Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe firmawagen: passat variant / insignia sports tourer / zafira

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • nieuwe firmawagen: passat variant / insignia sports tourer / zafira

    gisteren een berichtje gekregen dat ik mag kijken voor een opvolger voor mijn huidige (zafira) wagen.

    de mogelijke kandidaten zijn :
    passat varriant comfortline + businesspack
    insignia sports tourer cosmo + gold pack
    zafira tourer cosmo + gold pack.

    de kindjes zijn nu al wat groter en ik wil wel eens wat anders, dus voorlopig valt de zafira af.

    wat zouden jullie kiezen, en waarom?
    29
    passat
    65,52%
    19
    insignia
    31,03%
    9
    zafira
    3,45%
    1

  • #2
    Telkens dezelfde motorisatie?

    in dit rijtje zou ik altijd voor de VW gaan, voor de betere rij eigenschappen.

    Comment


    • #3
      telkens de 1.6 idd

      Comment


      • #4
        1.6 zijn triestige wagens. Bij ze alle drie zelfs. Maar uit dit rijtje, zeker en vast de VW. De Passat lijkt veel meer premium dan een gewone opel.
        Ne opel liefhebber denkt er wss anders over.

        Comment


        • #5
          Ik heb de Passat gekozen. Mee test gereden en een goede gezinswagen. Alle kollega's zijn er zeer tevreden over. Blijkbaar is er wel een verschil tussen de eerste (begin vorig jaar) en de huidige naar geluidsisolatie toe. De nieuwe zijn merkelijk stiller.

          Let wel op. De Insignia is met de business plus (=gold denk ik) wel veeeeel beter uitgerust. (leder, xenon, digi dash, grote gps + goede radio)
          De business radio op de Passat is echt wel zwak (ben zelf niet zeker of deze DAB heeft).

          Comment


          • #6
            Makkelijke keuze: Passat.
            Voelt veel solider aan, is stiller en véél beter afgewerkt.
            1.6 is een goede motor om vlot mee rond te karren in België

            Comment


            • #7
              1.6 is een goede motor om vlot mee rond te karren in België

              Dat rode moogt ge weg laten.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                1.6 is een goede motor om vlot mee rond te karren in België

                Dat rode moogt ge weg laten.
                Da's wel een feit . Bijkomend is dat het verbruik in de praktijk niet lager is dan dat van de 2.0. En bestel maar een paar EGR kleppen, ze gaan regelmatig stuk.

                In leasing is de 2.0 wel een flink stuk duurder...

                Comment


                • #9
                  Misschien ook het vermelden waard: Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Mondeo. De hoofdreden was de prijs. Voor dezelfde prijs als uw Passat (uw keuze) heb ik mijn Mondeo in leasing. En deze is een 2.0 met een pak opties... (business edition +)

                  Comment


                  • #10
                    Doe mij de insignia maar, is véél beter uitgerust !
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment


                    • #11
                      bij ons is het Opel, VW en Audi (en A4 zal er wel niet inzitten, en A3 is een beetje te krap)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door TheBjorno Bekijk Berichten
                        bij ons is het Opel, VW en Audi (en A4 zal er wel niet inzitten, en A3 is een beetje te krap)
                        Kijk dan eens even naar de Touran. Zal goedkoper zijn dan de Passat en kan je dus beter uitrusten.
                        Het probleem van de Passat is de uitrusting. Zelfs Comfortline met Business Pack is zeer karig.
                        Probeer eens een Touran Highline met Navi Pro.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                          Kijk dan eens even naar de Touran. Zal goedkoper zijn dan de Passat en kan je dus beter uitrusten.
                          Het probleem van de Passat is de uitrusting. Zelfs Comfortline met Business Pack is zeer karig.
                          Probeer eens een Touran Highline met Navi Pro.
                          Maar is de CO2 dan ook interessant. Voornaam voor bedrijven en dieselen is dat die niet hoger is dan 115gr. Ik hoor steeds vaker dat bedrijven ervoor ijveren om daaronder te blijven omwille de 80% aftrekbaarheid.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Maar is de CO2 dan ook interessant. Voornaam voor bedrijven en dieselen is dat die niet hoger is dan 115gr. Ik hoor steeds vaker dat bedrijven ervoor ijveren om daaronder te blijven omwille de 80% aftrekbaarheid.
                            Hier heb je een punt. Kijkt men bij ons niet naar, enkel verplicht diesel 1.6 of 2.0 en totaalprijs.

                            Een Golf Variant kan ook, maar zou ik niet doen. Ik zie ze hier op 't werk dagelijks naast elkaar staan en de Golf is precies de Passat van den Aldi.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                              Hier heb je een punt. Kijkt men bij ons niet naar, enkel verplicht diesel 1.6 of 2.0 en totaalprijs.

                              Een Golf Variant kan ook, maar zou ik niet doen. Ik zie ze hier op 't werk dagelijks naast elkaar staan en de Golf is precies de Passat van den Aldi.
                              Bij ons liefst eentje die 90% aftrekbaar is, maar ik mag al een beetje meer Maar ik mag niet boven de 115gr gaan. En de DS5 had 110gr met ne 2.0 en automaat. Ik was ook eens gaan zien voor ne Passat, maar de 2.0DSG6 heeft 116gr en valt dus uit de boot. Vond dat heel raar, maar ondertussen weten we waarom ze dat gedaan hebben. Om te zorgen dat de Audi A4 wel eronder zou zitten en dus aantrekkelijker te maken als leasebak.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                                Een Golf Variant kan ook, maar zou ik niet doen. Ik zie ze hier op 't werk dagelijks naast elkaar staan en de Golf is precies de Passat van den Aldi.

                                Persoonlijk zou ik liever een goed uitgeruste Golf Variant hebben, dan een 'kale' Passat Variant.
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

                                Comment


                                • #17
                                  Als het gewoon kwestie is van binnen de VAG groep te blijven zou ik idd ook voor een Golf variant of een Skoda gaan, en die veel beter uitrusten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voor leasing is Skoda niet altijd interessant. Daar telt de 'verwachte' herverkoopwaarde sterk door.
                                    Voor mij:
                                    1 Touran (knapper en recenter dan de Golf Variant + meer uitrusting dan de Passat)
                                    2 Insignia (omwille van de top-uitrusting, nadeel ouder model)
                                    3 Passat (uitstekende wagen, maar pokkeduur en dus karig uitgerust)
                                    4 Golf Variant met opties (nadeel: persoonlijk: de looks)

                                    Geen enkele oplossing is slecht en het ligt dicht tegen elkaar.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tja, Opel.
                                      Been there, had it.
                                      No thanks.
                                      (same for Ford)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het zitgerief in de Insignia is significant beter dan in de Pasat. Dus als je veel kilometers doet: de Opel.

                                        [EDIT] m'n collega neemt nu na 4 jaar en 200.000 km afscheid van z'n bedrijfs-Insignia. Nooit problemen mee gehad. 't Is dat Mazda belachelijke kortingen gaf, anders was het terug een Opel geworden.
                                        Last edited by ; 20/06/2016, 20:53.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X