Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Dus zelf heb je geen behoefte aan een GPS?
    Maar ben je verplicht om een ingebouwde GPS te nemen? Zet eens een TomTom van 100€ op de factuur: wagen heeft dan toch ook GPS.
    Ik denk dat die dingen ook niet veel moeten onderdoen voor ingebouwde GPS systemen.

    Ik vind het wel gek dat een S90 wel in budget zou zijn (of net niet) en een BMW 5 niet. Is toch dezelfde klasse en prijs?

    Een TomTom is in het algemeen een pak beter als ingebouwde systemen. Maar in dit geval heeft het helemaal met de herwaardering te maken. Een Leasewagen zonder GPS gaat uiteindelijk meer in Leasing kosten dan met GPS. Gewoon omdat een wagen met zulke opties en zonder GPS moeilijk verkoopbaar is. Klinkt raar, maar mensen zijn zo verwend dat ze absoluut een GPS ingebouwd willen hebben.

    Ik zag er vroeger ook het nut niet van in, maar nu mijn 2de wagen al ingebouwd, en gedaan met telkens op en afbouwen. Door dat telkens moeten op en afpakken, gingen ze gemiddels 1 en max 2 jaar mee. Is nog altijd goedkoper als een ingebouwd systeem, maar ik zit continu op de baan en dan is dat altijd een gedoe.

    Comment


    • #42
      Wat er niet inzit kan niet kapot gaan,of gestolen worden..een TomTom is altijd up to date met levenslange updates,ik moet die ingebouwde zooi niet meer..ieder zijn keuze natuurlijk.

      Comment


      • #43
        Ik wil toch ook geen ingebouwde meer. De gezinswagen heeft een ingebouwde Tomtom en die doet altijd OK zijn job. Dat is nu al dik 6 jaar zo. Mijn woon-werk voertuig heeft een recente losse Tomtom en eerlijk gezegd, toch veel liever om de 2 jaar ofzo zo'n volledig moderne nieuwe losse dan zo eentje die op de duur 10 jaar meegaat in het dash van je auto. Half zo groot en niet half zo functioneel op de duur.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

        Comment


        • #44
          Wij moeten verplicht metaalkleur, airco en een ingebouwde GPS nemen op een nieuwe leasewagen. En het is eigenlijk onnozel want al die systemen, ook de duurste, zijn ellendig traag en oerdom vergeleken met een moderne smartphone met online gps app. Geef mij maar Waze en een data abonnement met roaming.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
            Ik wil toch ook geen ingebouwde meer. De gezinswagen heeft een ingebouwde Tomtom en die doet altijd OK zijn job. Dat is nu al dik 6 jaar zo. Mijn woon-werk voertuig heeft een recente losse Tomtom en eerlijk gezegd, toch veel liever om de 2 jaar ofzo zo'n volledig moderne nieuwe losse dan zo eentje die op de duur 10 jaar meegaat in het dash van je auto. Half zo groot en niet half zo functioneel op de duur.
            In mijn E39M5 een aftermarket Pioneer double din geplaatst,stomste wat ik gedaan heb ,ding was soms kompleet de weg kwijt,letterlijk en figuurlijk,bewust gezocht naar een opvolger(Megane Rs) waar dit er NIET inzat.Ik gebruik als het moet wel de smarthphone app.

            Comment


            • #46
              Omdat de BMW 4 mijn hart had gestolen, maar ik me daar niet op wou blind staren, kwam ik naar hier voor advies.
              Dat hebben jullie in overvloed en met veel enthousiasme gegeven, waarvoor dank!

              Een testrit met de Volvo S90 zit er op korte termijn niet in volgens mijn dealer.
              Zonder meer een knappe wagen die veel moois belooft voor de toekomst van Volvo.
              Maar met mijn huidige budget en de verplichte opties kan ik amper de keuze's maken die ik wil.
              De ruimte heb ik op dit moment ook niet nodig, misschien is over 3 jaar een hybride V90 een optie.

              Dat de Jaguar XE geen optie is, blijf ik jammer vinden, net als de Mazda 6.

              Als ik kijk naar het overige aanbod, waaronder VW Passat, Audi A4, BMW 3, Volvo S60, zijn dit stuk voor stuk degelijke, goed uitgeruste en comfortabele wagens, maar ook wat anoniem / saai.

              Misschien is zoals eerder aangegeven de BMW 4 het beste compromis: rijplezier, comfort, praktisch en iets leuker dan een 3-reeks.
              Op papier komt de Gulia komt echter aardig in de buurt en die vind ik net iets spannender. Heb een afspraak gemaakt met de garage voor meer info & testrit.

              Comment


              • #47
                Hopelijk wordt het de Alfa

                Comment


                • #48
                  Ik zou ook wel liever een Giulia meer op de weg zien dan een BMW 4

                  Mazda 6 valt af omwille van dat de CO2 icm automaat te hoog uitvalt?
                  Manuele bak van de 6 is anders een genot om mee te schakelen hoor, net als een MX-5. Ik doe 45.000km/jaar en vind het een zeer fijne wagen om mee te rijden.

                  Zou ook niet weten wat te kiezen volgend jaar. Duitse 3 zijn te duur als je ze een beetje wil aankleden, XE en Giulia zijn er niet in break versie, 6 is na facelift niet meer te krijgen met wit leder icm 150pk (en 175pk is te duur qua BIV in leasing)
                  Luxeproblemen...
                  Last edited by Chris_147; 29/06/2016, 17:12.

