Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 cabriolet of BMW 4 cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A5 cabriolet of BMW 4 cabriolet

Ik ging wachten tot het autosalon maar omdat onze nieuwe gezinswagen is binnengekomen (espace Paris Initiale) mag ik terug iets leuk kopen van de baas (vrouw). En omdat het een aanbieding is bij audi (prestige pack tegen 1000 euro , een voucher van 1500 euro)
    Ik zou een A5 1,8 prestige en design pack nemen. Netto 41500

Dacht zal ook eens bij BMW binnengaan (Espace vervangt onze 320D touring, Cabrio zou mijn A4 Sline 1,8 170 pk 2013 vervangen)

BMW doet alleen kleine lente actie voor cabriolet maar ze hebben showroom model staan 420d sportautomatisch 20 inch velgen , sport line exclusive pack , paar kleine dingen voor de rest (wel een diesel en ik doe 10000 km/jaar) van 60000 naar 50000.

De diesel zou ik sowieso niet nemen in jouw geval, dus de Audi.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zou ook de Audi kiezen. Heeft een prachtige lijn.

Comment

Audi:
        + mooiere lijn
        + stoffen dak
        + benzine
        + betere bruikbaarheid koffer

BMW:
        + achterwielaandrijving
        - prijs

Als het dan toch uit deze twee te kiezen is, doe dan maar de Audi. Want een BMW waarbij je bij het open rijden iedere keer dat extra gewicht op en achter de achterwielen legt... laat maar.

Comment

Liever een stalen dak dan een tent. Alleen zijn die 4pitter diesels van bmw om te kotsen . Ik zou min een 428i nemen.
          Last edited by ; 18/05/2016, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Liever een stalen dak dan een tent. Alleen zijn die 4pitter diesels van bmw om te kosten . Ik zou min een 428i nemen.
            Ja, da's waar, ze kosten wel wat. En een 428i, in tweedehands dan?

Comment

Op de A5-en ga je nog grotere voordelen kunnen
              krijgen binnen wel heel korte tijd. Is een uitloopmodel en de nieuwe komt er heel snel aan. ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Audi:
                + mooiere lijn
                + stoffen dak
                + benzine
                + betere bruikbaarheid koffer

BMW:
                + achterwielaandrijving
                - prijs

Als het dan toch uit deze twee te kiezen is, doe dan maar de Audi. Want een BMW waarbij je bij het open rijden iedere keer dat extra gewicht op en achter de achterwielen legt... laat maar.
                Waarom hier op het forum toch altijd achterwielaandrijving als + wordt aanzien, snap ik niet.
                Ja, je kan daar meer fun mee beleven als je weet wat je doet.
                Maar je kan er ook serieus mee in de knoei geraken hoor!
                Dus als iemand om een fun wagen vraagt, dan is dat inderdaad een +.
                Voor een dagdagelijkse wagen waar je door weer en wind en sneeuw mee moet rijden, zou ik het eerder een - noemen.

Ik heb een MX-5 waar ik ondanks het lage vermogen als wat geslibberd heb.
                Ik heb ook gereden met een Lada waarmee ik ondanks het niet bestaande vermogen mijn wagen toch 180° kon draaien op natte kinderkopjes.
                Mijn broer heeft zo mijn vader zijn Senator perte totale gereden.
                Ok, tegenwoordig meer electronica, maar dat kan toch nog altijd niet op tegen fysica.

On topic: met die kilometers: de Audi

Comment

Heb zelf een A5 cabrio, en wel best tevreden van. Loopt wel dik in de kosten als je in de optielijst gaat shoppen. Zitten 15k aan opties op deze.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik wil gerust 50 of meer betalen maar ik wil een leuke korting. Ik wil het gevoel hebben dat ik een deal doe. Op de audi is het zo'n 20 procent korting. Op de bmw 7 of 8. Ik moet zeggen dat ik technisch gezien de BMW verkeer maar
                    inderdaad de audi heeft ' klasse'. Anders moet ik wachten. Op het voorbije salon was er op de 4 cabriolet ook een leuke actie( dacht een pakket). Misschien moet ik wachten. Maar als die aanbieding op de 5 niet meer terugkomt ga ik er ook spijt van hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                      Ik wil gerust 50 of meer betalen maar ik wil een leuke korting. Ik wil het gevoel hebben dat ik een deal doe. Op de audi is het zo'n 20 procent korting. Op de bmw 7 of 8. Ik moet zeggen dat ik technisch gezien de BMW verkeer maar
                      inderdaad de audi heeft ' klasse'. Anders moet ik wachten. Op het voorbije salon was er op de 4 cabriolet ook een leuke actie( dacht een pakket). Misschien moet ik wachten. Maar als die aanbieding op de 5 niet meer terugkomt ga ik er ook spijt van hebben.
                      wat wil je eigenlijk kopen? Korting of een wagen? Koop de wagen die jou aanstaat, die je het mooiste vindt, die je het beste rijden vindt ... Korting is plezant op het moment van bestellen, de jaren erna moet je met de wagen zelf rijden. En 20% korting rijdt niet altijd beter dan 7% korting.

