Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasewagen +-€900/maand all-in ex-btw (A6, XC60, XF, 3GT, Passat, Outlander)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Leasewagen +-€900/maand all-in ex-btw (A6, XC60, XF, 3GT, Passat, Outlander)

    Hoi allen,

    Ik ben al een tijdje aan het nadenken om mijn huidige passat te vervangen door een nieuwe leasewagen. Aangezien mijn (relatief) jonge leeftijd heb ik niet veel ervaring met andere merken behalve dan mijn sportieve wagen (Infiniti g37 cabrio) die ik enkel tijdens de zomermaanden gebruik.

    Ik heb geen grote haast bij de aankoop (passat staat privé) maar zou toch binnen nu en max een jaar de knoop willen doorhakken. Kan ook sneller.

    Ik reed tot vorig jaar ongeveer 80.000km/jaar maar heb een nieuw kantoor dichter bij huis en kom nu denk ik wel toe met 20.000km/jaar.

    Wat informatie over de auto die ik zoek:

    -Mijn vriendin heeft (nog steeds) haar rijbewijs niet. De auto die ik zal kiezen moet dus een "alleskunner" zijn. Met 4 + bagage in alle comfort op skivakantie bijvoorbeeld. Toch wil ik graag ook voor de dagelijkse auto wat rijplezier. Comfort blijft echter prioriteit 1 dus vink ik waar het kan de luchtvering aan. Geen verlaagde sportversies met erg strakke vering.

    -De volgende opties zijn heel erg belangrijk:

    1) Adaptive cruise control
    2) Lederen, volledig elektrische, verwarmde zetels voor bestuurder en passagier.
    3) Automaat
    4) Led lampen (in feite altijd de "topversie" behalve bij de audi geen matrix maar led).
    5) Minstens 150pk, liefst met redelijk wat ruimte om mits software nog wat te verhogen.
    6) Velgen hoeven niet heel erg groot of opzichtig maar mooie 18" lijkt mij een mooi compromis.
    7) Volwaardige grote versie van de GPS
    Parkeersensoren, liefst met camera achteraan. Automatisch parkeren hoeft niet.
    9) Extra geïsoleerd glas waar mogelijk
    10) Comfort/luchtvering
    11) Waar mogelijk de breakversie (reiscomfort/ruimte)

    Daarnaast indien het in het budget past mag er natuurlijk ook nog een panoramisch open dak, donkere achterruiten en lane/side assist bij.

    -Mijn huidige dagelijkse wagen is een Passat B7 highline TDI 170pk DSG berline met ongeveer alles wat er toen te krijgen viel behalve adaptive cruise control (wil ik nu wel) en open dak (ook indien het in het budget past). Vorig jaar heb ik beslist de motor te laten aanpakken door een nabijegelegen tuner en zit nu rond 215pk. Rijdt best lekker op Pilot Sport 4 banden moet ik zeggen.

    -Op directlease.be heb ik al een aantal configuraties bij elkaar en voor 20.000km/jaar op 5 jaar voor max prijs €900/maand (exclusief winterbanden want die vind ik zelf goedkoper) vind ik het volgende:

    1) Volvo XC60, D3 150 pk Summum Geartronic. Met deze motorisatie kan ik +- de hele optielijst aanvinken als ik de velgen niet te groot neem (brandstofkosten, max 18" Leda black) inclusief inscription pack, luchtvering, etc). Vind ik een erg mooie wagen maar er komt reeds volgend jaar een nieuw model uit wat dan weer sneu is... . Dan wacht ik misschien liever hopende dat de prijs niet sterk omhoog gaat.

    + Volledig uitgerust
    + Mooi uiterlijk
    + Comfortabel en groot genoeg om met 4 op vakantie te gaan

    - Minder sportief? Is vermogen hoog genoeg?
    - Komt nieuw model aan

    2) Passat variant B8, 150PK DSG R-line exterieur. Iets minder vermogen dan wat ik nu heb als ik alle opties wil (dynamic chassis is in het geval van de 19" velgen van R-pakket echt een must denk ik). Kan ook de 190pk nemen maar dan vallen er wat opties weg en zonder R-line vind ik de nieuwe passat maar erg saai.

