Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasewagen +-€900/maand all-in ex-btw (A6, XC60, XF, 3GT, Passat, Outlander)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk Berichten
    Dus die formule via Lexus is ook all-in? Verzekering, onderhoud, belastingen etc? In dat geval zeker interessant.
    Ja hoor, is operationele leasing = verhuur op lange termijn inclusief diensten.

    Ben hier geen expert in maar mij lijkt het logisch dat als je een aantal dagen in de week minder ver rijdt (in de stad / traag verkeer waardoor de benzinemotor niet aanslaat) dan het elektrische bereik dat plug in hybrides op dat moment precies hetzelfde scoren op eco/verbruiksvlak als volledig elektrische wagens of mis ik hier iets? Zijn deze batterijen zoveel minder efficient?
    Hierover kunnen we uren palaveren, dus hierrond kan ik je best gewoon doorverwijzen naar de gespecialiseerde pers (hoewel er daar ook nog heel wat onjuistheden worden geschreven).
    Kort samengevat: met een plug-in hybride elektrisch rijden kan inderdaad over beperkte afstand en met een ei onder je gaspedaal. Het is vooral de effectieve afstand die vaak teleurstelt, omdat de theorie geen rekening houdt met de praktische effecten van verwarming, airco, wegdek- en weertoestanden, rijgedrag,... Daarnaast is het van groot belang om telkens opnieuw op te laden, want bij gebruik zonder opladen verbruikt een plug-in meer dan een gewone hybride, omdat de laadmodus extra inspanningen vraagt van de atmosferische motor. Er is dus een groot verschil met full electric rijden en niet zo veel verschil met een gewone hybride.


    Ik heb echter nooit begrepen hoe de hybride van lexus veel verschil kan maken in het verbruik. Uiteindelijk komt de elektriciteit toch bijna volledig via energie uit de motor die op traditionele brandstof werkt? Ok je vervuilt de stad minder en dat is de plaats waar een benzinemotor het meest verbruikt en je wekt ook wat elektriciteit op via de remmen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit voordeel heel groot is. Om maar te zeggen die Rx400h van vroeger zat zonder doorrijden makkelijk aan 11L/100km.
    De RX 400h was de eerste Lexus hybride en scoorde in die tijd ietsje beter dan een dieselconcurrent. Intussen zitten ze bij Lexus aan de derde generatie hybride technologie. Een hybride Lexus verbruikt tegenwoordig ongeveer evenveel benzine als wat een normale dieselmotor verbruikt bij de concurrentie: RX 450h gemiddeld 8,5 à 9 liter, een IS 300h tussen 5,5 à 6 liter, een GS 300h tussen 6,5 à 7 liter en een NX 7,5 à 8 liter. Dit alles bij normaal gebruik. Een mooi alternatief dus voor diesel, temeer omdat de VAA minder zwaar wordt aangerekend en de dieselprijs aan de pomp tegen 2018 op gelijke hoogte komt met de benzineprijs.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Mrtn30 Bekijk Berichten
      Ik heb echter nooit begrepen hoe de hybride van lexus veel verschil kan maken in het verbruik. Uiteindelijk komt de elektriciteit toch bijna volledig via energie uit de motor die op traditionele brandstof werkt? Ok je vervuilt de stad minder en dat is de plaats waar een benzinemotor het meest verbruikt en je wekt ook wat elektriciteit op via de remmen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit voordeel heel groot is.
      heel simpel. op autosnelweg draait je motor in een ideaal toerentalgebied, constante snelheid, geen stoppen en weer optrekken.
      als die generator dan 10% energie vraagt om de batterij op te laden, is dat op het zuinigste moment van de motor.
      als je daarna in stad de brandstofmotor kan uitschakelen, ga je de opgespaarde electrische energie gaan gebruiken. het is dus alsof je in de stad bij het afremmen en optrekken hetzelfde verbruik krijgt als op autosnelweg cruizen.

