Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hangt er vanaf he, als ge u geld op de juiste plaats hebt wegstaan, kunt ge meer interest krijgen op u geld dan dat uw lening kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      ...Als ge die €700 makkelijk per maand kunt missen, doe dat dan maar. Want op die 5 jaar is het wel maandelijks minder, maar aan het einde van de rit wss een pak maar betaald.
      Ik zou lenen op 5 jaar volgens de gegeven cijfers: 60*400= 24.000 euro tegenover 36*700= 25.200 euro. Dus lenen op 5 jaar maakt de wagen 1.200 euro goedkoper
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik vind 700 euro ook erg veel om af te betalen en sluit mij eerder aan bij wat name zegt.
        Misschien veranderen de plannen en kom je iemand tegen waarmee je sneller wil samenwonen of zo..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Ik zou 'm lenen op 5j want dat is goedkoper

60 x +- €400 = +- €24.000
          36 x +- €700 = +- €25.200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
            Ik zou 'm lenen op 5j want dat is goedkoper

En wat schreef ik
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Daar zit het hem juist, heb schril dat ik echt veel geld aan die wagen zal kwijt zijn op 3 jaar met die maandelijkse kost van 700 euro. Want benzine, taksen en verzekering zit daar nog niet bij...
              En de devaluatie?
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten

Eerst deze rekening toch eens nakijken, misschien toch foute info van TS gekregen.

Ik zou de aankoop van het vastgoed laten meespelen. Bij een lening voor een vastgoed (ik neem aan dat je moet lenen ) wordt er gekeken naar uw huidig eigen vermogen (eigen inbreng), lopende leningen en huidig inkomen.
                Als je over 3 jaar een eigendom wil kopen en u bent nog aan het afbetalen voor de wagen en uw (arbeids)contract is afgelopen...

Ik lees dat je er goed hebt over nagedacht en dat geloof ik best, maar, je bent jong en je koopt een wagen waarvan de aankoop en de gebruikskosten (verzekering, tas, onderhoud, verbruik, afschrijving) vrij hoog zijn en je wil een eigendom kopen en je contract is onzeker. Ik wens je het beste, maar wees toch voorzichtig. Ik heb er al velen zien verdrinken in de schulden...

Comment

Ik zal u raad geven: op 5 jaar en bijsparen en vervroegd aflossen van de lening vanaf je kan

Comment

zo kort mogelijk ! het verschil in interesten is geld in het rioolputteke (en jij kunt de interesten niet aftrekken als beroepskost)

en veel afbetalen is goed, leer je zuiniger leven nu het nog gaat

Comment

Inderdaad je hebt gelijk Heb hem ook wel met verstand gekocht, heb er lang over nagedacht. Heb ook gedacht het is nu de moment als jonge vrijgezelle man. Eens er een lening voor een huis of kinderen zullen zijn gaat dit mss niet (meer) lukken.

Ik rij ook lang met m'n auto's normaal.
                      Je leent het best voor een huis, en niet voor een auto... dus ik zou nu niet lenen... als het geld er toch is. Een voorschot voor een huis dien je ook nog te hebben..

Comment

Ik zat in een gelijkaardige situatie. Ik heb er echter voor gekozen om de lening over een langere periode (5 jaar)af te betalen. Dit omdat de interest toch relatief laag is en ik met het extra maandelijks budget met aandelen gemakkelijk de meerkost teniet doe. Verder heb je dan ook een financiële buffer moest er iets mis gaan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                          Welja, maar dan nog, stel nu dat je na een maand met je nieuwe auto een zwaar ongeval tegen komt. Je kan niet meer werken, auto is total loss. Dan is het geval dat je omnium verzekerd bent de lening gedekt en heb je door het spaargeld nog reserve om verder te leven zonder inkomen. Stel je voor dat je dan uw spaargeld in de lening moet steken om een totaalverlies af te lossen waar je niets meer aan hebt, dat zou spijtig zijn.

Ik geef het ook toe, de laatste hier is ook gefinancierd, op 3 jaar kost het mij 470euro extra in totaal ivm hem met eigen middelen te betalen. Maar 1) ik heb het geld ook staan. 2) ik heb een eigendom die afbetaald is en verhuurd is. 3) mijn tweede eigendom waar ik nu woon zit een hypotheek op die me maandelijks een kleine 600euro kost 4) om onze zelfstandige activiteiten uit te breiden zit een verhuis er binnen dit en 5jaar aantekomen. Volgens de notaris en mezelf was het dan ook verstandiger om het huidige huis dat in 2014 gekocht is op een interessante moment lang genoeg te financieren om de hypotheek dan later over te zetten naar de nieuwbouw, want ondertussen stijgen ze al opnieuw. En de uitbreiding kost ook geld, dus wat extra eigen middelen gaan sowieso welkom zijn.
                          Daar kijkt de jeugd toch allemaal niet naar.
                          Neefke van mij jaren geleden lening op nen otto die hij week erna perto rijdt. Dan tweede lening voor ne andere die hij 2 weken later perto rijdt en dan nog een derde lening op de auto waar hij nu nog mee rijdt. Kan toch.

Comment

Eens er een lening voor een huis of kinderen zullen zijn .

Lenen voor kinderen? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              En de devaluatie?
                              Ja moeilijk om dat te kunnen voorspellen

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Lenen voor kinderen? :p
                              Oeps foutje
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Je leent het best voor een huis, en niet voor een auto... dus ik zou nu niet lenen...
                                Dan zou de automarkt snel in elkaar storten hoor
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Dan zou de automarkt snel in elkaar storten hoor
                                  Als je het geld hebt he....
                                  Ik neem aan dat hij het geld voor een huis niet op zijn rekening heeft staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Daar kijkt de jeugd toch allemaal niet naar.
                                    Neefke van mij jaren geleden lening op nen otto die hij week erna perto rijdt. Dan tweede lening voor ne andere die hij 2 weken later perto rijdt en dan nog een derde lening op de auto waar hij nu nog mee rijdt. Kan toch.
                                    Ik scheel wel maar 3jaar met de TS hé. Is het eigenlijk wel toegestaan nog een lening te hebben op een auto die je niet meer hebt na totaal verlies? Wat als je niet meer betaald, wat gaat de bank dan komen halen in het geval van TS die nog thuis woont? Kun je dan zo makkelijk 3autoleningen krijgen?

Comment

wat gaat de bank dan komen halen in het geval van TS die nog thuis woont?
                                      Zijn loon, waarschijnlijk.
                                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                        Zijn loon, waarschijnlijk.
                                        En als zijn contract ten einde is, wat dan?

Comment

En als zijn contract ten einde is, wat dan?
                                          ik volg het niet.

Als ge leent voor een wagen bij de bank, krijgt ge de som gewoon op uw rekening gestort. Dan doe je maandelijkse betalingen aan de bank.

Wat er met die wagen uiteindelijk gebeurt doet weinig ter zake.

Ik denk dat TS geen renting of leasing aangaat.
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Working...
                                          X