Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
    En als zijn contract ten einde is, wat dan?
    Als hij dan nog thuis woont, dan komen ze bij zijn ouders alles opschrijven ... ze zullen blij zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
      ik volg het niet.

Als ge leent voor een wagen bij de bank, krijgt ge de som gewoon op uw rekening gestort. Dan doe je maandelijkse betalingen aan de bank.

Wat er met die wagen uiteindelijk gebeurt doet weinig ter zake.

Ik denk dat TS geen renting of leasing aangaat.
      Puur hypothetisch: Hij heeft een vast contract op zijn werk tot 2019. Stel dat hij nu voor 5jaar leent, dan is het tot 2021. In 2019 stopt hij met betalen en is de auto allang in frut gereden. Wat gaat de bank dan halen als hij geen auto en geen loon meer heeft en een lege spaarboek.

Comment

Puur hypothetisch: Hij heeft een vast contract op zijn werk tot 2019. Stel dat hij nu voor 5jaar leent, dan is het tot 2021. In 2019 stopt hij met betalen en is de auto allang in frut gereden. Wat gaat de bank dan halen als hij geen auto en geen loon meer heeft en een lege spaarboek.
        zijnen dop
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Aha! Oke dan was ik mis.

Er zijn genoeg uitvoeringsmogelijkheden om als schuldeiser uw geld te gaan halen hoor. Er kan beslag worden gelegd op andere goederen of andere inkomsten. Als hij geen werk meer heeft en enige uitkering geniet, kan daar ook in beperkte mate beslag op worden gelegd.
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            zijnen dop
            Correct

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Als hij nog thuis woont, kan er beslag worden gelegd op de inboedel voor het gedeelte dat vatbaar is voor beslag, de ouders kunnen dan revindiceren voor het gedeelte waar ze kunnen bewijzen dat het hen toebehoort d.m.v. bv. aankoopfakturen. Geen lolletje als men dat meemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                Als hij nog thuis woont, kan er beslag worden gelegd op de inboedel voor het gedeelte dat vatbaar is voor beslag, de ouders kunnen dan revindiceren voor het gedeelte waar ze kunnen bewijzen dat het hen toebehoort d.m.v. bv. aankoopfakturen. Geen lolletje als men dat meemaakt.

http://www.infogerechtsdeurwaarder.b...indicatie.html
                Amai nog niet, begint maar. Stel nu, de inwonende au pair komt haar betalingen niet na, kunnen ze dan mijne boel ook innemen. Want aankoopfakturen sparen van alles dat in u huis staat, begint maar eens...

Comment

Om terug op de vraag te komen.

Als je geld belegd is, en meer opbrengt dan wat je aan interesten op de lening betaalt: lenen.
                  Staat het gewoon op een spaarrekening aan 0.1%, betaal dan maar rap cash.

Omdat ik geen belegging ken waar je zonder risico's kan beleggen aan redementen hoger dan je lening (toch niet met die looptijd), zou ik dus ook gewoon niet lenen.

En als ik uwe pa was, dan zou ik je direct vragen om op eigen benen te gaan staan.
                  Als mijn kinderen thuis blijven wonen terwijl ze werken, dan is dat om de sparen voor hun eigen plek, en niet om dikke auto's te kopen.

Comment

Ze gaan hem ook verplichten een omnium te nemen gedurende de looptijd van de lening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Ze gaan hem ook verplichten een omnium te nemen gedurende de looptijd van de lening.
                      Dat zou me verbazen

Kameraad van me heeft ook lening van (maarliefst) 30k € (al 2 jaar lopend van de 5) op zen wagen en hij nog mini omnium voor 1 jaar.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Man man man, ze zien het hier weer zeer rooskleurig in hoor :p

Comment

Moet zeggen dat ik het toch ook verbazingwekkend vindt, dat je zulke bedragen wil ophoesten voor een autolening.
                          Er tenminste van uitgaande, dat je als "normale" werknemer aan de kost komt.
                          Moesten mijn dochters met zo'n voorstel komen zou ik het toch danig uit hun hoofd proberen te praten.

Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Ik ben natuurlijk al van de generatie die onderhand als "grumpy old man wordt" bestempeld ;-)

Comment

Mijn vriend is bankdirecteur en zo'n leningen zijn voor hem dagelijkse kost. Moet je weten hoeveel van ons wagenpark eigenlijk nog van de bank is, velen zouden verschieten. Ik begrijp dat TS een lekkere auto wil, maar indien mijn kinderen dit zouden doen terwijl ze nog thuiswonen zoals nu, vraag ik ze instant om te gaan alleen wonen.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ook al zou ik nooit lenen voor iets, behalve voor m'n huis. Als je 't kan, dan zou ik de kortste termijn nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                En als ik uwe pa was, dan zou ik je direct vragen om op eigen benen te gaan staan.
                                Als mijn kinderen thuis blijven wonen terwijl ze werken, dan is dat om de sparen voor hun eigen plek, en niet om dikke auto's te kopen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Moet zeggen dat ik het toch ook verbazingwekkend vindt, dat je zulke bedragen wil ophoesten voor een autolening.
                                Er tenminste van uitgaande, dat je als "normale" werknemer aan de kost komt.
                                Moesten mijn dochters met zo'n voorstel komen zou ik het toch danig uit hun hoofd proberen te praten.

Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Ik ben natuurlijk al van de generatie die onderhand als "grumpy old man wordt" bestempeld ;-)
                                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Ik begrijp dat TS een lekkere auto wil, maar indien mijn kinderen dit zouden doen terwijl ze nog thuiswonen zoals nu, vraag ik ze instant om te gaan alleen wonen.
                                Ok jullie zouden dit als ouder anders aanpakken. Jullie goed recht. Mijn ouders zijn er helemaal mee akkoord dat ik een nieuwe wagen koop.

Zij zien dat ik een grote passie heb en hard werk. En vandaar gunnen zij mij een nieuwe wagen met voldoende power, een liefhebbers voertuig. Geen 2de hands wagen want een veel grotere kans op kosten en stukken. En met mijn 26 jaar oud genoeg en verstandig om met dergelijk vermogen om te gaan (230 pk).
                                Last edited by Speedhunter; 10/06/2016, 12:05.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

VW bood vorig jaar een tijdje 0% financiering aan (mits goedkeuring van uw dossier uiteraard), waren er bij Skoda geen zo'n acties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                    VW bood vorig jaar een tijdje 0% financiering aan (mits goedkeuring van uw dossier uiteraard), waren er bij Skoda geen zo'n acties?
                                    Niet meer nee, bij de dealer zeiden ze dat ze niet onder het percentage van m'n bank konden gaan
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Spijtig, rentes op autoleningen zijn nu wel laag maar alles wat je meer betaalt aan intresten dan uw spaargeld opbrengt is in feite 'verlies'

Comment

Pak 5 jaar, je kan altijd vervroegd aflossen normaal zonder zotte kosten.

Comment

Als je het kunt betalen dan betaal je het best ook zo rap mogelijk af .

Comment

Working...
                                          X