Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik nieuwe wagen besteld, voorschot is betaald, leveringsdatum is gepland op 15/07.

Nu twijfel ik echter nog steeds over m'n lening:

Zou die op 3 jaar of op 5 jaar nemen?

Ik heb geen andere schulden of leningen lopen en woon nog thuis. Ben 26 jaar oud. Na de inruil van m'n huidige wagen en het voorschot eraf getrokken dien ik +-25K te betalen.

Op 3 jaar komt dat neer op +- 700 euro per maand.
    Op 5 jaar komt dat neer op +- 400 euro per maand.

Graag jullie mening! (Dit topic gaat niet over de vraag al dan niet lenen, tegenwoordig met de zeer lage rentes moet je 'zot' zijn om dit niet te doen).
    1
    Lenen op 3 jaar
    48,00%
    16
    Lenen op 5 jaar
    51,00%
    17
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Je moet eigenlijk kijken hoeveel het verschil in extra intrest is, maar normaal is dat niet veel verschil tussen 3 en 5 jaar.

Als je de wagen 5 jaar houdt en niet van plan bent om grote investeringen te doen: 5 jaar.

Indien niet: 3 jaar, mits de kost van 700€ niet te hoog voor jou is.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik zou 48 maanden nemen...;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Kunnen wij moeilijk over oordelen hee. Hangt af van je maandelijks budget. Wel of niet lenen zal ik niet beoordelen, als je het doet zou ik het zo kort mogelijk houden eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
          Je moet eigenlijk kijken hoeveel het verschil in extra intrest is, maar normaal is dat niet veel verschil tussen 3 en 5 jaar.

Als je de wagen 5 jaar houdt en niet van plan bent om grote investeringen te doen: 5 jaar.

Indien niet: 3 jaar, mits de kost van 700€ niet te hoog voor jou is.
          Daar zit het hem juist, heb schril dat ik echt veel geld aan die wagen zal kwijt zijn op 3 jaar met die maandelijkse kost van 700 euro. Want benzine, taksen en verzekering zit daar nog niet bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Ik zou 48 maanden nemen...;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Een beetje de kerk in het midden houden dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Kunnen wij moeilijk over oordelen hee. Hangt af van je maandelijks budget. Wel of niet lenen zal ik niet beoordelen, als je het doet zou ik het zo kort mogelijk houden eigenlijk.
              Was ook m'n gedacht om het zo kort mogelijk te houden. Het ding is ook binnen 3 jaar wil ik eig alleen gaan wonen. Dan zou dat wel handig zijn als die auto afbetaald is.

Maar vrees dat ik veel ga kwijt zijn iedere maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                Was ook m'n gedacht om het zo kort mogelijk te houden. Het ding is ook binnen 3 jaar wil ik eig alleen gaan wonen. Dan zou dat wel handig zijn als die auto afbetaald is.

Maar vrees dat ik veel ga kwijt zijn iedere maand.
                waarom kocht je dan geen goedkopere auto,

Comment

Kijk inderdaad vooral naar de kosten. Als je je zorgen maakt dat je binnen drie jaar wilt gaan huren, zorg dan dat je die drie jaar die 300 euro apart spaart daarvoor, komt op het einde dan hetzelfde uit.

En inderdaad, als je daar tussen twijfelt, waarom niet kijken voor 4 jaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                    waarom kocht je dan geen goedkopere auto,
                    Zo kan je bezig blijven hé Kon ook helemaal geen nieuwe wagen kopen en blijven doorrijden met de huidige. Maar had echt zin in iets anders

Die auto die ik gekocht heb is een auto die ik met m'n volle hart gekocht heb.

Comment

Zo kan je bezig blijven hé Kon ook helemaal geen nieuwe wagen kopen en blijven doorrijden met de huidige. Maar had echt zin in iets anders

Die auto die ik gekocht heb is een auto die ik met m'n volle hart gekocht heb.
                      begrijp ik volledig, maar dan moet je toch niet afkomen dat hij je veel geld gaat kosten, dat wist je toch, :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Kijk inderdaad vooral naar de kosten. Als je je zorgen maakt dat je binnen drie jaar wilt gaan huren, zorg dan dat je die drie jaar die 300 euro apart spaart daarvoor, komt op het einde dan hetzelfde uit.

En inderdaad, als je daar tussen twijfelt, waarom niet kijken voor 4 jaar?
                        Dat is het ook, ik weet nu met 100 % zekerheid dat die 300 euro die ik uitspaar iedere maand met een langere lening dat ik die zou sparen en niet voor andere dingen zou gaan gebruiken.

En huren zou ik niet doen, eerder iets kopen van vastgoed. Maar ten vroegste binnen 3 jaar. Mss kan dat ook 5 jaar wachten maar het is moeilijk om je leven te voorspellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                          begrijp ik volledig, maar dan moet je toch niet afkomen dat hij je veel geld gaat kosten, dat wist je toch, :-)
                          Inderdaad je hebt gelijk Heb hem ook wel met verstand gekocht, heb er lang over nagedacht. Heb ook gedacht het is nu de moment als jonge vrijgezelle man. Eens er een lening voor een huis of kinderen zullen zijn gaat dit mss niet (meer) lukken.

