Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Astra Sports Tourer vs Mondeo 5 deurs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Astra Sports Tourer vs Mondeo 5 deurs

De lease van mijn huidige Astra Sports Tourer 1.3 CDTI 95pk loopt ver af en het is dus tijd om beginnen uit te kijken naar een nieuwe auto.
    Mijn eerste idee was de nieuwe Astra Sports Tourer met een hoop extraatjes.

Maar na een tip van een collega ben ik eens gaan piepen bij Ford en de Mondeo ziet er ook niet slecht uit.

Ik twijfel nu dus 2 onderstaande modellen:

• Astra Sports Tourer Innovation 1.6 cdti 110pk
    met al extra: Business leather pack, Keyless Entry, Bestuurderszetel 8-voudig elektrisch verstelbaar, DAB, Perimeter Protection Plus Pack, IntelliLUX© LED matrix verlichtingssysteem, Elektrisch bedienbaar glazen schuif/kanteldak, Donker getinte ruiten achteraan, Quickheat en mss nog een setje 17" velgen.

• Mondeo Business Class+ 1.6 Econetic 120pk
      met als extra: Titanium Leder Pack, Titanium Winter Pack

De Astra is iets beter uitgerust dan de Mondeo, VAA is wat lager maar de Mondeo is dat weer groter en ruimer.
    Ik vraag me wel af of de 120pk voldoende is voor de Mondeo.

Graag jullie meningen
    Last edited by DyNaRaX; 05/08/2016, 08:51.

Dag DyNaRaX,

Ik heb exact de Mondeo die je beschrijft, maar dan wel met de 2.0 150PK.

Of de 120PK voldoende zijn, is relatief natuurlijk. Ik heb enkel met de 2.0 gereden (geen testrit met 1.6). De 2.0 is voldoende, maar zeker niet snel. In volgeladen toestand sneller dan mijn voorgaande 1.6 Passat, maar daar mee is dan ook alles gezegd. Belangrijk is de gewicht - PK verhouding, en de Mondeo is voor zijn klasse nogal zwaar.
    Nu, van de 1.6 van de Astra zal je ook niet teveel mogen verwachten. Ik neem aan dat ze in de praktijk evenwaardig zullen zijn.

Blijft dus over de uitrusting. Voor mij is het verschil dus dat de Astra LED lampen heeft en een open dak. De Mondeo is echter een klasse hoger van wagen en aanzienlijk groter. No brainer voor mij: altijd de grotere wagen. Voor mij persoonlijk met een gezin met 2 kinderen is ruimte en comfort zeer belangrijk.

Misschien interessant mijn ervaring tot nu toe: 18000 km, 10 maanden oud
    pro: wegligging, ruimte, verbruik (5.8 op lange afstand volgeladen met gezin: rijberijk: +1000km), uitrusting, prijs, comfort, geweldig stereo.
    tegen: GPS is traag, complex en niet up-to-date, harde plastics en soms wat kraakjes (maar meeste concurrentie doet niet beter), afwerkingsdetails die me echt storen (lakfoutjes, koffer en achterdeuren niet goed afgeregeld en hebben bij sluiten lakwerk beschadigd).

Comment

Bedankt voor de feedback.

Ben gisteren al even naar de Ford garage geweest, testwagen was net weg maar normaal zou ik binnenkort eens een testrit kunnen doen. Wel met de 2.0 diesel ipv de 1.6.

Ik verwacht geen snelheidsmonster, heb ondertussen al 172.000 km met mijn 95pk rondgebold. Meer is altijd leuker, de Astra K is lichter dan de J die ik nu heb en ik win 15pk dus hij zal al vlotter zijn dan mijn huidige kar.

Ik zit eigenlijk het grootste deel van de tijd alleen in de wagen, enkel in het weekend heb ik 2 passagiers.

Comment

Ik vind de nieuwe astra sports tourer nt mooi, ik kies voor de mondeo.
        Ik kies ook altijd voor ruimte. Met kinderen heb je die ruimte echt wel nodig

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Hou wel rekening met de langere levertermijn voor een Astra K met led lichten. Is +- 3maand extra door de ledlichten.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Als je redelijk wat kilometers op een jaar doet lijkt mij een mondeo toch wel wat comfortabeler. Vind de Mondeo er dan ook nog eens heel knap uit zien. Voor mij de Mondeo dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
              Misschien interessant mijn ervaring tot nu toe: 18000 km, 10 maanden oud
              pro: wegligging, ruimte, verbruik (5.8 op lange afstand volgeladen met gezin: rijberijk: +1000km), uitrusting, prijs, comfort, geweldig stereo.
              tegen: GPS is traag, complex en niet up-to-date, harde plastics en soms wat kraakjes (maar meeste concurrentie doet niet beter), afwerkingsdetails die me echt storen (lakfoutjes, koffer en achterdeuren niet goed afgeregeld en hebben bij sluiten lakwerk beschadigd).
              Verbruik vind ik wel netjes, maar die afwerkingsdetails zouden me toch sterk doen twijfelen over een Mondeo. Dat moet toch gewoon in orde zijn. Hebben ze dan geen kwaliteitscontrole in de fabriek in Spanje?

Bij Autovisie hadden ze een Astra als duurtester gehad, daar waren ze supertevreden van! Geen enkel probleem gehad op +20.000km.
              Wagen is ook vrij licht, dus kan best wel vlot zijn met die motor.

