Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor 1e auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    Ok bedankt voor de info! heel benieuwd morgen naar de testrit.

    Ben alleen wat "bang" dat de 1.4i niet ideaal is voor het aantal km's dat ze zou doen per jaar?
    Mits wat tips zal die niet meer dan 7 liter verbruiken. En de levensduur van die blokken ligt erg hoog. Juist af en toe het oliepeil eens controleren en tijdig op onderhoud gaan. (15.000km)

    Zal je voor de rest alle 30 tot 60.000 een luchtfilter en een set benzine filters kosten. En alle 2 luchtfilters een benzine filter. En misschien dat de kleppen alle 60.000km eens nagekeken dienen te worden. En natuurlijk alle 10 jaar - 100.000km een distributiesetje. Dat zal op een 600 euro komen.

    Veel goedkoper rijden wordt moeilijk....

    Aja, reken ook op een koppeling per 180.000km. Die zet je een 750 euro terug. Wat ook allemaal niet veel is. Verder kan de aanjager (+/-300 euro) en de ruitenwissermotor (2dehands makkelijk te vinden) het ook nog eens af laten weten.

    Edith zegt wel van zeker goed te letten op de staat van de versnellingsbak en de koppeling. Want ook de primaire assen van die bakken durven het wel eens begeven. Maar dan hoor je ze zoemen bij vollast.
    Is niet echt de schuld van die bakken, meer van de wijze waarop ze gebruikt worden. Let ook op de synchro's van eerste en tweede.
    Last edited by Tjeu; 26/08/2016, 16:48.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #42
      30 000km/jaar met ne naft moteur... dat gaat geld kosten.
      aan 7L verbruik maakt dat 2100liter of bijna 3000€ aan de huidige benzine prijzen

      met diezelfde rijstijl zit je met een klein diesel autootje vlot aan 4,5-5liter. dat komt op 1500liter diesel of een 1600€ per jaar.

      ik ben van een naftmotor op LPG overgestapt naar een 1.6dieselke en mij na 6jaar nog steeds niet beklaagt (140 000km al mee gereden)

      Comment


      • #43
        En met uwe golf mag je dra in de helft van het land niet meer binnen.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #44
          Wat vinden jullie van deze?
          Daewoo Kalos ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.


          Totaal geen ervaring met daewoo... Spijtig genoeg wel geen airco.

          Comment


          • #45
            Vrouwenkar: http://www.kapaza.be/nl/citroen/prachtige-citroen-c3-diesel-111024078.htm

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
              Wat vinden jullie van deze?
              Daewoo Kalos ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.


              Totaal geen ervaring met daewoo... Spijtig genoeg wel geen airco.
              Ik ken geen enkel merk dat zo goedkope oliefilters heeft als Daewoo. Voor 4.10 euro ben je gezet

              Geen slecht merk, maar verwacht ook geen kwaliteit. Vergelijk het gerust met een Dacia.

              C3's wordt vaak mee gelachen, maar zijn verre van slechte wagens. De meeste eigenaars zijn er ook heel tevreden van.

              Heeft wel zowat de zelfde problemen als de 206. Specifieke zaken die je bij een C3 (HDI) in de gaten moet houden:
              - lekkende injectoren +/-400 euro
              - koppeling +/- 700 euro
              - staat uitlaat +/- 200 euro
              - werking sloten met sleutel en afstandsbediening
              - nakijken of het nog de originele sleutel set is. Zoniet, zeker de code opvragen
              - opnieuw die primaire as en de eerste twee versnellingen +/- 700 euro
              - speling op stelstang en rotules +/- 50 euro voor een stelstang en 250 voor rotules
              - normale bandenslijtage?
              - bevestiging dakhemel.
              - werking verlichting. Durven wel eens een slecht massacontact hebben. Uurtje werk om dat te fixen.

