Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Leasewagen +-€900/maand all-in ex-btw (A6, XC60, XF, 3GT, Passat, Outlander)
Collapse
X
-
Met de ogen dicht de Jag XF gekozen - wat een mooie wagen. Echter als het mijn eigen geld was, kwam ik vermoedelijk bij Mercedes en de E-klasse uit - alleen al omdat zij hem ook in break (zullen) hebben. Hoe meer ik die zie, hoe beter hij wordt. Maar terug naar de Jag: schijnt fantastisch te rijden, het interieur vind ik best knap (anders dan de Duitsers, op 1 of andere manier meer traditioneel 'dashboard'), en hij hoeft niet per se een 'black pack' te krijgen om mooi te zijn (18-duimers lijkt me wel een minimum). Wel een vraagteken hoeveel uitrusting je dan krijgt, want ik kan me niet voorstellen dat dit goedkoop is in de lease (zware afschrijving).
Het werd al vermeld, maar in deze categorie zou ik zeker ook de Superb gaan proefrijden - die heb je full option voor de prijs van een basic XF. Maar als je een XF kan 'trekken' met een paar opties (xenon - LED hoeft niet, leder, 18-duims velgen), en niet per se een break hoeft, zou ik altijd daar voor gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenMet de ogen dicht de Jag XF gekozen - wat een mooie wagen. Echter als het mijn eigen geld was, kwam ik vermoedelijk bij Mercedes en de E-klasse uit - alleen al omdat zij hem ook in break (zullen) hebben. Hoe meer ik die zie, hoe beter hij wordt. Maar terug naar de Jag: schijnt fantastisch te rijden, het interieur vind ik best knap (anders dan de Duitsers, op 1 of andere manier meer traditioneel 'dashboard'), en hij hoeft niet per se een 'black pack' te krijgen om mooi te zijn (18-duimers lijkt me wel een minimum). Wel een vraagteken hoeveel uitrusting je dan krijgt, want ik kan me niet voorstellen dat dit goedkoop is in de lease (zware afschrijving).
Het werd al vermeld, maar in deze categorie zou ik zeker ook de Superb gaan proefrijden - die heb je full option voor de prijs van een basic XF. Maar als je een XF kan 'trekken' met een paar opties (xenon - LED hoeft niet, leder, 18-duims velgen), en niet per se een break hoeft, zou ik altijd daar voor gaan.
Jaguar xf prestige (standaard leder, elektrische zetels etc) 163pk automaat met:
- Business premium pack (nav, sensoren en camera, verwarmde voorzetels) + wifi/connectivity
- adaptive cruise control
- metaalkleur (zeer raar dat dit niet in het biz pack zit)
- elektrische lendensteun (nogal gek van dit niet te hebben vind ik. Huidige passat heeft dit ook)
- donkere dakhemel (vind ik altijd mooier. Neem ook altijd zwart leder)
- led lights
- open dak
Daarnaast is er nog ruimte om te kiezen voor een paar snufjes (sfeerverlichting/elektrische koffer/donkere achterruiten/mooiere trim op dashboard/verwarmd stuur)
OF het black pack.
Het is echter niet mogelijk op de 2L diesel om te kiezen voor 18" velgen. Er zijn enkel 3 soorten 17" te krijgen waarvan ik de enige zonder meerprijs eigenlijk de mooiste vind. Ga ik dus niet extra aan uitgeven.
Alles bij elkaar genomen kan ik hem dus redelijk goed uitrusten, zonder helemaal luxe te gaan.
Kleine correctie: 18" is wel mogelijk op de 2.0 maar enkel in portfolio versie. Hoe dan ook is het nu ook niet zó belangrijk.Last edited by Mrtn30; 09/05/2016, 02:04.
Comment
-
163pk of 150 pk zal in de praktijk amper merkbaar zijn.
Ik rij met een A6 met 163pk, en dat is een vlotte auto zonder meer. Op belgische wegen heb ik zeker geen vermogen te kort, en in D ga ik vlot boven de 200.
190pk zal vlotter zijn, maar heb je in België echt niet nodig.
Zorg voor een automaat en adaptive cruise, en je comfort vliegt omhoog.
Dat de V90 nog niet in je budget past is logisch, die is nog niet echt op de markt, dus de prijzen zijn nog optimistisch hoog en zonder echt voordelige business packs.
Volvo gaat er amper verkopen als die in leasing per maand gerekend duurder zijn dan pakweg de 5 of de A6.
Maar als je die JAG in je budget krijgt... ziet er niet verkeerd uit!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenIs dat private lease?
900euro per maand voor een auto...
Ik betaal zoveel om mijn huis af te lossen...
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Is inclusief brandstof, onderhoud, pechhulp, banden, taksen en verzekering.
