Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Een 2 tal weken terug op een groot bedrijfsfeest een tijd bij een man gestaan die aan het hoofd staat van het wagenpark van een welgekend Belgisch bedrijf waar men alle wagens zelf koopt en dat zijn er heel veel ( laat ons zeggen ruim 1000 wagens ) .
    Die man is met niks anders bezig en hun goedkoopste wagens ( lees combinatie bedrijfszekerheid-verbruikskosten-aankoopkost ) zijn met grote voorsprong Skoda's , VAG wagens en daarna Volvo , hun slechtste bleken toch Franse en Italiaanse rakkers te zijn , personeel mag zelfs uit veel van deze geen keuzes meer maken.

    Persoonlijk zou ik altijd een Volvo of BMW boven een Alfa kiezen , als je simpelweg eens in een Alfa na een jaartje of 5 dienst en wat km's gaat zitten dan weet ieder gezond mens toch genoeg ?
    Last edited by Audidriver; 01/07/2016, 00:11.

    Comment


    • #82
      VAG wagens? de bedrijfswagens hier spreken dat dan tegen... van de laatste generatie wagens staat BMW voor mij op kop kwa betrouwbaarheid. Elk merk heeft zo zijn sterke en minder sterke modellen op vlak van betrouwbaarheid. mercedes en audi doen het voorlopig niet echt goed. ook de volvo's zie ik toch regelmatig met problemen al zijn dat dan meestal zaken als het dakvenster die niet meer wil sluiten enzo.
      ook nogal logisch dat auto's met amper opties minder mankementen gaan hebben dan auto's met veel opties
      lets have some more member berries

      Comment


      • #83
        Afgelopen weekend ben ik gaan rijden met de Alfa Romeo Giulia.
        Het was helaas maar een kort ritje, maar enkele zaken waren al snel duidelijk:
        + nog mooier in het echt
        + knap interieur
        + wegligging moet niet onderdoen voor BMW
        - erg hard geveerd
        - zetels bieden weinig steun
        - diepe, maar lage koffer

        Momenteel ligt de BMW 4 Gran Coupé in pole position.
        Ik zit nu wel te denken aan een M Sport pakket ipv Luxury Line...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
          Afgelopen weekend ben ik gaan rijden met de Alfa Romeo Giulia.
          Het was helaas maar een kort ritje, maar enkele zaken waren al snel duidelijk:
          + nog mooier in het echt
          + knap interieur
          + wegligging moet niet onderdoen voor BMW
          - erg hard geveerd
          - zetels bieden weinig steun
          - diepe, maar lage koffer

          Momenteel ligt de BMW 4 Gran Coupé in pole position.
          Ik zit nu wel te denken aan een M Sport pakket ipv Luxury Line...
          De Giulia betrof de standaard ophanging? Als je het M Sport pakket neemt zou je die misschien best eerst nog eens testrijden. Afhankelijk van de velgenkeuze en de RFT banden kan het er nogal hard aan toe gaan.

          Apple CarPlay zou ik trouwens weghalen uit je pro/cons. Ik weet niet wat je daar van verwacht maar ik ben niet onder de indruk. Mijn vennoot heeft het in zijn Passat en gebruikt het uiteindelijk niet. Het ConnectedDrive systeem daarentegen is top (heerlijk die Spotify integratie). Bovendien is men hard bezig met de uitbouw van hun OpenSource platform waarna ook Gmail, Google agenda,... rechtstreeks in iDrive komt. (helaas nog niet in België)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            VAG wagens? de bedrijfswagens hier spreken dat dan tegen... van de laatste generatie wagens staat BMW voor mij op kop kwa betrouwbaarheid. Elk merk heeft zo zijn sterke en minder sterke modellen op vlak van betrouwbaarheid. mercedes en audi doen het voorlopig niet echt goed. ook de volvo's zie ik toch regelmatig met problemen al zijn dat dan meestal zaken als het dakvenster die niet meer wil sluiten enzo.
            ook nogal logisch dat auto's met amper opties minder mankementen gaan hebben dan auto's met veel opties
            Daar heb je wel een punt , in de bewuste firma zijn BMW en Mercedes geen optie ( zal met imago te maken hebben denk ik , ze zijn daar nogal low profile op dat vlak ) , ik weet dat ze vroeger hoofdzakelijk VW , Skoda, in kleine mate Audi , Opel , Volvo en Renault konden kiezen , Opel en Renault zijn er intussen naar ik hoorde uitgevlogen...