    + Met R-line vind ik hem best mooi
    + Bekende wagen (heb met 3 generaties passat gereden)
    + Volledige uitrusting

    - "gewoon" van uiterlijk hoewel R-line dit een beetje verhelpt
    - Bekende wagen (misschien tijd voor wat anders?)
    - Minder vermogen dan wat ik momenteel heb
    - Comfort (ook met luchtvering?) van de 19" R-line velgen?

    3) Audi A6 Avant 150 pk S-tronic. Is vreemd genoeg door alle voordelige pakketten en kortingen ongeveer even duur als de passat. Ik moet een paar kleine snufjes laten liggen (kleinere velgen zonder adaptieve vering) maar kan wel adaptive cruise en open dak erbij proppen zonder over de €900/maand exclusief btw te gaan.

    + Meer "premium" t.o.v. de passat
    + Zeer veel kortingen

    - Is 150pk genoeg voor een dikke A6 avant?
    - Minder comfort zonder adaptieve vering?
    - Minder mooie velgen
    - Komt ook weer nieuw model aan

    4) Jaguar XF 163pk Prestige automaat
    . Nog een alternatief. Ook hier moet ik zoals bij de A6 een paar kleine snufjes laten liggen. Aangezien het een berline is hoef ik niet echt een open dak (is dan ook geen pano denk ik?) dus ik raak er ook wel.

    + Minder geziene wagen en gloednieuw
    + Premium afwerking

    - Hoe is het comfort en het rijgedrag? Is een onbekende voor mij
    - Geen break dus minder bagageruimte
    - Minder ruimte achterin? (vorige XF vond ik nogal tegenvallen op dat vlak. Buurman heeft er één)

    5) Mitsubishi Outlander 150pk diesel Instyle Premium. Geen "premium" merk maar kom toe met €800 in de topversie met alle opties die er zijn.

    + Prijs
    + Full-option

    - Rijgedrag zeer matig?
    - Is motor genoeg om een zware SUV te trekken?
    - Afwerking is misschien minder mooi?

    6) Infiniti Q70 2.2D premium executive. Misschien ook een leuk alternatief (heb ik wel 2x infiniti op de oprit staan). De premium tech versie is echter te duur dus ik mis hier een adaptive cruise control.

    + Weinig geziene wagen
    + "Bekend" qua inrichting en gebruik

    - Ietwat saai, zeker aangezien ik de premium tech of sport tech niet in het budget krijg.

    7) BMW 318D GT automaat (100y edition). Vreemd genoeg is de BMW5 en Mercedes E een stuk duurder in lease dus die vallen weg. Er is wel nog de 3GT die blijkbaar nog iets ruimer is dan de passat (vormgeving vind ik ok maar ook niet "mooi"). Kan deze relatief goed inrichten met het budget en voordeel is dat je deze motor zonder problemen naar 225pk krijgt opgevoerd.

    + Veel ruimte (achterbank)
    + Premium
    + BMW rijgedrag (enkel van horen zeggen)
    + Zeer veel ruimte qua tuning

    - Minder mooi uiterlijk (subjectief dan)
    - Nogal zwakke basismotor

    Zoals jullie kunnen lezen twijfel ik erg hard. Misschien dat eigenaars van bovenstaande auto's wat ervaringen kunnen delen?

    Ik twijfel er ook bijvoorbeeld aan om in het geval van de A6 en XC60 te wachten tot het nieuwe model er is.

    Alvast bedankt!

    Maarten
    45
    VW Passat Variant
    6,67%
    3
    XC60
    13,33%
    6
    A6 Avant
    33,33%
    15
    Outlander Diesel
    0,00%
    0
    BMW 3GT
    2,22%
    1
    Infiniti Q70
    2,22%
    1
    Jaguar XF
    42,22%
    19

    The poll is expired.

    Last edited by Mrtn30; 07/05/2016, 19:53.

  • #2
    Misschien een dom voorstel maar eventueel een nieuwe Superb of Mondeo? De eerste waar ik aan denk als je echt ruimte wil... Zal ook wel zéér goed/full option uitgerust kunnen worden voor dat budget. Wel geen "premium" merk dan

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 Bekijk Berichten
      Misschien een dom voorstel maar eventueel een nieuwe Superb of Mondeo? De eerste waar ik aan denk als je echt ruimte wil... Zal ook wel zéér goed/full option uitgerust kunnen worden voor dat budget. Wel geen "premium" merk dan
      Zeker geen dom voorstel maar, hoewel dit waarschijnlijk "fout subjectief" is, heb ik bij zowel de Mondeo (veel meer "goedkope plastic") en de Skoda (geen digitale instrumenten of luchtvering zoals bij de passat wel kan) het gevoel dat ze toch een trapje lager staan.