                  Comment


                  • #49
                    Zonder twijfel de gran coupé alleen al maar door de looks.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      Zonder twijfel de gran coupé alleen al maar door de looks.
                      Inderdaad,heb nu een goeie 3000km gereden met m'n 4 GC en ben eigenlijk super content

                      Comment


                      • #51
                        Ik zou toch ook eerder de 4GC verkiezen alhoewel ik de looks van de Giulia echt fantastisch vind. Bij een nieuw model van Alfa Romeo heb ik toch altijd mijn twijfels qua betrouwbaarheid.

                        Comment


                        • #52
                          Is toch een leasewagen, zo erg zou mindere betrouwbaarheid dan toch niet zijn?

                          Heb ooit een Golf IV en een Alfa 147 gehad.
                          De Alfa heb ik inderdaad meer in de garage moeten afzetten, maar die was gelukkig naast het werk en 's avonds altijd gemaakt.
                          Golf heb ik 2x in de garage moeten achterlaten, maar wel telkens voor 2 weken! Wat is dan de meest betrouwbare wagen?

                          Comment


                          • #53
                            De Alfa , de Golf 4 zie je nauwelijks meer rijden . De Alfa daarentegen kom je nog dagelijks tegen op de openbare weg :-)

                            Comment


                            • #54
                              Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Is toch een leasewagen, zo erg zou mindere betrouwbaarheid dan toch niet zijn?
                              Dat was ik ook al aan t denken.
                              Het argument van betrouwbaarheid is hier al een paar keer naar boven gekomen maar toen ik vroeger een leasewagen moest/mocht kiezen kon me dat toch flink aan mijn reet roesten...
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Dat was ik ook al aan t denken.
                                Het argument van betrouwbaarheid is hier al een paar keer naar boven gekomen maar toen ik vroeger een leasewagen moest/mocht kiezen kon me dat toch flink aan mijn reet roesten...
                                Als je constant naar de garage moet om kleinigheden te laten herstellen vind ik dat heel ergerlijk, het enige verschil met een leasewagen is dat het geen pijn doet aan de portefeuille.

                                Nu ja, als je de mogelijkheid krijgt om een Alfa te rijden als leasewagen is dat wel mooi. Van de stevige afschrijving bij verkoop heb je geen last en je gaat niet armer worden van eventuele problemen met betrouwbaarheid.

                                Uiteindelijk blijft zo'n 4GC maar een fancy 3 reeks, een Giulia is dan toch iets specialer.

                                Comment


                                • #56
                                  Aan de betrouwbaarheid zat ik ook te denken. Is dit voor moderne Alfa's nog steeds het geval?
                                  Bij mijn Volvo V40 hebben ze op een jaar tijd 2x de waterpomp moeten vervangen, zat er getril/gekraak ergens rechts vooraan, sleten de remmen veel sneller dan voorzien, crappy ruitenwissers,...

                                  Als het onderhoudsinterval 20.000km is passeer ik toch al 3x per jaar in de garage, als dat meer wordt zou dat natuurlijk wel jammer zijn.
                                  De afschrijving en onderhoudskosten worden in principe ingecalculeerd in de leaseprijs - maar met een nieuw model is dat wellicht wat moeilijker.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                    Als je constant naar de garage moet om kleinigheden te laten herstellen vind ik dat heel ergerlijk
                                    Tja, constant.
                                    Ik denk dat dat toch wat overroepen is.
                                    Ik hoop ook ooit een eerste generatie 159 Sportwagon gehad en daar waren wat prulletjes aan, werf die afbladerde van de pook, het lichtdeksel aan de binnenkant van de kofferklep dat er telkens afviel...
                                    Niets dat het rijden verhinderde echter. Ik denk niet dat je er elke twee maanden mee in de garage staat hoor.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                      De Alfa , de Golf 4 zie je nauwelijks meer rijden . De Alfa daarentegen kom je nog dagelijks tegen op de openbare weg :-)
                                      Ik ben daar niet helemaal mee akkoord, hoewel er wel een kern van waarheid in zit.
                                      Golf zie je inderdaad nog heel veel rijden, daarentegen Toyota Corolla's of Honda Civics van die tijd niet meer.
                                      Mogelijk omdat die massaal geexporteerd werden naar Afrika of zo?
                                      Dat kan ik me dan weer niet voorstellen bij de Alfa 147...

                                      Comment


                                      • #59
                                        De Volvo natuurlijk. Die speelt een klasse hoger dan een 3 of 4. Bovendien zie je hem niet op elke straathoek 37 keer staan, wat je bij BMW wel hebt + het is een splinternieuw model.

                                        Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                          De afschrijving en onderhoudskosten worden in principe ingecalculeerd in de leaseprijs - maar met een nieuw model is dat wellicht wat moeilijker.
                                          Heb je een zicht op de leaseprijzen? Ik heb snel even gekeken op directlease en het verschil tussen de goedkoopste Giulia en de 4GC was toch al €40 per maand (in het voordeel van de Bmw), dat terwijl de catalogus waarde van de Bmw toch een pak hoger ligt.
                                          Ik vrees dat de afschrijving de alfa wel eens parten zou kunnen gaan spelen in de lease markt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X