Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Of lapjes grond. Grond naast mij staat te koop voor 230.000 euro. Ik heb 19 jaar terug terug 50.000 betaald.
    Alé gij, da's nog geen 10 000 € winst per jaar, ik zou meer vragen (k'weet wel, t'is ni van u zeker ?, ben ook zo dom geweest om de stukken naast mijn huis 25 geleden niet te kopen).
    Eigenlijk is grond de meest rendabele belegging, al 30 jaar denkt men dat deze aan zijn maximumprijs zit, doch elk jaar gaat de prijs nog omhoog, en ook in de toekomst zal het zo zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Mijn huis is mijn spaarboek!!!

Voila, lang geleden dat ik dit nog eens had gezegd :p:p:p
      Durf je dat nog op AM?
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ja hoor, waarom niet???

Comment

• omdat je snel op je pik getrapt bent

Comment

• sorry

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              het is idd leuk om een dikke wagen te rijden wanneer je je het financieel kan veroorloven, maar als je dan paar jaar later dan toch die woning koopt, zal je er veel spijt van krijgen nl
              - hoe goedkoop de leningen ook staan, als je berekent hoeveek intresten je meer gaat betalen over heel de termijn doordat je 1 keer die M3 hebt gekocht, sla je je hoofd wel even tegen de muur.
              - hetgeen wat je gespendeerd hebt aan de M3 kan een paar jaar later wel het verschil geven tussen je droomhuisje kunnen kopen of net niet
              -het leven wordt steeds duurder, dus hoe minder je lening, hoe comfortabeler je later kan leven
              - een M3 is plezant, tot je het gewoon bent. Van een goedkopere lening heb je zeker 20jaar (of meer) plezier.
              - nadat je lening is afbetaald kan je nog steeds die M3 kopen als je wilt.
              - opbouwen is steeds plezanter dan afbouwen. Van een M3 naar een golf sdi: neen, dank je
              ...

heb zo een tijdje meer tuningfora gevolgd:, was schering en inslag. 24 jaar, ineens staat daar de dikste bak voor de deur, jaar later volgt er dan een te koop topic met als reden "aankoop huisje". Heb je nog eens enorm veel geld verloren op de verkoop van de wagen, dien je nog steeds een andere wagen te kopen. Dus wat hadden ze "gewonnen": veel geld en een hoop frustraties met de "nieuwe" wagen.

ondanks het de passie is van de TS vind ik deze aankoop van de vRS dan ook niet de meest verstandigste aankoop, zeker met het oog op de aankoop van een huisje binnen 3 jaar. Kan je nu al op een briefje schrijven, op het moment van de aankoop van het huisje (indien TS nog steeds alleen is), zal zijn schitterende vRS te koop komen te staan. Rij nu zelf twee maanden met een vRS: dit is en blijft een dure wagen in maandelijkse lasten.
              Als je zo begint te denken dan mag je geen enkel uitgave meer doen want waarom een Iphone van 1.000 euro als het ook kan met merk X van 100 euro, waarom een "dure" reis maken als je hier ook aan het strand kan liggen of naar de Ardennen kan om te wandelen, waarom nog iets gaan drinken buiten je eigen huisje want de prijs dat ze daar durven vragen voor een koffie of een pintje...

Het is misschien verstandiger om inderdaad niet te ver te springen maar je leeft nu en weet niet wat de dag van morgen zal brengen... dus doen als het kan en het je niet in grote problemen brengt later!
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Is onze Speedhunter eigenlijk al iets wijzer geworden?
                Gezien de uiteenlopende antwoorden denk ik van niet.

Comment

• Maar zonder alle gegevens te kennen kun je daar toch geen antwoord op geven...
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    Is onze Speedhunter eigenlijk al iets wijzer geworden?
                    Gezien de uiteenlopende antwoorden denk ik van niet.
                    Neen, is niet echt duidelijk wat ik nu moet doen. Ik ga denk ik m'n buikgevoel volgen en 3 jaar nemen. Maar ik heb nog enkele weken om te beslissen

Maar dit topic helpt wel om over het leven na te denken, wordt er filosofisch van.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Kan een adviseur bij de bank je daar niet beter bij helpen?
                      Zij kennen je financiële toestand en kunnen dat vaak beter inschatten.

Comment

Kan een adviseur bij de bank je daar niet beter bij helpen?
                        Zij kennen je financiële toestand en kunnen dat vaak beter inschatten.
                        Ja ik heb daar een vast persoon, zou het eens aan hem moeten vragen.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                          Ja ik heb daar een vast persoon, zou het eens aan hem moeten vragen.
                          De enige wijsheid.