            Dat BMW momenteel heel bedrijfszeker is , tja , dat kan motorisch best zijn , er rijden er hier 2 met een BMW ( een 5 en een 5Gt ) en motorisch ( beide 30D's ) totaal geen problemen , wel al behoorlijk wat prullen gehad met andere zaken, vooral op de GT dan , 3 van de 4 zijruiten zijn al in de deur gevallen ( gekend euvel blijkbaar ) , luchtvering naar de vaantjes ( kleppen of zoiets ) , de andere gewone 530 heeft ook al problemen met het schuifdak en de stuurinrichting gehad... ik spreek dan over wagens allen met minder dan 100K op de teller... ( wel de meeste zaken netjes in garantie opgelost maar er komt ook een dag dat dit niet meer het geval zal zijn...)
            Nu je hebt idd wel een punt dat hoe meer opties aan een wagen hangen hoe meer er fout kan gaan en de grootste problemen tegenwoordig niet meer bij motoren of transmissies liggen maar wel aan alles er rond , ik weet van m'n dealer dat er ook redelijk wat problemen zijn met A6 schuifdaken...
            Los daarvan stel ik vast dat het er hier nogal eens luchtig over VAG kwaliteit geleuterd kan worden , mijn ervaring na 5 Audi's op rij is dat ik eigenlijk bij geen van die wagens ( en die rij ik meestal toch steeds tot een 200K voor ze weg gaan ) ooit maar één serieus probleem heb gehad ( en ik spaar die in geen geval, een auto is een gebruiksobject voor me )... In al die jaren heb ik hier met veel andere ( premium)merken toch al wat anders gezien...

            Vorige vrijdag en zaterdag was ik op de Duitse autobahn en m'n eerste 2 Gulia's gezien, een rode en een ietwat paarsblauwe ( niet echt geslaagd ) , een lelijke wagen is het zeker niet maar als ik zou moeten kiezen ts bvb een BMW 4 reeks en die Alfa dan zou ik het wel weten... En technisch gezien ben je met die eerste toch al een stuk zekerder... Ik zou het liever aan anderen overlaten om de bedrijfszekerheid van die nieuwe Alfa eerst een jaar of 2 te testen, proefkonijn zijn zegt me niet veel...
            Last edited by Audidriver; 04/07/2016, 13:52.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
              De Giulia betrof de standaard ophanging? Als je het M Sport pakket neemt zou je die misschien best eerst nog eens testrijden. Afhankelijk van de velgenkeuze en de RFT banden kan het er nogal hard aan toe gaan.
              De Giulia had inderdaad de standaard ophanging met 18" wielen.
              De testrit met de BMW 4 was ook met standaard ophanging en 19" wielen.

              Het gaat om het M Sport pakket met de instelbare/adaptieve ophanging, dus niet de standaard verlaagde/harde sportophanging van dat pakket i.c.m. 18" wielen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                De Giulia had inderdaad de standaard ophanging met 18" wielen.
                De testrit met de BMW 4 was ook met standaard ophanging en 19" wielen.

                Het gaat om het M Sport pakket met de instelbare/adaptieve ophanging, dus niet de standaard verlaagde/harde sportophanging van dat pakket i.c.m. 18" wielen.
                De M adaptieve ophanging is even "laag" (lol) als de gewone M ophanging. In combinatie met de 19 inch runflats, vind ik hem in comfort zelfs heel goed. Het verschil met sport is direct voelbaar. Zo zou ik eigenlijk niet de hele tijd over betonwegen willen denderen. Ben blij dat ik die optie heb genomen. Kost ook niet zoveel extra.

                Comment


                • #88
                  Ik las dat een Giulia Quadrifoglio zachter en in het algemeen comfortabeler is dan een BMW M. Geen idee waar dat dan misgegaan is, had alleszins niet durven denken dat de ophanging van een standaard Giulia harder is dan van een BMW 4 met sportophanging en runflats.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    had alleszins niet durven denken dat de ophanging van een standaard Giulia harder is dan van een BMW 4 met sportophanging en runflats.
                    Zoals vermeld gaat het om de standaard ophanging van de BMW 4 (en inderdaad 19" runflats).
                    Met de sportophanging heb ik niet gereden (bij beiden).

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                      Afgelopen weekend ben ik gaan rijden met de Alfa Romeo Giulia.
                      Het was helaas maar een kort ritje, maar enkele zaken waren al snel duidelijk:
                      + nog mooier in het echt
                      + knap interieur
                      + wegligging moet niet onderdoen voor BMW
                      - erg hard geveerd
                      - zetels bieden weinig steun
                      - diepe, maar lage koffer

                      Momenteel ligt de BMW 4 Gran Coupé in pole position.
                      Ik zit nu wel te denken aan een M Sport pakket ipv Luxury Line...
                      Ik zou persoonlijk altijd voor de BMW met het M Sport pakket gaan.

                      Ikzelf heb ook net een wagen besteld, en als ik een BMW 3 met M-pakket had kunnen pakken, ik zou niet getwijfeld hebben, zeker omdat je dan Estoril Blau kan nemen (al is dat op de 4 niet zo mooi als de 3 naar mijn mening).

                      Terzijde kon ik wel voor een A4 met S-line pakket gaan (ons bedrijf heeft een veel grotere korting bij VAG dan bij BMW), en zelfs dan twijfelde ik nog om een kale BMW 3 te nemen..

                      Comment


                      • #91
                        Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

                        Is een 3GT geen optie? Ik vind die 4gc niet echt kloppen en de 3GT machtig ogen. Ik weet dat ik waarschinlijk hiermee in de minderheid ben met deze mening...

                        Los daarvan zou ik altijd voor de Volvo gaan. Als alternatief de giulia of een audi a4break.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                          Is een 3GT geen optie? Ik vind die 4gc niet echt kloppen en de 3GT machtig ogen. Ik weet dat ik waarschinlijk hiermee in de minderheid ben met deze mening...

                          Los daarvan zou ik altijd voor de Volvo gaan. Als alternatief een audi a4break.
                          Dan ben je een van de weinigen. Ik vind een 3GT wanstaltig. Niet zo erg als de 5GT, maar toch.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                            Dan ben je een van de weinigen. Ik vind een 3GT wanstaltig. Niet zo erg als de 5GT, maar toch.
                            Dat besef ik ik vind die 3Gt echt knap. Zelfs zo knap dat ik hem zou durven kopen. Liefst in een lichte kleur wel anders wordt het minder.

                            Comment


                            • #94
                              Een 3GT kan waarschijnlijk wel, maar heb ik niet in detail bekeken. Vind de andere modellen in de 3/4 reeks aantrekkelijker ;-).

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                Dan ben je een van de weinigen. Ik vind een 3GT wanstaltig. Niet zo erg als de 5GT, maar toch.
                                idem

                                Comment


                                • #96
                                  ik had nooit gedacht dat ik het van bmw ging zeggen, maar ze hebben naar mijn mening veel ouwe-pe bakken in hun gamma...en das vast hun bedoeling
                                  2 tourer, 3 gt, 5 gt, de 1 serie waar het schalkse vanaf is, de mini dat een mainstream bommakar is verworden, x4 beetje sissiwissi design (veel te smal en hoog)

                                  nieuwe x1 en 7 zijn mooi !

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                    Zoals vermeld gaat het om de standaard ophanging van de BMW 4 (en inderdaad 19" runflats).
                                    Met de sportophanging heb ik niet gereden (bij beiden).
                                    My bad. Heb ook eens naar de configurator van de Giulia gekeken, die heeft ook runflats !? ... en geen comfort-optie zoals adaptieve ophanging te vinden.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Heb ook eens naar de configurator van de Giulia gekeken, die heeft ook runflats !?
                                      Ah, dat wist ik dan weer niet, ik dacht dat dit een extra optie was vanaf 18".

                                      Ik heb de volgende offerte/configuratie doorgespeeld aan het wagenpark:
                                      BMW 4 Gran Coupé 418dA 150pk
                                      • Model M Sport: M aerodynamisch pakket, Automatische airconditioning met 2 zones, Sportzetels vooraan, JAV sterspaak 400M 18''+225/45&255/40 runf., M sportstuurwiel, Hoogglans shadow line, Begroetingslicht inschakelbaar in wit of ijswit, Sfeerverlichting met 'Color Switch', Instrumentenpaneel met exclusieve designelementen, Binnenbekleding stof/alcantara Hexagon, Uitlaatsierstuk in chroom, Afstandsbediening met inleg in Blau, M logo op flanken vooraan, Nieren met 9 spijltjes in Schwarz hochglänzend, Airbreather in Schwarz hochglänzend, Lijsten Aluminium Hexagon+Estoril Blau matt, M sportophanging, Hemelbekleding in antraciet, M voetsteun, Lichtpakket, Deurdrempels met M logo
                                      • Adaptieve M sportophanging (als M sportpakket)
                                      • Comfort Pack ( Model verpl.): Metaalkleur, Navigatiesysteem Business, Park Distance Control (PDC) VR/AR
                                      • Verwarmde voorzetels
                                      • Zonder monogram voor de Lines
                                      • Zonder monogram
                                      • Spraakversie Nederlands
                                      • Nederlandstalige handleidingsboeken
                                      • Metallic WB45 Estoril Blau

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik had nooit gedacht dat ik het van bmw ging zeggen, maar ze hebben naar mijn mening veel ouwe-pe bakken in hun gamma...en das vast hun bedoeling
                                        2 tourer, 3 gt, 5 gt, de 1 serie waar het schalkse vanaf is, de mini dat een mainstream bommakar is verworden, x4 beetje sissiwissi design (veel te smal en hoog)

                                        nieuwe x1 en 7 zijn mooi !
                                        Het zijnde, ook allemaal oude modellen... Behalve de X1 x5 en de 7....
                                        de volgende vernieuwing zullen de 5, 3, 1 en x3 zijn...
                                        en inderdaad de ruimte wonders, you like of hate iT...

                                        De onpare reeksen zijn tussendoor gelanceerd... Waardoor ze hun modellen. Niet alle 7 jaar kunnen vervangen, maar er gemiddeld genomen iedere 3,5 jaar een nieuw model op de markt komt...binnen een "klasse" Zodat de klanten geen 13 in een dozijn auto kopen...
                                        Last edited by ; 05/07/2016, 08:02.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                          Ah, dat wist ik dan weer niet, ik dacht dat dit een extra optie was vanaf 18".

                                          Ik heb de volgende offerte/configuratie doorgespeeld aan het wagenpark:
                                          BMW 4 Gran Coupé 418dA 150pk
                                          • Model M Sport: M aerodynamisch pakket, Automatische airconditioning met 2 zones, Sportzetels vooraan, JAV sterspaak 400M 18''+225/45&255/40 runf., M sportstuurwiel, Hoogglans shadow line, Begroetingslicht inschakelbaar in wit of ijswit, Sfeerverlichting met 'Color Switch', Instrumentenpaneel met exclusieve designelementen, Binnenbekleding stof/alcantara Hexagon, Uitlaatsierstuk in chroom, Afstandsbediening met inleg in Blau, M logo op flanken vooraan, Nieren met 9 spijltjes in Schwarz hochglänzend, Airbreather in Schwarz hochglänzend, Lijsten Aluminium Hexagon+Estoril Blau matt, M sportophanging, Hemelbekleding in antraciet, M voetsteun, Lichtpakket, Deurdrempels met M logo
                                          • Adaptieve M sportophanging (als M sportpakket)
                                          • Comfort Pack ( Model verpl.): Metaalkleur, Navigatiesysteem Business, Park Distance Control (PDC) VR/AR
                                          • Verwarmde voorzetels
                                          • Zonder monogram voor de Lines
                                          • Zonder monogram
                                          • Spraakversie Nederlands
                                          • Nederlandstalige handleidingsboeken
                                          • Metallic WB45 Estoril Blau
                                          Mooie kleur keuze post hier zeker een foto wanneer je hem hebt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X