Comment

Moeilijke keuze

Astra rijdt heel fijn. Heb eens een namiddag met die 110 pk gereden en is vlot genoeg. Toch ook 30 Nm meer tov de Mondeo (270Nm) en een dikke 100 kg lichter.
                Tevens goed uitgerust en ruimer dan jouw huidige Astra.
                De 1.5 van Ford schijnt ook een leuke motor te zijn, maar in de Mondeo mss iets te licht.
                Mijn persoonlijke keuze zou lichtjes naar de Opel gaan.
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                  Hou wel rekening met de langere levertermijn voor een Astra K met led lichten. Is +- 3maand extra door de ledlichten.
                  Had ik ook al gehoord :-( Huidige lease loopt nog tot december en kan eventueel wel nog wat verlengd worden denk ik of anders neem ik wel iets van de parking in afwachting.

Ps: ben vrijdag bij u op het werk geweest om die elektrische achterklep eens te testen, snelheid viel nog mee eigenlijk, had véél trager verwacht.

Comment

mondeo voor mij in dit geval
                    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                      Moeilijke keuze

Astra rijdt heel fijn. Heb eens een namiddag met die 110 pk gereden en is vlot genoeg. Toch ook 30 Nm meer tov de Mondeo (270Nm) en een dikke 100 kg lichter.
                      Tevens goed uitgerust en ruimer dan jouw huidige Astra.
                      De 1.5 van Ford schijnt ook een leuke motor te zijn, maar in de Mondeo mss iets te licht.
                      Mijn persoonlijke keuze zou lichtjes naar de Opel gaan.
                      Heb dit weekend geprobeerd een testrit te pakken te krijgen met een 1.5 bij Ford maar ze verwijzen mij door naar onze key dealer in Brugge, pfff, volgend weekend proberen een dagje Brugge in te plannen voor een testritje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        mondeo voor mij in dit geval
                        tuurlijk,Astra is echt mijn ding niet
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Dit weekend de files op de E40 getrotseerd en een ritje gaan doen met de Mondeo in Brugge.

Moet toegeven dat ik aangenaam verrast was van de 1.5 in de Mondeo, geeft niet echt het gevoel onderpowered te zijn. Het is natuurlijk geen racemachine maar hij lijkt me krachtig genoeg om mee te kunnen met het verkeer.

Heb zonet beide offertes doorgestuurd naar de leasing voor een berekening. Voor de Astra is ongeveer iedere optie aangevinkt en deze zou perfect binnen budget moeten zijn. Bij de Mondeo heb ik me beperkt tot leder, Titanium pack en het Signature pack (Dynamic Led). Door de hoge kortingen bij Ford komt de prijs zonder btw slechts een paar €100 boven de Astra uit maar het is nu afwachten op de leasing. Een snelle simulatie bij de leasing geeft aan dat ik me de Mondeo over budget ga.

De Astra voldoet eigenlijk perfect aan mijn noden, maar langs de andere kant wil ik wel eens iets anders proberen al moet ik dan wat opties laten schieten.
                          Last edited by DyNaRaX; 16/08/2016, 13:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten

Ps: ben vrijdag bij u op het werk geweest om die elektrische achterklep eens te testen, snelheid viel nog mee eigenlijk, had véél trager verwacht.
                            Persoonlijk voor mij zou het te traag, maar het is wel al vele sneller dan bij de Insignia. Die zijn pas traag.

Comment

De lease van mijn huidige Astra Sports Tourer 1.3 CDTI 95pk loopt ver af en het is dus tijd om beginnen uit te kijken naar een nieuwe auto.
                              Mijn eerste idee was de nieuwe Astra Sports Tourer met een hoop extraatjes.

Maar na een tip van een collega ben ik eens gaan piepen bij Ford en de Mondeo ziet er ook niet slecht uit.

Ik twijfel nu dus 2 onderstaande modellen:

• Astra Sports Tourer Innovation 1.6 cdti 110pk
                              met al extra: Business leather pack, Keyless Entry, Bestuurderszetel 8-voudig elektrisch verstelbaar, DAB, Perimeter Protection Plus Pack, IntelliLUX© LED matrix verlichtingssysteem, Elektrisch bedienbaar glazen schuif/kanteldak, Donker getinte ruiten achteraan, Quickheat en mss nog een setje 17" velgen.

• Mondeo Business Class+ 1.6 Econetic 120pk
                                met als extra: Titanium Leder Pack, Titanium Winter Pack

De Astra is iets beter uitgerust dan de Mondeo, VAA is wat lager maar de Mondeo is dat weer groter en ruimer.
                              Ik vraag me wel af of de 120pk voldoende is voor de Mondeo.

Graag jullie meningen
                              Voor mij de Mondeo. Ruimer, comfortabeler en een klasse hoger. Altijd dat gedoe over pk's... zelfs een tractor kan mee in het huidige verkeer...

Comment

Als het aan mij lag, de Mondeo.
                                Eerlijk gezegd geen ervaring met het huidige model maar wel vroeger regelmatig Ford en Opel gereden en Ford zou ik zelf nog kiezen, Opel enkel onder dwang. Die wagens liggen me niet. Maar dat is louter persoonlijk natuurlijk.
                                Last edited by gpdude; 16/08/2016, 14:54.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

IbifaHo, heb nog een vraagje voor u kan er op de Astra ingesteld worden dat de spiegels dichtklappen als je de wagen afsluit?

Comment

IbifaHo, heb nog een vraagje voor u kan er op de Astra ingesteld worden dat de spiegels dichtklappen als je de wagen afsluit?
                                    Nop, enkel bij insignia mogelijk. Ook met op-com niet te activeren.
                                    Last edited by IbifaHo; 25/08/2016, 20:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                      Nop, enkel bij insignia mogelijk. Ook met op-com niet te activeren.

pfff, spijtig

Bedankt voor het uit te zoeken

Comment

pfff, spijtig

Bedankt voor het uit te zoeken
                                        Al veel mensen op die manier moeten teleurstellen.

Comment

Working...
                                        X