      Op het vorige autosalon gekeken naar de L&K versie van de skoda en deze vond ik, hoewel best ok, toch niet op het niveau van de nieuwe passat. Eerder het niveau waarmee ik nu rij en dan kan ik de huidige wagen even goed nog wat houden (heeft 135k km).

      Zou inderdaad mooi onder het budget kunnen blijven en/of de topdiesel kunnen kiezen maar ik wil niet "omlaag" gaan qua kwaliteit. Aan de andere kant "mag het geld wel op" . Zit liever zo dicht mogelijk tegen de geprojecteerde €900 ex btw inclusief brandstof etc.

      Comment


      • #4
        Maarten, als je ongenuanceerd vraagt of 150pk wel genoeg is voor een A6, dan zou ik daar even ongenuanceerd op kunnen antwoorden en zeggen van niet.
        Maar als ik zie dat er evengoed een Infiniti of Mitsubishi in de shortlist staan met 150pk... dan zie ik niet in waarom de A6 trager zou zijn. Er wordt -net zoals bij de XF- veel aluminium gebruikt om de auto lichter te houden trouwens, dus dat kan nog verrassen. Maar als het comfort is wat je zoekt, dan moet je het wel in deze klasse gaan zoeken.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Maarten, als je ongenuanceerd vraagt of 150pk wel genoeg is voor een A6, dan zou ik daar even ongenuanceerd op kunnen antwoorden en zeggen van niet.
          Maar als ik zie dat er evengoed een Infiniti of Mitsubishi in de shortlist staan met 150pk... dan zie ik niet in waarom de A6 trager zou zijn. Er wordt -net zoals bij de XF- veel aluminium gebruikt om de auto lichter te houden trouwens, dus dat kan nog verrassen. Maar als het comfort is wat je zoekt, dan moet je het wel in deze klasse gaan zoeken.
          Goed punt natuurlijk. Om te verduidelijken: Bij de passat en de volvo kan ik zonder al te veel op te offeren voor de 190pk versie kiezen. Bij de A6 zit ik echt op de limiet als ik min of meer de opgelijste opties wil.

          De A6 150pk hoeft daarom ook geen "sportieve" auto te zijn maar als het betekent dat je moeite hebt met inhalen boven de 120 ga ik toch tweemaal nadenken. 40pk maakt een redelijk verschil.

          De Jaguar heeft 163 en de Infiniti 170pk dus ook dat is "een verschil" hetzij kleiner.

          Ik zoek eigenlijk dus een zeer comfortabele ruime wagen in de eerste plaats en als dat bereikt is wil ik natuurlijk zoveel mogelijk rijplezier.

          Is een A6 qua comfort (ophanging/geluid etc) zoveel beter dan een passat? Die laatste kan nu ook met adaptieve ophanging en isolerende beglazing.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk Berichten
            Is een A6 qua comfort (ophanging/geluid etc) zoveel beter dan een passat? Die laatste kan nu ook met adaptieve ophanging en isolerende beglazing.
            Allicht niet noemenswaardig nee, de verschillen zijn klein, 't is in totaliteit allemaal een tikkeltje beter of fraaier, maar ik zou er ten andere niet van verschieten dat die Passat zelfs zachter rijdt op de standaardophanging. Want een A6 moet het altijd tegen een BMW5 serie opnemen... rijdynamiek (in hoeverre je dat bij deze motorisatie en klasse van wagen nog belangrijk vindt) blijft een belangrijke graadmeter voor autojournalisten, waar Audi ook niet teveel op wil inboeten tov de concurrentie. Het is voldoende zacht maar vanzelfsprekend is die met luchtophanging zachter. Eigenlijk zijn de Passat en A6 twee verschillende klassen die mekaar wat overlappen, bovengrens van de Passat vs ondergrens van de A6. Een beetje opties in de A6 moet wel mogelijk zijn, anders kies je die misschien beter niet. En inderdaad, op een autosnelweg is 40pk verschil niet weinig, daar ga je het voelen. Ik heb de 177pk versie gehad en vond dat voor de snelwegen voldoende ('k ga ervan uit dat je 159km/u bedoelt ipv 120). Van 0 tot 70 per uur ging heel moeiteloos, maar vanaf 120 was de acceleratie niet meer hetzelfde.