      bv: je auto verbruikt 7liter/100km in stadsverkeer en 4liter op autosnelweg. gemiddeld zit je dus op 5,5liter.
      nu komt er bij autosnelweg 10% bij, dus 4,4L, om de accu op te laden. en bij stadsverkeer heb je geen extra verbruik omdat je het energiepack gebruikt. gemiddeld dus 4,4L ipv 5,5 en daar de zuinigheid.
      ECHTER werkt dit enkel als jij eerst een hoop autosnelweg hebt om de accu te laden, en daarna stadsverkeer om de accu te onladen en erna WEER autosnelweg om ze op te laden.
      rijd jij 50km stadsverkeer en 20km autosnelweg, heb je hoger verbruik op autosnelweg, en nog steeds hoog verbruik in stad omdat je accu leeg geraakt en de motor weer start

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
        heel simpel. op autosnelweg draait je motor in een ideaal toerentalgebied, constante snelheid, geen stoppen en weer optrekken.
        als die generator dan 10% energie vraagt om de batterij op te laden, is dat op het zuinigste moment van de motor.
        als je daarna in stad de brandstofmotor kan uitschakelen, ga je de opgespaarde electrische energie gaan gebruiken. het is dus alsof je in de stad bij het afremmen en optrekken hetzelfde verbruik krijgt als op autosnelweg cruizen.

        bv: je auto verbruikt 7liter/100km in stadsverkeer en 4liter op autosnelweg. gemiddeld zit je dus op 5,5liter.
        nu komt er bij autosnelweg 10% bij, dus 4,4L, om de accu op te laden. en bij stadsverkeer heb je geen extra verbruik omdat je het energiepack gebruikt. gemiddeld dus 4,4L ipv 5,5 en daar de zuinigheid.
        ECHTER werkt dit enkel als jij eerst een hoop autosnelweg hebt om de accu te laden, en daarna stadsverkeer om de accu te onladen en erna WEER autosnelweg om ze op te laden.
        rijd jij 50km stadsverkeer en 20km autosnelweg, heb je hoger verbruik op autosnelweg, en nog steeds hoog verbruik in stad omdat je accu leeg geraakt en de motor weer start
        Zo 'simpel' is het niet. Dit is niet echt het topic om hierop uitgebreid te reageren, maar ik wil toch even kort aanhalen dat wat je hier uitlegt niet klopt - toch niet in het geval van Lexus Hybrid Drive (of bij uitbreiding natuurlijk de Toyota hybrides, die op dezelfde manier functioneren). Het klopt wél dat op de autosnelweg de benzinemotor op zijn ideale toerentalgebied draait, zeker in het geval van de Toyota en Lexus hybrides omdat die volgens de Atkinson cyclus werken. Maar het is niet zo dat de benzinemotor extra gaat verbruiken om de batterij op te laden. Dat zou absurd zijn, want dan zou je in principe extra verspillen (of lees: vervuilen) om de batterij op te laden die je pas nadien gaat gebruiken als je de autostrade afgereden bent. De batterij wordt integendeel opgeladen door restwarmte en energieverliezen die normaliter gewoonweg verloren zouden gaan.

        Bovendien is het ook naast de autostrade een constant samenspel tussen benzinemotor en electromotor. Alle restenergie wordt omgezet naar de batterij (remenergie bijvoorbeeld, maar ook bij het uitbollen). In de praktijk komt het dus nooit voor dat je batterij zodanig leeg geraakt dat je lang terug enkel op benzine moet rijden om op te laden. Op secundaire wegen en stadsverkeer rij je in normale omstandigheden ong. 50 à 60% op elektriciteit, waarbij je gemakkelijk tot ong. 65 km/u op elektriciteit kan bollen.

        Het is dus absoluut NIET zo dat je eerst een aantal kilometers op grote wegen of autostrade moet bollen om de batterij opgeladen te krijgen.

        Comment


        • #44
          eigenlijk zou er maar 1 keuze mogen zijn, de nieuwe E.
          met de kortingen op de first edition moet je toch wel toekomen?
          lets have some more member berries

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            eigenlijk zou er maar 1 keuze mogen zijn, de nieuwe E.
            met de kortingen op de first edition moet je toch wel toekomen?
            Als je kijkt op directlease Is het verschil tussen de oude en de nieuwe e nog groot. Zal misschien beteren als de 200d er zal zijn.

            Sent from my D5803 using Tapatalk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              eigenlijk zou er maar 1 keuze mogen zijn, de nieuwe E.
              met de kortingen op de first edition moet je toch wel toekomen?
              Met wat er momenteel te configureren valt zit ik al bijna boven budget zonder enige opties.
              Lijkt echt 20% duurder dan de concurrentie...

