Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor 1e auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips voor 1e auto

Forummers,

Mijn vriendin is op zoek naar een 1e auto'tje. Ik heb weinig zicht wat er in dit segment goede aankopen zijn. Welke wagens zouden jullie zoal aanraden?

- Budget: +- €3000
    - Motor: mag zeer licht zijn gezien dat haar geen fluit interesseert en het haar 1e wagen is dus verzekering etc. is sowieso niet mals dan.
    - Bij voorkeur een 4-deurs
    - Bij voorkeur diesel
    - Leeftijd: liefst max 5j oud
    - Merk speelt op zich niet zo een rol, liefst toch ietwat betrouwbaar...
    - liefst toch een ietwat jeugdig vrouwelijke look...

Welke aanraders hebben jullie?
    Last edited by mysticwizard; 27/05/2016, 20:17.

Hoeveel kms mag ie hebben. 3000euro is weinig vr een auto van max 5jaar. Kom je sowieso uit in de klasse v toyota aygo en consoorten met een pak kms

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

3k diesel en max 5j oud? Dat zal een moeilijke worden.

Comment

Km stand hoeft niet per se echt laag te zijn maar ze zal toch 20-25.000km per jaar doen en ze zal er toch nog enkele jaren mee willen rijden denk ik...
        Een beetje van een zuinige kleine benzine moet ook wel lukken denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          Forummers,

Mijn vriendin is op zoek naar een 1e auto'tje. Ik heb weinig zicht wat er in dit segment goede aankopen zijn. Welke wagens zouden jullie zoal aanraden?

- Budget: +- €3000
          - Motor: mag zeer licht zijn gezien dat haar geen fluit interesseert en het haar 1e wagen is dus verzekering etc. is sowieso niet mals dan.
          - Bij voorkeur een 4-deurs
          - Bij voorkeur diesel
          - Leeftijd: liefst max 5j oud
          - Merk speelt op zich niet zo een rol, liefst toch ietwat betrouwbaar...
          - liefst toch een ietwat jeugdig vrouwelijke look...

Welke aanraders hebben jullie?
          Waarom niet de Aston Martin?

Comment

Bekijk het eens op een aantal websites, wil dat niet lukken ?

Comment

Geen optie, kzou niet willen dat ze ook met een velg tegen de borduur zit e demarez
              Last edited by mysticwizard; 27/05/2016, 21:32.

Comment

Waarom diesel?

Comment

vb. Nissan Note vind je wel makkelijk met minder dan 150k km, net als Peugeot 206+

Hier vind je een tweedehands Nissan Note die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Polo of Mazda 2 is moeilijk onder 5000 te vinden, maar vanaf 6000 lukt wel.

Dat zouden mijn eerste keuzes zijn.
                  Voldoende ruim en genoeg betrouwbare te vinden.

Comment

Als je er 5jaar mee wil rijden met die jaarkms dan moet je auto kopen met minder dan 100000km op de teller.
                    Klasse renault clio, peugeot 206+, opel corsa zal je dan moeilijk onder de 6000 euro vinden. Je moet dan een klasse lager vb ford ka, renault twingo.

Enkele jaren geleden ook die afweging gemaakt. Uiteindelijk budget opgetrokken en 8000euro gegeven voor een 4jaar oude renault clio met 50000kms. We zijn 6 jaar verder en rijden er nog mee.
                    Nog altijd content met de keuze die we toen maakte om het budget op te trekken.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Ja voor die prijs en dat gebruik, dat vind ik toch ook maar raar. Je betaalt met die km's al gemakkelijk 1600 euro aan diesel/jaar dan nog eens een paar honderd euro aan verkeersbelasting, een paar honderd euro aan verzekering en dan nog eens een paar honderd aan onderhoud per jaar.

Uiteindelijk ben je al met die km's al bijna 3000 euro per jaar kwijt gewoon aan kosten.

Als je ook rekening houd met herverkoopprijs, verbruik en onderhoudskosten, dan kan het een stuk voordeliger zijn om wat meer uit te geven.

Comment

Deze voldoet zowat aan jouw complete eisenpakketje ...

Comment

Ik kocht vorig jaar voor 3000 een 2003 mercedes a klasse met 108000km. Nog geen kosten aan gehad. Heel betrouwbaar. Ik zou het zo opnieuw doen, al is het niet echt moeders mooiste, maar je kan niet alles hebben voor dat budget. Er staan er trouwens meer dan genoeg te koop.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

http://gocar.be/nl/autovlan/tweedeha...s1bj2cxk?src=r

Denk dat je misschien best het budget optrekt tot 6-7k. Ruimere keuze aan compacte doch aangename wagens, zowel met diesel als benzine.
                            Anders zit je beperkt tot oudere wagens, of kleine benzines met al veel km's.

Comment

km's zijn niet van belang, het onderhoud wel.
                              met 20-25 000km per jaar mag je ook al naar hogere kmstanden kijken, de kosten komen vanzelf.

stel dat je een auto vind met 75 000km, dan heb je VEEEEL kans dat je het eerste jaar de auto al mag binnendoen voor distributieriem te vervangen (vaak 90-100 000km).
                              als je dan ene koopt met 105 000km, bestaat de kans dat die al vervangen is en zit je voor 2-3jaar safe ermee.

3k€ voor 5jaar en t moet weinig km's hebben... onmogelijk.
                              voor mijn vrouw kocht ik een benz van 2001 en zijn na 10maand al een 4,5K€ kwijt geweest (originele budget was een 2-3K). goedkoop is meestal duurkoop. aan de goedkope wagens scheelt meestal wel iets dat je erna nog op kosten jaagd (had ik het niet zelf gedaan, dan had onze auto ongeveer 3000€ garagekosten gehad).

ofwel trekt ge budget omlaag, koopt ge voor een 1500-2000€ een oud mormel met hoge km's en voorzie je die overige 1000-1500€ voor kosten, ofwel trek je het budget omhoog. en dan heb je nog geen zekerheid dat je kostenvrij bent. autorijden kost nu eenmaal geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Deze voldoet zowat aan jouw complete eisenpakketje ...
                                niet slecht als je met de deuk kan leven !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  niet slecht als je met de deuk kan leven !
                                  Maakt toch geen verschil voor het rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                    Ik kocht vorig jaar voor 3000 een 2003 mercedes a klasse met 108000km. Nog geen kosten aan gehad. Heel betrouwbaar. Ik zou het zo opnieuw doen, al is het niet echt moeders mooiste, maar je kan niet alles hebben voor dat budget. Er staan er trouwens meer dan genoeg te koop.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                    max 5 of meer dan 10 jaar is wel een groot verschil!

mazda 2 of Fiesta als eerste wagen, in benzine uitvoering, dat past beter volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                      Geen optie, kzou niet willen dat ze ook met een velg tegen de borduur zit e demarez
                                      Geld is toch geen probleem hé,ge weet wel hé....

Comment

opel corsa?
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X