Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Geen vergelijk. Ik heb 9 jaar geleden extra immo gekocht na afbetaling van mijn huis dat ik kocht op mijn 22 lentes. Die 2de eigendom is gestegen met zo maar eventjes 30 percent op 9j! Ik kan het weten want heb enkele maanden geleden een schatting laten uitvoeren voor herfinanciering. En dan spreek ik nog niet over de inbreng in de belastingen waar we kunnen van genieten. Eender welk termijnsparen verbleekt bij dit rendement. Dan hebben we nog eens het genot van een buitenverblijf niet bijgerekend.

On topic : ik zou op 48 maand lenen.
    denk dat ondertussen het verhaal van immo wel niet meer zo rooskleurig is als vroeger. Er is idd een tijd geweest, toen jij je tweede woning hebt gekocht, dat alles nog vrij goedkoop stond, 10 jaar kon je een te renoveren rijwoningkje kopen voor 80.000€, nu betaal je minimaal 130.000€. Maar vraag mij af hoe lang deze trend zich nog kan voortzetten. De rentevoeten staan op zijn quasi laagste punt, de meeste mensen lenen al op 30 jaar, terwijl ze tegenwoordig rond hun 27ste een woning aankopen. We kunnen toch niet op 40 jaar beginnen lenen? Dan is jouw huis afbetaald tegen dat je op pensioen mag gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
      Doe het anders zo:

Betaal af op 5 jaar maar zet de rest van het maandelijkse meerbedrag van de afbetaling op 3 jaar opzij op een rekening. Lukt dat, dan kan je na 3 jaar met dat bedrag gewoon vervroegd terugbetalen. Lukt het niet, dan betaal je gewoon 5 jaar af. Zo hou je beide mogelijkheden open.
      Was het maar zo simpel.
      Een mens leeft naar zijn inkomen en uitgaven.

Comment

• Da is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          30% op 9 jaar vind ik eerder mager. De meeste 5-sterrenfondsen doen beter!

Check morningstar.com.

Belastingvoordeel: kan je vervangen door langetermijnsparen!

2280 per man per jaar, de rest in kwalitatieve fondsen en op 20 jaar kijken. Dan heb je én belastingvoordeel én een beter rendement.

Je moet het natuurlijk willen zien. Veel mensen zweren bij immo en willen nog niet over iets anders praten.
          Die fondsen zullen niet zonder risico zijn, dat wordt niet vermeld. Immo is 0pct risico. En je vergeet het gebruik. Wij gaan er op vakantie wanneer we willen met het hele gezin. Weekendje mooi weer? Doei! Als ik dat geld 20j uitzet heeft niemand er iets aan. En ik kan het nog verhuren ook. Pensioensparen doe ik ook al 20 jaar. Immo is sparen en ondertussen genieten van je geld. Maar iedereen ziet het vast anders, en dat is goed zo. Doet de economie draaien

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Was het maar zo simpel.
          Waarheid als een koe.
          Last edited by order66; 09/06/2016, 23:08.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Normaal is dat de intrest van drie maanden afbetaling... te verwaarlozen dus.
            Bij mij was het twee maal 1% van openstaand kapitaal als "boete" + kapitaal da. Ter verwaarlozen dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Vanwaar 25K?

Indien hij leent heeft hij én de auto én de 25K ter beschikking... zowaar al 3 jaar van z'n leven ingehaald op diegene die dat niet doet. Waarom zou je niet lenen, om een klein beetje rente uit te sparen? Dat is echt onnozel. Weet je hoeveel bedrijven smeken achter vreemd kapitaal om hun groei te financieren? Als je 't via organische groei moet doen is het natuurlijk goedkoper, maar dan zou het gerust kunnen dat de concurrentie u al kapot gemaakt heeft.

Neen, want in uw verhaal moet je eerst sparen om het te kunnen uitgeven. Of hetgeen hij al gespaard had, meteen uitgeven, waardoor je op nul komt te staan... dat is dom.

Er staan geen grenzen op comfort, het feit dat hij thuis woont is geen goeie reden om al dat geld meteen te spenderen.

