Dus eerst was keus A5 of BMW 4 en nu de A5 besteld is twijfel ik toch nog. Aangezien het geen rationele aankoop is maar echt gewoon voor het cabrio-rijden twijfel ik nu (heb nog maar week tijd of zo om aan te passen) tas de 177 pk en 230 pk. Mijn dealer heeft geen 2,0 benzine staan en geen zin/tijd om naar test centrum te rijden. Misschien is hier iemand die ze alle 2 kent of toch minstens de 2,0 (230pk). Ik ken de 1,8 goed uit mijn A4 (170) en is een aangename motor. De A5 cabriolet is natuurlijk wat zwaarder. En als ik dan toch zot doe (11000 euro meer dan de 1,8 als je S tonic erbij neem) is quatro een meerwaarde voor een auto die ik alleen ga gebruiken voor fun want voor familie uitstapjes is de wagen totaal ongeschikt (3 kinderen). Zo ver ik steeds lees zijn winterbanden beter dan 4 wiel aandrijving. Is de 2,0 6000 euro waard tov 1,8 en zo ja is die S tronic 5000 waard samen met quatro?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
audi A5 cabriolet 1,8 tfsi of 2,0 tesi (al dan niet S tronic)
Collapse
X
-
waarom niet de 2.0 met 230pk en multitronic ipv de s-tronic quattro?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
-
Omdat de multitronic blijkbaar onbetrouwbaar is (en schakelt wanneer hij wilt en niet wanneer je hendels aan t stuur gebruikt las ik in review) en omdat hij niet de krachten aankan van tunen . Heb nog nooit een auto laten tunen maar ik heb is gekeken en ze halen uit de 2,0 300 pk en dat is toch indrukwekkend denk ik voor 2,0.Last edited by Dak; 05/06/2016, 17:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenwaarom niet de 2.0 met 230pk en multitronic ipv de s-tronic quattro?
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
voor een cabrio is het vermogen bijkomstig, het toffe van een dergelijke wagen is het wandelen op secundaire wegen.
neem dan een goed uitgeruste 1,8 benzine FWD met manuele bak, je mijdt zo ook de miseries van de Audi-automaten.
dat is de rationele zet bij het kopen van een irrationele wagen...
let wel, een cabrio is niet zo irrationeel met wat wij nog kunnen/mogen doen op de baan...Last edited by guyugy; 05/06/2016, 17:43.
Comment
-
alle Audi-automaten hebben kinderziektes gekend, na jaren zijn ze dan wel redelijk foolproof... op dit ogenblik vertrouw ik de Tiptronic (is een classieke auto-bak met koppelconverter) en de Multitronic (maar deze bakken zijn aan het outphasen ten voordele van de S-tronic ). het is aan te raden te neuzen in de forums betreffende de S-tronic, zo koop je met kennis van zaak; persoonlijk ben ik nog geen candidaat, een reparatie van S-tronic kost van 4000 euros (mecatronic) tot 11000euros indien de bak beschadigd is. en zoiets gebeurt meestal na de garantie ...
Comment
-
persoonlijk zou ik oor de 2 liter gaan in plaats van de 1.8.
Ik heb 5 jaar een S5 cabrio met 3.0TFSI gehad en quattro, de auto is redelijk zwaar en met het vermogen na tuning was de quattro zeker nodig.
Als het een fun auto is ( zoals mijne S5 cabrio was) kan het zeker geen kwaad om wat extra power te hebben. zeker als je nog wil tunen.
Want hoeveel tijd rijd je nu echt open? 5 a 10% maximum ???,en dan mag je nog maximum met 2 erin zitten, met meer dan 2 personen cabrio zonder windnet aan 90km/h = teveel wind en ronduit onprettig voor achterste personen,
op autosnelweg aan 140 km/h met windnet en 2 personen is het maximum , maar dan gaat het lawaai van vrachtwagens en andere voertuigen na een half uur zo snel vervelen dat ge uw dak toedoet en ge wat meer gas gaat geven om van het vermogen te genieten.
als ik mij nog ooit een cabrio koop, is het een tweezitter met die achterste plaatsen kan je toch weinig doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenalle Audi-automaten hebben kinderziektes gekend, na jaren zijn ze dan wel redelijk foolproof... op dit ogenblik vertrouw ik de Tiptronic (is een classieke auto-bak met koppelconverter) en de Multitronic (maar deze bakken zijn aan het outphasen ten voordele van de S-tronic ). het is aan te raden te neuzen in de forums betreffende de S-tronic, zo koop je met kennis van zaak; persoonlijk ben ik nog geen candidaat, een reparatie van S-tronic kost van 4000 euros (mecatronic) tot 11000euros indien de bak beschadigd is. en zoiets gebeurt meestal na de garantie ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten5-10% open??? Dan hebt ge de verkeerde auto gekocht. Met m'n MX-5jes reed ik altijd open. Alleen bij harde regen ging de kap dicht.
Om op het onderwerp terug te komen: het hangt er van af wat je bedoelt met sportief. Als je kijkt naar het gewicht van de A5 Cabrio, dan lijkt wat extra vermogen niet onlogisch. Tegelijk moet je vaststellen dat snel rijden (a) geen goed idee is in Belgenland (lawaai op de snelweg, flitskans, drukte in 't verkeer) en (b) misschien niet noodzakelijk sportief is (snel rijden is in sé redelijk saai, hoogstens de acceleratie kan al eens leuk zijn, maar aan 120 per uur is dat niet noodzakelijk indrukwekkend). In de bochten heb je daar ook niet snel iets aan, want de A5 is geen bochtenridder (zware neus, voorwielaandrijving), ook niet in S-trim want dan is hij gewoon wat harder afgeveerd en is er soms wat aan de uitlaat gefoefeld.