            Succes met je zoektocht, ik hoop dat je ze op z'n minst allemaal eens gaat testrijden en hier verslag uitbrengt.
            PS, ik zou voor de Jag gaan, heb ik nooit gereden maar wel al veel goeie dingen van gelezen, net in het bijzonder ivm dat rijgedrag.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Allicht niet noemenswaardig nee, de verschillen zijn klein, 't is in totaliteit allemaal een tikkeltje beter of fraaier, maar ik zou er ten andere niet van verschieten dat die Passat zelfs zachter rijdt op de standaardophanging. Want een A6 moet het altijd tegen een BMW5 serie opnemen... rijdynamiek (in hoeverre je dat bij deze motorisatie en klasse van wagen nog belangrijk vindt) blijft een belangrijke graadmeter voor autojournalisten, waar Audi ook niet teveel op wil inboeten tov de concurrentie. Het is voldoende zacht maar vanzelfsprekend is die met luchtophanging zachter. Eigenlijk zijn de Passat en A6 twee verschillende klassen die mekaar wat overlappen, bovengrens van de Passat vs ondergrens van de A6. Een beetje opties in de A6 moet wel mogelijk zijn, anders kies je die misschien beter niet. En inderdaad, op een autosnelweg is 40pk verschil niet weinig, daar ga je het voelen. Ik heb de 177pk versie gehad en vond dat voor de snelwegen voldoende ('k ga ervan uit dat je 159km/u bedoelt ipv 120). Van 0 tot 70 per uur ging heel moeiteloos, maar vanaf 120 was de acceleratie niet meer hetzelfde.

              Succes met je zoektocht, ik hoop dat je ze op z'n minst allemaal eens gaat testrijden en hier verslag uitbrengt.
              PS, ik zou voor de Jag gaan, heb ik nooit gereden maar wel al veel goeie dingen van gelezen, net in het bijzonder ivm dat rijgedrag.
              Tja, natuurlijk is het ook allemaal een beetje "image"-gerelateerd. Met een A6 rijden - ook al kost hij evenveel als een passat - wordt meestal als een klasse hoger gezien. Niet dat mijn klanten openlijk toegeven dat ze er veel om geven maar ik kan me voorstellen dat het een andere indruk geeft.

              Hoewel dit uiteraard meespeelt is het geen eerste prioriteit. Als de passat gewoon hetzelfde/meer biedt voor minder geld op vlak van ruimte en comfort dan wordt het gewoon die auto.

              Het rare aan de A6 zoals reeds vermeld is dat je met het Prestige Pack dat zeer veel korting geniet en je, in combinatie met een option voucher van bijna € 2.000, eigenlijk maar een zeer kleine meerprijs betaalt ten opzichte van een passat voor dezelfde uitrusting. In de praktijk komt het neer op dezelfde prijs als de passat wél luchtvering heeft en het R-line pakket terwijl de audi "standaard" is aan de buitenkant met standaard vering.

              Is de A6 trouwens ruimer of minder ruim qua achterbank?

              Ik rijd redelijk sportief maar behalve sporadische nummers zal ik niet vaak van 120-160 doortrekken op de autosnelweg. Eerder 127 naar 145 om vlot in te halen. Als ik echt sportiviteit wil neem ik de infiniti G37 in de zomer. Bij regenweer is dat trouwens een levensgevaarlijke machine.

              De jaguar vind ik zeker een mooie keuze. Het is enkel jammer dat de kleine diesel aan de buitenkant er zo "braaf" uitziet en ik geen geld binnen het budget heb om voor een black pack of dergelijks te gaan. Gezien mijn leeftijd (27) is het misschien een wagen met iets te veel "oud" karakter.

              Ik ben absoluut van plan een aantal testritten te boeken. Post hier komende weken/maanden de resultaten.

              Misschien laat ik de "premium" beter zitten tot het budget het toelaat een 3L diesel te nemen?