              Het keerpunt kosten/baten van een C3'tje ligt meestal tussen de 225.000 en 250.000km, wat vrij veel is voor een wagen in deze klasse/budget.
              De benzines halen trouwens makkelijk even veel kilometers, al zal de 1.1 tussen door wel eens een joint de culase hebben gehad (+/- 1.200 euro).
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #47
                Net naar de peugeot 206 gaan kijken. Rijdt goed, geen gezoem bij volgas. Amper 70.000km en steeds goed onderhouden, lak en interieur goede staat, knakpot net vervangen en nog een jaar garantie. Enige dak me wat tegenzint is dat een benzine is met al de km's dat mijn vriendin doet. Maar als ik op spritmonitor kijk zou een verbruik van 6,5l ongeveer haalbaar moetrn zijn voor haar trakecten, wat nog meevalt natuurlijk ...

                Zijn de 1.4u betrouwbare blokjes dat met gemak >200.000km zouden moeten kunnen halen?
                Last edited by mysticwizard; 27/08/2016, 12:51.

                Comment


                • #48
                  Zolang je de olie op peil houdt en de motor netjes warm rijdt en op tijd de distributie vervangt, dan komt daar niets aan. Kleine naftjes rijden en blijven rijden, zeker als je er veel kms mee doet.

                  Staar je ook niet blind op het huidige gebruik. In een leven Jan veel op korte termijn veranderen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #49
                    De kogel is door de kerk, we zouden voor de peugeot 206 gaan. Het wordt deze: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...330?asrc=st|as

                    Nu heb ik nog enkele praktische vragen voor jullie. De verkoper is een autohandelaar. Hij geeft 1 jaar waarborg, uiteraard verloopt de garantie dan via een garage in de buurt. Als er iets zou zijn, verloopt het steeds via hem.. Is dit normaal of hoe gebeurt zoiets? Moet de garagist dan ook een formulier opstellen dat hij garantie geeft of is een soort bewijs van de verkoper voldoende?

                    De wagen is 10.000km geleden nog binnen geweest voor onderhoud en recent blanco gekeurd (tot 7/2017). Hij ging hem wel nog eens binnensteken voor check-up (distributieriem controleren etc.). Hij vroeg ook om een voorschot te betalen, maar zou dit eventueel graag direct allemaal cash betalen ter plaatse. Het is de 1e maal dat ik zoiets doe dus alle tips zijn welkom

                    Voor de rest gewoon een verkoopsovereenkomst in 2-voud opmaken en de kous is af?

                    Comment


                    • #50
                      Ik zou eens moeten zoeken, maar er staan best wel wat standaardcontractjes voor autoverkoop op het net.
                      Verder zal hij zelf wel iets hebben ook qua contract. Gewoon goed lezen, niet laten opjagen.

                      Ik rij al een jaar of drie heel tevreden met een 206, wel maar een 1.1 60 pk. Ik heb geen denderende autogeschiedenis maar dit is het leukste karretje waar ik al mee gereden heb. Kan je echt in de bochten smijten Verbruik bij mij rond de 7l, maar het motortje moet best wel werken alhoewel ik normaal behoorlijk rustig rij. Autostrade doe ik enkel als het echt moet. Maar al naar Antwerpen (150 enkele reis) gereden en terug met 4 personen zonder het minste probleem.

                      Als je bedenkt dat de eerste 206 in '98 van de band rolde, dan ziet hij er idd nog niet zo gedateerd uit als andere van die generatie.
                      Veel plezier ermee!
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #51
                        Tips voor 1e auto

                        Goeie keuze! Propere 206. Die wagentjes hebben een tijdloos design. Zien er zelf nu nog goed uit, 207 heeft dit ook.

                        Comment


                        • #52
                          Heb zelf ook een 206. Ook maar de 1.1 maar zijn echt toffe bakskes die hun leeftijd goed kunnen verbergen! Veel plezier ermee!

