Gewoon doen speedhunter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenAls je 5 jaar leent, ben je wss ook bereid om 5 jaar full omnium te betalen? Ik zou op 3 jaar afbetalen, op 5 jaar tijd kan er heel veranderen.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Ik ga niet oordelen wat je koopt en op welke leeftijd, de vraag is of je zou lenen > JA! En nog eerder op lange termijn dan kort.
Ik dacht er vroeger allemaal anders over, altijd trots als je iets cash kon betalen (lees je tussen de lijnen hier ook). Maar m'n levenservaring heeft mij doen inzien dat je op onvoorspelbare momenten wel een flinke hoeveelheid cash kan gebruiken. Kom je binnen het jaar per toeval uw droomhuis tegen bijvoorbeeld, dan zou 't pas echt dom zijn als je die kans moet laten varen omdat je net een auto cash gekocht hebt. Idem met de start van een nieuwe zaak, moest je dat ooit van plan zijn... De eerste maanden zijn de moeilijkste, banken staan dan ook niet meteen te springen om je te helpen. Nu de rentevoeten zo laag staan is dat echt een no-brainer.
Comment
-
Alles is een kwestie van keuzes en prioriteiten. Ik zou zelf andere keuzes maken, maar ieder zijn ding. Als het je passie is, en je bereid bent langer thuis te wonen, waarom niet hé.
Ik ben op een punt gekomen waar ik een auto enkel cash zou betalen. Daarenboven koop ik enkel autos waarvan ik er 10 cash kan betalen. De laatste die ik kocht was een Peugeot 208 van één jaar oud, cash uiteraard.
Comment
-
kzou gewoon de wagen cash betalen. Hetgeen je nu anders aan je lening gaat betalen, kan je toch terug gewoon bijsparen? Rente in de twee gevallen zijn laag. Uw spaargeld brengt niets op en een lening kost quasi geen geld.
En onverziene omstandigheden? Je woont thuis, je hebt geen andere kosten dus heb je toch geen last van.
Een moest er een huisje onverwachts op je pad komen: de bank zal zowiezo rekening houden met je autolening, dus je gaat minder kunnen lenen per maand. Heb je de wagen cash betaald, ga je uiteraard minder inbreng hebben, maar je gaat wel meer kunnen lenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAlles is een kwestie van keuzes en prioriteiten. Ik zou zelf andere keuzes maken, maar ieder zijn ding. Als het je passie is, en je bereid bent langer thuis te wonen, waarom niet hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenLenen is ook een vorm van sparen, probleem is natuurlijk dat de waarde van een auto razend snel verdampt maar de afbetalingen blijven komen. Langs de andere kant, je leeft nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenkzou gewoon de wagen cash betalen. Hetgeen je nu anders aan je lening gaat betalen, kan je toch terug gewoon bijsparen? Rente in de twee gevallen zijn laag. Uw spaargeld brengt niets op en een lening kost quasi geen geld.
En onverziene omstandigheden? Je woont thuis, je hebt geen andere kosten dus heb je toch geen last van.
Een moest er een huisje onverwachts op je pad komen: de bank zal zowiezo rekening houden met je autolening, dus je gaat minder kunnen lenen per maand. Heb je de wagen cash betaald, ga je uiteraard minder inbreng hebben, maar je gaat wel meer kunnen lenen.
enne ivm bijsparen: iets dat je verplicht moet terugbetalen is makkelijker dan iets dat je vrijwillig opzij zet, er is regelmatig wel eens een onvoorziene kost en dan gebruik je daar sneller je vrijwillig te sparen bedrag voor dan dat je je lening eventjes niet terug betaald
4 jaar geleden ook een lening genomen voor de vrouw haar auto, op 3 jaar, na 1 jaar volledig terugbetaald wegens een onvoorzien extraatje én direct een doorlopende opdracht voor hetzelfde bedrag naar de spaarrekening, awel na 3 jaar 'sparen' staat er nog altijd ni zoveel op dan wat ik nog op 2 jaar moest terugbetalen, er zijn regelmatig andere onvoorziene (of gewilde) akkefietjesmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenje leeft idd nu, maar morgen kan je al spijt hebben van je beslissing van gisteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenMaar als niemand risico durft nemen, beweegt er niets. Lenen doet de wereld draaien. Ik ben wel blij dat ik afbetaal voor een huis en niet voor een auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenwat je dan minder kan lenen voor een huis, staat dan wel nog op zijn spaarboek.... en tegenwoordig heeft de bank liever dat je eigen inbreng voor een huis wat hoger ligt...
