzine + de diesel bij honda rijdt fenomenaal goed.
                        Inderdaad, zeer aanlokkelijk verbruik, naar het schijnt ook realistisch met de fabrieksopgave. Honda biedt ook de 1.8i-VTEC aan met 142 pk, wel een verbruik van rond de 6.5 liter. Ik heb het uitgeteld, op 8 jaar als ik BIV en verkeersbelasting samen optel voor die diesel en benzine, is de diesel in de 80 EUR duurder. Praktisch geen verschil dus, terwijl je dat aan de pomp nog wel hebt. De Civic is ook enkel in 1.6i-DTEC of 1.8iV-TEC beschikbaar. Heb wel een zwak voor de filosofie en de "hoek af" van Honda, met hun betrouwbaarheidsimago.

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Ik heb wat schade plus een onaantrekkelijke motorisatie, had ik een 1.9TDI had ik gemakkelijk 5.000 euro gekregen.

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                        Golf is 9 jaar oud (2007) à 30.000 km per jaar maakt dat 270.000 km, en dat voor een benzine. Lijkt mij 3000 logischer dan 5000. Maar de waarde van iets is altijd wat een zot er aan wil geven (zei mijn oma zaliger altijd)
                        Ik heb de wagen occasie gekocht in mei 2011 met 24.000 km op de teller. Was van een oude man. Van 2011 tot nu heb ik 172.500 km verzameld. heb dus zelf op die 5 jaar 148.500 km gereden of net geen 30.000 km/jaar.

Lijkt de nieuwe All Star versie jullie interessant? Dit aanbod van 17.920 EUR is voor een 1.2 TSI met 110 PK. Je kan ze ook in elke andere motorisatie kopen. Ze geven in dat voorbeeld 1.500 EUR overnamekorting (inbegrepen in die 17.920 EUR), aangezien Honda mij 3.500 EUR geeft, zou VW toch minstens even goed moeten doen, nietwaar?

Comment

Goh keuze voor mij... Interieur en rij indrukken vooral. Golf zit wat beter in elkaar.. Qua looks de skoda... . Vrienden vroegen mij wrm geen vier ringen, enerzijds budget en anderzijds niet aan gedacht. Een a7 of een 6gc staat wel op de lijst later...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-L11 met Tapatalk
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Goh keuze voor mij... Interieur en rij indrukken vooral. Golf zit wat beter in elkaar.. Qua looks de skoda... . Vrienden vroegen mij wrm geen vier ringen, enerzijds budget en anderzijds niet aan gedacht. Een a7 of een 6gc staat wel op de lijst later...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-L11 met Tapatalk
                            wat heeft die a7 of 6gc nu weer te maken met dit topic / deze wagens / de vraag? toch niets???

Comment

Zelf half jaar geleden ook getwijfeld tussen de Golf en Skoda, en ben voor de Skoda gegaan (wel leasing).

De Skoda kan je voor hetzelfde budget echt veel mooier uitrusten

Als je voor een Octavia Style gaat, heb je echt een zeer mooi uitgeruste wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                Zelf half jaar geleden ook getwijfeld tussen de Golf en Skoda, en ben voor de Skoda gegaan (wel leasing).

De Skoda kan je voor hetzelfde budget echt veel mooier uitrusten

Als je voor een Octavia Style gaat, heb je echt een zeer mooi uitgeruste wagen.
                                Ja, de offertes kan ik normaal dit weekend laten maken. Maar wat denken jullie van het huidige aanbod dat VW doet naar hun modellen met de All Star versies? Zitten ook mooie opties op, plus optioneel een GPS erbij dan zit je nog onder 20.000 als ik hun website moet geloven. Zouden een Octavia Style en een Golf Allstar dan niet dicht bij elkaar aanleunen?

Link naar de Golf Variant Allstar condities:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk Berichten
                                  Ja, de offertes kan ik normaal dit weekend laten maken. Maar wat denken jullie van het huidige aanbod dat VW doet naar hun modellen met de All Star versies? Zitten ook mooie opties op, plus optioneel een GPS erbij dan zit je nog onder 20.000 als ik hun website moet geloven. Zouden een Octavia Style en een Golf Allstar dan niet dicht bij elkaar aanleunen?

Link naar de Golf Variant Allstar condities:
                                  http://offers.volkswagen.be/nl/parti...n/golf-allstar
                                  Als ik snel kijk, dan zul je met het GPS-pakket (incl. metaalkleur, sensoren, ...) zul je met die golf all star ook al op zo'n 23k uitkomen, en dan is die minder uitgerust dan de skoda voor dat geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                    Als ik snel kijk, dan zul je met het GPS-pakket (incl. metaalkleur, sensoren, ...) zul je met die golf all star ook al op zo'n 23k uitkomen, en dan is die minder uitgerust dan de skoda voor dat geld.
                                    Hmm, toch maar eens tegoei vergelijken dan en wat offertes laten maken voor de Golf en Octavia in vergelijkbare motorisaries en uitrusting.

Comment

De 1.2 Tsi gaat er toch uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        De 1.2 Tsi gaat er toch uit?
                                        Waar heb je dat gehoord en waarom zou die eruit gaan? Zijn er problemen mee?

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen keuze benzine/diesel.
                                        Ik doe 30.000 km per jaar. Afhankelijk van BIV en verkeersbelasting kan ik wel een keuze maken, maar ik weet niet in welke mate de overheid de dieselrijder nog verder gaat pesten in de toekomst, dus ik weet niet of diesel een veilige keuze zou zijn. Voor benzine neig ik eerder naar de 1.4 TSI, als de meerprijs tov de 1.2 TSI haalbaar is. En voor de diesel de gewone 1.6 TDI, een grote diesel zou boven mijn budget liggen denk ik.

Comment

Working...
                                        X