                          Comment


                          • #53
                            Okido vanavond gaan we het contract tekenen en voorschot betalen. Normaal tegen eindd van de week hebben we hem.

                            Comment


                            • #54
                              Ziezo we hebben hem mee naar huis, de distributieriem, alternator en waterpomp zijn nog vervangen. Wagen heeft nu 72.000km.
                              Alle papieren zien er ok uit en de staat van de wagen is goed.
                              Enige punt dat mij wat stoort is dat het onderhoudsboekje niet volledig ingevuld is. Deze heeft een goede 10.000km geleden nog een onderhoud gekregen maar anders staat er niet te veel op... De verkoper wist me te vertellen dat de olie elke 5000km ververst dient te worden, is dit normaal? (betreft de 1.4i van 200. Kun je zien wanneer de onderhoudsintervallen dienen te gebeuren van dit model?

                              Comment


                              • #55
                                Ja lap na een goeie 30km rijden vandaag al het eerste probleem. Motor loopt warm(wijzer bijna max in het rood en STOP of ALARM op het display. Dan zo snel mogelijk aan de kant gezet. Gaan morgen eens kijken naar de koelvloeistof maar anders ken ik er noppes van... Wat kan het nog zijn? Anders bel ik alleszins naar de verkoper :/ grrrr
                                Last edited by mysticwizard; 03/09/2016, 23:02.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                  Ziezo we hebben hem mee naar huis, de distributieriem, alternator en waterpomp zijn nog vervangen. Wagen heeft nu 72.000km.
                                  Alle papieren zien er ok uit en de staat van de wagen is goed.
                                  Enige punt dat mij wat stoort is dat het onderhoudsboekje niet volledig ingevuld is. Deze heeft een goede 10.000km geleden nog een onderhoud gekregen maar anders staat er niet te veel op... De verkoper wist me te vertellen dat de olie elke 5000km ververst dient te worden, is dit normaal? (betreft de 1.4i van 200. Kun je zien wanneer de onderhoudsintervallen dienen te gebeuren van dit model?
                                  hij zegt je dat hij alle 5000km olie moet krijgen, maar laatste onderhoud is 10000Km geleden??

                                  Comment


                                  • #57
                                    Sowieso contact opnemen met de verkoper.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                      Ja lap na een goeie 30km rijden vandaag al het eerste probleem. Motor loopt warm(wijzer bijna max in het rood en STOP of ALARM op het display. Dan zo snel mogelijk aan de kant gezet. Gaan morgen eens kijken naar de koelvloeistof maar anders ken ik er noppes van... Wat kan het nog zijn? Anders bel ik alleszins naar de verkoper :/ grrrr
                                      Misschien een radiatorlek? Zeker de verkoper contacteren.
                                      Jammer dat er na 1 dag al aanspraak moet gebeuren op de garantie.

                                      Kan ook de wet van Murphy zijn. In je testrit was alles vermoedelijk ok, maar dat is ook maar een korte rit.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Heb net eens gekeken en het niveau van de koelvloeistof staat bedroevend laag en het ziet er allesbehalve helder uit, eerder volledig troebel, licht rood kleurig.
                                        Wat zou de oorzaak hiervan knn zijn? Kan er gewoon koelvloeistof bij doen maar de oorzaak zal ergens anders liggen zeker?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Opletten dat je er zeker dezelfde soort in doet. Mengen van koelvloeistoffen kan problemen op geven. Meestal is zelfde kleur wel zelfde soort.

                                          Daarnaast 'verdwijnt' koelvloeistof niet gewoon. Meestal is er een lek. Indien het over een radiator lek gaat, dan is er niet echt een groot probleem. Maar als de koelvloeistof in de motorverdwijnt (in de olie terecht komt of in de cilinders), dan ben je verder naar huis.

                                          Onmiddellijk de verkoper contacteren en ermee confronteren. Stal dat dit een aanslepend probleem is, dan er ernstige motorschade zijn door eerdere oververhitting.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X