Ik zou:

- lenen op 36 maanden en de maanden dat het te veel is neem je even van de spaarrekening
                          - dek je goed in: omnium (eventueel met hogere franchise), en vergeet ook een schuldsaldo niet - kost geen hol als je jong bent en zo ben je ingedekt mocht er iets met je gebeuren.
                          - je eindejaarspremie, vakantiegeld en eventuele bonus recht op de spaarrekening zodat je toch nog een spaarinspanning doet.

Heb je meer vragen, Pm dan gerust!
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• waarom schuldsaldo timothy ?

Comment

Kan een adviseur bij de bank je daar niet beter bij helpen?
                              Daar moet je vooral niet naar luisteren, dat zijn de grootste gangsters van allemaal.

Tegenwoordig veranderen die adviseurs elke twee jaar, ik weet wel stilaan waarom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Daar moet je vooral niet naar luisteren, dat zijn de grootste gangsters van allemaal.

Tegenwoordig veranderen die adviseurs elke twee jaar, ik weet wel stilaan waarom.
                                Bedankt voor het compliment e man!

Doe het nochtans in eer en geweten, mensen helpen.

Als ik ooit iets wil lassen, mag ik je dan om raad vragen of ga je me ook in't zak zetten?

Niet alles over een kam scheren...
                                Last edited by timothy; 11/06/2016, 14:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  waarom schuldsaldo timothy ?
                                  Als er iets met onze vriend zou gebeuren is het beter even te denken aan diegenen die je erfgenamen zijn. Zo bescherm je het vermogen en dat hoeft maximaal enkele euro per maand te kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Volgens jou is het dus not done om een 'dure' auto te kopen voor je vastgoed hebt?
                                    Niet noodzakelijk vastgoed, mag ook goud zijn, als het maar iets is wat zijn waarde houdt.

Maar als je jong bent en nog geen eigen dak hebt, is dat wel het meest praktisch misschien.

Je wil binnen een paar jaar niet naar de bank gaan voor een woonlening, als je al een krediet hebt lopen voor een autolening (tenzij die peanuts is tov. je inkomsten), plus het zal ook wegen op je maandelijkse afbetalingscapaciteit (en dus op het bedrag dat je zal kunnen lenen).

Zoals iemand hierboven zei, heb ik ook al op dit forum zien passeren in het te koop topic. Half de twintig, een nieuwe Golf R gekocht, en nog geen twee jaar later weg wegens aankoop huis met vriendinnetje. Het verlies door minwaarde en alle kosten wat men daarop lijdt is gi-gantisch.

Als men al iets van dak boven zich heeft dat men een al paar jaar afbetaalt, heeft men door dat men, vooraan of half de dertig, zich ook nog jong genoeg voelt om iets leuks te kopen, maar met een betere basis. En de bank zal je ook liever zien komen.

Comment

• in jouw geval ben ik nog akkoord, met vrouw en kinderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Niet noodzakelijk vastgoed, mag ook goud zijn, als het maar iets is wat zijn waarde houdt.

Maar als je jong bent en nog geen eigen dak hebt, is dat wel het meest praktisch misschien.

Je wil binnen een paar jaar niet naar de bank gaan voor een woonlening, als je al een krediet hebt lopen voor een autolening (tenzij die peanuts is tov. je inkomsten), plus het zal ook wegen op je maandelijkse afbetalingscapaciteit (en dus op het bedrag dat je zal kunnen lenen).

Zoals iemand hierboven zei, heb ik ook al op dit forum zien passeren in het te koop topic. Half de twintig, een nieuwe Golf R gekocht, en nog geen twee jaar later weg wegens aankoop huis met vriendinnetje. Het verlies door minwaarde en alle kosten wat men daarop lijdt is gi-gantisch.

Als men al iets van dak boven zich heeft dat men een al paar jaar afbetaalt, heeft men door dat men, vooraan of half de dertig, zich ook nog jong genoeg voelt om iets leuks te kopen, maar met een betere basis. En de bank zal je ook liever zien komen.

Eigenlijk heb je over dat laatste gelijk, ik denk er inderdaad over na om binnen een drietal jaar een Abarth 500 te kopen. Er komt opnieuw ruimte. Je moet niet meer sparen voor je huis want je woont al in je eigen huis en weet dat het ooit helemaal van jou is.

Alleen weet ik niet zeker of ik de juiste keuze als autoliefhebber gemaakt heb. Toen had ik het geld ruim om bvb 4 jaar met een E46/E92M3 te rijden. Vandaag kost dat al 10.000 euro aan BIV alleen. Zal er nooit van komen.

Akkoord van dat waardeverlies, maar ik zou het er voor over gehad hebben om een jaartje of twee meer te wachten met bouwen, of iets meer te moeten lenen voor de woning.

Een auto tovert een glimlach op mijn gezicht, een huis niet.
                                        Last edited by timothy; 11/06/2016, 15:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          in jouw geval ben ik nog akkoord, met vrouw en kinderen...
                                          Ouders en broers/zussen ook indekken bobo

Comment

Working...
                                          X