              Comment


              • #8
                Dat Premium gedoe is gewoon marketing. Laat je daar dus zeker niet door beinvloeden. Neem gewoon het voertuig dat best bij je past.

                Comment


                • #9
                  Als ik van de Touran overstap in de A5, hoor ik toch beduidend minder kraakjes en rammeltjes. Dus het afwerkingsniveau zal toch wel iets anders liggen. Als ik dan de Ignis neem, is het verschil met de A5 nog veel groter. Bij de Ignis hoor je de radio met moeite als dat bakje op de snelweg rijd. Marketing?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10
                    Je vergelijkt appelen met peren ignis. De a5is duurder dan de andere 2.
                    Als je een zogezegde premium met een niet premium wil vergelijken moet je er 2met dezelfde prijs naast elkaar zetten. Het is nogal logisch dat een auto die dubbel zo duur is beter is..

                    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Waarom enkel diesel bekijken ?

                      Comment


                      • #12
                        Ga voor de jaguar. Is zeer ruim achterin (ruimer dan xj), mooie mix tussen comfort en sportiviteit (beter dan bmw 5 vind ik zelf). Heeft ook een prachtige automaat en ziet er beste uit van je lijstje. Niet twijfelen hier
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #13
                          Is de Volvo V90 geen optie?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Ga voor de jaguar. Is zeer ruim achterin (ruimer dan xj), mooie mix tussen comfort en sportiviteit (beter dan bmw 5 vind ik zelf). Heeft ook een prachtige automaat en ziet er beste uit van je lijstje. Niet twijfelen hier
                            Inderdaad een heel knappe auto, en zeer goed onderstel. persoonlijk as ik bij proefrit wat ontgoocheld door het motorgeluid bij optrekken en de detailafwerking (al enkele rammeltjes)

                            Comment


                            • #15
                              Het interieur van de Jaguar is inderdaad minder kwalitatief dat van de andere. Persoonlijk ziet het er ook minst aantrekkelijk uit.

                              Keerzijde is dat een XE bv. naar verluidt het sportiefst rijdt, zonder oncomfortabel te zijn, beter dan de BMW zelfs.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Is de Volvo V90 geen optie?
                                Heb het bekeken maar de D4 190 Geartrnic is zelfs in momentum uitvoering te duur. Enig idee of hier nog een D3 van gaat komen? Ik vind het een zeer mooie wagen dus hij zou in dat geval zeker in aanmerking komen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Het interieur van de Jaguar is inderdaad minder kwalitatief dat van de andere. Persoonlijk ziet het er ook minst aantrekkelijk uit.

                                  Keerzijde is dat een XE bv. naar verluidt het sportiefst rijdt, zonder oncomfortabel te zijn, beter dan de BMW zelfs.
                                  Als ik de reacties zo lees ga ik de jag als eerste testrijden. Misschien dan toch nog dat kleine beetje extra geld opleggen om het exterieur op te smukken met een black pack...

                                  Ik zie wel dat de kleine diesel enkel met 17" te krijgen valt. Zien deze er niet erg klein uit op zo'n grote jaguar? Qua verbruik en comfort natuurlijk wel positief.

                                  Comment


                                  • #18
                                    lijkt me niet dat we de v90 dan veel op de weg gaan zien als dit in leasing meer kost als jaguar/audi/passats, etc.
                                    spijtig

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      lijkt me niet dat we de v90 dan veel op de weg gaan zien als dit in leasing meer kost als jaguar/audi/passats, etc.
                                      spijtig
                                      Zoals eerder gezegd kan ik momenteel enkel de D4 met 190pk configureren op de leasesite die ik al vermeld had. Ik zie echter op de autowereld site dat de D3 zeker bestaat (en dus binnenkort beschikbaar zal zijn).

                                      Hoogstwaarschijnlijk past deze dan ook binnen budget. Ben erg benieuwd!

                                      EDIT: op leaseplan.be is de D3 wel al te krijgen maar om de één of andere reden kom ik hier altijd een stuk duurder uit dan op directlease. Denk wel dat het dus ook een optie zal zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ga inderdaad eens rijden met de XF, is eens iets anders dan de duitse drie en zeker niet slechter.
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment

                                        Working...
                                        X