Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometervreter: BMW 4 Gran Coupé of Volvo S90 of ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
    Zoals vermeld gaat het om de standaard ophanging van de BMW 4 (en inderdaad 19" runflats).
    Met de sportophanging heb ik niet gereden (bij beiden).
    Liever eibach veren die rijden comfortabeler dan de m veren + ze staan optisch perfect en niet zoals de m waar de voorkant te hoog en de achterkant goed staat.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Liever eibach veren die rijden comfortabeler dan de m veren + ze staan optisch perfect en niet zoals de m waar de voorkant te hoog en de achterkant goed staat.
      Als OEM freakje hoor je het volgende te zeggen: "De hardheid en veerkarakteristieken van de M veren zijn afgestemd op het ontwerp van de wagen. Dat de 'wheel gap' vooraan groter is dan achteraan is zo berekend door de ingenieurs van BMW en heeft dus zo zijn redenen. Door Eibach veren te steken wijzig je gans de veerkarateristiek van de wagen en krijg je bijgevolg een onbestuurbare en zwalpende wagen".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Een 2 tal weken terug op een groot bedrijfsfeest een tijd bij een man gestaan die aan het hoofd staat van het wagenpark van een welgekend Belgisch bedrijf waar men alle wagens zelf koopt en dat zijn er heel veel ( laat ons zeggen ruim 1000 wagens ) .
        Die man is met niks anders bezig en hun goedkoopste wagens ( lees combinatie bedrijfszekerheid-verbruikskosten-aankoopkost ) zijn met grote voorsprong Skoda's , VAG wagens en daarna Volvo , hun slechtste bleken toch Franse en Italiaanse rakkers te zijn , personeel mag zelfs uit veel van deze geen keuzes meer maken.

        Persoonlijk zou ik altijd een Volvo of BMW boven een Alfa kiezen , als je simpelweg eens in een Alfa na een jaartje of 5 dienst en wat km's gaat zitten dan weet ieder gezond mens toch genoeg ?
        Gisteren toevallig iemand van een grote firma tegen gekomen met veel firmawagens. Zei me dat zij een zeer ruime keuze hadden binnen hun budget, maar dat franse wagens niet toegelaten waren. Blijkbaar goedkoop in aankoop, maar op lange termijn komen ze duurder uit als andere wagens omdat ze veel meer onderhoud moeten hebben en het onderhoud niet zo heel goedkoop is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Gisteren toevallig iemand van een grote firma tegen gekomen met veel firmawagens. Zei me dat zij een zeer ruime keuze hadden binnen hun budget, maar dat franse wagens niet toegelaten waren. Blijkbaar goedkoop in aankoop, maar op lange termijn komen ze duurder uit als andere wagens omdat ze veel meer onderhoud moeten hebben en het onderhoud niet zo heel goedkoop is.
          Je moet sowieso altijd een beetje geluk hebben, hoe dan ook. Bij ons sinds enkele jaren enkel nog Volvo als bedrijfswagens. Voorheen waren ook Ford, Citroën en Renault al de revue gepasseerd. Beste auto tot nu toe puur qua running costs is en blijft echter een Citroën C5. Al kunnen we van Volvo zeker ook niet klagen, het onderhoud op zich is gewoon al een pak duurder.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Gisteren toevallig iemand van een grote firma tegen gekomen met veel firmawagens. Zei me dat zij een zeer ruime keuze hadden binnen hun budget, maar dat franse wagens niet toegelaten waren. Blijkbaar goedkoop in aankoop, maar op lange termijn komen ze duurder uit als andere wagens omdat ze veel meer onderhoud moeten hebben en het onderhoud niet zo heel goedkoop is.
            LOL!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Gisteren toevallig iemand van een grote firma tegen gekomen met veel firmawagens. Zei me dat zij een zeer ruime keuze hadden binnen hun budget, maar dat franse wagens niet toegelaten waren. Blijkbaar goedkoop in aankoop, maar op lange termijn komen ze duurder uit als andere wagens omdat ze veel meer onderhoud moeten hebben en het onderhoud niet zo heel goedkoop is.
              Ik vind het onderhoud op men RS nochtans goedkoop (goedkoper dan opel lol) en tis niet dat ik weinig km's doe
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

              16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                Je moet sowieso altijd een beetje geluk hebben, hoe dan ook. Bij ons sinds enkele jaren enkel nog Volvo als bedrijfswagens. Voorheen waren ook Ford, Citroën en Renault al de revue gepasseerd. Beste auto tot nu toe puur qua running costs is en blijft echter een Citroën C5. Al kunnen we van Volvo zeker ook niet klagen, het onderhoud op zich is gewoon al een pak duurder.
                Om dan een mooi voorbeeld te geven. Een C5 1.6D moet om de 15000km op onderhoud. De VW Passat 1.6D moet om de 30000km op onderhoud. En geloof me, het onderhoud van die Passat is niet dubbel zo duur. En met 60000km per jaar, begint de rekening door te tellen.

                Vorige week kwam de baas aan de persoon die de voertuigen regelt vragen, of het niet wat overdreven is aan facturen van de Citroëngarage. Zij moet nu na een jaar een overzicht maken van de kost per voertuig (17 stuks) omdat hij zich serieus vragen begint te stellen of we met een ander merkt toch niet goedkoper uit gaan zijn.