Komt op 54k totaal te betalen over 5 jaar. Is lease zonder aankoopoptie by the way.
Valt niet echt te vergelijken met een huis dat je op 20-30 jaar afbetaalt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk BerichtenNeen is lease op de zaak maar denk niet dat het voor private zoveel scheelt.
Is inclusief brandstof, onderhoud, pechhulp, banden, taksen en verzekering.
Komt op 54k totaal te betalen over 5 jaar. Is lease zonder aankoopoptie by the way.
Valt niet echt te vergelijken met een huis dat je op 20-30 jaar afbetaalt .
straf dat je dat op die leeftijd kan (dringend eens moeten veranderen van job :-))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichtenik bedoel gewoon, ik vind 900 euro enorm veel geld, voor een auto.
straf dat je dat op die leeftijd kan (dringend eens moeten veranderen van job :-))
en uiteindelijk, je moet eens uitrekenen wat privé een wagen kost. Ga je ook enorm verschieten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichtenik bedoel gewoon, ik vind 900 euro enorm veel geld, voor een auto.
straf dat je dat op die leeftijd kan (dringend eens moeten veranderen van job :-))
Klopt inderdaad dat het zakelijk meestal een stuk voordeliger is. Het maandelijke leasebedrag is volledig aftrekbaar dus ideale kostenpost.
Vergelijk het met 900 euro op jouw bruto ipv netto. Valt al beter mee he .
Je kan trouwens als particulier ook kiezen om niet het forfetaire bedrag aan kosten te gebruiken maar je eigen kosten te bewijzen..., dan moet hetzelfde in feite ook kunnen met private lease.
Comment
-
Dat is idd wat veel mensen niet zien, je kan een dikke auto ea kopen maar je hebt geen leven . Moet (even) kunnen als jonge gast, voor alles is een tijd zou ik zeggen!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichtenik bedoel gewoon, ik vind 900 euro enorm veel geld, voor een auto.
straf dat je dat op die leeftijd kan (dringend eens moeten veranderen van job :-))'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk BerichtenNeen is lease op de zaak maar denk niet dat het voor private zoveel scheelt.
Is inclusief brandstof, onderhoud, pechhulp, banden, taksen en verzekering.
als ik destijds keek naar mijn firmawagen, was mijn baas al dik 400-500€ kwijt voor een doorsnee break hoor (renault).
daar nog bij dat ik 3000-3500km/week reed met 4,2L verbruik, dan is dit op maandbasis toch ook al vlot 500 liter diesel op een maand.
zou ik dat moeten doen met mijn eigen wagen... zou onbetaalbaar zijn.
buiten het feit: auto kapot, binnen de zoveel uur ben ik weer op de baan. band kapot, éénder welke aangesloten bandencentrale binnen en na 15min weer op de baan. verzekering, tax... allemaal niks van aantrekken.
mijn vrouw rijd een oude benz en die heeft op 1jaar tegen de 4500€ gekost, aankoop en onderhoud. heb zelf wat winst gemaakt door andere velgen te kopen en weer te verkopen.
11000km mee gereden en daarvan 728€ aan diesel mogen neertellen. nog wat geld hier en daar voor buske olie, buske koelvloeistof,.... reken mar 5,5k€ en dan rijden we nog maar een 15jaar oude benz !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichtenik bedoel gewoon, ik vind 900 euro enorm veel geld, voor een auto.
straf dat je dat op die leeftijd kan (dringend eens moeten veranderen van job :-))
Uiteraard impliceert dit wel het verdienvermogen om in de eerste plaats het te kunnen aftrekken.
Velen onderschatten hoeveel een wagen werkelijk kost. Doe maar eens de berekening en zit dit om naar maandelijkse bedragen (aankoopprijs, brandstof, BIV, jaarlijkse taks, verzekering, gewoon onderhoud, onverwachte herstellingen, etc.), je zal aardig kijken.
Comment
-
Als je toch naar een Jaguar zou neigen, kijk dan ook eens naar een Lexus. Benzine hybride is sowieso met je lage kilometeraantal de betere keuze, vooral voor je VAA.
Op Directlease.be krijg je die niet allemaal geconfigureerd (zit op dit moment een bug in hun systeem), maar als je een idee wil hebben, kan je kijken op www.lexusbusinesslease.be
In je budget krijg je verschillende modellen geconfigureerd:
Een IS 300h F Sport Line met bijna alle toeters en bellen: dan heb je wel een dakkoffer nodig om op reis te gaan.
Een NX 300h Executive Line: perfect alternatief voor de XC60 in je lijstje
Een GS 300h Business Edition met optioneel leder pack: al je gevraagde uitrusting zit er dan in, met uitzondering van 18" velgen (hier enkel 17" mogelijk op die versie). Een Executive Line is nóg beter uitgerust en geeft je 18 duimers + mogelijkheid voor schuifdak, maar dan zit je lichtjes boven je budget.
