Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    automaat is op de v90 idd een 6 traps maar gebaseerd op de nieuwe 8traps, niet op de girltronic...
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • #22
      De alfa graag..

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Kost een S90 maar even veel als een 418d?
        De S90 is binnen bereik, ten koste van opties & prestaties.


        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        automaat is op de v90 idd een 6 traps maar gebaseerd op de nieuwe 8traps, niet op de girltronic...
        Interessante info! Volgende week moet ik toch op onderhoud met de V40, eens informeren wanneer een testrit mogelijk gaat zijn.
        Ik dacht dat er in NL al een demo S90 was geleverd.

        Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
        De alfa graag..
        Testrit aangevraagd via de Alfa website (al weet ik niet of er ook effectief al modellen beschikbaar zijn).

        Comment


        • #24
          Zot doen en een Peugeot 208 GTi nemen?

          Comment


          • #25
            Koop maar een plooifiets dan ipv een mountainbike
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #26
              Denk als comfort voorop staat je voor volvo moet gaan (of het nu een S60 of S90 is). S60 gaat al lang mee idd maar heeft toch wel wat facelifts en andere verbeteringen ondergaan sinds het begin.
              Last edited by sunking; 28/06/2016, 22:39.

              Comment


              • #27
                Ohja een S90 is een segment hoger, eerder met een 5-reeks te vergelijken dus. Zou trouwens ook een 5 boven een 4 verkiezen als het BMW moet zijn, met zoveel kms per jaar. Zelfs 'maar' een 518d.
                Volvo has created an all-new midsize luxury sedan to compete with the best of Germany, Japan, and America. From any angle, the 2017 Volvo S90 is a winner.

                Comment


                • #28
                  Qua comfort dacht ik in de eerste plaats ook aan Volvo. Na een testrit bleek de BMW 4 echter comfortabeler dan mijn huidige Volvo V40.
                  Een BMW 5 kan ik niet selecteren, misschien valt deze net te duur uit.

                  Ondertussen heb ik vernomen dat een GPS verplicht is, toch een flinke hap uit het optie budget. Wellicht is een S90 niet meer haalbaar. Binnenkort eens wat spelen met opties en offertes vergelijken.

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou eens gaan kijken voor een Audi A4. Splinternieuw model, dus leaseprijs erg competitief. Waarschijnlijk 't zelfde verhaal bij Alfa Giulia. Als je voor een groot bedrijf werkt, blijft de fleetkorting groot en doe je een goede deal.
                    Mijn 420d grand coupé kwam vorig jaar bijna 200 EUR per maand goedkoper uit dan een 320d touring LCI met vergelijkbare aankoopprijs, gewoon door 't verschil in herverkoopwaarde.

                    Ik kom van een 520d F11 nu dus 420d, en eerlijk gezegd rijd ik even graag 1000 km met de 4 als met de 5 (ook al was die laatste wat rustiger).

                    Ik zou nooit een S90 nemen, gewoon omdat, net zoals die 5 serie, het gewoon een boot is Veel te groot, en te onhandig in kleine smalle straatjes/stad
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #30
                      Denk dat je met een opgefriste BMW 4 Gran Coupé wel goed zit. Om de één of andere reden waren de Giulia en Jag XE de eerste 2 auto's waar ik spontaan aan dacht, en eigenlijk ook een voorkeur voor heb momenteel, ze zijn nieuw en ietwat non-conformistisch. Jammer dat een Jaguar geen optie is.

                      De Volvo S90 vind ik een heel prachtige wagen, maar 't is zeker geen auto om van z'n rijkwaliteiten te genieten. Ik zou die pas overwegen (wanneer je de 40 gepasseerd bent) mits je voldoende budget hebt om 'em ook mooi in de opties te zetten en qua motorisatie niet teveel compromissen moet sluiten. Nu ga je één hele grote boot hebben, niet te vergelijken met de dynamiek van de genoemde alternatieven. Eén USP van de Volvo is ook terug te vinden in de Alfa, dat blijkt ook een heel veilige auto te zijn. Ik ben een beetje biased, maar 27j en een Alfa Giulia met achterwielaandrijving, als dat geen mooie combinatie is

                      Comment


                      • #31
                        al een aantal keer een xc60 gereden van een collega... nee volvo zou afvallen voor mij. teveel willen maar niet kunnen meedoen met de duitse 3. Snap het eigenlijk niet, vroeger deed volvo gewoon hun eigen ding in plaats van te kijken naar een ander en dat te proberen imiteren
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #32
                          Volvo moet zeker niet onderdoen voor VW , Opel of Mercedes qua betrouwbaarheid en veiligheid.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                            Volvo moet zeker niet onderdoen voor VW , Opel of Mercedes qua betrouwbaarheid en veiligheid.
                            neen das waar maar de mensen hier kopen een auto toch ook deels op gevoel en daar is volvo wat de mist in gegaan door te gaan imiteren.
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #34
                              Dank voor alle input!