Daar zeg je het zelf, je hebt nog altijd een euro nodig om er 100 van te kunnen maken. Wat zou het lullig zijn als je dan die euro niet meer hebt hé.
              1) 25k, zie eerdere berichten. Ts wilt 25k ontlenen
              2) hij gaat dan 25k wegnemen uit de pot van het te lenen geld, dus niet goed voor de andere. Zijn 25k gaat gewoon verhuizen van de ene rekening naar de andere. Dus snap het eigenlijk niet zo goed.
              3) aangezien TS thus woont, al enige jaren thuis woont en wel ferm zal kunnen gespaard hebben, zal er wel een extra zijn en zal de rekening wss niet op nul staan.
              4) het feit dat TS thuis woont, wil zeggen dat hij zeer snel kan sparen. Dus zie niet probleem van 25k uit de spaarpot te halen.

ik blijf erbij, in TS zijn geval , maakt het eigenlijk niet uit of hij leent op 5 jaar, 3 jaar of gewoon cash betaald: hij heeft toch geen andere zware kosten. Kan elke situatie gemakkelijk rechtzetten moest er iets mislopen. Iemand die een gezin heeft, een hypotheek en vele andere kosten is een heel ander verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                1) 25k, zie eerdere berichten. Ts wilt 25k ontlenen
                2) hij gaat dan 25k wegnemen uit de pot van het te lenen geld, dus niet goed voor de andere. Zijn 25k gaat gewoon verhuizen van de ene rekening naar de andere. Dus snap het eigenlijk niet zo goed.
                3) aangezien TS thus woont, al enige jaren thuis woont en wel ferm zal kunnen gespaard hebben, zal er wel een extra zijn en zal de rekening wss niet op nul staan.
                4) het feit dat TS thuis woont, wil zeggen dat hij zeer snel kan sparen. Dus zie niet probleem van 25k uit de spaarpot te halen.

ik blijf erbij, in TS zijn geval , maakt het eigenlijk niet uit of hij leent op 5 jaar, 3 jaar of gewoon cash betaald: hij heeft toch geen andere zware kosten. Kan elke situatie gemakkelijk rechtzetten moest er iets mislopen. Iemand die een gezin heeft, een hypotheek en vele andere kosten is een heel ander verhaal.
                De zorg van TS is niet of hij dit financieel aankan, maar het feit dat hij eraan denkt binnen paar jaar ook een woning te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  De zorg van TS is niet of hij dit financieel aankan, maar het feit dat hij eraan denkt binnen paar jaar ook een woning te kopen.
                  en? Neemt hij de lening van 3 jaar heeft hij na 3 jaar iets meer dan 25k betaald, maw 25k minder spaargeld. Leent hij niet, heeft hij bij het betalen van de wagen 25k minder op de spaarrekening maar binnen 3 jaar staat die 25k terug op de rekening, want 3 jaar geen lening dus extra sparen.

Comment

• Zaaien naar de zak zeggen ze bij ons

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Was het maar zo simpel.
                      Ah ja? Was het zo maar, dan hoorde ge niemand klagen. Velen leven erover en geven de maatschappij daar de schuld van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        en? Neemt hij de lening van 3 jaar heeft hij na 3 jaar iets meer dan 25k betaald, maw 25k minder spaargeld. Leent hij niet, heeft hij bij het betalen van de wagen 25k minder op de spaarrekening maar binnen 3 jaar staat die 25k terug op de rekening, want 3 jaar geen lening dus extra sparen.
                        En dus, derde mogelijkheid: iets véél goedkoper kopen, en meer sparen komende drie jaar, en dus, geen drie jaar stilstand op spaarvlak.

Ik veronderstel dat, indien zijn spaartegoed nu al ruim voldoende was om iets te kunnen kopen, hij die lening of die 25k al lang uitgegeven had.

Comment

En dus, derde mogelijkheid: iets véél goedkoper kopen, en meer sparen komende drie jaar, en dus, geen drie jaar stilstand op spaarvlak.

Ik veronderstel dat, indien zijn spaartegoed nu al ruim voldoende was om iets te kunnen kopen, hij die lening of die 25k al lang uitgegeven had.
                          Dat is altijd de verstandigste keuze.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Ah ja? Was het zo maar, dan hoorde ge niemand klagen. Velen leven erover en geven de maatschappij daar de schuld van
                            Dit is absoluut waar.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik zou lenen op 3j. Je woont nog thuis en je hebt hopelijk een deftige job en deftig inkomen. Dan is dat te doen. En 5 j afbetalen voor een auto vind ik heel lang eigenlijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Comment

wagen is al een tijdje in bestelling, dus dat is geen optie

Comment

• Volgens jou is het dus not done om een 'dure' auto te kopen voor je vastgoed hebt? Ik ben er zeker van dat ik zou smilen mocht ik 5 jaar Porsche of M3 gereden hebben alvorens te bouwen. Je kiest uiteraard niet wanneer je de vrouw van uw dromen tegenkomt. Maar in plaats van vroeg te bouwen zou ik zeker niet bekaaider af zijn als ik er nu moest aan beginnen. Tegen de tijd dat ik ooit een Porsche kan kopen en onderhouden (hopelijk), zal mijn woning afbetaald zijn (want anders gaat het gewoon niet financieel) en rijden we hoogstwaarschijnlijk in elektrische wagens. Een E46 of E92 M3 inschrijven kost nu al enorm veel en het zal niet beteren. Dit is dus een droom die ik laat varen. We zitten toch op een autoforum he, waar autoliefhebbers zitten die een tikkeltje irrationeel zijn (ik toch!)... Financieel is in een Dacia rijden ongetwijfeld de beste keuze.

