automaat is op de v90 idd een 6 traps maar gebaseerd op de nieuwe 8traps, niet op de girltronic...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?
Collapse
X
-
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenKost een S90 maar even veel als een 418d?
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenautomaat is op de v90 idd een 6 traps maar gebaseerd op de nieuwe 8traps, niet op de girltronic...
Ik dacht dat er in NL al een demo S90 was geleverd.
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenDe alfa graag..
Comment
-
Ohja een S90 is een segment hoger, eerder met een 5-reeks te vergelijken dus. Zou trouwens ook een 5 boven een 4 verkiezen als het BMW moet zijn, met zoveel kms per jaar. Zelfs 'maar' een 518d.
Comment
-
Qua comfort dacht ik in de eerste plaats ook aan Volvo. Na een testrit bleek de BMW 4 echter comfortabeler dan mijn huidige Volvo V40.
Een BMW 5 kan ik niet selecteren, misschien valt deze net te duur uit.
Ondertussen heb ik vernomen dat een GPS verplicht is, toch een flinke hap uit het optie budget. Wellicht is een S90 niet meer haalbaar. Binnenkort eens wat spelen met opties en offertes vergelijken.
Comment
-
Ik zou eens gaan kijken voor een Audi A4. Splinternieuw model, dus leaseprijs erg competitief. Waarschijnlijk 't zelfde verhaal bij Alfa Giulia. Als je voor een groot bedrijf werkt, blijft de fleetkorting groot en doe je een goede deal.
Mijn 420d grand coupé kwam vorig jaar bijna 200 EUR per maand goedkoper uit dan een 320d touring LCI met vergelijkbare aankoopprijs, gewoon door 't verschil in herverkoopwaarde.
Ik kom van een 520d F11 nu dus 420d, en eerlijk gezegd rijd ik even graag 1000 km met de 4 als met de 5 (ook al was die laatste wat rustiger).
Ik zou nooit een S90 nemen, gewoon omdat, net zoals die 5 serie, het gewoon een boot is Veel te groot, en te onhandig in kleine smalle straatjes/stad
Comment
-
Denk dat je met een opgefriste BMW 4 Gran Coupé wel goed zit. Om de één of andere reden waren de Giulia en Jag XE de eerste 2 auto's waar ik spontaan aan dacht, en eigenlijk ook een voorkeur voor heb momenteel, ze zijn nieuw en ietwat non-conformistisch. Jammer dat een Jaguar geen optie is.
De Volvo S90 vind ik een heel prachtige wagen, maar 't is zeker geen auto om van z'n rijkwaliteiten te genieten. Ik zou die pas overwegen (wanneer je de 40 gepasseerd bent) mits je voldoende budget hebt om 'em ook mooi in de opties te zetten en qua motorisatie niet teveel compromissen moet sluiten. Nu ga je één hele grote boot hebben, niet te vergelijken met de dynamiek van de genoemde alternatieven. Eén USP van de Volvo is ook terug te vinden in de Alfa, dat blijkt ook een heel veilige auto te zijn. Ik ben een beetje biased, maar 27j en een Alfa Giulia met achterwielaandrijving, als dat geen mooie combinatie is
Comment
-
al een aantal keer een xc60 gereden van een collega... nee volvo zou afvallen voor mij. teveel willen maar niet kunnen meedoen met de duitse 3. Snap het eigenlijk niet, vroeger deed volvo gewoon hun eigen ding in plaats van te kijken naar een ander en dat te proberen imiterenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenVolvo moet zeker niet onderdoen voor VW , Opel of Mercedes qua betrouwbaarheid en veiligheid.lets have some more member berries
Comment
-
Dank voor alle input!
Bij Audi had ik enkel aan de A5 gedacht (tegenhanger van de BMW 4). Prijzen van de A4 zijn zeker interessant, maar de andere modellen spreken mij iets meer aan qua ontwerp.
Ondertussen een telefoontje gekregen van de Alfa garage, daar ga ik zaterdag eens langs voor wat meer info.
Opmerking van de S90 kan ik wel begrijpen, enkele centimers groter en hij past niet meer onder de carport .
Comment
-
Persoonlijk zou ik mij niet meer te veel laten verleiden door de looks als comfort ook heel belangrijk is, een A4 of V60 zien er misschien wat saai uit maar het zijn rete comfortabele bakken voor lange afstanden te cruisen en door hun formaat inderdaad handiger dan een S90 of 5-serie in parkeergarages en smalle straatjes.
Maar misschien is een 4GC wel het ideale compromis voor u, gaat in elk geval het meeste rijplezier geven. Voor mij (1m94 lang) heeft een 3- of 4 een te lage zitpositie om comfortabel te zijn op lange afstand. De opvolger van mijn 3 zal dus wss een VW of volvo zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk BerichtenIs natuurlijk sterk afhankelijk van de werkgever: zo ben ik een tijdje geleden gaan solliciteren naar een hogere functie bij een ander bedrijf.
Daar kon ik enkel Peugeot krijgen.
Uiteindelijk gaat dat hier wel veranderen, want 4 van de 5 hier willen niet met een citroën rijden. Enkel de 'vrouw' die de auto's regelt is toch zo zot van citroen.
De baas zelf begon vorige week erover dat hij nu wel eens wil weten wat de kost per voertuig is, omdat hij vindt dat de facturen nogal hoog oplopen en hij zich dus afvraagt of een ander merkt die kost niet naar onder gaat brengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk BerichtenOndertussen heb ik vernomen dat een GPS verplicht is, toch een flinke hap uit het optie budget. Wellicht is een S90 niet meer haalbaar. Binnenkort eens wat spelen met opties en offertes vergelijken.
Maar ben je verplicht om een ingebouwde GPS te nemen? Zet eens een TomTom van 100€ op de factuur: wagen heeft dan toch ook GPS.
Ik denk dat die dingen ook niet veel moeten onderdoen voor ingebouwde GPS systemen.
Ik vind het wel gek dat een S90 wel in budget zou zijn (of net niet) en een BMW 5 niet. Is toch dezelfde klasse en prijs?
Comment
-
Klopt: ik rij overal naartoe met Waze op de iPhone. Veel accurater wat betreft verkeersinfo dan al die zogenaamde real-time traffic information systemen.
Dat van losse GPS op factuur zetten zal moeilijk zijn denk ik, maar zeker het proberen of uitzoeken waard!
Ik ben er mee akoord dat een S90 in dezelfde (prijs)klasse als de BMW 5 zit, maar ik kan deze niet selecteren / configureren in de offerte-applicatie.
Comment
Comment