              De launch edition 220 (en dan heb ik nog niet eens een automaat) kost standaard 880 per maand...

              De C klasse break is in feite even duur in lease als de A6 avant of jaguar XE. De E klasse gaat nog een stapje verder.
              Last edited by Mrtn30; 17/05/2016, 02:36.

              Comment


              • #47
                Maar als je baas een stapje verder kijkt, en de fiscale kost in rekening brengt zit de E met zijn 99g CO2 een stuk beter dan zijn directe concurrenten.

                Of dat 20% goed maakt is een andere vraag.

                Ik dacht dat de 220d nu altijd een automaat had.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Maar als je baas een stapje verder kijkt, en de fiscale kost in rekening brengt zit de E met zijn 99g CO2 een stuk beter dan zijn directe concurrenten.

                  Of dat 20% goed maakt is een andere vraag.

                  Ik dacht dat de 220d nu altijd een automaat had.
                  Klopt inderdaad is altijd automaat! My bad!

                  Echter moet ik je ter informatie nog even meegeven dat ik dit niet via vennootschap zal regelen maar vanuit het statuut als zelfstandige. In dat geval zijn de kosten 75% aftrekbaar, los van de hoeveelheid CO2.

                  Het budget van € 900 ex BTW zoals op directlease weergegeven is voor mij dus een "levelled playfield" voor alle wagens aangezien BIV/Taksen en brandstof hier al inbegrepen zijn en alles aan 75% aftrekbaar is.

                  Of ik niet beter een vennootschap opricht is een vraag voor een ander forum . Ga er maar even vanuit dat dit nog steeds de situatie zal zijn bij "aankoop".

                  Comment


                  • #49
                    De BWM 3 GT is prijs-kwaliteit allicht het beste wat BMW op dit moment aanbiedt. Beenruimte is vergelijkbaar met een 7. Afwerking binnenin is hetzelfde als een 3 serie. Als je voor hetzelfde geld een a6 kan rijden zou ik die daarom (beter interieur) verkiezen.

                    De Lexus NX en GS zijn nog betere auto's dan de Audi (stiller, luxueuzer en meer comfort maar wel mindere GPS) maar ik denk dat je je gaat ergeren aan de CVT-bak (omdat ik lees dat je al over tuning ed begint). Een testrit zal je wijzer maken.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
                      De BWM 3 GT is prijs-kwaliteit allicht het beste wat BMW op dit moment aanbiedt. Beenruimte is vergelijkbaar met een 7. Afwerking binnenin is hetzelfde als een 3 serie. Als je voor hetzelfde geld een a6 kan rijden zou ik die daarom (beter interieur) verkiezen.

                      De Lexus NX en GS zijn nog betere auto's dan de Audi (stiller, luxueuzer en meer comfort maar wel mindere GPS) maar ik denk dat je je gaat ergeren aan de CVT-bak (omdat ik lees dat je al over tuning ed begint). Een testrit zal je wijzer maken.
                      Bedankt voor je post! Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen van Jaguar (had het via de website geprobeerd) met betrekking tot een rit met de XF. Ik ga waarschijnlijk één van de volgende dagen zelf langs ter plaatse om een afspraak te maken. Heb op dit forum hier en daar gelezen dat Antwerpse verdelers van "premium" merken wel vaker aan de snobistische kant zijn dus zal ik zien dat ik netjes in maatpak met haar in de plooi er naartoe ga . Anders geloven ze me vast niet.

                      De NX vind ik niet mooi qua vormgeving (persoonlijke smaak) maar de GS wil ik zeker overwegen. Zal ook daar een testrit voor boeken. Ik heb een jaar of 4 geleden ooit een testrit gedaan met de CT200h en toen viel inderdaad het "koffiemolen-effect" van de CVT mij erg tegen. Veel lawaai, weinig punch... . Maar goed, dat was ook een heel ander kaliber van wagen.

                      De BMW 3GT vind ik best ok in luxury uitvoering met voldoende aantal (exterieur) opties zoals dikke velgen en ledlampen. In basislook vind ik hem weinig klasse uitstralen. Ex-collega van me had er eentje en qua ruimte is het inderdaad nog net wat groter dan de passat.

                      Zal nogal wat uurtjes mogen plannen om al deze mogelijkheden te gaan testen .

                      Comment

                      Working...
                      X