Nu ja, het zal ook de Belgische (Vlaamse) mentaliteit zijn. Nergens krijg je zo rare reacties als je leent voor een auto. Als je leent voor een reis ben je al helemaal een randmarginaal. Ikzelf kijk maar naar 1 ding: kan je het afbetalen? Indien ja: go! En niet overlenen.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik moet nog 18 jaar afbetalen voor mijn huidige woning... Als ik deze morgen verhuur kan ik terug voor 160.000€ gaan lenen voor een andere woning.... Ik blijf bij mijn gedacht dat investeren in vastgoed nog altijd het beste is voor mij... Maar huizen en autos zijn mijn hobby . Ik wil gewoon niet meer dan 5000€ aan een auto uitgeven
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• een huis is ook mijn hobby in de zin van ik maak het energievoordeliger, maar centen maken met immo is passe

Comment

• Mijn huis is mijn spaarboek!!!

Voila, lang geleden dat ik dit nog eens had gezegd :p:p:p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Volgens jou is het dus not done om een 'dure' auto te kopen voor je vastgoed hebt? Ik ben er zeker van dat ik zou smilen mocht ik 5 jaar Porsche of M3 gereden hebben alvorens te bouwen. Je kiest uiteraard niet wanneer je de vrouw van uw dromen tegenkomt. Maar in plaats van vroeg te bouwen zou ik zeker niet bekaaider af zijn als ik er nu moest aan beginnen. Tegen de tijd dat ik ooit een Porsche kan kopen en onderhouden (hopelijk), zal mijn woning afbetaald zijn (want anders gaat het gewoon niet financieel) en rijden we hoogstwaarschijnlijk in elektrische wagens. Een E46 of E92 M3 inschrijven kost nu al enorm veel en het zal niet beteren. Dit is dus een droom die ik laat varen. We zitten toch op een autoforum he, waar autoliefhebbers zitten die een tikkeltje irrationeel zijn (ik toch!)... Financieel is in een Dacia rijden ongetwijfeld de beste keuze.

Nu ja, het zal ook de Belgische (Vlaamse) mentaliteit zijn. Nergens krijg je zo rare reacties als je leent voor een auto. Als je leent voor een reis ben je al helemaal een randmarginaal. Ikzelf kijk maar naar 1 ding: kan je het afbetalen? Indien ja: go! En niet overlenen.
                                          het is idd leuk om een dikke wagen te rijden wanneer je je het financieel kan veroorloven, maar als je dan paar jaar later dan toch die woning koopt, zal je er veel spijt van krijgen nl
                                          - hoe goedkoop de leningen ook staan, als je berekent hoeveek intresten je meer gaat betalen over heel de termijn doordat je 1 keer die M3 hebt gekocht, sla je je hoofd wel even tegen de muur.
                                          - hetgeen wat je gespendeerd hebt aan de M3 kan een paar jaar later wel het verschil geven tussen je droomhuisje kunnen kopen of net niet
                                          -het leven wordt steeds duurder, dus hoe minder je lening, hoe comfortabeler je later kan leven
                                          - een M3 is plezant, tot je het gewoon bent. Van een goedkopere lening heb je zeker 20jaar (of meer) plezier.
                                          - nadat je lening is afbetaald kan je nog steeds die M3 kopen als je wilt.
                                          - opbouwen is steeds plezanter dan afbouwen. Van een M3 naar een golf sdi: neen, dank je
                                          ...

heb zo een tijdje meer tuningfora gevolgd:, was schering en inslag. 24 jaar, ineens staat daar de dikste bak voor de deur, jaar later volgt er dan een te koop topic met als reden "aankoop huisje". Heb je nog eens enorm veel geld verloren op de verkoop van de wagen, dien je nog steeds een andere wagen te kopen. Dus wat hadden ze "gewonnen": veel geld en een hoop frustraties met de "nieuwe" wagen.

ondanks het de passie is van de TS vind ik deze aankoop van de vRS dan ook niet de meest verstandigste aankoop, zeker met het oog op de aankoop van een huisje binnen 3 jaar. Kan je nu al op een briefje schrijven, op het moment van de aankoop van het huisje (indien TS nog steeds alleen is), zal zijn schitterende vRS te koop komen te staan. Rij nu zelf twee maanden met een vRS: dit is en blijft een dure wagen in maandelijkse lasten.

Comment

Working...
                                          X