Mijn mening is dus, denk ik, duidelijk Hou maar gewoon het 1.8-blok, de A5 cabrio is het beste als cruiser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten5-10% open??? Dan hebt ge de verkeerde auto gekocht. Met m'n MX-5jes reed ik altijd open. Alleen bij harde regen ging de kap dicht.Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDat is, eerlijk gezegd, zelfs nog comfortabeler te doen met een vierzitscabrio dan met een roadster. Door de lengte van de ruiten (indien in combo met een windscherm) heb je op de chauffeurszetel nog minder turbulentie dan in een MX-5. Dus 5 tot 10%: dat klinkt voor mij toch echt wel als een gevalletje "niet willen"
Om op het onderwerp terug te komen: het hangt er van af wat je bedoelt met sportief. Als je kijkt naar het gewicht van de A5 Cabrio, dan lijkt wat extra vermogen niet onlogisch. Tegelijk moet je vaststellen dat snel rijden (a) geen goed idee is in Belgenland (lawaai op de snelweg, flitskans, drukte in 't verkeer) en (b) misschien niet noodzakelijk sportief is (snel rijden is in sé redelijk saai, hoogstens de acceleratie kan al eens leuk zijn, maar aan 120 per uur is dat niet noodzakelijk indrukwekkend). In de bochten heb je daar ook niet snel iets aan, want de A5 is geen bochtenridder (zware neus, voorwielaandrijving), ook niet in S-trim want dan is hij gewoon wat harder afgeveerd en is er soms wat aan de uitlaat gefoefeld.
Mijn mening is dus, denk ik, duidelijk Hou maar gewoon het 1.8-blok, de A5 cabrio is het beste als cruiser.
Dat wind-net , ik vond dat een echt klote spel. Met drie weg , Windnet opplooien in de koffer, naar de bakker of met twee weg , weer gans de boel monteren. Daarna terug efkes met drie ergens naartoe weer alles afbreken,.... Pfff ik ontzag mij dat gewoon, en liet de boel dicht zal wel aan mij liggen zekers.
En zonder Windnet , no go for misses, haar haar ,... Dus ik denk dat die 5 à 10% niet gelogen zijn in mijn geval
Ps ik geniet wel van iets sneller te rijden , in België is dat nog perfect te doen. Ale toch waar ik woon en rondrijdLast edited by BARTVDS; 06/06/2016, 13:32.
Comment
-
11000 voor een kapotte versnellingsbak schrikt me wel af. Zeker omdat als je de wagen laat tunen je geen garantie hebt. En quattro hangt samen met versnellingsbak.... Dus als 300 pk teveel is voor voorwielen alleen , is er niet meer het argument dat quattro dat probleem oplost. Dan is er alleen nog keuze tussen 1,8 177 pk en 2,0 230 pk. Is dat 6000 euro waard?Last edited by Dak; 06/06/2016, 14:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMultitronic moet je echt niet hebben.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
M’n neef z’n A6 ( 2l tdi ) heeft tegelijk met mij toen indertijd ook een MT aangeschaft en er ook bijna 200K mee gereden , die wagen is toen naar z’n vrouw gegaan en intussen net geen 300K achter de kiezen, nu zit er echter wel een onbelans in maar dat zou aan een defect 2 massa vliegwiel ofzo liggen…
Qua comfort is er niks maar dan ook niks die zo’n MT kan evenaren , het is dan ook spijtig dat ze die uit de markt aan het nemen zijn , vermoedelijk heeft dit er ook mee te maken dat zo’n bak wel beperkingen heeft inzake koppeloverbrenging , de huidige wagens hebben er steeds meer natuurlijk
Zeker in een cabrio cruiser zou zo’n MT bak voor mij een zalige combinatie zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten11000 voor een kapotte versnellingsbak schrikt me wel af. Zeker omdat als je de wagen laat tunen je geen garantie hebt. En quattro hangt samen met versnellingsbak.... Dus als 300 pk teveel is voor voorwielen alleen , is er niet meer het argument dat quattro dat probleem oplost. Dan is er alleen nog keuze tussen 1,8 177 pk en 2,0 230 pk. Is dat 6000 euro waard?
Koop maar de 1.8, zeker als het een auto voor erbij is.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Zelf heb ik ook lang getwijfeld tussen de 2.0 en 1.8 Tfsi motor. Beiden getest en uiteindelijk voor de 1.8 gegaan. De 2.0 heeft meer adem en herneemt sneller. Maar is tegelijk niet zo bijster veel sneller dan de 1.8. Noch de 1.8 of de 2.0 nodigen uit om snedig te gaan rijden. Net omdat het cabrio rijden is. Chassis leeft te veel om er een volwaardige bochtenmaniak van te maken. Inden je meer shwung wil in een A5 moet je eerst en vooral voor de coupe versie gaan. Laat dan de cabrio versie links liggen, want deze is niet geschikt voor sportief rijden. Zeker niet in deze 1.8 tot 2.0 motorversies. De 3.0 is andere koek. Geef dan liever wat meer uit aan je comfort, en geniet van het cruisen met open dak. Want daar is de cabrio tenslotte voor gemaakt.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment