Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als ik naar de leaseprijzen kijk, zijn de verschillen klein: met hetzelfde budget krijg ik iets meer opties bij de Giulia dan de 4GC.
    De BMW heeft wel een cataloguswaarde van €5000 meer, voor de Alfa worden iets meer reparatie & onderhoudskosten voorzien en een fractie meer afschrijving.
    Qua verzekering is de BMW dan weer duurder.

Comment

Giulia t.o.v. BMW 4 (met mijn leasebudget):
      + parkeersensoren vooraan
      + airco met 2 zones
      + adaptieve voorlichten
      + verwarmd stuurwiel
      + rode remklauwen
      + 60 Nm koppel
      - geen houtinleg
      - geen sportzetels
      - achterruit klapt niet mee open

Comment

Ik zou voor de VOLVO kiezen.
        ALs je 60.000 km zich vooral in België afspelen, dan heb je met 150pk ruimschoots voldoende.

Ik ken ook mensen die een Alfa hadden als firmawagen. Is leuk voor een paar maand, maar daarna sta je om de paar weken in de garage om prutsen op te lossen.
        Met dergelijk aantal km wil je ook een betrouwbare auto, en het kan zijn dat Alfa nu beter is, maar dat mogen ze dan eerst bewijzen. Binnen 3 jaar kan je nog altijd een Alfa nemen. (dan hebben ze hopelijk wat kinderziektes opgelost)

Comment

ik zag een revieuw van de volvo en hoorde dat hij lekker deint en ik was verkocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Ik ken ook mensen die een Alfa hadden als firmawagen. Is leuk voor een paar maand, maar daarna sta je om de paar weken in de garage om prutsen op te lossen.
            Allez man, komaan.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Allez man, komaan.
              Idd, ik heb ne Citroën en sta daar ook elke week mee in de garage

Comment

Onze Renault en onze BMW staan ELKE dag in de garage!
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Allez man, komaan.
                  haha ja die opmerking vind ik ook helemaal scheef
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                    Wij moeten verplicht metaalkleur, airco en een ingebouwde GPS nemen op een nieuwe leasewagen. En het is eigenlijk onnozel want al die systemen, ook de duurste, zijn ellendig traag en oerdom vergeleken met een moderne smartphone met online gps app. Geef mij maar Waze en een data abonnement met roaming.
                    Terwijl je een perfect werkende GPS in je wagen kan hebben? Het nieuwe GPS systeem van BMW is razendsnel, is via 4G geconnecteerd met verkeersinformatie (vergelijkbaar met Waze).

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                    Giulia t.o.v. BMW 4 (met mijn leasebudget):
                    + parkeersensoren vooraan
                    Koop geen GC zonder op zijn minst overal sensoren en best ook achteruitrijcamera. Je ziet geen hol door 't kleine venstertje naar achteren
                    + airco met 2 zones
                    + adaptieve voorlichten
                    + verwarmd stuurwiel
                    + rode remklauwen
                    + 60 Nm koppel
                    - geen houtinleg
                    Dat lijkt me een voordeel voor de Alfa, hout is alleen goed om bomen mee te bouwen of om op te stoken in de kachel
                    - geen sportzetels
                    - achterruit klapt niet mee open
                    4GC is best wel praktisch, met die grote achterklep
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Ik heb een business GPS in de F31 (2015), en die start inderdaad zeer snel op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik heb een business GPS in de F31 (2015), en die start inderdaad zeer snel op.
                        Dus nog niet de vernieuwde GPS van de facelift, die blijkbaar nog beter is (is ook in de 4GC geïntroduceerd vanaf midden vorig jaar), kan niet vergelijken met voorgaande systeem maar dit is razendsnel. PLus zo'n groot scherm, geïntegreerd in geluidsisolatie en met aanwijzing in de HUD op de voorruit, dat wil ik niet inruilen voor een GPS Systeem op een smartphone

Comment

Mijn F31 is van 04/2015, net geen facelift dus.

Comment

Allez man, komaan.
                            Tja, en toch is het zo.
                            Leuke auto als alles werkt, maar dat lukt niet lang.
                            Persoonlijk ken ik niemand die er 2 gehad heeft.

Laat ons hopen dat het nu beter is.

Citroen, daar heb ik zelf ervaring mee. Auto totaal onbetrouwbaar, de garage krijgt het niet opgelost, en de invoerder laat je weken wachten op een oplossing.
                            Staat bij ons helemaal niet meer op de lijst.

Comment

Tja, en toch is het zo.
                              Leuke auto als alles werkt, maar dat lukt niet lang.
                              Persoonlijk ken ik niemand die er 2 gehad heeft.

Laat ons hopen dat het nu beter is.

Citroen, daar heb ik zelf ervaring mee. Auto totaal onbetrouwbaar, de garage krijgt het niet opgelost, en de invoerder laat je weken wachten op een oplossing.
                              Staat bij ons helemaal niet meer op de lijst.
                              M'n ouders hebben 4x een citroën gehad (BX, Xantia, Xsara Picasso & Saxo), nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Jaarlijkse kosten waren wel hoger dan bij de toenmalige Fords aangezien de citroëns vaker op onderhoud moesten, de intervallen waren gewoonweg kleiner..
                              Ah en die zijn allemaal verkocht met meer dan 240.000km op de teller
                              En Alfa slechte auto's? Ja in de jaren stilletjes toen ze van onder u gat roesten. Een Alfa heeft niet meer problemen dan pakweg een Audi.
                              Last edited by CaliforniaDream; 30/06/2016, 19:43.
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

(..)daarna sta je om de paar weken in de garage om prutsen op te lossen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Een Alfa heeft niet meer problemen dan pakweg een Audi.
                                Zoals altijd ligt de waarheid in het midden.

Comment

Een collega van me heeft een 3 jaar oude Alfa Giulietta. Heeft buiten de motor al alle problemen gehad die je je maar kan voorstellen. Vocht in lampen, bekleding die loskomt, GPS en airco die plots uitvallen of rare dingen beginnen te doen,... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                    Dus nog niet de vernieuwde GPS van de facelift, die blijkbaar nog beter is (is ook in de 4GC geïntroduceerd vanaf midden vorig jaar), kan niet vergelijken met voorgaande systeem maar dit is razendsnel. PLus zo'n groot scherm, geïntegreerd in geluidsisolatie en met aanwijzing in de HUD op de voorruit, dat wil ik niet inruilen voor een GPS Systeem op een smartphone
                                    Navi pro is the way to go met hud . Navi business sucks en het interieur trekt op geen hol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Navi pro is the way to go met hud . Navi business sucks en het interieur trekt op geen hol.
                                      Het is wel beter dan gewoon geen GPS in je wagen, zoals bij u bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Zoals altijd ligt de waarheid in het midden.
                                        Inderdaad, nu komen waarschijnlijk alle verhalen "een vriend van m'n moeder" e.d. boven
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Gebruik uw centen om een individual interieur aan te vinken en dat interieur wordt plots heel knap. Ik heb nooit een BMW met navi business gereden/overwogen, dus geen flauw benul van dat systeem.

Comment

Working...
                                          X