Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Amai, dan zouden de goten serieus gevuld zijn.
    als ouder zou je dom zijn om je kind buiten te gooien. Laat hem huur betalen. Schone opbrengst per maand
    en ondertussen kunnen ze de gazon afrijden, de vuilzakken buiten zetten , ... ( al de taakjes die je als man dient te doen uiteraard)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
      TS woont thuis, werkt al een tijdje. Zal wel al meer kapitaal hebben dan enkel de 25k.
      Vanwaar 25K?

Leent hij nu niet, heeft hij binnen drie jaar de 25k terug,
      Indien hij leent heeft hij én de auto én de 25K ter beschikking... zowaar al 3 jaar van z'n leven ingehaald op diegene die dat niet doet. Waarom zou je niet lenen, om een klein beetje rente uit te sparen? Dat is echt onnozel. Weet je hoeveel bedrijven smeken achter vreemd kapitaal om hun groei te financieren? Als je 't via organische groei moet doen is het natuurlijk goedkoper, maar dan zou het gerust kunnen dat de concurrentie u al kapot gemaakt heeft.

dus situatie lenen-cash zal identiek hetzelfde zijn op het moment dat hij een huisje binnen 3 jaar gaat kopen.
      Neen, want in uw verhaal moet je eerst sparen om het te kunnen uitgeven. Of hetgeen hij al gespaard had, meteen uitgeven, waardoor je op nul komt te staan... dat is dom.

en het comfort van de TS is dat hij thuis woont.
      Er staan geen grenzen op comfort, het feit dat hij thuis woont is geen goeie reden om al dat geld meteen te spenderen.

Een maandje sparen voor hem is gelijk aan enkele maanden sparen bij gezinnen.Zie niet het nut in TS zijn situatie om enorm veel kapitaal op de rekening staan te hebben. Tenzij hij een financieel genie is met veel geluk en van 1€ 100€ kan maken.
      Daar zeg je het zelf, je hebt nog altijd een euro nodig om er 100 van te kunnen maken. Wat zou het lullig zijn als je dan die euro niet meer hebt hé.

Comment

als ouder zou je dom zijn om je kind buiten te gooien. Laat hem huur betalen. Schone opbrengst per maand
        en ondertussen kunnen ze de gazon afrijden, de vuilzakken buiten zetten , ... ( al de taakjes die je als man dient te doen uiteraard)
        En hoeveel dacht je te betalen aan kost en inwoon?

Comment

Ik vind lenen voor een auto geen schande. wij hebben een huis en 2 wagens en ja, 1 daarvan heeft een lening lopen. Dat is zo bij ons al meer dan 20 jaar. Wij hebben 2 redelijke inkomens maar als we enkel een wagen zouden mogen kopen die ik 10x cash kan betalen, dan zal ik met de fiets moeten gaan, sorry.
          Ik moet er wel aan toevoegen dat wij nooit zulke bedragen aan een autolening zouden willen (en kunnen) betalen. Onder de 250€/maand voor de autolening willen we zeker steeds blijven. In uw geval zou ik dan ook opteren voor de 5 jaar. Het hoge bedrag van 700€ is me te benauwend.

Aanvulling:
          Voor ons ook geen financiering langer dan 48 maanden. Gewoon omdat het na een paar jaar wel begint te kriebelen voor iets nieuws...
          Last edited by gpdude; 08/06/2016, 23:33. Reden: aanvulling
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik heb een lening van 4 jaar. Ik hou de wagen zo een 6 jaar. Ik ga nooit boven de 500€ per maand voor de afbetaling.
            Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
            Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Ik leen nooit voor banale gebruiksvoorwerpen zoals een auto. Dergelijke relatief gezien niet zo hoge bedragen betaal ik liefst contant.

Comment

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

5 jaar doen en 400 afbetalen. Simpelweg omdat ik 700 een haluccinant bedrag vind. Ook al is dit je passie ik weet het toch niet. Kan je niet gewoon de helft betalen en helft lenen? Zo heb je een buffer en een lage lening. Los daarvan zou ik gewoon voor cash gaan en wel hierom:

Ik heb reeds 2x geleend in het verleden voor een wagen op jonge leeftijd, voor tweedehandswagens zelfs want ik koop nooit nieuw. Ik zou het nooit meer doen want mentaal vond ik dit zwaarder dan financieel. Ik heb altijd netjes betaald en zelfs 2x vervroegd afbetaald. Ik vond het een zeer vervelend gevoel dat ik de bank geld moest terwijl ik daar iets in de plaats voor had dat peilsnel in waarde zakte. Ik word ook zeer snel iets beu en dus ook wagens waar ik mee rij.
                Ik denk niet dat ik het nog doe. Als je een wagen koopt met een lening geeft dat ook een heel ander gevoel dan cash. Als je cash betaalt vind ik het besef veel groter van hoeveel geld je uitgeeft.
                Ik droom van een zo snel mogelijk leningvrij leven maar dat is nogal moeilijk natuurlijk met het kopen van een huis. Ik denk hier dus niet aan financiele maar die mentale vrijheid van geen schulden hebben.
                Last edited by SteakFriet; 08/06/2016, 23:44.

Comment

Ik vraag me soms af waar iedereen zijn geld aan opdoet.
                  700€ is toch peanuts als je thuis woont, ik zou de auto zo gekocht hebben, 5 jaar om terug te sparen en de auto is van u en niet van de bank
                  #Ikhaatleningen
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ik ben heel blij, ik betaal niets meer af!
                    Zou ik ook zijn dan ben ik de koning te rijk
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Persoonlijk vind ik dit ook een kwestie van prioriteiten, zoals Tommie zegt.

