Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Dag dames en heren,

Ik moet een nieuwe leasewagen kiezen, met de volgende voorwaarden:
    • Budget: TCO €950 / maand
    • Merk: Alfa Romeo/Audi/BMW/Citroën/DS/Fiat/Ford/Lancia/Mazda/Mini/Opel/Peugeot/Volvo/Volkswagen
    • Brandstof: Diesel/Benzine/Hybride/Elektrisch, max. 120g CO2 uitstoot/km
    • Carrosserievorm: minimum 4 deuren, geen sportwagens, cabrio's of bestelwagens
    • Levering is voorzien voor eind dit jaar

Ik rijd zo'n 60.000km / jaar, dus ik verwacht:
    • Comfortabele zetels (liefst verwarmd)
    • Degelijke automaat

Leuke extra's:
    • Verwarmde voorruit (elektrisch)
    • Apple CarPlay integratie

De wagens die ik momenteel overweeg:
    BMW 418dA Gran Coupé Luxury:
    + prachtig exterieur
    + comfortabele (sport)zetels
    + uitstekende automaat
    - geen verwarmde voorruit
    - geen Apple CarPlay
    - interieur vind ik iets minder

Volvo S90 D3 Geartronic Momentum:
    + design voorkant & interieur
    + verwarmde voorruit
    + Apple CarPlay
    - design achterkant
    Omdat ik nog geen testrit heb kunnen maken, ook enkele vraagtekens:
    zetels? (normaal erg goed bij Volvo)
    automaat? (oude zesbak zonder dubbele koppeling)
    verhouding vermogen/gewicht? (150pk/320nm voor 2000kg)

Zegt u het maar! Andere voorstellen zijn ook meer dan welkom...
    1
    BMW 4 Gran Coupé
    25,00%
    12
    Volvo S90
    62,00%
    30
    Anders
    12,00%
    6

Zijn 2 leuke keuzes. Zou moeilijk kiezen zijn.

Nu, verwacht van die Apple Carplay nog niet te veel. Heb het nu op de DS en een echte meerwaarde 'is' het nog niet. In de toekomst zal dat wel komen, maar dan zit ik wss al aan mijn volgende wagen. Bij PSA is er dan nog een groot probleem mee, waarmee ik al 6 maanden aan het sukkelen ben. Het is eerder een hindernis, dan een gemak. Bv als ge via het navigatiesysteem aan het rijden zijt van de auto zelf en uwe iphone steekt in om op te laden. Als ge dan telefoon krijgt, springt hij automatisch op carplay en kunt ge niet meer terug naar het navigatiescherm en rijdt ge dus blind. Op autostrade is dat geen probleem, maar in hartje brussel naar een onbekende klant vind ik dat niet zo handig Maar dan trek ik snel de kabel uit.

Lijkt me wel straf dat BMW dat nog niet heeft.

Ik zou mijn keuze dus helemaal niet laten afhangen van die Carplay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Nu, verwacht van die Apple Carplay nog niet te veel.
      Lijkt me wel straf dat BMW dat nog niet heeft.
      Bedankt voor het CarPlay advies! Dit leek me (in theorie) een heel mooi systeem.

BMW vermeldt het niet en ze staan ook niet op de officiele lijst: http://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

Comment

Alfa Romeo Giulia:
        Keuze tussen 150pk of 180pk (blijkbaar de "super" versie maar uitstoot is mss van belang).
        Er zit standaard al veel op, maar met de opties die jij wil, val je sowieso binnen budget.

Jaguar XE:
        Het wordt niet als mogelijkheid opgegeven maar mss ben jij het vergeten te vermelden.
        Vind ik samen met de AR de knapste!

Audi A5 SB:
        Als je daar de goede automaat wilt (s-tronic), valt die wss buiten budget.

Volvo S60/V60 D4:
        als je dan meer PK wilt, al vind ik een s90/v90 een pak knapper. S60/V60 draaien ook al een tijdje mee...

VW golf variant GTD:
        als je meer pk's wil.

VW passat variant highline:
        En dan kan je die nog helemaal volladen.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik vermoed wel dat het erop zit hoor, want BMW staat wel degelijk in het lijstje en lijkt me sterk dat het tussen wagens zelf zou verschillen. In ieder geval keek ik er enorm naar uit. Maar dag 1 werkte het niet. Dus ze verkopen een auto met Carplay, maar het werkte niet. Zelfs geen sporen van terug te vinden op het toestel. Dan via een peugeotforum in de UK tot de ontdekking gekomen dat ze de auto met oeroude firmware afgeleverd hadden. Dus update erop en het werkte. En vanaf toen loopt alles nu vierkant en ben ik al maanden aant sukkelen. Garage weet geen oplossing en via PSA Benelux is het wachten wachten wachten. Wss wachten tot de wagen naar een nieuwe eigenaar gaat die er hopelijk niet over zaagt

Het enige dat echt wel leuk is eraan, is dat wanneer ge een adres bij uw afspraken zet in de iphone, ge gewoon instapt, inplugged en in uw agenda op dat adres klikt. En dan gaat hij er naartoe. Ge hoeft dan niet nog eens een adres zitten intikken. Voor de rest zijn de apps beperkt.
          De meeste zaken die ermee gaan, gaan ook sowiso al via het BT systeem.

Comment

Bedankt voor de suggesties! Je argumenten kloppen ook allemaal .

Alfa Romeo Giulia - zou ik eens een testritje mee moeten maken
            Jaguar XE - uitstekende keuze, maar helaas is Jaguar geen optie
            Audi A5 SB - inderdaad te duur, €70 / maand extra t.o.v. BMW 4 in vergelijkbare configuratie
            Volvo S60/V60 D4 - vind ik zoals vermeld wat gedateerd
            VW golf variant GTD & passat variant highline - beiden leasetoppers en degelijke wagens. Indien het budget wat lager was, zou de Passat mijn eerste keuze zijn.