                              Bij Audi had ik enkel aan de A5 gedacht (tegenhanger van de BMW 4). Prijzen van de A4 zijn zeker interessant, maar de andere modellen spreken mij iets meer aan qua ontwerp.

                              Ondertussen een telefoontje gekregen van de Alfa garage, daar ga ik zaterdag eens langs voor wat meer info.

                              Opmerking van de S90 kan ik wel begrijpen, enkele centimers groter en hij past niet meer onder de carport .

                              Comment


                              • #35
                                Persoonlijk zou ik mij niet meer te veel laten verleiden door de looks als comfort ook heel belangrijk is, een A4 of V60 zien er misschien wat saai uit maar het zijn rete comfortabele bakken voor lange afstanden te cruisen en door hun formaat inderdaad handiger dan een S90 of 5-serie in parkeergarages en smalle straatjes.

                                Maar misschien is een 4GC wel het ideale compromis voor u, gaat in elk geval het meeste rijplezier geven. Voor mij (1m94 lang) heeft een 3- of 4 een te lage zitpositie om comfortabel te zijn op lange afstand. De opvolger van mijn 3 zal dus wss een VW of volvo zijn.

                                Comment


                                • #36
                                  Eigenlijk zou ik dit topic eens aan mijn baas moeten laten zien en zeggen van: 'Kijk es, gast is 28 en ziet es waartussen diene mag kiezen'. Ik ben er bijna 40 en zit nog met ne Citroën opgescheept

                                  Comment


                                  • #37
                                    Is natuurlijk sterk afhankelijk van de werkgever: zo ben ik een tijdje geleden gaan solliciteren naar een hogere functie bij een ander bedrijf.
                                    Daar kon ik enkel Peugeot krijgen.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                      Is natuurlijk sterk afhankelijk van de werkgever: zo ben ik een tijdje geleden gaan solliciteren naar een hogere functie bij een ander bedrijf.
                                      Daar kon ik enkel Peugeot krijgen.
                                      Dat is ook zo. Hier wordt er ook niet gewerkt met operationele leasings, maar wel financiële, omdat de meeste auto's hier 50 à 60000km/jaar doen en operationeel dan niet meer zo heel interessant is. Camionetten allemaal Citroën. Daarna begonnen ze ineens allemaal met Citroëns te geven en zijn ze van de oude stempel dat ge 'maar blij moet zijn met wat ge krijgt'. Maar die tijd is al lang voorbij waarbij de mensen gewoon blij zijn met wat ze krijgen. Tegenwoordig krijgt ge als bediende bij 7/10 bedrijven een firmawagen en is het een kwestie van 'wat ge krijgt'.

                                      Uiteindelijk gaat dat hier wel veranderen, want 4 van de 5 hier willen niet met een citroën rijden. Enkel de 'vrouw' die de auto's regelt is toch zo zot van citroen.

                                      De baas zelf begon vorige week erover dat hij nu wel eens wil weten wat de kost per voertuig is, omdat hij vindt dat de facturen nogal hoog oplopen en hij zich dus afvraagt of een ander merkt die kost niet naar onder gaat brengen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                        Ondertussen heb ik vernomen dat een GPS verplicht is, toch een flinke hap uit het optie budget. Wellicht is een S90 niet meer haalbaar. Binnenkort eens wat spelen met opties en offertes vergelijken.
                                        Dus zelf heb je geen behoefte aan een GPS?
                                        Maar ben je verplicht om een ingebouwde GPS te nemen? Zet eens een TomTom van 100€ op de factuur: wagen heeft dan toch ook GPS.
                                        Ik denk dat die dingen ook niet veel moeten onderdoen voor ingebouwde GPS systemen.

                                        Ik vind het wel gek dat een S90 wel in budget zou zijn (of net niet) en een BMW 5 niet. Is toch dezelfde klasse en prijs?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Klopt: ik rij overal naartoe met Waze op de iPhone. Veel accurater wat betreft verkeersinfo dan al die zogenaamde real-time traffic information systemen.
                                          Dat van losse GPS op factuur zetten zal moeilijk zijn denk ik, maar zeker het proberen of uitzoeken waard!

                                          Ik ben er mee akoord dat een S90 in dezelfde (prijs)klasse als de BMW 5 zit, maar ik kan deze niet selecteren / configureren in de offerte-applicatie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X