En ik ben het er ook mee eens, dat als je als ouders je kinderen thuis laat wonen, en er niets voor vraagt, zij het uitgespaarde wel moeten gebruiken om zelf iets op te bouwen.

Lenen voor een auto is inderdaad interessant zoals TS zegt, want rente staat zéér laag, maar niét als je 26 bent en geen enkel noemenswaardig vermogen hebt.

Zelfs 400 euro per maand is m.i. al teveel uitgegeven in jouw geval, als je ook nog es alle andere kosten maandelijks bijtelt. Dan zit je inderdaad een appartementje of huis af te betalen.

Die 400 zal je aflossingscapaciteit voor een eventueel woning/appartement ook ferm beknotten.

Tenzij je nu al weet dat je loon komende jaren serieus omhoog gaat, maar da's een ander verhaal.

M.a.w., zodra je begint te werken moet je prioriteit zijn om een vermogen op te bouwen, en dat doe je niet door te lenen voor waardeloze zaken.

Daarom, als je al wat spaargeld hebt, koop u een tweedehands wagen aan een redelijker bedrag, en spaar ondertussen de volgende jaren verder bij aan uw spaargeld, zodat ge tegen uw 30e die 400 euro per maand aan je mensualiteiten kan uitgeven.

Comment

Voor diegenen die twijfelden of ik wel de juiste bedragen gaf, hierbij de gegevens van m'n simulatie op 36 maanden (3 jaar). Voor 5 jaar heb ik nog geen simulatie laten doen.

Voor 36 maanden (3 jaar):

Kredietbedrag: 25 000 euro
                        Maandelijkse terugbetaling: 710, 50 euro
                        Totaal terug te betalen krediet: 25 578 euro
                        Rentevoet (JKP): 1.50 %

Totale kost krediet: 578,00 euro
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Andere kosten ?

Een autolening kost sowieso al geld, maar er kunnen soms nog extra kosten worden aangerekend voor allerlei administratieve doeleinden. Zie een overzicht van kosten die kunnen verbonden worden aan een autokrediet. … Verder Lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Neen geen andere kosten:

Dossierkosten staat er nog bij 0.00 euro.

Comment

Een snelle simulatie op de site van Crelan :
                              Tarief 1.44 %
                              Maandelijkse afbetalingen 709.87 €
                              Total 25555.32 €
                              Das zonder onderhandeling, dus ik zou op zijn minst daar ne keer binnespringen en/of met die offerte nog es terug gaan naar waar ge nu hebt laten uittellen!
                              't scheelt zich niet zoveel, maar toch weer iets. En zeker op 5 jaar is dat verschil nog wat groter.

Comment

Pak het op 5 jaar, zet het verschil met op 3 jaar elke maand op een spaarrekening.. kan je dat aan heb je een leuke spaarcent waarmee je je auto kan aflossen moesten de banken moeilijk doen over je lening van je huis. Kan je dat niet aan, wees dan blij da je het niet op 3 jaar genomen hebt.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Da's minder dan 10€/maand aan intresten. Waar spreken we dan nog over...

Is ocharme 1 gin-tonic/maand minder drinken dan diegene die aan 0% "leende"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                    Da's minder dan 10€/maand aan intresten. Waar spreken we dan nog over...

Is ocharme 1 gin-tonic/maand minder drinken dan diegene die aan 0% "leende"
                                    Idd daarom als je nu niet leent voor een wagen...

Comment

Zolang mijn geld niet meer opbrengt dan een lening ga ik zeker niet lenen.

Comment

Lenen, tot de laatste euro met deze rentes en vooral doen waar je je zelf goed bij voelt man. Ik zie hier niémand vermelden dat bij de aankoop van een huis de quotiteit bij veel banken belangrijk is. Je krijgt vaak een veel betere rentevoet als je er zelf wat centen kan insteken.

Leuke ouders zitten hier ook! Kinderen buitenzetten als ze een nieuwe auto kopen, Ah ja want we wonen in België en daar moet iedereen een baksteen in zijn maag zitten hebben. Leest niemand dan de studies die vaak (onlangs nog op de standaard) verschijnen dat huren en verstandig investeren beter is dan een OG kopen? Ik ben heel blij dat mijn ouders normale mensen zijn, amai.

Al 4,5 jaar huiseigenaar, en of ik nu zoveel blijer ben dan wanneer ik huurde...? Ik ben een autoliefhebber, geen huizenliefhebber...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Lenen, tot de laatste euro met deze rentes en vooral doen waar je je zelf goed bij voelt man. Ik zie hier niémand vermelden dat bij de aankoop van een huis de quotiteit bij veel banken belangrijk is. Je krijgt vaak een veel betere rentevoet als je er zelf wat centen kan insteken.
                                          Reden te meer om nu niets duur te kopen en de spaarpot nu niet teveel pijn te doen, en verder te sparen.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Leest niemand dan de studies die vaak (onlangs nog op de standaard) verschijnen dat huren en verstandig investeren beter is dan een OG kopen? Ik ben heel blij dat mijn ouders normale mensen zijn, amai.
                                          Het stond in de krant, dus is het absoluut waar.
                                          Wat voordeliger is, is voorwerp van discussie, en de argumentatie is zeer genuanceerd.
                                          Voor mij staat alvast vast dat in zo goed als ieder geval op de lange termijn kopen voordeliger is.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Al 4,5 jaar huiseigenaar, en of ik nu zoveel blijer ben dan wanneer ik huurde...? Ik ben een autoliefhebber, geen huizenliefhebber...
                                          Een huis koop je dan ook niet als hobby...

Comment

Working...
                                          X