Nog eens gekeken en het is nu volledig leeg. Er zat precies nog iets en maar dat stroomde weg... Zie foto :s
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tips voor 1e auto
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichtenverkoper gebeld en dit was zijn uitleg:
Aangezien er eergisteren een nieuwe waterpomp gestoken is en alles ontlucht geweest is kan het zijn dat het peil nu nog zakt. Hij zegt dat als we nu bijvullen het in principe OK zou moeten zijn... Dit zou normaal kunnen zijn volgens hem. Correct?
indien neen: eventueel extern lek ofwel de garage die het werk maar half gedaan heeft
Comment
-
Die moet sowieso toch een tijd draaien na vervanging waterpomp? Dus die ontluchting zou al lang moeten gebeurd zijn. Dat is toch het minste bij goed vakmanschap?
En indien die toch niet volledig ontlucht was, zou die al zeker véél sneller warm lopen dan na 30km rijden?
Volgens mij zit je met een lek naar de motor toe. Roestkleur voor vers koelwater, ik vind het maar raar hoor. Goed in het oog houden en de waarborg zijn werk laten doen. Aanzienlijke kosten op komst volgens mij.Last edited by gpdude; 04/09/2016, 13:02.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Weet niet juist wat hij aan het ratelen was maar iets met ontluchting en waterpomp, zou goed moeten gebeurd zijn volgens hem...
Heb er net een goeie liter koelvloiestof bijgekapt en het stoomt quasi allemaal direct weg (na 10 seconden is de volle liter weggestroomd). Lijkt me allesbehalve normaal? Onderaan de wagen is er alleszins geen plas te zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenPff allee goed begonnen zeg... Maar in principe kan het probleem ook opgelost zijn met gewoon bij te vullen? Ga het sebiet eens doen en keer rondrijden en kijken wat het geeft...
Die roestkleur is op zich geen alarmerende zaak, maar kijk het water en oliepijl goed na! Wacht dus niet op de lampjes op het dashboard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenKan dit gaan over liters bijvullen? Er is nu zeker 1 liter bij dat direct weggestroomd is? Kan daar nog bijkappen maar wil ook niet meer kwaad dan goed...2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Draaide de motor toen je de koelvloeistof bijvulde? Want bij stilstaande motor ontlucht die al zeker niet en dan loopt het dus ergens anders weg.
Kijk eerst al eens naar het peil op je oliepeilstok.Last edited by gpdude; 04/09/2016, 13:19.King of the Ludospace - currently running nr. 6
Comment
-
Een kring van koelvloeistof voor zo'n motor bevat meestal tussen de 7 en 8 liter koelwater.King of the Ludospace - currently running nr. 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenDuidelijk, koelvloeistof lekt onderaan de wagen... Ga hem opbellen dat ie het mag fixen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenJe ziet het duidelijk druppelen en er ligt al een ferme plas. Aanvankelijk was dit niet het geval precies, maar nu wel. Is het nog mogelijk om de wagen tot de handelaar te rijden na bijvullen van koelvloeistof of moet hij getakeld worden? Is ongeveer 20 min rijden..
Normaal geven ze enkel garantie op motor en versnellingsbak.
Is het de radiator die lekt, of ligt de plas onder de motor?2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Uiteraard gemeten met een vrij koude motor nu. Heel moeilijk af te lezen op de peilstok aangezien deze krom is en de randen hier en daar geraakt worden. Het oliepeil lijkt zelfs net voorbij de max. te zitten maar weet niet als dit heel representatief is door koude motor en scheve peilstok :/
Geen idee als jullie hier iets mee zijn, de koelvloeistof stroomt er op deze hoogte ongeveer uit (sorry voor de onduidelijke foto's, het is moeilijk om ze beter te krijgen :p )
Last edited by mysticwizard; 04/09/2016, 17:04.
Comment
-
Foto's zeggen mij niet zoveel want de vloeistof druppelt waarschijnlijk af aan het laagste punt.
Aan de andere kant zou dit wel kunnen betekenen dat het niet in de motor zelf loopt, wat al eerder zal duiden op een kapotte slang of een afdichting van de waterpomp die ondicht is ofzo.
Oliepeil moet je toch vrij eenvoudig kunnen aflezen? Hoe weet de garage anders of er voldoende olie in zit?
Als je de peilstok met een stuk keukenrol proper wrijft en dan voorzichtig in- en uithaalt, lukt dat niet?King of the Ludospace - currently running nr. 6
Comment
Comment