enne ivm bijsparen: iets dat je verplicht moet terugbetalen is makkelijker dan iets dat je vrijwillig opzij zet, er is regelmatig wel eens een onvoorziene kost en dan gebruik je daar sneller je vrijwillig te sparen bedrag voor dan dat je je lening eventjes niet terug betaald
4 jaar geleden ook een lening genomen voor de vrouw haar auto, op 3 jaar, na 1 jaar volledig terugbetaald wegens een onvoorzien extraatje én direct een doorlopende opdracht voor hetzelfde bedrag naar de spaarrekening, awel na 3 jaar 'sparen' staat er nog altijd ni zoveel op dan wat ik nog op 2 jaar moest terugbetalen, er zijn regelmatigleer andere onvoorziene (of gewilde) akkefietjes
en betreft het sparen: als je niet de discipline hebt om te sparen, zou ik zeker niet gaan alleen wonen. Gegarandeerd miserie. Kzou dan eerst een madam zoeken die wel kan sparen, kwestie van goed evenwicht te vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
en betreft het sparen: als je niet de discipline hebt om te sparen, zou ik zeker niet gaan alleen wonen. Gegarandeerd miserie. Kzou dan eerst een madam zoeken die wel kan sparen, kwestie van goed evenwicht te vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtentegenwoordig is lenen een EN-EN verhaal. Veel inbreng EN geen andere leningen. Als alleenstande zijn de criteria zowiezo ook veel strikter. Heb dat gezien bij mijn broer. Niet meer dan zoveel % van je loon aan lening - bestaande leningen ,eigen inbreng zoveel, ... Kan nog goed zijn dat ze eisen dat je eerst de autolening afbetaald vooraleer te mogen lenen.
en betreft het sparen: als je niet de discipline hebt om te sparen, zou ik zeker niet gaan alleen wonen. Gegarandeerd miserie. Kzou dan eerst een madam zoeken die wel kan sparen, kwestie van goed evenwicht te vindenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenEen moest er een huisje onverwachts op je pad komen: de bank zal zowiezo rekening houden met je autolening, dus je gaat minder kunnen lenen per maand. Heb je de wagen cash betaald, ga je uiteraard minder inbreng hebben, maar je gaat wel meer kunnen lenen.
En ook al koop je geen woning binnen het jaar, gewoon het comfort van geld op een rekening te hebben staan waar je onmiddellijk iets mee kan doen is heel waardevol en nuttig gebleken. Het kan zijn dat je dat niet nodig hebt, net zoals er mensen zijn die gans hun leven onder dezelfde kerktoren blijven wonen. Maar als er opportuniteit je weg kruist, dan heb ik bijna niet anders geweten dan dat ik daar cash voor nodig had. Had ik toen krap bij kas gezeten zag mijn leven er nu totaal anders uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat klopt niet helemaal hoor. Natuurlijk zijn er grenzen aan lopende afbetalingen in functie van het inkomen. Maar hij gaat in zijn positie sowieso geen enkele bank vinden die aan 100% wil lenen, ze zullen altijd een stuk eigen inbreng eisen. Gewoon al omdat je een stuk eigen inbreng kan leggen gaan hun voorwaarden zelfs verbeteren. Het verschil waar jij over spreekt, die schuld, is verwaarloosbaar tov een hypotheek over 20 jaar. Maar het niet kunnen financieren van dat stukje eigen inbreng is veel crucialer voor een bank. Dat is maar mijn ervaring hé. Dan nog gezwegen over een hoop indirecte kosten waarbij cash echt priceless is.
En ook al koop je geen woning binnen het jaar, gewoon het comfort van geld op een rekening te hebben staan waar je onmiddellijk iets mee kan doen is heel waardevol en nuttig gebleken. Het kan zijn dat je dat niet nodig hebt, net zoals er mensen zijn die gans hun leven onder dezelfde kerktoren blijven wonen. Maar als er opportuniteit je weg kruist, dan heb ik bijna niet anders geweten dan dat ik daar cash voor nodig had. Had ik toen krap bij kas gezeten zag mijn leven er nu totaal anders uit.
en het comfort van de TS is dat hij thuis woont. Een maandje sparen voor hem is gelijk aan enkele maanden sparen bij gezinnen.Zie niet het nut in TS zijn situatie om enorm veel kapitaal op de rekening staan te hebben. Tenzij hij een financieel genie is met veel geluk en van 1€ 100€ kan maken.
Comment
-
ik zou het op 5 jaar doen, is altijd te betalen. je weet nooit wat je toekomst zal brengen he. better safe than sorrySkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaar sommigen vinden geen madam en worden thuis buiten gegooid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenTja dan ist de goot en een kartonnen doos hé
Comment
Comment