Voordelen van deze modellen:
- perfect alternatief voor diesel
- exclusiviteit, geen grijze muis
- top betrouwbaarheid
- comfort, afwerking, uitrusting
- laagste VAA in hun segment
Nadelen:
- onbekend is onbemind
- hybride transmissie moet je aan wennen, rijcomfort primeert op sportiviteit
- uitrusting is soms niet helemaal personaliseerbaar, want vervat in packs
Just give it a try, kan nooit kwaad
Comment
-
Goed voorstel! Zal het zeker eens bekijken. Hou er wel rekening mee dat die 900/maand inclusief brandstof is voor 20.000km per jaar. Meen mij te herinneren dat de NX en GS daarmee uit de boot vielen bij directlease en de IS vind ik toch iets te klein.
In de dakkoffer zitten meestal al 2 paar skis en 2 paar snowboards en boots dus naast wat jassen is er verder geen plaats. Koffer moet dus groot genoeg zijn voor al de andere bagage. Om maar te zeggen: mijn huidige passat berline b7 is net groot genoeg.
Mijn someday to be schoonmoeder heeft lang met de eerste hybride rx gereden. Leek me wel fijn rijden maar verbruik was niet echt goed. Vreemd dat Lexus nog altijd niet aan de plug ins gaat. Dat zou wel werken voor mij agz ik toch een 2-3 dagen per week toe kom met 30km per dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat is idd wat veel mensen niet zien, je kan een dikke auto ea kopen maar je hebt geen leven . Moet (even) kunnen als jonge gast, voor alles is een tijd zou ik zeggen!
Met al dat uitgespaarde geld van vakanties en andere "tripjes en luxe" waar anderen vaak een goed stuk van het budget aan besteden neem ik dus in de plaats als beloning iets wat mijn dagelijkse comfort verhoogt .
Ik heb Jaguar gisteren via de website gecontacteerd voor een testrit komende week. Als het doorgaat post ik hier zeker de resultaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk BerichtenHou er wel rekening mee dat die 900/maand inclusief brandstof is voor 20.000km per jaar.
Vreemd dat Lexus nog altijd niet aan de plug ins gaat. Dat zou wel werken voor mij agz ik toch een 2-3 dagen per week toe kom met 30km per dag.
Vandaar dat Lexus nog de kat uit de boom kijkt. Alle testen in de autopers tonen ook duidelijk aan dat het reële verbruik bij plug-ins niet echt beter is dan gewone hybrides of diesels. Mensen die dan toch willen inpluggen, kiezen dus beter voor full electric.
Comment
-
Dus die formule via Lexus is ook all-in? Verzekering, onderhoud, belastingen etc? In dat geval zeker interessant.
Ben hier geen expert in maar mij lijkt het logisch dat als je een aantal dagen in de week minder ver rijdt (in de stad / traag verkeer waardoor de benzinemotor niet aanslaat) dan het elektrische bereik dat plug in hybrides op dat moment precies hetzelfde scoren op eco/verbruiksvlak als volledig elektrische wagens of mis ik hier iets? Zijn deze batterijen zoveel minder efficient?
Als je 200km per dag snelweg doet is een plug in waarschijnlijk vrijwel nutteloos.
Ik heb echter nooit begrepen hoe de hybride van lexus veel verschil kan maken in het verbruik. Uiteindelijk komt de elektriciteit toch bijna volledig via energie uit de motor die op traditionele brandstof werkt? Ok je vervuilt de stad minder en dat is de plaats waar een benzinemotor het meest verbruikt en je wekt ook wat elektriciteit op via de remmen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit voordeel heel groot is. Om maar te zeggen die Rx400h van vroeger zat zonder doorrijden makkelijk aan 11L/100km.
Ik heb ook een passat GTE overwogen maar ik huur een garage in Antwerpen waar ik niet zomaar een laadpaal kan zetten. Denk daarom dat plug in hybride / elektrisch niet veel voordelen heeft in mijn geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk BerichtenTja klopt. Als ik samen met mijn vriendin een weekdag of 5 in het jaar op korte vakantie kan is het al ruim bemeten. Gaat niet altijd zo blijven maar zijn allebei zelfstandig en we hebben afgesproken dat we de eerste 5 jaar carriere op de eerste plaats zetten.
Met al dat uitgespaarde geld van vakanties en andere "tripjes en luxe" waar anderen vaak een goed stuk van het budget aan besteden neem ik dus in de plaats als beloning iets wat mijn dagelijkse comfort verhoogt .
Comment
Comment