                Qua stukken hebben wij aan de wagens vrij weinig aan de hand. Mijne C5 bv heb ik enkel een stukje van het raam kapot gehad op 3 jaar tijd en 155000km. De camionetten is een ander verhaal. Ge kunt bij de garage binnen wippen wanneer ge maar wilt, en er zal altijd een camionet van onze firma staan met stukken.

                Comment


                • Bwa. dat zal ook weer allemaal van model tot model afhangen waarschijnlijk. De Kangoo Express dCi 90 moet ook om de 30000 op onderhoud. Dus dat is niet alleen voorbehouden aan de Duitse merken.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Bwa. dat zal ook weer allemaal van model tot model afhangen waarschijnlijk. De Kangoo Express dCi 90 moet ook om de 30000 op onderhoud. Dus dat is niet alleen voorbehouden aan de Duitse merken.
                    Idd onze Megane 1.2 Tce ook om de 30 k.
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                    Comment


                    • was een antwoord op freeltd hierboven

                      maar 30k/1 jaar, of 30k/2jaar, ik vind het te gek dat als je jaarlijk 10k doet, je elk jaar service nodig hebt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                        Ah, dat wist ik dan weer niet, ik dacht dat dit een extra optie was vanaf 18".

                        Ik heb de volgende offerte/configuratie doorgespeeld aan het wagenpark:
                        BMW 4 Gran Coupé 418dA 150pk
                        • Model M Sport: M aerodynamisch pakket, Automatische airconditioning met 2 zones, Sportzetels vooraan, JAV sterspaak 400M 18''+225/45&255/40 runf., M sportstuurwiel, Hoogglans shadow line, Begroetingslicht inschakelbaar in wit of ijswit, Sfeerverlichting met 'Color Switch', Instrumentenpaneel met exclusieve designelementen, Binnenbekleding stof/alcantara Hexagon, Uitlaatsierstuk in chroom, Afstandsbediening met inleg in Blau, M logo op flanken vooraan, Nieren met 9 spijltjes in Schwarz hochglänzend, Airbreather in Schwarz hochglänzend, Lijsten Aluminium Hexagon+Estoril Blau matt, M sportophanging, Hemelbekleding in antraciet, M voetsteun, Lichtpakket, Deurdrempels met M logo
                        • Adaptieve M sportophanging (als M sportpakket)
                        • Comfort Pack ( Model verpl.): Metaalkleur, Navigatiesysteem Business, Park Distance Control (PDC) VR/AR
                        • Verwarmde voorzetels
                        • Zonder monogram voor de Lines
                        • Zonder monogram
                        • Spraakversie Nederlands
                        • Nederlandstalige handleidingsboeken
                        • Metallic WB45 Estoril Blau
                        Die Navi Business is waardeloos, daar ga je nog spijt van krijgen.
                        Ik zou één van de "kerstboom opties" laten vallen en inruilen voor de Navi Pro.

                        Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                          Die Navi Business is waardeloos, daar ga je nog spijt van krijgen.
                          Ik zou één van de "kerstboom opties" laten vallen en inruilen voor de Navi Pro.

                          Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

                          Navi Pro maakt het interieur ook af . Ik vind business ook maar niets dat ziet er zo cheap uit als de 4 cilinder diesel motoren met enkel pijp.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Navi Pro maakt het interieur ook af . Ik vind business ook maar niets dat ziet er zo cheap uit als de 4 cilinder diesel motoren met enkel pijp.
                            Ja, ik moet toegeven dat de suggestie van "hey gasten ik vervuil meer dan een ander" inderdaad wel meer uitstraling heeft.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Ja, ik moet toegeven dat de suggestie van "hey gasten ik vervuil meer dan een ander" inderdaad wel meer uitstraling heeft.
                              Mijn 330d vervuilt minder dan een pak kleinere diesels.

                              Op papier. Maar goed, hun cijfers zijn ook op papier.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                Die Navi Business is waardeloos, daar ga je nog spijt van krijgen.
                                Ik zou één van de "kerstboom opties" laten vallen en inruilen voor de Navi Pro.

                                Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
                                Idd. Niet enkel is het scherm kleiner, maar de software is ook anders + trager.

                                Comment


                                • De navigatie business zit er enkel in omdat GPS een verplichte optie is, verder geen boodschap aan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                    Bwa. dat zal ook weer allemaal van model tot model afhangen waarschijnlijk. De Kangoo Express dCi 90 moet ook om de 30000 op onderhoud. Dus dat is niet alleen voorbehouden aan de Duitse merken.
                                    Dat is waar. Mijne megane vroeger om de 20.000. Maar het is vooral PSA waarbij de 1.6 op 15000 binnen moet, terwijl zowat alle andere merken op 25 à 30000km zitten.

                                    Dat maakt uiteindelijk op 4 jaar en 200000km wel een heel verschil.

                                    Comment


                                    • Ik zou in principe elke 30k binnen moeten, maar ik ga zelf elke 20k op onderhoud.

                                      Comment


                                      • waarom? ik volg gewoon de boordcomputer. bij mercedes zit je wel met 2 soorten interval, die op km's en die op tijd
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          waarom? ik volg gewoon de boordcomputer. bij mercedes zit je wel met 2 soorten interval, die op km's en die op tijd
                                          Met mijn leasewagen volg ik ook het interval because i don't care of dat een olie zuiper word op termijn want tegen dan is hij weg en de volgende eigenaar boeit mij ook niet.

                                          Wil je het beste voor u wagen dan wissel je u olie best om de 10a15d km want tegen dan is het beste van de olie kwaliteit er af.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X