als het dan toch puur om de korting gaat, koop 1 van de 2 als zeer jonge okkazie/demo/myway/PS/.. dan pas heb je een dikke korting gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        wat wil je eigenlijk kopen? Korting of een wagen? Koop de wagen die jou aanstaat, die je het mooiste vindt, die je het beste rijden vindt ... Korting is plezant op het moment van bestellen, de jaren erna moet je met de wagen zelf rijden. En 20% korting rijdt niet altijd beter dan 7% korting.

als het dan toch puur om de korting gaat, koop 1 van de 2 als zeer jonge okkazie/demo/myway/PS/.. dan pas heb je een dikke korting gekregen.

Ja dat snap ik ook niet. Je geeft liever 50 000 euro uit aan een wagen die "zogezegd" 80 000 waard is dan 50 000 euro die er "zogezegd" 75 000 euro waard is?

Kijk liever naar de echte waarde. Elk merk heeft een andere prijzenpolitiek. Kijk gewoon eerst naar welke wagen je wilt. Ga dan kijken naar de prijzen. ZEKER als het geld je eigenlijk niet zoveel lijkt uit te maken.

Is het budget 50 000, dan bekijk je auto's tot deze prijs en zoek je daar in de auto die je het meeste ligt. Ongeacht van wat volgens de fabrikant de catalogusprijs is.

Comment

Ik weet dat ik het niet altijd juist benader. Ik heb thuis kasten vol met mr proper of groenten van hak als AH 1+1 gratis doet. Ook al moet ik soms veel weggooien op t einde v t jaar. Zo ben ik gewoon.
                          Voor t zelfde geld doet BMW over 2 maand een actie. Heb vorige week nog een derde PS4 gekocht gewoon omdat er nu 1Terra inzit en je een blauwe controller bijkreeg (had ik nog niet).

Comment

Ik ga mee met het vorige bericht, maar met 7 of 8 procent korting op een BMW doe je geen zaak. Bij onze oosterburen, en afhankelijk van de stand van het pond onze westerburen, ga je voor dezelfde auto minder betalen. Ook in België geven ze normaal meer dan 7 of 8 procent op een stockwagen (of BWM moest minder korting geven op een cabrio - dat weet ik niet).

Bv:

Comment

Amaai, als die in Belgie stond zou ik die zelfs kiezen over een nieuwe goedkopere audi. Hoe moeilijk is dat om een premium selection in te voeren via BMW?

Comment

2500 km gereden op dik 2j? Hmmm......

Comment

Amaai, als die in Belgie stond zou ik die zelfs kiezen over een nieuwe goedkopere audi. Hoe moeilijk is dat om een premium selection in te voeren via BMW?
                                  Importeren zie:

Kort gezegd: niet zo veel werk, je moet alleen lang aanschuiven bij de DIV. (En transitolaten regelen, maar dat kan je door de garage laten doen).

2500 km gereden op dik 2j? Hmmm......
                                  Er wordt in Duitsland inderdaad nog meer dan hier gepooterd met de KM-standen.

Echter: Het gaat hier om een Premium Selection. Via chassisnummer kan je normaal in België al wat gegevens opvragen. Normaal kan je het ook aan een auto wel zien dat hij nog maar 2.5k heeft gebold: de vloermatten moeten echt nog perfect zijn, idem voor de zetels, de onderkant mag nog maar nauwelijks steenslag hebben, banden moeten nog origineel zijn (merk + productiedatum) en in heel goede staat,...

Comment

Ja , maar kan een belgische dealer die niet naar hier laten brengen als het een duitse premium selection is?

Comment

Ja , maar kan een belgische dealer die niet naar hier laten brengen als het een duitse premium selection is?

Heb dat ooit eens nagevraagd bij een Belgische PS dealer. Doen ze niet, is te omslachtig en ze verdienen er niets aan. Blijkt voor hen de moeite niet waard.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

de BMW. een stoffen dak maakt de auto verwijfd
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X