Het was nooit mijn bedoeling om sportief te willen zijn, ben een rustige chauffeur, of te claimen dat mijn motor sportief zou zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Octavia Combi - VW Golf Variant - Honda Civic Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenHet was nooit mijn bedoeling om sportief te willen zijn, ben een rustige chauffeur, of te claimen dat mijn motor sportief zou zijn.
Ik probeer maar te zeggen dat dergelijke wagens nooit een sperdiff hebbenThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Rekening houdende met de luchtweerstand, rolweerstand, aandrijfverlies tussen motor en wielen, zou je volgens deze berekening bij een FWD ruim 202hp op de wielen en 237hp op motor moeten halen.
Geen idee hoe het zit met afwijkingen bij VAG, maar als ik m'n begrenzer aantikte (255 op teller en 248-250 op m'n coyote) viel dat verschil goed mee. Niet tussen 245 op teller en 220 in het echt, zoals in jouw voorbeeld.
Comment
-
VAG is redelijk afwijkend heb ik gemerkt ja.
Mijn vorige leon reed in z'n begrenzer bij 220 en 205 reëel, terwijl mijn bmw 250 teller was en 242 reëel, mini doet 210 teller en 205 reëel.
Maar hej, dan zal dit filmpje, de eigenaar en de andere forummers liegen hé
Nochtans heb ik gemerkt toevallig bij een gechipte leon st dat die bij 230 teller nog wel wat fut overhad, maar of die zoals in dat filmpje 250 haalt, dat weet ik niet. Daarvoor moet de eigenaar nog eens naar DE afzakken.
Maar soit, dit is compleet offtopic.Last edited by kefkie; 26/04/2016, 14:35.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVAG is redelijk afwijkend heb ik gemerkt ja.
Mijn vorige leon reed in z'n begrenzer bij 220 en 205 reëel, terwijl mijn bmw 250 teller was en 242 reëel, mini doet 210 teller en 205 reëel.
Nochtans heb ik gemerkt toevallig bij een gechipte leon st dat die bij 230 teller nog wel wat fut overhad, maar of die zoals in dat filmpje 250 haalt, dat weet ik niet. Daarvoor moet de eigenaar nog eens naar DE afzakken.
Maar soit, dit is compleet offtopic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVAG is redelijk afwijkend heb ik gemerkt ja.
Maar soit, dit is compleet offtopic.
nu zonder begrenzer stopt hij bij 260 en coyote gaat tot aan 275 (toen durfde ik niet verder op winterbanden)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenWtf is dit een gedopeerde 1.4?
Sent from my iPhone using TapatalkThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenOp een Vw Golf 1.6 tdi? lol.
?
Ik wilde enkel verduidelijken dat een sperdiff op de aangedreven wielen werkt, in dit geval de voorwielen, omdat de TO dacht dat dit iets met de achterophanging te maken had.
Och ja, we zijn hier niet om te leren, enkel om beter te weten blijkbaar?=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenLeuke vooruitzichten dus, zit wel goed daar bij Peussens...
Valt toch weer 2200€ hoger uit dan 1.6 :-(
14.05 proefrit met 1.6 en 2.0, beide DSG, laten vastleggen in EK.
Dan zullen we het weten..=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenOndertussen offerte laten maken voor 2.0 TDI in Bilzen.
Dan zullen we het weten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenom terug beetje ontopic te gaan: je moet tussen de octavia en de golf eens zien naar de beenruimte achterin. Octavia is een stuk ruimer achterin.
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenOndertussen offerte laten maken voor 2.0 TDI in Bilzen.
Dan zullen we het weten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenals je met beide gaat rijden, ken ik de uitkomst al=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenKlopt, ik doe bij mezelf de test. Ik zet de bestuurdersstoel in op mijn lengte, en ik ga dan op de achterbank zitten.
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenIk ga zaterdag testrijden bij Peusens in de 1.6 TDI en 1.4 TSI, in die volgorde. Ik zal je al iets weten te zeggen.=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenMja.. Mij gaat 't erom of ik de 1.6 als voldoende zal ervaren..
Comment
-
De totaal achterhaalde en verouderde 1.6/2.0 tdi is zeker geen aanrader voor de Golf/Octavia. Lawaaierig , enerverende dpf regeneraties.... niet echt aangenaam rijden dus. Om dan nog niet te spreken over de milieuvervuiling. De 1.4 tsi rijdt oneindig veel aangenamer en stiller bij amper één liter/100 km meerverbruik. Ik rijd zelf met de aardgasvariant van de 1.4 tsi. Kost evenveel als een 1.6 tdi maar de brandstofkosten liggen veel lager en rijdt bovendien nog veel aangenamer ook.
Comment
Comment