Ik rij ook lang met m'n auto's normaal.

Comment

Ik zou ook zo kort mogelijk lenen dan, want ik denk dat ze liever eerst u huis zouden lenen en dan kijken wat er nog mogelijk is voor een auto, dan nu al een hoge last voor uw auto en dan niet voldoende kunnen leven voor uw huis. Ik wil me niet moeien, maar heb je wel al een som opzij staan voor uw huis, of wil je dat ook compleet lenen? Mogen we nieuwsgierig zijn naar wat je kocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                              Ik zou ook zo kort mogelijk lenen dan, want ik denk dat ze liever eerst u huis zouden lenen en dan kijken wat er nog mogelijk is voor een auto, dan nu al een hoge last voor uw auto en dan niet voldoende kunnen leven voor uw huis. Ik wil me niet moeien, maar heb je wel al een som opzij staan voor uw huis, of wil je dat ook compleet lenen? Mogen we nieuwsgierig zijn naar wat je kocht?
                              Over dat eerste heb je zeker en vast gelijk. Zo denk ik er ook over. 3 jaar is eig ideaal. Ik heb al een som opzij staan. Die wagen zou ik ook zelfs zonder lening kunnen betalen. Maar de rentes zijn zo interessant tegenwoordig dat ik sowieso ga lenen.

Ja dat mag zeker, heb een Skoda Octavia RS 230 combi gekocht. Topic zal ik openen eens hij er is!

Comment

Over dat eerste heb je zeker en vast gelijk. Zo denk ik er ook over. 3 jaar is eig ideaal. Ik heb al een som opzij staan. Die wagen zou ik ook zelfs zonder lening kunnen betalen. Maar de rentes zijn zo interessant tegenwoordig dat ik sowieso ga lenen.

Ja dat mag zeker, heb een Skoda Octavia RS 230 combi gekocht. Topic zal ik openen eens hij er is!
                                Als je zorgt dat wat je leent, je ook hebt staan op je spaarboek (en dat blijft staan) en hij omnium verzekerd is zolang je afbetaald mag je hem van mij lenen

Comment

Damn, dat is bijna zoveel als een hypotheek

Als ge die €700 makkelijk per maand kunt missen, doe dat dan maar. Want op die 5 jaar is het wel maandelijks minder, maar aan het einde van de rit wss een pak maar betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                                    Als je zorgt dat wat je leent, je ook hebt staan op je spaarboek (en dat blijft staan) en hij omnium verzekerd is zolang je afbetaald mag je hem van mij lenen
                                    Alé bedankt Op alle vragen kan ik ja antwoorden. Vind het ook zonde om aan m'n spaarrekening te komen.

Wat ook mss niet onbelangrijk is dat m'n contract van het werk loopt tot 2019. Dat is precies binnen 3 jaar. Is mss niet slecht dat de afbetaling gelijktijdig afloopt met m'n contract. Je weet nooit wat er dan kan gebeuren.

Dankje voor je mening alvast

Comment

Alé bedankt Op alle vragen kan ik ja antwoorden. Vind het ook zonde om aan m'n spaarrekening te komen.

Wat ook mss niet onbelangrijk is dat m'n contract van het werk loopt tot 2019. Dat is precies binnen 3 jaar. Is mss niet slecht dat de afbetaling gelijktijdig afloopt met m'n contract. Je weet nooit wat er dan kan gebeuren.

Dankje voor je mening alvast
                                      Welja, maar dan nog, stel nu dat je na een maand met je nieuwe auto een zwaar ongeval tegen komt. Je kan niet meer werken, auto is total loss. Dan is het geval dat je omnium verzekerd bent de lening gedekt en heb je door het spaargeld nog reserve om verder te leven zonder inkomen. Stel je voor dat je dan uw spaargeld in de lening moet steken om een totaalverlies af te lossen waar je niets meer aan hebt, dat zou spijtig zijn.

Ik geef het ook toe, de laatste hier is ook gefinancierd, op 3 jaar kost het mij 470euro extra in totaal ivm hem met eigen middelen te betalen. Maar 1) ik heb het geld ook staan. 2) ik heb een eigendom die afbetaald is en verhuurd is. 3) mijn tweede eigendom waar ik nu woon zit een hypotheek op die me maandelijks een kleine 600euro kost 4) om onze zelfstandige activiteiten uit te breiden zit een verhuis er binnen dit en 5jaar aantekomen. Volgens de notaris en mezelf was het dan ook verstandiger om het huidige huis dat in 2014 gekocht is op een interessante moment lang genoeg te financieren om de hypotheek dan later over te zetten naar de nieuwbouw, want ondertussen stijgen ze al opnieuw. En de uitbreiding kost ook geld, dus wat extra eigen middelen gaan sowieso welkom zijn.

Comment

Je woont thuis, hebt geen kosten. Het bedrag staat op u rekening.
                                        Betaal die auto dan gewoon zo en zet elke maand die 700 op u rekening.

Of betaal de helft met u eigen geld. En leen dan die 12500eur.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X