Comment

Ik vermoed wel dat het erop zit hoor, want BMW staat wel degelijk in het lijstje...
              Kijk ik daar nu echt overheen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                Hmm, van Audi recht naar Buick...
                Mijn binnenkort te leveren Gran Coupé heeft het voor zover ik weet in ieder geval niet...
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Die oude automaat samen met die volvozetels maakt het ideaal om in alle rust kms te malen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Die oude automaat samen met die volvozetels maakt het ideaal om in alle rust kms te malen

Oude automaat? Was toch een gloednieuw ding van Aisin met 8 verzetten?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Had de 150 pk niet de zesbak ? De zwaardere 8...maar ook de 8 is niet zoals de zf, hoeft ook niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        Oude automaat? Was toch een gloednieuw ding van Aisin met 8 verzetten?
                        Klopt, maar niet op de D3 . De D4 heeft wel deze 8-traps automaat.

Comment

Klopt, maar niet op de D3 . De D4 heeft wel deze 8-traps automaat.
                          Ha dat wist ik niet, ook spijtig...
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Kan de S90 niet in D4? Dan zit daar ook de 8-trapsautomaat op.

Comment

Lees nu net ergens dat BMW er eind dit jaar mee begint op de X5 en X6. Wel raar dat de goedkope wagens het al hebben en BMW niet. Dacht dat zij net een stapje voor zaten met expliciet die CarPlay.
                              Maar wss gaat het dan voor de andere gewoon een firmwareupdate zijn.

Zo niet, laat uw keuze daar niet door bepalen, want ge mist niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Kan de S90 niet in D4? Dan zit daar ook de 8-trapsautomaat op.
                                Het laagste uitrustingsniveau kan nog net, maar dan mis ik de T-vormige LED lichten, leren zetels, parkeersensoren, elektrische spiegels, interieurverlichting, knapper interieur, armsteun,....
                                Volvo S90 D4 Kinetic Geartronic - €946,57
                                Volvo S90 D4 Momentum Geartronic - €1006,48

Comment

Lees nu net ergens dat BMW er eind dit jaar mee begint op de X5 en X6.
                                  Als ik de geruchten mag geloven komt iDrive 5.0 in de 4-serie vanaf MY2017, productie vanaf juli/augustus dus. Maar moest dat waar zijn zou dat ondertussen toch in de optielijsten moeten staan denk ik... ?

Comment

Heb die informatie inmiddels ook teruggevonden - iDrive 5.0 vanaf MY2017 (juli), CarPlay vanaf september (gratis upgrade voor wagens vanaf juli).
                                    En helaas is de LCI (facelift) ook al gespot: http://f30.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1276712

Comment

Kost een S90 maar even veel als een 418d?

Dan zou ik toch zeker voor die Volvo gaan, is toch duidelijk een klasse hoger op alle vlakken (behalve misschien de pure prestaties)

Giulia zou ik (nog) niet moeten hebben. Een nieuw model (en zeker een Italiaan) in de eerste productiemaanden is dansen op de vulkaan.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Alles nog eens op een rijtje gezet:

BMW 4 Gran Coupé Luxury 418dA (150pk/320nM, 8-traps)
                                        • Standaard: Automatische airco, cruise control met remfunctie, regen- en lichtsensor, parkeersensoren achteraan, leren zetels, 18" velgen, warmtewerend glas, automatische achterklep, xenon lichten, edelhout interieur, chromen accenten, starten zonder sleutel,...
                                        • Park Distance Control (PDC) VR/AR
                                        • Achteruitrijcamera
                                        • Sportzetels vooraan
                                        • Verwarmde voorzetels
                                        • Hemelbekleding in antraciet
                                        • Zonnewerend glas AR
                                        • Instrumentencombi High
                                        • M sportstuurwiel

Volvo S90 D3 Momentum Geartronic (150pk/320nM, 6-traps)
                                        • Standaard: Automatische airco, adaptieve cruise control, regen- en lichtsensor, parkeersensoren achteraan, leren zetels, 17" velgen, automatische noodrem, inklapbare spiegels, chromen accenten...
                                        • Winter Pack:
                                          Verwarmbare geïntegreerde ruitensproeierkoppen
                                          Verwarmde voorzetels

Alfa Romeo Gulia 2.2 JTDm Super (150pk/400nM, 6-traps)
                                        • Standaard: Automatische airco, cruise control, regen- en lichtsensor, rijstrookwaarschuwing,...
                                        • Sport Pack:
                                          Lederen sportstuurwiel
                                          Bi-xenon koplampen (25W)
                                          Inleg in aluminium - console & deuren
                                          Kit sportieve pedaal in aluminium
                                        • Winter Pack:
                                          Verwarmd stuurwiel
                                          Verwarmde ruitensproeiers
                                          Verwarmde voorzetels
                                          Parkeerhulpsysteem AR
                                          Lederen binnenbekleding
                                          60/40 neerklapbare achterbank en ski luik
                                          17" velgen

Wat ik nog vergeten ben te vermelden: het zou handig zijn als mijn mountainbike in de koffer past. In dat opzicht is de koffer van de BMW 4 wat handiger, daar klapt de achterruit mee open.

In het kader daarvan heb ik nog eens naar breaks gekeken: de Mazda 6 wagon is erg mooi, maar die stoot helaas te veel CO2 uit met automaat.
                                        Een BMW 3 Touring kan ik nemen met dezelfde uitrusting als de 4 en enkele pk's of opties extra.
                                        Last edited by ; 28/06/2016, 17:14.

Comment

Working...
                                        X