Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lenen voor nieuwe wagen op 3 of op 5 jaar afbetalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Te koop wegens aankoop vastgoed, die kom je genoeg tegen. De vraag is of die al dan niet spijt hebben van wat ze niet meer hebben of blij zijn om wat ze gehad hebben.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Te koop wegens aankoop vastgoed, die kom je genoeg tegen. De vraag is of die al dan niet spijt hebben van wat ze niet meer hebben of blij zijn om wat ze gehad hebben.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
      Nooit vergeten dat je kan slapen in een auto, maar dat je niet kan rijden met een huis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
        Nooit vergeten dat je kan slapen in een auto, maar dat je niet kan rijden met een huis.
        Nooit vergeten dat je comfortabel kan wonen in een huis, maar niet in een wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Als je zo begint te denken dan mag je geen enkel uitgave meer doen want waarom een Iphone van 1.000 euro als het ook kan met merk X van 100 euro, waarom een "dure" reis maken als je hier ook aan het strand kan liggen of naar de Ardennen kan om te wandelen, waarom nog iets gaan drinken buiten je eigen huisje want de prijs dat ze daar durven vragen voor een koffie of een pintje...

Het is misschien verstandiger om inderdaad niet te ver te springen maar je leeft nu en weet niet wat de dag van morgen zal brengen... dus doen als het kan en het je niet in grote problemen brengt later!
          er is wel verschil tussen een pintje gaan drinken en een wagen van 31.000€ kopen. En zeker wanneer je binnen drie jaar een woning wilt kopen.

en jouw redenering van vandaag leven, helemaak akkoord, maar hou er wel rekening mee dat he morgen ook nog kan leven. Een (verkeerde) beslissing van vandaag kan een grote invloed hebben op je volgende dagen en jaren.

Comment

• Dat is wikken en wegen.
            Je weet nooit zeker of 'morgen' wel komt...

Kijk maar naar Borre.

Comment

• je hebt het geld, waarom dan niet 12.500 cash en dan op 3 jaar afbetalen? (en je spaargeld verder aanvullen)
              en idd een omnium nemen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Bedankt voor het compliment e man!

Doe het nochtans in eer en geweten, mensen helpen.
                Je moet weer niet zo uit je dak gaan, man. Word ik persoonlijk misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  Dat is wikken en wegen.

Kijk maar naar Borre.
                  Bij velen is er nog een morgen. Als ik die redenering van van vandaag leven zou volgen koop ik mij vandaag nog een porsche turbo, verkoop ik mijn huis en we zien wel voor morgen.
                  Denk dat je mij dan binnen een paar maand in de goot gaat terugvinden.

Ik zeg niet dat je niet mag genieten van het leven, maar een dikke bak kan je nog kopen wanneer het budgettair terug past. hier is er ook een vRS gekomen, nadat ons huisje klaar was, er terug wat spaargeld op de rekening is gekomen, en doordat we beide dit jaar een mooie loonsopslag gekregen hebben, betalen onze bazen fijntjes de opleg voor de vRs.

en van den Borre, kloteziekte die quasi altijd wint.

Comment

Dat is wikken en wegen.

Kijk maar naar Borre.
                    en dan is een spaarcentje welgekomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Daar moet je vooral niet naar luisteren, dat zijn de grootste gangsters van allemaal.

Tegenwoordig veranderen die adviseurs elke twee jaar, ik weet wel stilaan waarom.
                      Zijn inderdaad van de laatste mensen op de wereld waar ik naar zou luisteren, die mensen werken vooral in het belang van hun werkgever en niet noodzakelijk van de klant. Zelf mogen ondervinden, was gelijk het laatste gesprek met zo'n adviseur.
                      Last edited by ; 11/06/2016, 17:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        ik volg het niet.

Als ge leent voor een wagen bij de bank, krijgt ge de som gewoon op uw rekening gestort. Dan doe je maandelijkse betalingen aan de bank.

Wat er met die wagen uiteindelijk gebeurt doet weinig ter zake.

Ik denk dat TS geen renting of leasing aangaat.
                        als je leent is de kans groot dat de bank de factuur rechtstreeks aan de verkoper gaat betalen (evt. via een bancaire cheque)

bovendien is bij een autolening de auto het onderpand.
                        Is het onderpand niet meer (verkocht, totaal verlies, gestolen,...) dan moet men de lening direct terugbetalen (evt. omzetten naar een duur consumentenkrediet)
                        Dus wat er met die wagen zou gebeuren doet veel ter zake.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                          Zijn inderdaad van de laatste mensen op de wereld waar ik naar zou luisteren, die mensen werken vooral in het belang van hun werkgever en niet noodzakelijk van de klant. Zelf mogen ondervinden, was gelijk het laatste gesprek met zo'n adviseur.
                          Voilà, dat is het!

Comment

• Dat doet zo wat elke verkoper.
                            Vergeet ook niet dat een bank baat heeft bij het feit dat zijn klant financieel sterker is/wordt.

Comment

Dat doet zo wat elke verkoper.
                              Vergeet ook niet dat een bank baat heeft bij het feit dat zijn klant financieel sterker is/wordt.
                              Tuurlijk dat, kunnen ze met het vele geld van hun klanten meer en grotere transacties verrichten. De ene al wat risicovoller dan de andere.

Comment

• Een schuld saldo op een autolening ? Toch absoluut overbodig.. Je erfgenamen verkopen die wagen dan toch ? En als omnium verzekerd is doet een perte total er ook niet toe!

Is altijd moeilijk om het adagium carpe diem te verzoenen met je oude dag/pensioen.

Zolang je alleen bent en geen kinderen hebt kan je perfect opteren om al je geld in een chique auto te steken en iets klein te huren en je hele loon verder op te soeperen aan de geneugten des levens..

Heb je kinderen dan gaat det mi allemaal niet meer want je wil dat zij het goed hebben, toch ?

Aan de TS zou ik zeggen dat het eigenlijk irrelevant is op welke manier je die auto betaalt.. Betalen doe je toch of je nu leent of niet
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

Dat doet zo wat elke verkoper.
                                  Klopt, zolang de klant goed beseft dat er inderdaad een verkoper voor hun neus zit en geen gratis financieel adviseur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Tuurlijk dat, kunnen ze met het vele geld van hun klanten meer en grotere transacties verrichten. De ene al wat risicovoller dan de andere.
                                    Niets staat u in de weg om uw geld onder de matras te steken en nooit een voet binnen te zetten in een ordinaire bank.
                                    Voor al uw transacties kan u terecht bij de post.

Maar, oh nee, als u een huis wilt kopen zal u toch naar de bank moeten zekers...
                                    maar geen nood: dan is men ineens wel tevree om met die 'bandieten' samen te werken

Comment

• Oei, een bankwerker...
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger.vd Bekijk Berichten
                                        Niets staat u in de weg om uw geld onder de matras te steken en nooit een voet binnen te zetten in een ordinaire bank.
                                        Voor al uw transacties kan u terecht bij de post.

Maar, oh nee, als u een huis wilt kopen zal u toch naar de bank moeten zekers...
                                        maar geen nood: dan is men ineens wel tevree om met die 'bandieten' samen te werken

Ze zijn anders wel goed bezig uw collega's : https://www.optima.be/nl

De Post : die staken teveel
                                        Onder de matras : grote aankopen zal je dan niet meer moeten doen

Last edited by ; 11/06/2016, 19:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                          Oei, een bankwerker...
                                          Eerder een bankzitter denk ik.

Comment

Working...
                                          X